האם גם ברוסיה אנטישמים טענו שליהודים השפעה מנוונת על התרבות?

RubberSoul92

New member
ולגבי החברה שלי לפורום

כנראה שפספסת את העובדה שהיא פמיניסטית אקטיבית. היא עדיין חכמה פיאנור?
 

Feanor75

New member
לפחות היא מנסה להפעיל חשיבה עצמאית ושואפת לטוב

מה שלא ניתן לומר עלייך
 

beatman

Member
ד"א, את טענת שהרב עובדיה ז"ל העריץ את היטלר

וכאשר ביקשתי אסמכתא לטענה קשה זו, לא הגבת.
 

RubberSoul92

New member
הבאתי לך כתבה עם דעותיו

כאן. העלתי אותה לכאן לפחות 3 פעמים. בתור "יהודיה שלמה", אין לי שום כבוד לאנשים כמו הרב, שבין היתר אינו שולט בידע מקראי, ופיאנור שטוענים דברים הזויים על נספי השואה ונשים בצבא.
 

beatman

Member
ברור שלא, איך אפשר להגיע למסקנה מחרידה כל כך


 

RubberSoul92

New member
מי שמחלק את העולם לעבדים רק בגלל מוצאם

או דתם הוא מעריץ של היטלר והתיאוריה הגזענית שלו שהתלבשה בול באותה המידה רק עלינו היהודים.
 

BravoMan

Active member
אני חושב ששניכם טועים כאן:

אין ספק שלרב עובדיה לא מגיע שום כבוד.
כמו רוב הפונדמנטליסטים - ולא משנה אם זה באיסלאם, נצרות, או יהדות, הוא היה גזען, מזוגן, ומטיף לפירוד ושנאה.
זה חלק מובנה במנגנון הדתי העתיק שנועד ליצור הפרדה בין "אנחנו" ו-"הם" כאשר "אנחנו" בהכרח שווה "טובים" והם בהכרח שווה "רעים".
&nbsp
כל עוד יש בחוץ אויב רע \ נחות שאפשר לשנוא, להתעלל בו, ולגזול ממנו או לשעבד אותו, נתינך שלך לא יפנו נגדך (המנהיג), ואף יישארו קבוצה מלוכד בעלת כוח.
&nbsp
זה מה שהיטלר עשה בגרמניה הנאצית: הוא מצא אויב "זר בתוכנו" (היהודים, ומיעוטים נוספים ברחבי אירופה, כמו הצוענים למשל, או הומואים מכל עם, שגם הם הלכו למשרפות) שאפשר להאשים אותם בכל הצרות של גרמניה, שהיית במצב רע אחרי מלחמת העולם הראשונה.
&nbsp
אבל, מצד שני, היטלר לא המציא את השיטה הזו.
היא עתיקה הרבה יותר ממנו, ולכן עצם זה שרב מסוים נוהג באותה שיטה כמו היטלר - מטיף לעליונות "גזע" אחד על פני השני, לא אומר שהוא מעריץ ספציפית את הנבלה הזה.
&nbsp
יותר סביר שהוא פשוט ניזון מאותם מקורות עתיקים.
אחרי הכל, היטלר כתב שזה אלוהים שעשה את הגרמנים לגזע העליון, ושלח את חייליו לקרב עם הכיתוב "gott mit uns" על אבזמי החגורות שלהם.
&nbsp
נ.ב.:
מבחינה ביולוגית - כל בני האדם הם אותו גזע!
החלוקה ל-"גזעים" לפי צבע אור, תוספת עור קטנה מסביב לעיניים (epicanthic fold) או כל מאפיין חיצוני אחר היא המצאה של מי שמחפש לעורר שנאה ופירוד, ואין בה שמץ אמת מדעית.
&nbsp
עוד דוגמה לרב בור וגזען אפשר למצוא ב-youtube בסרטון בו אמנון יצחק מסביר בפני קהל מאמיניו שגולגולות של האדם הקדמון שהתגלו הם כנראה "סיני שהלך לאפריקה ומת שם".
&nbsp
 

beatman

Member
אבל את שוכחת שהיטלר רצח יהודים והיה גם רוצח את הרב

אם היתה לו הזדמנות.
לכן זה פסול מהיסוד להגיד שיהודי מעריץ את היטלר.
הנאציזם והיטלר ימח שמם לא המציאו את העבדות והגזענות.
להשוות כל תופעה לנאציזם היא עבירה על חוק גודווין.
 

beatman

Member
מה הכוונה שלך

ב"הגזע הגרמני הוא נחות בהרבה מהגזע היהודי" ?
אתה מאמין בגזעים ? ולפי מה החלטת מה נחות ומה נעלה יותר ?
&nbsp
האנטישמיות שאני נתקלתי בה ברשת מפי רוסים ומזרח אירופאים אחרים התבססה על האשמה שכל מיני אוליגרכים, אנשי עסקים, אילי תקשורת הם יהודים והם שולטים בעולם ויוצרים מאבקים ומלחמות ומכאן היהודים הם מקור הרוע.
&nbsp
יש תופעה חדשה מעניינת בארה"ב: נתקלתי לפני כשבועיים בסרטון בו פרופסורית יהודיה אמריקאית דפקה מופע צעקות הזוי בו כעסה על משטרת ניו יורק שהיא מרשה למפגינים של טראמפ להפגין וקראה לתומכיו ניאו-נאצים וגזענים.
הנה קישור: https://www.youtube.com/watch?v=rB_eSl9zslQ
&nbsp
אחת התגובות של אמריקאי כלשהו לתקרית היתה: "עכשיו אני מבין למה יש אנשים שלא אוהבים יהודים".
יש קולות בקרב גזענים רפובליקנים נגד יהודים, כי רוב היהודים בארה"ב הם שמאלנים עד שמאלנים קיצוניים והם היהודים הכי בולטים ומשפיעים שם.
אותם אנטישמים חושבים שזה מה שמייצג את היהדות(ההפך הגמור כמובן) והם מכלילים ושונאים את כלל היהודים.
לא שזה מוצדק לשנוא דמוקרטים/שמאלנים, להתנגד לדעה כמובן מותר, אבל בכל מקרה לא נכון להכליל את כלל היהודים ע"פ קבוצה שבהתנהגותה אף כלל אינה הולכת בדרך היהדות והם מייצגים רק את עצמם ולא את עם ישראל.
 

Feanor75

New member
ובכן

תודה על התגובה
בקשר לגזענות, אנשים רעים כמו הנאצים מוציאים לה שם רע. ישנם הבדלים בין עמים ומי שמתכחש לכך מתכחש למציאות. זה לא מקנה לשום אדם כל זכות לפגוע, לשעבד או להתנשא על אדם מעם אחר רק על סמך השתייכות ללאום. בתור יהודים זה גם אתגר בשבילנו.
בקשר לגזע הגרמני כתבתי את דעתי, כי (בהכללה) נראה לי שהרבה מבעיותיהם נובעות מחוסר אהבה עצמית. חוץ מזה יש לי חברים בגרמניה ואין עם זה בעיה. אני מעריך את תרומתם לתרבות, כמה פילוסופים ומוזיקאים חשובים ובמיוחד שהם הביאו לאנושות את החשיבה המסודרת והקפדנית.

האנטישמיות משני הסוגים שהזכרת ברוסיה ובארה"ב, היא נושא כאוב ביותר מכיוון שבניגוד לאידיאולוגיה הנאצית שמבוססת על שקרים, בה יש הרבה מן האמת. סוחרי הנשק באוקראינה וגם הטיפוסים השמאלנים הצבועים מהסוג הנפוץ בארה"ב, זה אשפת האנושות, הם לא באמת מייצגים את עם ישראל אבל מוציאים לו שם איום ונורא. ההסבר היחיד שיכול לנחם הוא שמדובר באמת במה שמכונה ה"ערב-רב" יהודים שנושאים בעורקיהם דם של גזעים נחותים, לפי המסורת דם של מצרים שהסתפחו לישראל ביציאת מצרים ואולי גם דם עמלק. אתה כבר יודע את זה. זה אותם טיפוסים ששולטים בישראל, ששופטים חיילים שהורגים מחבלים, חדורים בשנאת ישראל ושנאה לאלוהים.
 

beatman

Member
המינוח שלך אינו נכון

גזענות היא בדיוק הפגיעה, השעבוד, אפליה כלפי אנשים רק בשל גזעם.
ציון ההבדלים בין אנשים ולאומים/דתות/קבוצות שונות אינה גזענות.
&nbsp
מניין לך שמדובר בערב רב ?
אני דווקא מזהה לא מעט יהודים אמיתיים בקרב אותם שמאלנים קיצוניים, הם חונכו כך מגיל 0 ופיתחו שנאה עצמית ובושה תוך כדי הערכת תרבות וערכים של עמים אחרים.
זה בגדול המניע שלהם.
&nbsp
ומה זה בדיוק "גזעים נחותים" ? במה הם נחותים ?
זה נשמע מאוד רע, לא יכלת למצוא מינוח אחר ?
 

Feanor75

New member
אולי אתה דבק במינוח המקובל, הלוקה בחסר

ויש לתקנו כך: למרות ההבדל בין הגזעים (כולל אפילו הבדל איכותי), אין זכות לאף אדם משום עם לשעבד ולפגוע באף אדם אחר.
לטעון שכל בני האדם שווים זה שקר גס.
פרט לכך, אדם שמזהה את עצמו עם הלאום שלו בצורה חזקה, זו תכונה שמאפיינת אנשים פחות מפותחים, לדידם זה לגיטימי, אבל ככל שאדם מתפתח הוא יותר אינדיבידואל ושואף לתודעה אוניברסלית. חייבים לשים לב לדקויות כדי להימנע ממסקנות חפוזות של חשיבה דוגמטית.

הערב רב חי בתוכנו, זה כל העניין איתו והסיבה שהוא מסב את הנזק הרב ביותר.

בקשר ל"גזעים נחותים" אתה צודק, דיברתי ממקום אמוציונלי וכשלתי בבחירת המינוח. הייתי מסתפק באמירה שהגזע היהודי פשוט איכותי יותר.
 

lEchoesl

New member
האנטישמיות בברית המועצות מסוג אחר. טענו בעיקר שיהודים הם

בוגדנים או מרגלים...... שאי אפשר לסמוך עליהם, כי אין להם עקרונות [הכוונה שהם מחליפים דעות לפי התועלת האישית שלהם. שהם לא חברים נאמנים וקבועים]. אבל בתכלס? אם היהודים היו מקבלים את הכללים בתקופה שחיו, אז התייחסו אליהם רגיל [הכוונה לאזרחים פשוטים]. הייתה בעיה עם המוצא עדיין בחלק מהמקרים, ועדיין יכלו לא לקחת אותם לעבודה או ללימודים [לאוניברסיטה]. זה עניין ממשלתי בעיקר, עניין ממוסד. אזרחים רגילים במקומות יותר מתורבתים, היו מקבלים אותם כמו אזרחים סובייטים רגילים.

היום בכלל אין שם אנטישמיות כמעט ו. אולי רק במועדונים של גלוחי ראש [שבתכלס גם בישראל קיימים].
 

Feanor75

New member
אני שומע דעות לכאן ולכאן לגבי האנטישמיות ברוסיה

לשנוא מישהו בגלל השתייכות לקבוצה זה דבר פרימיטיבי. האנושות לאט לאט מתגברת על זה ונראה שהעמים הסלאבים באמת עשו התקדמות גדולה בעשרות השנים האחרונות, וזה מתבטא גם בנושא הזה. העמים הפרימיטיביים יותר כמו הערבים מעכבים את התהליך הזה ויש גם עמים באירופה שעוד לא נגמלו מהאנטישמיות המסורתית.
 

lEchoesl

New member
אין שם כלום היום. הייתי לפני שבוע לשבוע וחצי ברוסיה. הלכתי

עם מגן דוד כרגיל. היה כיף ולאיש לא היה אכפת ממגן דוד
שנחשף כשהייתי במקום עם חימום.
 

Feanor75

New member
יפה מאוד

זה יכול לקרות רק במדינה שאין בה מוסלמים, ושהתרבות בה מפותחת. גם פולין של היום היא מהמדינות הכי פחות אנטישמיות. ארה"ב ואירופה הולכות לעזאזל עם האנטישמיות והאיסלאם, וישראל -אולי רק נס של אלוהים יציל אותה.
אבל בסוף יהיה טוב.
 
למעלה