זה בסיס הגיוני יותר אך מצריך הרחבה.
לגבי בתי ספר ומתנסים במועצות אזוריות
האוטובוסים הצהובים של המועצות האזוריות ממלאות את התפקיד של הסעת ילדים ונוער לבית הספר לחוגים לתנועות הנוער ובחזרה. מדי פעם עולים רעיונות שאותם אוטובוסים ונהגיהם יכולים לשמש כתחבורה ציבורית באותן מועצות.
זה בסיס הגיוני יותר אך מצריך הרחבה.
בגדול מדובר במערך שנועד לקיים שתי הסעות מרוכזות גדולות ביום, הקיבולת שלו בבוקר מותאמת לגודל אוכלוסיית התלמידים כך שספק אם יוכל להסיע גם נוסעים רגילים, כנראה שזו הסיבה שהדיבורים לא התקדמו הלאה למרות שעל פניו זו מערכת שעומדת ללא שימוש מהבוקר ועד סוף יום הלימודים.
 
השימוש באוטובוסים עלול להיות יקר מאד בשעות השפל ויהיה צורך בכוח אדם נוסף להאריך את הכיסוי אל שעות הערב והלילה (לפחות אלו שבהן יש תח"צ בקווים הארציים והאזוריים החזקים לנקודת ההשקה).
 
אישית נסעתי מכיתה ב' באוטובוסים ירושלמים רגילים לבית הספר שהיה בצד השני של השכונה, אבל כשהורים רגילים שיש אוטובוס ייעודי לילדיהם הם יחששו מהעלאת נוסעים רגילים.
 
עניין נוסף שחוסם כל אפשרות הגבלה לתושבי הישובים בלבד הוא תרבות ההתארחות הדתית. אמנם הייתי חלק ממנה בעיקר במרחק הליכה מביתי בירושלים, אך יצא לי להזדמן אליה גם בצהלה וגם בגולדרס גרין (שם לפחות יש תח"צ 7 ימים בשבוע). בציבור הדתי לאומי פחות תלויים בתח"צ לעניין אבל אני בטוח שיש אורחים שמפחדים לנהוג לישובים מרוחקים בלב הגדה, בציבור החרדי יש תלות גבוהה בתח"צ כך שאם יש איזה ישוב כפרי חרדי או קשר משפחתי / חברתי בין משפחה חרדית למשפחה דתית-לאומית אז ההגעה להתארחות והחזרה ממנה (במיוחד אם זו משפחה גדולה שאי אפשר להעלות לרכב עם 5-7 מושבים) תחייב זכות שימוש במערך ההסעות של המועצה.
 
על פניו יש רכבים ויש נהגים, אז זה בסיס טוב להתחיל ממנו, אבל לא מדובר במערך שיכולים להסב אותו לתח"צ ל 5-10 הק"מ האחרונים בלי שידרוג משמעותי.
 
אציין שפתרון ציבורי מסוג זה עדיף בעיניי מהסתמכות על נהגים פרטיים ברכבם בזמנם החופשי, בייחוד כשהמאמר שממליץ על כך טוען שמוניות לא מגיעות למרחב הזה.