דקדוק טורקי בסיסי

טליה ג

New member
צורת הסמיכות

כדי לבטא צירוף סמיכות (מעיל גשם, גן ילדים, עוגת שוקולד וכד' – למי ששכח מהי סמיכות מאז שיעורי הדקדוק בבית הספר
), בטורקית תתווסף אל המלה השנייה בצירוף המילים אחת האותיות הבאות - עפ"י כללי ההרמוניה הקולית הגדולה (ההודעה השלישית בשרשור): דוגמאות: bal - דבש; çiçek balı – דבש פרחים salon – סלון, אולם; kebap salonu – מילולית "סלון קבאב", והכוונה היא למסעדה שמתמחה בקבאב. hekim - רופא; diş hekimi – רופא שיניים göz – עין; kaplan gözü (או במלה אחת kaplangözü) עין הנמר – סוג של אבן חצי יקרה אם שם העצם מסתיים בתנועה, אזי אל סיומת הסמיכות יתווסף s, והיא תהייה כדלהלן: sı, su, si ו-sü lokanta – מסעדה; et lokantası – מסעדת בשר havlu - מגבת; el havlusu - מגבת ידיים kale – מצודה; Tokat kalesi – המצודה של העיר טוקאט köprü – גשר; Boğaziçi Köprüsü – גשר הבוספורוס (באיסטנבול)
 

סולטנית

New member
טליה תבורכי על שעור הדיקדוק הטורקי

מאוד מענין ומאוד .. מסבך. מקוה שיהיו משפטים שימושיים שאפשר לתרגל ולזכור אותם כמשפטים או כשיחה.
 

טליה ג

New member
בשמחה!../images/Emo140.gif

יהיו גם שיעורים של משפטים שימושיים וסיטואציות יומיומיות בימים הקרובים!
 

עפרה בר

New member
טליה, תבורכי על ההשקעה../images/Emo140.gif

לשעור ראשון... זה המון חומר
. תודה ושבת שלום, עפרה
 

טליה ג

New member
קחי לך את הזמן../images/Emo13.gif

את לא חייבת לשנן את הכל בע"פ. הכללים פשוט יעזרו לך להבין בהמשך הטיות שונות של שמות עצם או פעלים שתיתקלי בהם בשרשורים אחרים ללימוד השפה שלא מתמקדים בדקדוק, ואז תוכלי להציץ בשרשור הזה ולעשות לעצמך סדר בראש. מה שחשוב מאוד ללמוד בשלב ראשון זה איך מבטאים את האותיות השונות. באחד השרשורים כאן הוזכר מלון Cender באנטליה, שרובם מבטאים את שמו "סנדר" בהשפעת האנגלית, אבל מי שמכיר את כללי הכתיב הטורקי, יודע שאת האות C בטורקית יש לבטא כמו ג', כלומר ג'נדר.
 

טליה80

New member
טליה,אלף תודות על השיעורים,אני נרגשת ללמוד

מילים חדשות/נשכחות. איזו שפה משגעת, איזו ארץ מקסימה עם אנשים נפלאים!! שוב, ת ו ד ה !
 

Hermione1382

New member
רוב תודות על שיעור המבוא :)

דקדוק הוא אחד הדברים החשובים ביותר בלימוד שפה. ברור שצריך לשים דגש על תקשורת, אבל איך נתקשר אם לא נדע לבנות נכון את המשפט ללא ידע בסיסי בדקדוק :). בקרוב יבוא השיעור על האוכל והמספרים. המטרה בשיעור היא לקנות אוצר מילים של כמה פירות וירקות ואולי כמה מאכלים :). שמות של ארוחות ביום ואת המספרים. אני אוסיעף גם דיאלוג לדוגמא לתרגול של מה שואלים במכולת ואולי גם דיאלוג על הכנת האוכל :))))))) יההה איזה כיף שאנחנו עושים זאת :).
 

אבי בן 1231

Well-known member
דקדוק טורקי בסיסי../images/Emo63.gif

עפ"י בקשתם והמלצתם של כמה חברים בפורום, החלטתי להקדיש בפורום שרשורים ללימוד השפה הטורקית למתחילים - אוצר מילים, ביטויים שימושיים, דקדוק בסיסי וכד'. חברי הפורום מוזמנים להירתם למשימה ולסייע בכתיבת שיעורים. דוברי טורקית כשפת אם ולומדי השפה בכל הרמות מוזמנים לסייע! וכמובן מותר לתקן, להעיר ולהאיר, כי כולנו רוצים ללמוד ולשפר! עידן (Hermione1382) התנדב להכין שיעור בנושא אוכל ומספרים לקראת תחילת השבוע הבא. בשרשור זה אני אנסה להעלות כמה מיסודות הדקדוק הטורקי. זה נכון שהדקדוק הוא רק חלק מהשפה, אבל חשוב להכיר את הדקדוק (אפילו באופן הכי בסיסי), כדי להבין איך מדברים. כשביקרתי לראשונה בטורקיה קלטתי המון מילים וביטויים מהרחוב, אבל התחלתי להבין הרבה יותר ברגע שעשיתי קצת סדר בראש מבחינת הדקדוק. אז בואו נתחיל!
וואוו, איזה כייף שבמקרה מצאתי אתכם, אשמח מאוד להצטרף!!!
 
למעלה