בס"ד על ניירת רשמית - כן או לא?

saar7650

New member
אוקי.

לי יש בעיה בהבנת הנקרא, ולך יש בעיה בכתיבת הדברים שאמורים להיות מובנים לקורא. בכל מקרה- טענתך בטלה ומבוטלת, עקב כך שהכוונה היא לקב"ה ולא פיזית לשמים.
 

התולעת 1

New member
סלפן...שקרניקו שלי

ושם נמצא הכיסא הכבוד ברור,הרי כתוב במפורש "השמים מקום כסאי"והארץ הדום רגלי" מעולם לא היתה תפיסת חכמים שהקב"ה גשמי מאיפא המצאת את זה?(שקרניקו) ואיפא כתוב שחז"ל חשבו שהרקיע זה גשמי?(שקרניקו) בורי שלי לא כתוב שמרקיע לרקיע זה מרחק של 500 פרסה,אלה 500שנות אור הבנת ממי? לפני שאתה יוצה לפרסם שקרים תתיעצ אתי.
 
"מרקיע לרקיע 500 שנות אור"

אין ספק תולעת, אתה עילוי!!!
 

התולעת 1

New member
9 ביליון 480 מיליארד ועוד כמה מיליו

את יודע כמה זה שנת אור? 9 ביליון 480 מיליארד ועוד כמה מיליונים קילומטרים זה שנת אור אחת. תכפיל ב500
 
מרקיע לרקיע מהלך ת"ק שנה

ירושלמי,מסכת ברכות,דף סג,א פרק ט הלכה א גמרא: "דאמר לוי מהארץ ועד לרקיע מהלך ה' מאות שנה ומרקיע לרקיע מהלך ת"ק שנה ועביו של רקיע ת"ק שנה. וכן לכל רקיע ורקיע." אני מניח שהירושלמי מדבר על שנות הליכה ("מהלך ת'ק שנה"). יום הליכה זה בערך 25 ק"מ. תכפיל ב 365.
 
נקודה מעניינת

(שהועלתה על ידי מסורתי) בארצות הברית שבה יש הפרדה בין דת למדינה, ישנו המשפט IN GOD WE TRUST על הניירת הכי רשמית - על הדולרים. הפרדה בין דת למדינה על פי התיקון הראשון לחוקה: "הקונגרס לא יחוקק שום חוק שישליט דת-מדינה רשמית או שיאסור את חופש הדת" "בימינו הפרשנות המוסכמת לחוקה בדבר הניטרליות הדתית של המדינה מתייחסת לכל הדתות – לקתולים, ליהודים, למוסלמים ולאחרים"
 

eitangn

New member
וארחיב

"IN GOD WE TRUST" מציין אמונה באופן כללי, לא דת מסויימת. באופן מובן למדי (לי, לא לדתיים) דווקא במדינה המצהירה על עצמה כחילונית ומפרידה דת ממדינה, אחוז הרבה יותר גבוה של הציבור מגדיר עצמו כמאמין ומיישם זאת. בישראל כ- 30% מגדירים עצמם כדתיים ובארה"ב כ- 60%. כנראה כפייה דתית, מעורבות דת בנהול המדינה וחוקיה, רק מרחיק אנשים מהדת. המאמר המוזכר (דת ומדינה במדינות דמוקרטיות - http://www.openu.ac.il/Adcan/adcan37/adcan-33.html#note ) מאד מעניין. עיון בו מראה כי חוץ מתאוקרטיות אין באף אחד מהמודלים של יחסי דת ומדינה כפייה של דת או פולחן על הפרט. אף אחד מהמודלים אינו מתאים לישראל, שאין בה הפרדה, ויש כפייה דתית, אם כי אינה תאוקרטיה שלמה. כנראה גם אינה דמוקרטיה שלמה.
 
שתי הערות

"בישראל כ- 30% מגדירים עצמם כדתיים ובארה"ב כ- 60%. כנראה כפייה דתית, מעורבות דת בנהול המדינה וחוקיה, רק מרחיק אנשים מהדת." ובאיראן 95%. אופס... הלכה התיאוריה. IN GOD WE TRUST לדעתי זה משפט עם אוריינטציה נוצרית. בוודאי שהוא מוטה לדתות מונותאיסטיות, ולא מתאים למשל לרוב הדתות ממזרח אסיה.
 

vizini

New member
והערה נוספת

לדעתי מדובר בטעות דפוס. צריך להיות: IN GOLD WE TRUST ובטעות נשמטה ה-L.
 

eitangn

New member
שלא לעניין

"בישראל כ- 30% מגדירים עצמם כדתיים ובארה"ב כ- 60%. כנראה כפייה דתית, מעורבות דת בנהול המדינה וחוקיה, רק מרחיק אנשים מהדת." ובאיראן 95%. אופס... הלכה התיאוריה." >>> מדובר על דמוקרטיות. IN GOD WE TRUST" לדעתי זה משפט עם אוריינטציה נוצרית. בוודאי שהוא מוטה לדתות מונותאיסטיות, ולא מתאים למשל לרוב הדתות ממזרח אסיה." >>> ולדעתי זה מבטא כל אמונה בכח עליון.
 
בוא ניראה

פתחת בתיאוריה מעמיקה האומרת: "בישראל כ- 30% מגדירים עצמם כדתיים ובארה"ב כ- 60%. כנראה כפייה דתית, מעורבות דת בנהול המדינה וחוקיה, רק מרחיק אנשים מהדת" הפרכתי לך את התיאוריה השטחית ברבע שנייה. אז עכשיו אתה בא ומוסיף תנאים??? ("מדובר על דמוקרטיות") אבל אם אתה מתעקש אני אמשיך... 1. נראה לך שמדגם שגודלו שניים (ארהב וישראל) הוא מדגם מייצג כדי להמציא תיאוריה? בדקת מה קורה באירופה, אסיה, אוסטרליה, אפריקה? 2. הסטטיטיקה שהבאת מעורפלת. כשאתה אומר בישראל כ-30% מגדירים עצמם כדתיים זה כולל מסורתיים או לא? 3. ההשוואה שלך מעורפלת גם מעצם היות ישראל יהודית בעיקרה וארהב נוצרית. הרי אין מקבילה באוכלוסיה נוצרית למושגים שלנו של יהודי חילוני/מסורתי/דתי/חרדי. לכם ההשוואה שניסית לעשות בעייתית ביסודה. אגב, אני מסכים חלקית עם הטענה שלך (כלומר, ההתנהלות הפוליטית בסגנון ש"ס גרמה בקרב ציבורים מסויימים לריאקציה כנגד החרדים והדת). אני לא מסכים עם צורת ההוכחה. לגבי IN GOD WE TRUST אני אנסה לבדוק.
 

eitangn

New member
בוא ונחשוב

1. קרא את המחקר "דת ומדינה במדינות דמוקרטיות " http://www.openu.ac.il/Adcan/adcan37/adcan-33.html#note ונמשיך אח"כ. 2. לא כולל, מה זה מסורתי? נושא זה מעולם לא נחקר לעומקו. רובם אינם שומרים שבת, לדוגמה. בכלל, הדת ניכסה לעצמה את המושג מסורת. מסורת זה קיום מנהגי אבות, לאו דווקא דת. אני מקים סוכה, מקיים סדר פסח, ואשתי מדליקה נרות כל ערב שבת. אני מסורתי? 3. בכל ציבור ובכל דת יש המקיימים את הדת ברמות שונות ובצורות שונות. החלוקה שציינת אינה חלוקה על בסיס אמונה אלא יותר על בסיס השתייכות חברתית. האם חרדי יותר מאמין מ"כפה סרוגה"? השמות והסמלים אם רק התאגדויות חברתיות ולא דתיות. החרדים עצמם מפולגים לחצרות. המייחד את כולם זה הרצון להתבדלות וחיים נפרדים בקהילות סגורות. לא קשור למידת האמונה. המפד"ל וסימנה "כפה סרוגה" הפכה להתאגדות על בסיס מדיני. האם חילוני זה אתאיסט? או יותר קרוב למסורתי? האם מסורתי זה דתי מחלל שבת? אולי חילוני הצם בכיפור? הכרתי מכל הסוגים. "מושגים שלנו של יהודי חילוני/מסורתי/דתי/חרדי" זה רק חלוקה חברתית/פוליטית. זה לא מיקום על סקלת דתיות.
 

masorti

New member
תשובה...

היות ואין לך בעייה עם המשפט על הדולר (כי זו אמונה בצורה כללית), אני לא מבין מה הבעייה עם בס"ד. בס"ד = בסיעתא דשמייא = בעזרת השמיים. לא מוזכר כאן שום אל מסוים, וכל אדם יכול לפרש זאת על פי דתו. חוץ מזה, אם אין לך בעייה עם המשפט על הדולר - ודאי לא תתנגד שננהיג על השקל שלנו את הכיתוב "אנו מאמינים באל" או "באל נשים מבטחנו". הרי הסכמת שאין כאן כפייה של דת מסוימת. --- לגבי הטענות שלך על 30% דתיים בישראל מול 60% בארה"ב... כל המודל שלך על "כפייה דתית" הוא עורבא פרח. החישוב הנכון הוא חילונים מול שומרי מסורת (מסורתיים ודתיים), ובישראל יש כיום כ- 40% מסורתיים בנוסף ל-30% הדתיים. (עובדה ש- 69% מהאוכלוסיה היהודית מצהירים על צום ביום כיפור) היות ובנצרות לדת אין משמעות עמוקה באורח החיים היום יומי, אז אין שם מעמד מבוסס של "מסורתיים". מי שמאמין והולך לכנסיה הוא דתי, והאחרים הם חילונים. אמור מעתה... בארה"ב יש 40% כופרים, ובישראל יש 30% כופרים. כנראה שהפרדת הדת מהמדינה רק מזיקה לדת, וטוב שבארץ זה לא כך.
 

vizini

New member
אתם מייחסים משקל רב מדי לדברים

פעוטים. כל עניין הבס"ד הוא שטות, וחבל להתייחס אליו יותר מדי. גם העניין של הכיתוב על השטרות. אגב, מגילת העצמאות נחתמת במילים: "מתוך ביטחון בצור ישראל..." לא שמעתי על אף אחד שדורש להוציא את המשפט הזה ממגילת העצמאות.
 
אולי פורז

עוד לא הגיע לקטע הזה במגילה
טוב, נגיד שלא אני כתבתי את זה... (אני לא צריך לעשות את העבודה בשביל עידן-לא-סער, נכון?)
 

saar7650

New member
:-../images/Emo6.gifD../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

באמת העניין הזה שווה בדיקה... ואגב- למה שלא תעשה את העבודה בשבילי? מה אכפת לך- תוספת השלמת הכנסה...
 

saar7650

New member
אם עניין ה'בס"' הוא שטות

סימן שהדבר נעשה מתוך קנטרנות גרידא ולא מתוך טיעון ענייני. יפה! ימות המשיח הגיעו- האם ויזינושל'ה מסכים ששינוי נהגה בקנטרנות לשמה ולא מתוך טיעון ענייני?...
 

vizini

New member
בדיוק כמו שהכנסת הבס"ד

לא היתה עניינית, כך גם הוצאתו. זה בסמכותו של השר להחליט אם יהיה כיתוב כזה על נירות רשמיים של משרדו, בדיוק כמו שבסמכותו להחליט על צבע השטיח במשרדו. העיסוק המיותר בדברים האלה הוא הקנטרנות לשמה.
 

saar7650

New member
העיסוק בכך

הוא העיסוק בקנטרנות, ולא שהעיסוק עצמו קנטרני... במידה ולא הייתה קנטרנות מצדו של פורז, לא היינו עוסקים בכך.
 
למעלה