דואר ישראל: לא ספר הפעם, אך, מצאתי כאן אוזן קשבת בעבר בנושא

J W von Goethe

New member
דואר ישראל: לא ספר הפעם, אך, מצאתי כאן אוזן קשבת בעבר בנושא

אני נאלץ להודיע בצער רב כי לאחרונה נאלצתי שוב להזמין חבילה דרך דואר ישראל: המדובר במארז DVD. נשלחה מבלגיה דרך דואר ישראל ללא מספר מעקב לפני כשלושה שבועות (לא הייתה אפשרות משלוח אחרת). המדובר בחבילה קטנה וכל הפרטים נרשמו כראוי פרט למיקוד שנרשם בשיטה הישנה של חמש ספרות הואיל ולא הייתה אפשרות אחרת. מניסיונכם, יתר על כן, מה הסיכוי שלא יגנבו/יאבדו/יחזירו/יזרקו/ישרפו/ימסרו לאחר אותה, מה תהא השפעת החג מבחינת העיכוב ומה הסיכוי שהדואר הבלגי לא שלח מתוך בורות אותה למדינת אויב מתוך ציפייה שבמזרח התיכון הגבולות פתוחים כמו באירופה? תודה. אשמח לשמוע מכמה שיותר אנשים על חוויות וניסיון. פעם אחרונה שנאלצתי להזמין ללא מספר מעקב הייתה לפני כשנתיים ואם זכרוני אינו מטעני, לקח משהו כמו שבועיים או שלושה. שיא האיחור של הדואר שלי היה לפני כמעט עשור, כשחבילה מגרמניה הגיעה אחרי משהו כמו חודשיים וחצי. לפני כמה שנים, הייתה הפעם הראשונה ועד כה היחידה שחבילה באמת לא הגיעה, אם כי אין לדעת אם השולח באמת שלח אותה ולא ניסה לעבוד עליי (מוכר מפוקפק מאמזון). לפני כשנה חבילה מאוסטריה נשלחה על ידי הדואר המקומי שלהם לדובאי מתוך בורות (קרי, ממחשבה שניתן להעביר משמה לישראל דואר דרך מטוס ומתוך חוסר הבנה של הקונספט של מדינת אויב) והחוזרה לשולח. מה בדיוק אני אמור לעשות אם החבילה תגיע אך לא יוציאו פתק או הודעה בהינתן שאין מספר מעקב?
דרך אגב, כשביצעתי את ההזמנה, שלחתי הודעה לדואר הבלגי: אחרי כמה ימים, ענה נציג ובאנגלית עילגת הסביר שהם מודעים למצב במזרח התיכון ואינם שולחים חבילות המיועדות לישראל למדינות ערב. ועדיין, בהינתן מה שקרה לי בעבר והבורות המדהימה אודות ישראל והמזרח התיכון באירופה (יכול להיות שגם אם הם לא שולחים למדינות ערב הם יעבירו את החבילה למדינה שלישית באירופה בדרך ומשם היא תגיע למדינת אויב?), אני מאוד חושש, וזה עוד לפני שהגענו בכלל לאפשרות שדואר ישראל, או, לצורך העניין, הדואר הבלגי, יגנוב, יחזיר, או, יאבד לי אותה (בשל השנאה לישראל באירופה אני לא שולל את האפשרות שמישהו בדואר הבלגי בכוונה יאבד אותה)...
מה אני עושה אם פועלי דואר ישראל, בהנחה שהחבילה בכלל תגיע לארץ, יקלידו לא נכון את מספר הנייד בעת שליחת המסרון ולכן ימסרו את החבילה לאחר או יחזירו אותה לשולח לאחר חוסר הדרישה? שמעתי שזה קורה הרבה. איך אני בכלל יודע שהשולח באמת שלח את החבילה ולא עובד עליי?
העיקר שהבטיחו שמרגע הגעתה של חבילה לארץ, תוך יומיים היא תגיע לנמען: הם שכחו לציין כי בהגעה לארץ הכוונה לרגע בו היא נסרקה, לא לרגע בו היא נחתה. הימים עוברים ואין זכר לחבילה. מישהו יודע מתי הדואר שולח מסרונים מבחינת שעות? ויש סיכוי שהם ישלחו גם בשישי/בערבי חג? או שעליי לחכות לראשון רק כדי לפתח תקווה שוב? תראו מה קורה בדואר...
מה אני עושה אם הדוור תולה את החבילה על התיבה ואז מישהו גונב, או, שהמדבקה עליה נקרעה/הכתובת לא נכתבה באורח ברור? האם שבוע הבא גם מחוק או שיש סיכוי שאקבלה בחול המועד/רביעי?
לפני כשנה הזמנתי חבילה מאוסטריה והדואר המקומי שלהם שלח אותה לדובאי (מדינת אויב). שלחתי הן לדואר האוסטרי הן לשולח הודעה נדהמת והם ענו לי, בשיא הרצינות, שבטח עוד כמה ימים היא פשוט תעלה על מטוס בדרך לארץ... ניסיתי להסביר את הקונספט של מדינת אויב, ללא הואיל: באירופה הגבולות פתוחים כחלק מהסכם של האיחוד האירופאי כבר כמה עשורים והם אינם מכירים מציאות אחרת, שלא לדבר על כך שהם אינם מכירים את הקונספט של מדינת אויב. אחר כך, השולח הסביר לי שהוא מפסיק לשלוח לישראל מכיוון שהדואר האוסטרי תמיד שולח חבילות המיועדות לישראל לדובאי, כך שלא היה מדובר במעידה חד פעמית אלא בבורות: הם אשכרה שלחו לשם את החבילה מתוך ציפיה שניתן להשתמש בדובאי כתחנת מעבר לישראל, משהו הגיוני בערך כמו לשלוח אותה לאיראן, לסוריה, או, ללבנון...
 

Arana

Active member
מנהל
נראה לי שאתה לא בפורום הנכון...

בפורום צרכנות היו דיונים רבים על משלוחים בכלל ודואר ישראל בפרט.
באופן ספציפי, אם אני מבינה נכון מהודעתך, היו לך רק בעיות ספורות בעבר עם משלוחים, כשבעצם כל המשלוחים הגיעו אלייך (גם אם באיחור), פרט לאותו משלוח שנשלח לדובאי במקום לישראל (וואלה? ממש מוזר...)
אישית לא קרה לי מעולם דבר כזה, אבל לא יצא לי להזמין באופן ספציפי מבלגיה או מאוסטריה, אז אני לא יודעת אם יכולות להיות בעיות מיוחדות למקומות האלה. נראה לי הגיוני שאם בכתובת המשלוח רשום Israel, אזי אין סיבה לשלוח למדינה אחרת, למרות שממה שסיפרת לגבי הדואר האוסטרי כנראה שזה לא כל כך ברור לכולם.
 

J W von Goethe

New member
החבילה שלי הגיעה בשלום אתמול


 
למעלה