איזה אזור תעשיה יכול לייצר כמויות מטען לרכבות משא?
אם יש מסוף מטענים ליד כל איזור תעשייה גדול וליד נתב"ג
אז זה מוזיל משמעותית את עלות ההובלה, כי רוב הדרך יכולה להיות ברכבת.
לעומת זאת במצב היום יש מעט מאוד מסופי מטען והם כולם רחוקים מאזורי תעשייה, מה שמחייב יותר דרך במשאית למסוף המטען, ואז ממסוף המטען ליעד, ואז זה לא משתלם כי בכסף הזה + הכסף ששילמת לרכבת יכולת כבר להביא את המטען במשאית כל הדרך.
צמצום המרחק שהמשאיות צריכות לעשות יקטין את עלות הובלת המטענים ברכבת, מה שייאפשר בטווח הרחוק להקטין את הסבסוד.
וכן, זה לא כלכלי עכשיו כי המרחקים כאן קצרים. רכבת יעילה כשיש לך הרבה מטען שאתה צריך להעביר רחוק וב bulk
כשיש לך קצת מטען ואתה רוצה להביא אותו ליעד מהר, משאית קטנה יותר עדיפה - אתה לא צריך לחכות שיעמיסו רכבת שלמה, רק את המטען שאתה אישית רוצה להוביל.
איך תיתן לחברות מטען פרטיות לעבוד על רשת המסילות הארצית? כשבקושי יש לנו מספיק מסילות לנוסעים והמטען (למזלנו) בעדיפות אחרונה? איך תמנע שיקרה מצב כמו שקורה בארה"ב שהנוסעים שוב ושוב נדפקים בגלל שיש עדיפות לרכבות מטען?
ולמה נראה לך הגיוני לחייב מעבר של מטען לרכבת? זה יגדיל את העלות לתעשיינים ולצרכן. בחיים לא תוכל לסבסד מספיק את רכבות המטען כדי שהן ייצאו יותר משתלם ממשאיות *לכל* לקוח.
איזה אזור תעשיה יכול לייצר כמויות מטען לרכבות משא?
ועוד מטען שמתאים מלכתחילה להעביר ברכבת(כמו מחצבים/דלקים/קונטיינרים בכמויות גדולות עם ערך זמן נמוך) מיעד X ליעד Y. בנתב"ג מטיסים מטען עם ערך זמן גבוה בכמויות קטנות, איך זה מסתדר עם רכבות מטען?
גם עם תוספת מסופים(ש
כיום יש להם פריסה די טובה במקומות המרכזיים) יהיה צורך בשטעונים, זה שהמטען יעשה עוד כמה ק"מ ברכבת במקום במשאית לא בדיוק יחסוך המון כסף.
"וכן, זה לא כלכלי עכשיו כי המרחקים כאן קצרים. רכבת יעילה כשיש לך הרבה מטען שאתה צריך להעביר רחוק וב bulk
כשיש לך קצת מטען ואתה רוצה להביא אותו ליעד מהר, משאית קטנה יותר עדיפה - אתה לא צריך לחכות שיעמיסו רכבת שלמה, רק את המטען שאתה אישית רוצה להוביל." - תוסיף כמה מסופי מטען שאתה רוצה, זה לא יגרום לארץ ישראל להתארך, ולא ישנה את תנאי הבסיס לכדאיות בהובלה רכבתית. אם יותר לקוחות ימשיכו לקבל תעריפי הובלה מסובסדים, זה יעלה את היקף הפעילות, אבל אם הפעילות לא כלכלית בגלל תנאי הבסיס היא תמשיך להיות כזו רק בהיקף גדול יותר.
"איך תיתן לחברות מטען פרטיות לעבוד על רשת המסילות הארצית? כשבקושי יש לנו מספיק מסילות לנוסעים והמטען (למזלנו) בעדיפות אחרונה? איך תמנע שיקרה מצב כמו שקורה בארה"ב שהנוסעים שוב ושוב נדפקים בגלל שיש עדיפות לרכבות מטען?" - קודם כל רכבות מטען בישראל תמיד יהיה בעדיפות נמוכה, לא משנה מי יפעיל אותן. הן גם לא בדיוק מתחרות על זמני המסילה עם רכבות הנוסעים, ויש להן לא מעט "מרחב מסילתי" ואפילו מסילות יעודיות, לא בכל מסילה ברשת פועלות 12 רכבות בשעה בשעות השיא. בארה"ב המסילות ברוב המקומות קיימות ראשית לרכבות המשא, והרשת גם מותאמת לכך במיוחד בשביל יעילות-עלות מקסימלית.
"ולמה נראה לך הגיוני לחייב מעבר של מטען לרכבת?" - לי זה ממש לא נראה הגיוני, אבל זה מתאים להגיון שלך "כל משאית שזה מוריד מהכביש שווה את הסבסוד הזה".
"זה יגדיל את העלות לתעשיינים ולצרכן." - למה יגדיל את העלות לתעשיינים? הם הרי יקבלו תעריפים מסובסדים. העלות לצרכן גדלה באופן עקיף בעצם הסבסוד.
"בחיים לא תוכל לסבסד מספיק את רכבות המטען כדי שהן ייצאו יותר משתלם ממשאיות *לכל* לקוח." - אז איפה בעצם עובר הגבול? 50 אחוז זה בסדר אבל 60 אחוז לא? למה בכלל לסבסד גופים פרטיים ספיציפים בכספי ציבור?