דגש בכינוי מושא
שימו לב לדברים כ"ח: יַכְּכָה יְהוָה בַּשַּׁחֶפֶת וּבַקַּדַּחַת וּבַדַּלֶּקֶת וּבַחַרְחֻר וּבַחֶרֶב וּבַשִּׁדָּפוֹן וּבַיֵּרָקוֹן זה פסוק כ"ב, והצורה "יככה", שווא נע בכ"ף הראשונה וקמץ בשנייה, מופיעה גם במספר פסוקים לאחר מכן, עד פסוק ל"ח. כשאנחנו מגיעים לנביאים, אנחנו רואים משהו אחר: לָכֵן כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה צְבָאוֹת אַל תִּירָא עַמִּי יֹשֵׁב צִיּוֹן מֵאַשּׁוּר בַּשֵּׁבֶט יַכֶּכָּה וּמַטֵּהוּ יִשָּׂא עָלֶיךָ בְּדֶרֶךְ מִצְרָיִם, זה בישעיהו י'. גם בשיר המעלות, בכתובים, כתוב "יומם השמש לא יככה וירח בלילה" - הכ"ף הראשונה בסגול והשנייה דגושה גם היא. ובכן, מדובר בכינוי פעול, נכון? יככה = יכה אותך (לא אמור להיות "יכך"?). דבר שני, למה הדגש הפתאומי בכ"ף השנייה בנביאים ובכתובים? תודה
שימו לב לדברים כ"ח: יַכְּכָה יְהוָה בַּשַּׁחֶפֶת וּבַקַּדַּחַת וּבַדַּלֶּקֶת וּבַחַרְחֻר וּבַחֶרֶב וּבַשִּׁדָּפוֹן וּבַיֵּרָקוֹן זה פסוק כ"ב, והצורה "יככה", שווא נע בכ"ף הראשונה וקמץ בשנייה, מופיעה גם במספר פסוקים לאחר מכן, עד פסוק ל"ח. כשאנחנו מגיעים לנביאים, אנחנו רואים משהו אחר: לָכֵן כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה צְבָאוֹת אַל תִּירָא עַמִּי יֹשֵׁב צִיּוֹן מֵאַשּׁוּר בַּשֵּׁבֶט יַכֶּכָּה וּמַטֵּהוּ יִשָּׂא עָלֶיךָ בְּדֶרֶךְ מִצְרָיִם, זה בישעיהו י'. גם בשיר המעלות, בכתובים, כתוב "יומם השמש לא יככה וירח בלילה" - הכ"ף הראשונה בסגול והשנייה דגושה גם היא. ובכן, מדובר בכינוי פעול, נכון? יככה = יכה אותך (לא אמור להיות "יכך"?). דבר שני, למה הדגש הפתאומי בכ"ף השנייה בנביאים ובכתובים? תודה