ברכת כהנים.

shlomo888

New member
לא טוב לחשוב מחשבות לא טהורות

קדושים תיהיו כי קדוש אני.... המבדיל בין קודש לחול...
 
ברכת כהנים.

למה יש חלוקי דעות על ברכת כהנים בצפון הארץ ובאזור החוף בצפון,
מילא בימינו הכהנים לא יודעים איך לבטאות את שם השם כמו שעשו בבית המקדש.
 

קליט

New member
בכל מקרה

זה עדיין ברכת כהנים, וזה עדיין מצוה מהתורה, שנאמר ; כה תבורכו את בני ישראל וכו'
 

קליט

New member
ויש בזה חילוקי דיעות

מתי נושאים כפיים, איזור הצפון פסקו כמו מרן הבית יוסף, היות והבית יוסף היה הרב של צפת והגליל. גם בחו"ל לא נושאים כפיים כל יום..
 

shlomo888

New member
גם הכהנים אז

לא ידעו לבטא את השם,
אלא שהם היו כל כך זכים וקדושים,
שהם היו צינור לשכינה, והשם המפורש,
יצא להם מהפה בניקוד הנכון ובהגייה הנכונה,
כמו שנביאים היו צריכים להיכנס למוזה של שמחה ולהתרוקן מעצמם לקבל הנבואה,
כך גם הכהנים , היו צריכים בתודעה לכוון באופן שההגיה הנכונה הייתה יורדת אליהם,
והיו אומרים אותה , לא מתוך ידיעה שכלית של עצמם שלמדו , אלא זה היה פשוט יוצא מהם שלא מתוך ידיעה שלהם, אלא מלמעלה
&nbsp
&nbsp
נסביר משהו מעניין על ברכת הכהנים בקרוב
 

shlomo888

New member
על ברכת כהנים

&nbsp
כהן שמברך באותו הרגע של הברכה , ניהיה מלאך השם צבאות, רק באותו רגע עד הסיום , הוא לא הוא, אלא הוא מרכבה לשכינה,
והשכינה שורה שם ולכן עומדים לכבודה , והיא שורה עליו וממלאה את ידיו באור מקיף (ל"מ מקיפי דצלם),
והשכינה היא חסד והוא בחינת חסיד: וחסידיך יברכוכה,
והקב"ה ליד מסכים ואומר אמן לכל ברכה שהכהן מוציא, (תראו כמה זה חשוב, הקב"ה מבטיח , ואני אברכם , בנוסף אני=בינה , אֲנִי בִינָה לִי גְבוּרָה ,במשלי)
&nbsp
&nbsp
אז לא לוותר על הברכה מי שיכול לברך או מי שיכול לשמוע
כל העולמות מתברכים מזה והשכינה מתעטרת בכתרים (בדומה לתיקון שבועות) ,
&nbsp
&nbsp
ויש י"ג פעמים אות י כנגד י"ג מידות דרחמים נשלמים ומאירים מאותה ברכה על ידי זיווג עם ז"א(זעיר אנפין) שנקרא גם ישראל,
והברכות יורדות מראש העולמות עד סוף המדרגות(נקרא גם כנסת ישראל), ככה שאין אפילו יתוש בעולם שלא מתברך מזה
&nbsp
&nbsp
&nbsp
סוד אמור(להם) הוא ברמ"ח, כמנין מורא (שמיים) , שהיא השכינה המקפת ראשו של אדם,
בנוסף כדי שייברכו בכוונת הלב
&nbsp
&nbsp
חשוב בברכה שהוא יאהב את ישראל ושגם ישראל יאהבו אותו בברכה, הכהן המברך בעין טובה ברכתו מתקיימת,
ושהכהן לא יהיה מחלל שבת בפרהסיה ולא בועל נידה(כי השכינה בורחת) ונקי מעריות בכללי, ובלי טומאת מת או רצח, ולא שיכור מיין (יין בחינת דינים, ומביא רוח שטות),
ויעשה נטילת ידיים לפני(אחרת אסור: רשום, שאו ידיכם קדש וברכו) , ויהיה לפחות בן 20
(שהנשמה והמקיפים שלה נשלמו בהתפתחות וגם הזקן, מסוד, עד שיפוח היום ונסו הצללים=צלמים)
&nbsp
 

shlomo888

New member
המשך

&nbsp
אסור להרים את הידיים מעל הראש(כלומר התפילין),
אז כהנים שהגיעו למנורה בבית המקדש ולא היו גבוהים , היה להם מדרגה כדי שידיים יהיו בגובה הראש ולפחות מעל הכתפיים ,
&nbsp
בנוסף כשהידיים למעלה, הימנית כנגד חכמה שבדעת, והשמאלית כנגד בינה שבדעת, , והם גם כנגד אבא ואמא עילאין,
והאצבעות כלפי מעלה כדי שהחיצונים לא ייגדעו את השפע(בניגוד למים אחרונים שהם כלפי מטה), ואותן האורות שיצאו מסופי אצבעות, יחזרו למעלה,
בנוסף יד ימין ממש טיפה מעל שמאל (למתק את הגבורות),
&nbsp
&nbsp
בנוסף אז יש שלוש צורות שבהם עושים נשיאת כפיים, הרגילה V כזה באמצע, או 10 אצבעות מופרדות בשווה,
(חשוב לא להסתכל על הידיים שלו שהוא מברך, לשמור על העיניים, כי פעם כשהשכינה לא גלתה והיו מברכים בלי טלית מקדימה , היו אנשים יכולים להיות עוורים מזה , עכשיו זה לזכר זה),
&nbsp
 

shlomo888

New member
המשך

&nbsp
יש 10 אצבעות כנגד 10 הדיברות ו10 הספירות
בשעה שנשא ידיו, כשהיו ישראל צדיקים והיו ראויים לברכה, ידיו היו נשואות בנשיאות בלי כבדות כלל,
והורמו בשמחה וברצון, אז השכינה שורה עליהם, והן נשאו מעצמן, ואז היה הכהן יודע, שישראל ראויים לברכה, וברך אותם ברצון הלב.
וכשידיו היו כבדות, וביגיעה רבה התנשאו, ולא היה יכול להרימן אלא ביגיעה מרובה, אז היה יודע שהשכינה אינה שורה על ידיו, ושישראל אינם ראויים לברכה.
&nbsp
&nbsp
בכל אחת מ3 פסוקים של הברכה, יש פעמיים שם י"ה,
בנוסף יוצא מהברכות שם קודש יי"י כנגד צורת נשיאת הכפיים של הכהנים ו ייי גם כנגד ז"א: 3 קווים של הנהגה,זה חסד שממתיק דין ויוצא רחמים
&nbsp
&nbsp
אז פסוק ראשון כנגד ישראל ,
שני כנגד לוי ,
שלישי כנגד כהנים
רשי תיבות: כלי
&nbsp
 

shlomo888

New member
המשך

&nbsp
&nbsp
והפסוקים הם גם כנגד תלת רישין עילאין(רדל"א [רישא דלא אתיידע], עתיקה קדישא,מוחא סתימאה ) ו3 ההויות כנגד 3 המוחין האלה
&nbsp
&nbsp
ושמו את שמי על בני ישראל , זה בחינת , וראו כל עמי הארץ (החיצונים) כי שם יהוה נקרא עליך ויראו ממך
&nbsp
&nbsp
&nbsp
בברכת כהנים , רמוזים
שיש 7 סוגים של עושר (לפי ספר יצירה ואבא של החיד"א) כנגד 7 ספירות ואותיות כפולות: בג"ד כפר"ת:
יברכך = חכמה לישראל
ישמרך = בנים לישראל
יאר = חיים/בריאות לישראל
יחנך = חן לישראל
ישא = עושר(הגנה מעבדות/יניקת הס"א) וממשלה(שליטה עצמית ולא של הס"א בנו) לישראל
(ישם)שלום = שלום לישראל , (גם מזכיר את ברכת שים שלום בתפילת 18 שבה מייחדים את כל העולמות)
&nbsp
זה חשוב לכוון גם הכהן וגם החזן וגם מי שמברכים אותו בסוגי העושר האלה בברכה
אם תזכרו משהו מכל זה , זה הכוונות של 7 סוגי עושר בברכת כהנים, חשוב מאוד
 

shlomo888

New member
המשך

&nbsp
&nbsp
בנוסף :הויה ראשונה וישמרך כנגד מלכות , יאר פניו כנגד תפארת (ו אספקלריא המאירה) , ישא הויה כנגד גבורה (למתק אותה)
&nbsp
&nbsp
3 תיבות בפסוק הראשון כנגד 3 אבות: אברהם יצחק ויעקב , (בנוסף ט"ו אותיות כנגד 15 צדיקים)
5 תיבות בפסוק השני כנגד 5 חומשי תורה
7 תיבות בפסוק השלישי כנגד 7 רקיעים , (וקשור ל: הנה מטתו שלשלמה ששים גבורים סביב לה , שהיה חקוק סביב למטתו ששים אות של ברכת כהנים)
&nbsp
&nbsp
שלוש ברכות בירך הקב"ה את עולמו, ברכה ראשונה לדגים, שנייה לאדם, שלישית לשבת, וכנגדן כהנים מברכין את ישראל,
הכהנים במקדש היו אומרים את השם ככתבו, והוא השם הנהגה מ יו"ד ה"א וא"ו ה"א (ניקוד נכון היה יוצא מעצמו רק אם ישראל היו ראויים כלומר לא ידעו בעצמם), וזה הוא השם המפורש האמור בכל מקום. ובמדינה אומרים אותו בכינויו והוא אדנות , שאין מזכירין את השם ככתבו אלא במקדש בלבד
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הטבת חלום נסמכה לברכת הכהנים,
כי חלום הוא 1 חלקי ששים הנבואה ,
אבל ברכת כוהנים היא נבואה שלמה בגלל השכינה ששורה שם ,
ולכן מטיבה כי הברכה שלהם חזקה יותר לעומת מי שחלם את החלום
ואז זה ממתק אותו לגמרי, במיוחד בפסוק של וישם לך שלום , שמה כבר הוטב החלום,
לזה נאמר כ"ה (מלכות בבחינת דינים) תברכו (להמשיך חסד ולהטיב את החלום),
מסוד , וחסידך יבורכו כ"ה
 
למעלה