האלמוני המאושר
New member
בקשה להקפאת הקו הסגול
בקשה להקפאת הקו הסגול
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3771919,00.html
בלעדי לכלכליסט
קצא"א לבג"ץ: הקפיאו את קו הרכבת הסגול
בעתירה נגד משרדי האנרגיה והגנת הסביבה דורשת החברה להקפיא את העבודות ברכבת הקלה משום שהקו הסגול מסכן צינור נפט חיוני. לאחר שלוש שנים בהן פעלה ללא מנכ”ל, קצא”א מינתה את איציק לוי
ליאור גוטמן06:5416.10.19
תגיות:הרכבת הקלהעתירהבג"ץקצא"א
חברת קצא”א (קו צינור אירופה אסיה) עתרה לבג”ץ בימים האחרונים בדרישה לבטל את התוכנית הקיימת של הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב. לטענת קצא”א, התוכנית אושרה תחת חוסר סבירות קיצוני, משום שבשטח התוכנית עובר קו צינור דלק בקוטר 18 אינץ' “שאין לו תחליף והוא חיוני למשק האנרגיה של ישראל”. קו זה מזרים לדברי החברה “80% מהדלק הגולמי הנדרש לבתי הזיקוק בחיפה” ובנייה בסמיכות אליו מציבה “סיכון משמעותי לפגיעה בשלמותו” ומסכנת את משק האנרגיה של ישראל.
קצא”א הגישה את העתירה נגד שורת משרדי ממשלה לרבות משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, חברות מקורות, תשתיות נפט (תש”ן) ונתיבי תחבורה עירוניים (נת”ע) ועוד גורמים. החברה דורשת להקפיא כל תכנון, כמו גם עבודות בשטח - נוכחיות או עתידיות - של הקו הסגול של הרכבת הקלה של גוש דן.
הקו הסגול הוא הקו השלישי שאמור לקום במסגרת מערכת הסעת ההמונים שמתוכננת במרכז המדינה. לפי נת”ע מדובר בקו רכבת עילי לאורך 29 ק”מ, עם קיבולת הסעה של כ־60 מיליון איש בשנה. הקמתו נאמדת בכ־9 מיליארד שקל, והפתיחה הלא רשמית מתוכננת ל־2026. הקו יתחיל בתחנת רכבת מרכז (סבידור) בתל אביב, ימשיך לאורך הרחובות בן יהודה ואלנבי ומזרחה עד מחלף אלוף שדה בכביש 4. בנקודה זו הקו צפוי להתפצל לשתי זרועות: הראשונה דרך בית החולים שיבא, רמת גן, קריית אונו וגבעת שמואל; הזרוע השנייה תמשיך לאורך כביש 461 בתחומן של הרשויות אור יהודה ויהוד־מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות. בקצה הקו מתוכננים מרכז תחזוקה לרכבות, ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע בן 2,000 מקומות חניה.
לאחר השלמתו העתידית של הקו הסגול, במרכז המדינה צפויה לעבוד רשת של שלושה קווים - השניים האחרים הם הקו האדום שיצא מפתח תקווה לבת ים ויעבור בתל אביב, והקו הירוק מחולון להרצליה. רשת זו תאפשר תנועה קלה בין מספר ערים במרכז המדינה.
ביטול התוכנית הקיימת של הקו הסגול - או אפילו דחייה של כמה שנים בעבודותיו - ישאירו את מרכז המדינה עם שני קווים בלבד, ועם חוסר יכולת לחבר את ערי הלווין המזרחיות של תל אביב לבירת העסקים של ישראל.
בקשה להקפאת הקו הסגול
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3771919,00.html
בלעדי לכלכליסט
קצא"א לבג"ץ: הקפיאו את קו הרכבת הסגול
בעתירה נגד משרדי האנרגיה והגנת הסביבה דורשת החברה להקפיא את העבודות ברכבת הקלה משום שהקו הסגול מסכן צינור נפט חיוני. לאחר שלוש שנים בהן פעלה ללא מנכ”ל, קצא”א מינתה את איציק לוי
ליאור גוטמן06:5416.10.19
תגיות:הרכבת הקלהעתירהבג"ץקצא"א
חברת קצא”א (קו צינור אירופה אסיה) עתרה לבג”ץ בימים האחרונים בדרישה לבטל את התוכנית הקיימת של הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב. לטענת קצא”א, התוכנית אושרה תחת חוסר סבירות קיצוני, משום שבשטח התוכנית עובר קו צינור דלק בקוטר 18 אינץ' “שאין לו תחליף והוא חיוני למשק האנרגיה של ישראל”. קו זה מזרים לדברי החברה “80% מהדלק הגולמי הנדרש לבתי הזיקוק בחיפה” ובנייה בסמיכות אליו מציבה “סיכון משמעותי לפגיעה בשלמותו” ומסכנת את משק האנרגיה של ישראל.
קצא”א הגישה את העתירה נגד שורת משרדי ממשלה לרבות משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, חברות מקורות, תשתיות נפט (תש”ן) ונתיבי תחבורה עירוניים (נת”ע) ועוד גורמים. החברה דורשת להקפיא כל תכנון, כמו גם עבודות בשטח - נוכחיות או עתידיות - של הקו הסגול של הרכבת הקלה של גוש דן.
הקו הסגול הוא הקו השלישי שאמור לקום במסגרת מערכת הסעת ההמונים שמתוכננת במרכז המדינה. לפי נת”ע מדובר בקו רכבת עילי לאורך 29 ק”מ, עם קיבולת הסעה של כ־60 מיליון איש בשנה. הקמתו נאמדת בכ־9 מיליארד שקל, והפתיחה הלא רשמית מתוכננת ל־2026. הקו יתחיל בתחנת רכבת מרכז (סבידור) בתל אביב, ימשיך לאורך הרחובות בן יהודה ואלנבי ומזרחה עד מחלף אלוף שדה בכביש 4. בנקודה זו הקו צפוי להתפצל לשתי זרועות: הראשונה דרך בית החולים שיבא, רמת גן, קריית אונו וגבעת שמואל; הזרוע השנייה תמשיך לאורך כביש 461 בתחומן של הרשויות אור יהודה ויהוד־מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות. בקצה הקו מתוכננים מרכז תחזוקה לרכבות, ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע בן 2,000 מקומות חניה.
לאחר השלמתו העתידית של הקו הסגול, במרכז המדינה צפויה לעבוד רשת של שלושה קווים - השניים האחרים הם הקו האדום שיצא מפתח תקווה לבת ים ויעבור בתל אביב, והקו הירוק מחולון להרצליה. רשת זו תאפשר תנועה קלה בין מספר ערים במרכז המדינה.
ביטול התוכנית הקיימת של הקו הסגול - או אפילו דחייה של כמה שנים בעבודותיו - ישאירו את מרכז המדינה עם שני קווים בלבד, ועם חוסר יכולת לחבר את ערי הלווין המזרחיות של תל אביב לבירת העסקים של ישראל.