לגבי 148
לצאת בגלילות הוא יכול, אבל לחזור משם הוא לא יכול. כלומר הוא יהיה א-סימטרי בכיוונים. (זה כשלעצמו לא רצוי אבל לא נורא).
כאמור הוא לא ירוויח מזה הרבה, הפקק בבוקר מכפר שמריהו והלאה נורא ואיום על האיילון, בעוד התנועה בכביש 2 (אחרי שעוברים את הסיוט של כפר שמריהו) דווקא בסדר. לא בדקתי בווייז אבל אני מניח שזה בערך אותו דבר.
לגבי עצירות ל-148 במחלפי רעננה (בן גוריון וירושלים), זה כמובן אפשרי, אבל דווקא בשעות השיא ייתכן שזה יהיה עיכוב גדול, הכל תלוי כמה מחזורי רמזור צריך לעבור רק כדי להמשיך ישר. כמו שכתבתי, בשיא אחר הצהריים חזרה מתל אביב אני יודע שיש לפעמים תור ארוך במחלף של שד' ירושלים. גם אם אין אז זה עיכוב לעומת רכב פרטי ובגלל שלתחנות האלה אין פוטנציאל נוסעים ענקי כנראה שהחליטו שכרגע יהיו יותר מפסידים ממרוויחים ממהלך כזה.
אני עוד לא ראיתי עבודות על הרמפה של שבעת הכוכבים, רק את העבודות על המת"צ של מהיר לעיר על גשר שבעת הכוכבים. אבל אולי זה משולב.
לגבי תחנות העמוד בשד' ירושלים ליד הרכבת, למיטב ידיעתי זה לא קשור לסכסוכי גבולות בין רעננה והרצליה. התכנון המקורי היה למת"צ אמצעי עם תחנות בתוכו שנבנה במסגרת הקמת הגשר, אבל לא נפתח בגלל חוסר הרציפות עם שאר מהיר לעיר שכידוע לכולנו בהרצליה עוד לא מגיע לאזור זה וברעננה עוד נמצא בכלל בויכוחים. במסגרת המת"צ היו אמורות לקום תחנות אוטובוס באמצע המסלול. כשפתחו את הרכבת בלי המת"צ היו צריכים לייצר פתרון זמני מהיר והתשתית אפשרה רק את תחנות העמוד. המדרכה שם צרה (לכיוון רעננה יש קיר אקוסטי ולכיוון הרצליה יש אמנם שדה, אבל הוא לא בזכות הדרך). זה לא אומר שאי אפשר להקים סככות אבל בשלב הראשון רצו רק לתקוע עמוד כדי שיהיה מוכן לפתיחת התחנה. אני מניח שכשהתחנה תיפתח לכיוון תל אביב ומספר הנוסעים יזנק (ולכן גם מספר הממתינים בתחנות אלה) עיריית רעננה תגיש בקשה לסככות ואז יתמודדו גם עם המדרכה הצרה (יש פתרונות כמו סככה צרה).