SupermanZW
Well-known member
האם "עם יהודי" ו"דת יהודית" תלויים זה בזה או לא?
בעקבות דיון מעניין שאני משתתף בו, אני מעוניין לשתף אתכם בשתי שאלות שעלו בו:
1) האם מחויב המציאות שעבור היהודי ההגדרות ל"עם" ול"דת" יהיו שונות מאלה שמתאימות להגדרת כל "עם" אחר ו/או כל "דת" אחרת במידה שאינה מסוגלת להתיישב עם ההגדרות המקובלות ל"עם" (כל עם) או ל"דת" (כל דת) ובנוסף לכך רק ליהודים מותר "לערבל" אותן באופן שאינו מאפשר כל הבחנה ביניהן?
2) בעקבות השאלה הראשונה, האם יש משמעות ל"יהודי-נוצרי" או שמא מי שמגדיר עצמו כך אינו מבין את המשמעות של "יהודי" או של "נוצרי" ויצר פרדוקס שלא ניתן ליישב?
טענותיי:
1) לא ניתן ליצור הגדרה שמתאימה רק ליוצא מן הכלל אחד, לכן עצם ה"ערבול" פסול. או שמשתמשים בהגדרות המקובלות, או שנאלצים להודות שההגדרות החדשות שיכולות להתאים אך ורק עבור יהודים לדעת ממציאיהן הן פרדוקסליות ושטותיות.
2) עבור אלה שמגדירים בנפרד "עם יהודי" ו"דת יהודית" אין שום בעיה להשתייך רק לאחת ההגדרות ולשנייה לא, לכן, אין שום בעיה להיות "יהודי-נוצרי".
בעקבות דיון מעניין שאני משתתף בו, אני מעוניין לשתף אתכם בשתי שאלות שעלו בו:
1) האם מחויב המציאות שעבור היהודי ההגדרות ל"עם" ול"דת" יהיו שונות מאלה שמתאימות להגדרת כל "עם" אחר ו/או כל "דת" אחרת במידה שאינה מסוגלת להתיישב עם ההגדרות המקובלות ל"עם" (כל עם) או ל"דת" (כל דת) ובנוסף לכך רק ליהודים מותר "לערבל" אותן באופן שאינו מאפשר כל הבחנה ביניהן?
2) בעקבות השאלה הראשונה, האם יש משמעות ל"יהודי-נוצרי" או שמא מי שמגדיר עצמו כך אינו מבין את המשמעות של "יהודי" או של "נוצרי" ויצר פרדוקס שלא ניתן ליישב?
טענותיי:
1) לא ניתן ליצור הגדרה שמתאימה רק ליוצא מן הכלל אחד, לכן עצם ה"ערבול" פסול. או שמשתמשים בהגדרות המקובלות, או שנאלצים להודות שההגדרות החדשות שיכולות להתאים אך ורק עבור יהודים לדעת ממציאיהן הן פרדוקסליות ושטותיות.
2) עבור אלה שמגדירים בנפרד "עם יהודי" ו"דת יהודית" אין שום בעיה להשתייך רק לאחת ההגדרות ולשנייה לא, לכן, אין שום בעיה להיות "יהודי-נוצרי".