בנות שהתנסו עם איקקלומין...

דנדושה28

New member
בנות שהתנסו עם איקקלומין...

- זה משנה באיזה חלק ביום לוקחים את הכדור? וגם לפני או אחרי אוכל משנה?
- הצלחתן אחרי שימוש בכדור?
- היו תופעות לוואי...?
- יש איסורים כלשהם כמו שתיית אלכוהול או משהו אחר?
הרופא נתן לי מרשם לכדור אחד במשך 5 ימים וכמובן בדיקת זקיקים ביום ה-14.

תודה!!!
 
עונה

לא זוכרת הנחיות מיוחדות לגבי אוכל. הידקקות הרירית היא תופעת לוואי ידועה לשמצה של הכדור הזה, והיא מפחיתה את הסיכוי להיכנס להריון..... לי לא היו שום תופעות לוואי אך גם לא צמחה לי מהם תועלת. המעקב שקיבלת אינו מספיק. צריך לראות התפתחות של הזקיקים - יום 14 יכול להיות מאוחר מדי. אצלי במחזורים של 30-31 יום המעקב התחיל ביום 8. ההזרעה היתה ביום 10 או 11. וטת צריכה תמונה הורמונלית מלאה (אסטרדיול, lh ופרוגסטרןו) בבגיקת דם במקביל לכל מעקב זקיקים. אם את אצל רופא נשים ולא אצל מומחה פריון - זה הזמן להחליף רופא. בהצלחה!
 

rain31

New member
היי.. אני לקחתי איקקלומין

אבל קיבלתי מינון של 2 כדורים ליום למשך 5 ימים.
בעיקרון לא משנה מתי, אני לקחתי בבוקר, לפני או אחרי אוכל לא משנה.
היו לי קצת כאבי בטן תחתונה אבל שום דבר רציני... לא ידוע על איסורים מיוחדים.
נקלטתי בחודש החמישי שנטלתי איקקלומין, כאשר לפני כן הגעתי לרופא וביקשתי ממנו את הזריקות כי איקקלומין כנראה לא עובד בשבילי. הוא התעקש שאמשיך לעוד חודש כי אני מגיבה טוב לאיקקלומין וסטטיסטית בשימוש כחצי שנה הרוב נקלטות כך הוא אמר.
 

היא321

New member
מה שאין אריות כאלה כתבה..

השימוש בזה עלול לדקק את הרירית לכן כשקיבלתי את הכדור אחרי הנטילה של ה 5 ימים קיבלתי גם אסטרופם לרירית.
וחשוב מעקב של בדיקות גם ואולטרסאומד במקביל. יום 14 עלול להיות מאוחר.
נשמע שאת מטופלת אצל רופא נשים רגיל ולא מומחה לפריון
 

פטריה02

New member
לא לוקחת, אבל אני רוקחת (חיחי יצא לי חרוז
)

קודם כל, הנה לינק לעלון לצרכן:
https://www.old.health.gov.il/units.../trufot/alonim/Ikaclomin_pt_1327838050201.pdf
ועכשיו סיכום כדי לא תעבדי קשה, למרות שהבנות המקסימות כאן כבר ענו לך על הכל:
- אין חשיבות לאוכל, לקחת עם מים. אופן הנטילה תלוי בהנחיית הרופא- הטיפול יכול להתחיל מכדור אחד ביום או כדור אחד פעמיים ביום (לפעמים מתחילים מאחד ואם אין תגובה הרופא יכול להעלות מינון במחזור הבא). אין חשיבות לשעה הספציפית אבל כמו בכל תרופה יש להקפיד לקחת בכל יום באותו הזמן. מבחינת התחלת טיפול, בדר"כ מתחילים עד 5 ימים אחרי התחלת המחזור החודשי, מי שלא מקבלת וסת יכולה להתחיל לקחת בכל יום במידה ונשלל הריון.
- לא ניסיתי..
- תופעות הלוואי הכי נפוצות הן: גלי חום (10.4%), אי-נוחות באזון הבטן האגן כולל גזים (5.5%), בחילה והקאות (2.2%), אי נוחות בחזה (2.1%).. והיתר בסבירות נמוכה מ- 2%. אגב, הסיכוי להריון מרובה עוברים הוא 7.9%.. (בנות, זה לא מפחיד אתכן?!)
- אין איסורים מיוחדים, אך יש אזהרה שהתרופה עלולה לגרום לסחרחורות או טשטוש ראיה ויש להזהר בנהיגה.
לגבי המעקב אני פחות מתמצאת ובעלון לרופא לא כתוב.. ואני מתעצלת לחפש מידע מקצועי נוסף >< הרופאה שלי שהיא גם מומחית פוריות אומרת שהיא לא עושה מעקב זקיקים ב-3 מחזורים הראשונים לטיפול :/ בגלל שאני רוצה לתת עוד צ'אנס לגוף שלי להתאזן (לפני שאני מנסה את התרופה) לא בזבזתי זמן על להתווכח.
שיהיה המון בהצלחה!!!
 

WaitingForIt

New member
רק לגבי הרופאה שלך..

כי נראה לי שכולם שמעו כבר על הנסיון שלי עם איקקלומין:) זה חוסר אחריות לתת איקקלומין ללא מעקב זקיקים משולב עם בדיקות דם, ושום רופא פוריות שמכבד את עצמו לא היה עושה את זה. איקקלומין יכול לגרום לכך שלא היה ביוץ בכלל (אפשר לקרוא על הנסיון שלי בעמודים הקודמים) ויכול לגרום למצב של ריבוי זקיקים שזה מצב מסוכן וזה לא משנה בכלל אם את לוקחת איקקלומין הפעם הראשונה או החמישית.(זה מזכיר לי בני נוער שמקיים יחסי מין בפעם הראשונה ללא אמצעי מניעה כי ״מי כבר נכנס להריון מהפעם הראשונה שלו״
) ובכלל איקקלומין נותנים לרוב עד 3 פעמים ואז עוברים לזריקות..אם רופא היה אומר לי את זה, הייתי מחפשת רופא חדש.
 

פטריה02

New member
הייתה לי הרגשה שתגובה כזו תגיע (זהירות, חפירה..)

אני מאמינה שיש לך נסיון עם התרופה ואת יודעת על מה את מדברת, ובכלל המון תודה לך על זה שאת משתפת כאן את כולן בידע שלך
. וגם אין לי כוונה להגן על הרופאה שלי כי אין לי מספיק מידע- כמו שאמרתי התעצלתי לבדוק את העניין לעומק.
בכל זאת אני מאוד מתוסכלת מהרפואה בישראל, גם בפן המקצועי וגם בפן האישי מול הרופאים שמטפלים בי. אני לא יודעת אם את זוכרת אבל הגבת להודעה הראשונה שלי בפורום בה סיפרתי שלא קיבלתי מחזור מאז שהפסקתי את הגלולות. לקח 8 חודשים עד שמצאו אצלי תת פעילות של בלוטת התריס ונתנו לי טיפול, אני כבר חודש וחצי כמעט עם תרופה ובזמן הזה קיבלתי פעמיים מחזור לגמרי לבד (מחזור אחד ללא ביוץ והשני כנראה עם).
אם הייתי יודעת איך, לאן ולמי לפנות הייתי עושה את זה. הבעיה שהחיים תקועים באמצע הדרך ואני לא במצב לעשות ראיון עבודה/קבלה לכל רופאי המשפחה והנשים באיזור שלי. כך שברגע שארגיש שהגיע הזמן לאיקקלומיד אני אעשה את המחקר שלי ואגיע עם דרישות. אם אני לא אקבל את מה שאני חושבת שמגיע לי אחשב מסלול מחדש.
 

WaitingForIt

New member
לא התכוונתי להעציב אותך


ואוי, לא זוכרת שכתבתי לך
מצטערת..
וכל מה שאני יודעת זה מקריאה באינטרנט ומהנסיון שלי..אני מטופלת בגרמניה, אך אני יכולה לספר שהרופאות נשים שהייתי אצלן גם היו חסרות תועלת לחלוטין.. אמרו שאין בי שום בעיה.. אחרי 5 חודשים לאחר הפסקת הגלולות פניתי לרופא פוריות. הייתי בטוחה שהוא יצחק לי בפרצוף, אבל הוא נתן לי מענה לבעיות שלי! ולכן אני מציעה לכולן לפנות לרופא פוריות ולעזוב את הרופאות הנשים שלא מבינות כלום בפוריות (לרוב).. אני שמחה שאני לא מחכה יותר, ולכן אני רוצה שכולן יפסיקו לחכות וימצאו את הרופא שמתאים להן
אני פניתי מיד לטיפול באיקקלומין כי אין אצלי שום בעיה אחרת:משקל, בלוטת תריס, אינסולין.. אז אין לי במה לטפל.. אני פשוט לא מבייצת, אה וכן: בנוסף לחוסר הביוץ שלי הייתה לי חצוצרה סתומה מצד שמאל
וזה גיליתי רק כי רופא הפוריות עשה לי היסטרו׳ אבחנתית..
..בהצלחה רבה לך! והלוואי שנעבור ביחד לפורום השכן:)
 
למעלה