הממוצע לא אומר הרבה
יש כאן פרדוקס: ככל שצלם הוציא יותר על המערכת שלו כך הוא מודע יותר למערכות אחרות וליתרונות היחסיים שלהן (כנראה). ברם החלפת מערכת תעלה לו יותר. ואם ניקח בחשבון עדשות שירדו לטמיון אז הרבה יותר.
 
למשל, אם אחליט להיפטר מכל ציוד המיקרו 4/3 שלי, אני מעריך שאוכל לקבל עבורו כ-13,000 שקלים. מדובר בשתי מצלמות וב-12 עדשות בערך (לא ספרתי), רובן ברמה גבוהה. מה אפשר לרכוש בסכום כזה במערכת של סוני? בערך מצלמה אחת ועדשה אחת. יהיה עלי להוציא עוד לפחות 10,000 שקלים כדי להתקרב למערכת בסיסית של פריימים. בסכום דומה אפשר לרכוש שני פריימים משובחים למיקרו 4/3 ולסגור את הפינה הזאת מבלי למכור דבר. האמת שבאותו סכום אפשר לרכוש D750 משומשת וכמה פריימים נחמדים מעידן D, שוב - מבלי למכור דבר. מדוע לא למכור? כי מיקרו 4/3 היא מערכת מצוינת שעונה על צרכים רבים ושונים. וגם מפני שלא ניתן למצוא אופטיקה ברמה של מה שכבר יש לי, אלא במחירים מפולפלים ובמשקל כבד.
יש כאן פרדוקס: ככל שצלם הוציא יותר על המערכת שלו כך הוא מודע יותר למערכות אחרות וליתרונות היחסיים שלהן (כנראה). ברם החלפת מערכת תעלה לו יותר. ואם ניקח בחשבון עדשות שירדו לטמיון אז הרבה יותר.
 
למשל, אם אחליט להיפטר מכל ציוד המיקרו 4/3 שלי, אני מעריך שאוכל לקבל עבורו כ-13,000 שקלים. מדובר בשתי מצלמות וב-12 עדשות בערך (לא ספרתי), רובן ברמה גבוהה. מה אפשר לרכוש בסכום כזה במערכת של סוני? בערך מצלמה אחת ועדשה אחת. יהיה עלי להוציא עוד לפחות 10,000 שקלים כדי להתקרב למערכת בסיסית של פריימים. בסכום דומה אפשר לרכוש שני פריימים משובחים למיקרו 4/3 ולסגור את הפינה הזאת מבלי למכור דבר. האמת שבאותו סכום אפשר לרכוש D750 משומשת וכמה פריימים נחמדים מעידן D, שוב - מבלי למכור דבר. מדוע לא למכור? כי מיקרו 4/3 היא מערכת מצוינת שעונה על צרכים רבים ושונים. וגם מפני שלא ניתן למצוא אופטיקה ברמה של מה שכבר יש לי, אלא במחירים מפולפלים ובמשקל כבד.