בקרת שיוט - חיסכון בדלק?

M o l

New member
איך בדיוק הטמפרטורה של המנוע עולה?

נכון שמערכת הקירור מפסיקה לפעול אבל גם המנוע עצמו לא פועל ולא מתחמם מעבר לטמפ' שלו במהלך הכיבוי.

אני בכלל לא בטוח שהמידע על הנעה (שצורכת יותר דלק) רלוונטי כשמדובר על מנוע חם, לדעתי זה נכון רק עבור מנוע קר.
 

enigo

New member
התנעה קרה מזהמת וצורכת יותר דלק. לא התנעה חמה

יש מכוניות שבהן הפטנט בכלל לא מעמיס על המצבר, אלא עובד בצורה אחרת (התנעה בעזרת הזרקת דלק - למשל במאזדה).
ולחסוך דלק זה חוסך, זה בטוח. כמה? זה כבר עניין אחר.
 
מעצבנת ולא חוסכת כלום , ב 40000 ק"מ היא עבדה אצלי ברכב

15 שעות , הדמימה את המנוע ל 15 שעות
רווח של 20 ליטר בערך במשך שנתיים . 120 שקל בערך
פחות מחצי טנק דלק .
 

enigo

New member
0.1 ל' למאה ק"מ. חסכון של 1% בצריכת הדלק, וזה כשאתה נוהג

לפי הצהרתך, בצורה מאוד לא משתפת-פעולה עם מערכות כאלו. מי שנוהג הרבה בפקקים/בעיר יקבל תוצאות טובות יותר.
 
המספר האמיתי הוא כמעט 9 שעות , הגדלתי ל 15

ובכל זאת לא אוכל לאחר 5 שנים לקנות כלום בחיסכון הזה .
אולי חולצה
 

WarDog

New member
מה לעשות שחסכון בדלק זה התוצר לוואי מהמטרה המקורית(זיהום)

המערכת נועדה למזער את פליטת המזהמים בזמן עצירה ולא לחסוך בדלק, אבל החסכון בדלק בכל זאת נוצר כי המנוע נכבה.
 

enigo

New member
אז אתה מודה שאתה ממציא עובדות ונתונים בלי קשר למציאות?

מה אכפת לי מה אתה יכול לקנות או לא לקנות בחסכון הזה? מבחינתי תצהיר על דיאטת קילומטרים ותתחיל ללכת ברגל למכולת ותכריז שזה חוסך יותר.
אמרת שלא חוסכת כלום? אמרת. התברר שכמו רוב הדברים שאתה אומר זה לא נכון? התברר. איך בדיוק חשבת שהודאה בשקר והמצאת נתונים תעזור לך בעניין?!
 
הגדלתי ב 1.9 שקל עבורך , שלא תגיד שאני מדכא את המערכת

שבכל מקרה היא לא עובדת כאשר התנאים לא מתאימים לה
במינוס 7 ומטה היא לא עובדת בכלל גם אם תרצה ,
אם לא תלחץ על דוושת הברקס בנוקשות , היא לא תעבוד
בטמפרטורות חמות היא גם לא תעבוד , לא יודע את המספר .
המערכת נשמעת יפה בעלון המכירות של היצרנים
יעבור קצת זמן שהציבור ילמד ולא יתיחס למטרד הזה
כך שאת המטרה המערכת לא תשיג בכל מקרה
גם אם היא עובדת היא מדוממת את המנוע לדקה בערך ולא יותר גם אם העצירה נמשכת יותר.
לפעמים אני רוצה שהיא תמשיך לדומם אני מעביר לניוטרל ומושך הנד ברקס
בכל זאת היא מניעה לאחר כדקה .
 

enigo

New member
אה... אתה הגדלת בשבילי, כמה מתחשב. אבל אז, כשגילית שבעצם

הנתונים לא תומכים בטענה שלך, פתאום חזרת בך... איך היו אומרים כשהיינו ילדים? "בלי חרטות!".
ואם עכשיו נעשה שוב חישוב, ושוב התוצאה לא תתאים לך, אז פתאום תזכר שבעצם היא דוממה רק ארבע שעות? שלוש? שעה וחצי? תטען שהמערכת בעצם מדליקה את הרכב בהסתר כשהוא בחניה?
יאללה...
 
אני אתרשם אם מישהוא או משהוא יחסוך לי 10 אחוז

ולא שבריר של אחוז שצריך זכוכית מגדלת בכדי לראות זאת .
תקרא לזה חיסכון , אבל זה לא .
 

enigo

New member
אתה יכול לטעון שזה לא חסכון משמעותי, זה עניין של הגדרה, אבל

אתה לא יכול לטעון שזה לא חוסך כלום (כמו שטענת) - כי זה לא עניין של הגדרה.
והמערכת הזו חוסכת כמה אחוזים, משאבת המים החשמלית וההגה החשמלי חוסכים עוד קצת, טכנולוגית הצמיגים החדשה תורמת עוד איזה אחוז או שניים, התריסים הנסגרים בגריל תורמים גם הם - ובסוף אתה מקבל מכונית גדולה עם מנוע שני ליטר ותיבה אוטומטית שצורכת פחות דלק מסובארו DL ידנית ששקלה הרבה הרבה פחות והפיקה פחות מחצי מההספק.
אז אתה יכול לטעון עד מחר שהכל שטויות - אבל כשהכל מצטבר יחד, זה חוסך הרבה יותר מעשרה אחוזים.
 
למה אין לי תריסים נסגרים בגריל ? היה מצויין

לסגור אותם בטמפ' מינוס
הדברים האחרים שציינת לא מטרידים את הנהג ולא גורמים לבלאי מוגבר
אמנם לא בלאי גדול אבל בלאי , מה שלא עובד לא מתקלקל .
אני עוד מעט צריך להחליף מצבר הוא בן שנתיים ברכב זולל חשמל
האורות מתעמעמים כאשר אני מפעיל צרכן חשמלי כמו חלונות
מעניין כמה ההבדל בעלות של מצבר עצור סע לעומת מצבר רגיל
גם זה מצמצם את החיסכון המזערי של העצור סע , שלא לדבר על סטרטר .
אם ניקח CX5 לעומת ספורטאז , אז יש הבדל בצריכת הדלק
של 1/10 לעומת 1/7 יותר מ 10 אחוז בהרבה , הרכבים די דומים בגודלם
זה לא בגלל מערכת עצור סע .
 

enigo

New member
זה לא בגלל שום אלמנט יחיד, וזה מה שאתה לא מצליח להבין

 

enigo

New member
נכון, וגם את תזמון השסתומים המשתנה, וגם את דימום הצילינדרים

בסרק (עניין שהופך ליותר ויותר נפוץ היום), וגם את המשאבות החשמליות שהחליפו אלמנטים הידראולים או כאלו מונעי רצועה וכן הלאה וכן הלאה.
את כולם אפשר לזרוק לפח, והמכוניות עדיין יסעו. אבל אז אין לך סיכוי לקבל מכונית עם 300 כ"ס שעושה ממוצע, אמיתי, של 11-12 ק"מ לליטר. ואין לך סיכוי לקבל רכב פנאי גבוה וכבד שמכסה 16 ק"מ ויותר בנסיעה בין עירונית.
אתה מוזמן לזרוק הכל לפח ולחזור לימי הקרבורטורים והפלטינות, כשמכונית קטנה וחלשה, למשל פיאסטה ידנית, אם היא היתה במצב תחזוקתי מעולה, ובנהיגה עדינה במיוחד, היתה משיגה 16 ק"מ לליטר...
 
אתה מוזמן לבדוק את צריכת הדלק של מנועים

שלא מדוממים צילינדרים בסרק אלא באין עומס
הם ממילא צורכים יותר מידי דלק , כי הם 3 ליטר ומעלה
למשל הונדה פיילוט .
מה ההבדל בין עצור סע לבין דימום צילינדרים מסויימים בסרק ?
כן , העצור סע מעצבן .
 

enigo

New member
נו... כמה לא מפתיע - אין לך מושג גם בזה. עוד תחום לרשימה

1. יש גם מנועי 1.4 ל' עם דימום של חלק מהצילינדרים.
2. זה לא קורה בסרק.
 
לפי התגובות אני מבין שלא כדאי להתעסק בפונקציה של Autu start

ואני אבטל, בכל התנעה ברכב צריך ללחוץ על הכפתור A כדי לבטל, זה לא נשאר קבוע.
 
אם אתה נהג מעולה אז בקרת השיוט היא בזבזנית

אבל אם אתה נהג ממוצע או ממוצע מינוס אז זאת מערכת שתחסוך בעבורך בדלקים.
&nbsp
השאלה היא בעיקר האם אתה מסוגל לראות קדימה, כמה שיותר קדימה זה עדיף, לראות קדימה ולהרים הרגל מדוושת הגז כדי שהרכב יאיט כדי לחסוך לחיצה על הברקס. ו/או לעבור נתיב אל תוך נתיב של רדומים שלא מודעים לחורי הענק שנפערו בתוכם, השאלה היא אם אתה מסוגל להמנע מלחיצה על הברקס ולהימנע מהורדת הילוכים בנסיעה כשהכביש עמוס. אם אתה מסוגל אז בוודאות הבקרת שיוט לא תשפר עבורך צריחת דלק אלא תקלקל. זה המבחן.
 
זה בשבת בבוקר כשהכבישים רקים אפשר להמנע

מהורדת הילוכים, בכביש ראשי עם רמזורים מרוחקים אחד מהשני.
 
למעלה