בישראל, כמעט כל הכבישים המהירים מוציאים לרמזורים.
בדוגמה שלי אין רמזורים כלשהם בכביש הראשי או בכניסות המיידיות
בכביש הראשי בוטלו לפחות 3 צמתים מרומזרים לטובת המנהרה ואין צומת מרומזרת אחת עליו מאה קילומטר בכל כיוון. בכניסות המיידיות ממנו לישובים שלצידו יש בדרך כלל מעגל תנועה לא מרומזר ולישובים הגדולים ישנן מספר כניסות. הרמזור הראשון שפוגשים יהיה בתוך הישוב הספציפי שנוסעים אליו ולא בכביש הבינעירוני ועדיין מסלול יציאה קצר מדי יוצר פקקים בכביש הראשי.
 
להבנתי בדוגמה שלך כביש 6 פולט את רכביו לכבישים מרומזרים והרמזור הראשון יוצר את הפקק והרחבתו דרומה פשוט תשכפל את אותה הבעיה בצומת המרומזר הבא.
בישראל, כמעט כל הכבישים המהירים מוציאים לרמזורים.
הרוב המוחלט של המקרים בהם כביש מהיר לא מוציא אל רמזור הוא כאשר כביש מהיר מוציא את התנועה דרך מחלף לכביש מהיר אחר או באיזורים כפריים שאליהם הכביש המהיר מוציא את התנועה לרוב סתם לכביש איזורי בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון או על ידי כיכר.
 
בכל היציאות מנתיבי איילון אתה יוצא אל רמזור, גם אם לא מיד ביציאה, תפגוש אותו תוך 200 מטרים לכל היותר. ביציאות מכביש 6, לא תפגוש תמיד רמזור או לא תמיד תפגוש רמזור תוך 200 מטרים. יכול להיות שתפגוש רמזור בעוד כמה ק"מ... אבל אם נפח התנועה שכביש 6 מוציא לעבר הרמזור העתידי הזה גדול מידי, הרמזור לא יעמוד בעומס.
 
אם נסתכל על כביש 6 דרומה בימי ראשון בבוקר בחלק שבין מאחז (החיבור עם כביש 40) ועד באר שבע ועל השינויים שבוצעו באיזור בשנה החולפת, נגלה את התמונה. בעבר כל התנועה מכביש 6 ומכביש 40 (מכיוון צפון לדרום) התנקזה יחד במחלף מאחז עד צומת בית קמה, דרך צומת דבירה, צומת להבים וצומת גורל לבאר שבע. הפקק החל עוד באיזור מאחז עד בית קמה, בעבר הרחוק יותר לא היה רמזור בצומת דבירה (עד לפני כ3 שנים בערך) והתנועה חזרה להיתקע כמה ק"מ לפני צומת להבים (החל מאיזור המחלף החדש של כביש 6 בו הוא נפרד מכביש 40 בין דבירה ללהבים).
 
משבוטל צומת קמה ונפתח מחלף קמה, התנועה נפקקה בצומת דבירה (המרומזר) והמשיכה כפקק עד להבים ושם השתחררה. כאן, הצטרפו לפקק כל המכוניות שמגיעות מאיזור המושבים והקיבוצים שבאיזור בית קמה, כולל משאיות שאופשרה להם כניסה חלקה יותר לכביש 6 דרומה. כך שבימי ראשון, הפקק המשיך להיות מאיזור מאחז-בית קמה ועד דבירה והתחדש שוב מעט אחרי דבירה עד צומת להבים.
 
כשצומת דבירה מוחלף, חלק מהתנועה עברה לנסוע דרך כביש 325 (תוך כדי עיקוף) כדי להגיע מהר יותר לאיזור צומת שוקת מאשר נסיעה דרך צומת להבים. כביש 325 הוא כביש בעל מסלול אחד לכל כיוון. רוב התנועה המשיכה לנסוע דרומה והפקק שהחל באיזור מאחז-בית קמה הועתק לאיזור שבין בית קמה לדבירה עד להבים. הכוונה בכל הקטע הזה מוכניות עומדות, אין שום רמזור שיווסת אותן מלבד צומת להבים.
 
כשנפתח מחלף רהט (בדקתי, כך נקרא המחלף שבין דבירה ללהבים), עדיין לא ניתן לרדת ממנו לרהט...כל התנועה שנסעה דרומה והייתה פונה שמאלה מכביש 40 בצומת להבים לכביש 31, עברה פשוט לכביש 6.
 
התוצאה: הקלה משמעותית בפקקים באיזור צומת להבים ותקיעת צומת שוקת.
 
כשיפתח מחלף רהט לכיוון רהט, חלק נכבד מהתנועה שיוצאת/נכנסת לרהט יעבור לשם במקום לנסוע דרך צומת להבים או בית קמה. מי שרוצה לצאת מרהט לבאר שבע או מזרחה לעבר צומת שוקת ימשיך לעשות זאת לטעמי דרך צומת להבים, אך מי שירצה לנסוע צפונה, ישתמש במחלף החדש. מי שירצה לנסוע מזרחה יוכל להשתמש במחלף החדש כדי לצאת בקלות מרהט, אך יתקע בפניה שמאלה מכביש 40 לכביש 31 בצומת להבים. האופציה השנייה שלו תהיה לנסוע צפונה לדבירה, לפרסס בדבירה ולעלות על כבש 6 לכיוון צומת שוקת (יש מצב שזה יהיה מהיר יותר בשעות העומס).
 
אז מה התוצאות העתידיות של פתיחת מחלף רהט? יותר תנועה תצליח לצאת מרהט בפרק זמן קצר יותר, משמע תוספת של עוד מכוניות לכביש 6 באותו פרק זמן נתון שממשיכות לאנשהו. ביציאות מלאנשהו מתווספות עוד מכוניות שנעצרות ברמזורים או כיכרות... או שנתקעות יותר מכוניות בפקק.
 
למה יותר מכוניות נתקעות בפקק בכביש 6? כביש 6 פקוק היום בשעות הבוקר (מזה כשנה) כבר באיזור מחלף נשרים וצפונה לפחות עד בן שמן. בעבר הוא היה פקוק רק באיזור שבין מחלף דניאל למחלף בן שמן.
 
איך קרה שפקוק כבר מנשרים? יותר מכוניות מצליחות לעלות לכביש 6 בפרק זמן קצר יותר, יותר מכוניות מצליחות לצאת מאיזור ירושלים לכביש 1 בפרק זמן קצר יותר עקב שדרוג הכביש. התוצאה - הפקק מתחיל כמה ק"מ מוקדם יותר מבעבר.
 
הרי איך נוצרו פקקים בישראל בכבישים המהירים? כשביציאה ממחלף אלוף שדה יש רמזור , כשביציאה במחלף גבעת שמואל יש רמזור, התנועה עומדת בנתיב ההשתלבות ליציאה, בנתיב שלצידו וכל השאר שמנסים לחתוך את הפקק של נתיב היציאה והנתיב שלידו פוקקים את שאר הנתיבים. הפקק משתחרר בין המחלפים הבעייתיים האלו ומתחדש ככל שמתקרבים למחלף מסוג זהה.
 
אז איך יש פקק גם בכביש 471 בחיבור שלו דרומה לכביש 4? כי כששאר היציאות מהמחלפים מרומזרות או שאחרי כמה מאות מטרים ספורים יש רמזור - התנועה תיתקע בהן ויווצר פקק ארוך מאד של כמה ק"מ.
 
הפתרון במדינה במשך שנים היה להחליף צמתים במחלפים שנותנים עדיפות לקטע המרכזי בכביש בלבד! אם נסתכל על כביש 4 - העדיפות היא תמיד לנוסעים צפונה או דרומה וכל השאר נתקעים ברמזורים כשהם רוצים להצטרף לכביש או לרדת ממנו. במחלף גהה אין בכלל מחלף, יש בסך הכל גשר ומתחת צומת שבסך הכל הורחב עקב הגשר שמעליו. ואז כשהכביש לא עומד בקיבולת, להרחיב אותו משני נתיבים לשלושה. התוצאה לא איחרה לבוא, יותר כלי רכב הצליחו לנסוע בכביש שהפך מ2 נתיבים ל3 נתיבים וביציאות מהכביש נתקעו ברמזורים יותר כלי רכב. הכביש נפקק מחדש ואפילו הפך להיות עוד יותר בלתי נסבל.
 
בשנים האחרונות התחילו לייצר מחלפים מלאים ללא כל רמזור אך לא פעם במקום רמזור יש כיכר או כמה כיכרות. וגם אם אין רמזור במחלף עצמו, תוך כמה מאות מטרים עד כמה ק"מ ספורים, תגיע לרמזור כלשהו.