לגבי הקידוח - זה מופיע במאמר שהבאתי לך
על אישפוז בבתי משוגעים כטיפול מקובל במסוף הארץ
ושוב - ראשית כל אני אומרת שוב מדובר במערכת סימבולית שאדם מאמץ לפרשנות של המציאות והעולם - דבר שבבחירת שפה ממש בדומה לתיכנות אנחנו עושים את זה כל הזמן מצמידים ערך מסוים למשהו ומתרגמים אותו ככוח או אלמנט חדש
למשל המילה נקיפה - מכילה שלושה משמעויות -
[מכניקה] מצב בו ציר סיבוב של גוף סיבוב נמצא בתנועה.
נתינת מכה, פציעה.
הקשה, דפיקה.
כתוצאה מכך נוצרו הרכבים חדשים בעלי משמעות כמו נקיפת מצפון , נקיפת אצבע ונקף ליבו וכל אחד מאלה יוצר הקשרים חדשים במציאות שלנו ומתמלא בתוכן חדש מהסימבוליקה והצמדה של מושגים חדשים אליו ונוצר כל הזמן מחדש.
עכשיו מערכת סימבולית מקבילה למשל הקבלה עושה בדיוק אותה רדוקציה או בניה מחדש למציאות בדרך זהה.
אתה יכול להקביל את האמונה שלהם למשל בכוח בריאה לאנרגיה שבסה"כ קיימת במערכת ולאין אתר פנוי ממנו- לאותה תפיסה שאנרגיה חדשה לא נוצרת אלא הסך שלה קבוע (כמו הנהלת חשבונות של עסק). זה לא משנה ולא נוגע לך ואף אחד לא אמר שיותר משאתה משתמש בשפה שמתווספת ומחלקת ומפרידה כל הזמן דברים מחדש -כי הרי שפה אינה קשיחה אלא משתנה עם הזמן וההיסטוריה-
ככה הם בוחרים ואין בזה שום שטות לטעמי שתוכל לקבוע וזו דרך להתבונן ולהעשיר התבוננות במציאות מבחירת נקודות גישה שונות .
כמו שאמרתי על הפסיכיאטריה...
תוכל לומר שאפשר לחקור אותה ואני קצת סקפטית לגבי משמעות המחקרים -אבל אקבל ובסופו של דבר זה הטיעון וזה היה .
וכן - ברור שמי אתה ומי אני שני גולשים - אבל הטיעון הוא מי אתה שתקח מערכת סימבולית שנוגעת במציאות לאחר- ביחסו הפרטי והאישי מולך ואליך ולא כתמונה או מכלול חברתי.
כרגיל , הביקורת שלי יוצאת על הניסיון לשלול זאת מאחר.
מעבר לזה שוב- לתחושתי וחרף ודווקא בגלל שהוא בעל הכשרה מדעית משלו מתחזק לי הצורך לומר שמערכת סימבולית כלל לא נותנת תוקף לזלזול בדעותיו ואפילו יותר הגיוני שיבחר מערכת סימבוליקה כזו על פני זו של הדת הממוסדת שבאמת דורשת לטעון שהיה נחש מדבר.
אפילו ברור ומובן לי למה- יש חופש פרשני רב יותר ומתאים יותר מה שמזכיר אנשים שמחפשים אימפולס רוחני ובוחרים בבודהיזם. למשל.
אני לא חושבת שיש מישהו שאומר שלא צריך לדעת -
אני עצמי קראתי הרבה דברים ובספר הזוהר גם .
יש היום אנשים שפותחים את הלימודים לציבור הרחב- לא מדובר בסודות ,
לא יותר מהטיעון שהדת הדרוזית סודית או הטקסים של הבונים החופשיים
והם לא (טיק טיק טיק
). אז אני לא מבינה את הטיעון הזה ביחס לחופש המידע ...
ואיך אתה יכול לקבוע יחס בין דמיון למציאות?
וכאן אנחנו חוזרים לכל כך הרבה שאלות פילוסופיות - היכולת שלך להבחין היא רק במוסכמה קבועה מראש למשל אם אני לא רודפת אחריך עם מזלג וצורחת שאתה השטן - ברור לך שאני כאן , אבל כשאדם עוסק בזה בעולמו הפנימי ומעצב אותו לפי תפיסה אידאלית של השתלשלות עולמות ועבודת מידות - שקשורה למידות התנהגות אנושיות ואפילו מביא התנהגות חיובית לסביבתו -
על סמך מה ולמה אתה קובע שזה דמיון?
וזה בדיוק מקביל לתורה פסיכואנליטית כי אוכל לומר למשל שאתה חש אגרסיה כלפי אביך בגלל תסביך אדיפוס או בגלל גילגול קודם וכל עוד לא דרשתי שבגלל זה עליך לנהוג בטקסיות א. ב. ג. ורק אתה בוחר איך תנהג-
החופש הפרשני נהוג.
איך תוכיח שתסביך אדיפוס (שכבר אינו תיאוריה מקובלת) יותר נכון מגלגול שקרה מתישהו בזמנים?
אתה מבין מה זה חופש לדמיון במקום הזה ואיפה הפילוסופיה על שאלות קיום נוגעת במשמעות של מערכות סימבוליות?
מתכנת אחר שאני מכירה הזכיר אלף אלפי הבדלות את המתמטיקה שמבוססת בעצם גם היא על דמיון מסוים וכן מתממשת במציאות- והוא אמר לי שמערכות סיבוליות מקיימות חוקיות דומה והקשריות דומה- הן לא משום מקום והן לא בהכרח ממקום שתוכל לדייק בו.
הן מייצגות אמת מסוימת בכלים מסוימים ויתכן שניתנו לזה שמות שונים . על כל פנים היא לא מזיקה לקיומך האישי כשנשמרת כפרשנות אישית וזה הביקורת שלי