האם מצופה שיביאו מתנות לבר מצווה אם לא הזמנו

Ani15

New member
אני לא מסכימה

היא כותבת " יש איזה גיס רחוק ששאל אז אמרתי לו שלא נקיים אירוע וחשבתי שהרוב היו בסביבה ושמעו." מבחינתי, אם מישהו אומר שהוא לא עושה אירוע אז הוא לא חוגג ולא מציין את המאורע, ואם כך, מה יש לי להתקשר לברך? אני מאוד מתחברת לאלה שהסבירו את המבוכה המשפחתית מתחתי. זה נראה כאילו לכולם אכפת אבל לא כל כך יודעים מה לעשות במקרה זה.
ואגב, בהינתן שכולם טרודים ועסוקים ושוכחים לפעמים אפילו דברים שחשובים להם, אנחנו נוהגים להזכיר זה לזה ימי הולדת בווטסאפ המשפחתי, ואז כולם מברכים ונמנעות מבוכות. כאמור, ציפיות זה רק לכריות וזה נכון גם ללזכור את התאריך וגו.
 
קראתי את כל התגובות שלך ואני חייבת לומר שאני יכולה להבין
ולהזדהות גם עם הצד שלך וגם עם בני המשפחה.
כאמא, ברור שזה פוגע ומעליב כשלבן שלי יש בר מצווה, וזה כביכול עובר במשפחה תוך התעלמות גורפת.
מנגד, אני יכולה לשים את עצמי בנעליהם של בני המשפחה, שמרגישים חוסר נוחות בסיטואציה, לא יודעים איך להגיב ובעיקר מפחדים לפגוע ולהעליב, בין אם יעשו משהו ובין אם לא. בהרבה מקרים אנשים בוחרים שלא לעשות כלום דבר מתוך המקום של חוסר רצון לפגוע, ומאחר ובאמת מדובר במקרה מיוחד ולא שגרתי, זה יוצר מבוכה גדולה עוד יותר עבורם. אין "כללי התנהגות" ברורים שיכולים לעזור להם.
אני חושבת שהכי נכון מצדכם היה מראש ליידע את כולם שאתם החלטתם לחגוג לבן בר מצווה ללא מוזמנים נוספים, כדי שלא להעמיס עליו. ואולי לתת לאנשים אפשרות לבוא אליכם הביתה בזמנם הפנוי, כבודדים, כדי לברך אותו. אבל מאחר ולא הסברתם, לא אמרתם ולא הודעתם שום דבר לכאן או לכאן, השארתם אותם בחוסר ידיעה של מה אתם עושים, מה הייתם רוצים שיקרה ומה האפשרויות שעומדות בפניהם.
אני מאוד מבינה את התחושות שלך, אבל נראה לי שהעמדתם את בני המשפחה במקום מאוד לא פשוט עבורם.
 

סביון1

New member
רעיון שעלה לי זה עתה

אני משערת שהרצון שלך הוא בתשומת לב לילד והכרה בהגיעו לגיל מצוות, ולאו דוקא במתנה עצמה. אם זה המצב, ואין אפשרות לערוך חגיגה, מה דעתך ליצור עבורו אלבום תמונות לשנת המצווה, ולהשאיר בסוף האלבום או בין דפיו, דפים ריקים לברכות, ולהזמין את בני המשפחה לברך אותו שם. אני משערת שאתם נפגשים עם הסבים והדודים מידי פעם, אז למלא את האלבום כל פעם קצת. אפשר אפילו לידע אותם מראש שיכינו ברכה, אולי יוסיפו תמונה משלהם. אפשר גם אלבום וירטואלי.
 
האם הם יודעים שחגגתם לבד, האם עידכנת אותם למה?

כי אם לא, אז זה היה קצת מוזר אם הם היו מתקשרים ושואלים משהו כמו "אתם חוגגים ל-X בר מצווה?" זאת נשמעת כמו שאלה עם ציפיה (אתם לא מזמינים אותנו?).
 

danakama10

New member
מי שלא מזמין, לא מקבל מתנה

ככה לי זה ברור.
אבל, מדובר באחים שלך ושל בעלך, שזו משפחה סופר קרובה. במקרה הזה לא ברור לי איך זה שהם לא מבררים מה קורה ו/או את לא מעדכנת אותם.

לדעתי מה שהיית צריכה לעשות, ואולי את עדיין יכולה לעשות, זה לא מאוחר מדי, זה להזמין כל משפחה בנפרד לקפה ועוגה, ולהגיד שזה לציון בר המצווה ולהסביר שהתאספות המונית לא מתאימה לילד. ככה גם תרגישו שמשתתפים בשמחתכם, וגם הילד יקבל מתנות (ואני מבינה את הצער שלך שהוא לא קיבל מתנות, זה כאילו מתעלמים ממנו).
 
למעלה