בלונדון עם ה- 17 מ"מ F1.2 החדשה

חובב1

New member
גלידה זה טעים



 
תתחדש

נראה טוב מאד גם בגודל הזה. העדשה מציירת יפה, בדומה לגרסת ה-25 שאני מכיר מקרוב. התמונה הראשונה, המונוכרמאטית, נראית עשירה ביותר.
למען האמת אני קצת מקנא בך. אני נמצא כרגע באמסטרדם עם הניקון. נחמד כאן, הרבה הזדמנויות לצילום רחוב אבל אין לי 35 ברמה הזאת. הסיגמה ארט חדה, אבל שטוחה והשארתי אותה בבית. אני מנסה להסתדר פעם עם 50 מ"מ ופעם עם 24.
רק טיפ קטן, אין צורך לפתוח כך את הצנצם בשעות היום. לפעמים יש צורך ביותר עומק שדה. אני בטוח שה-17 שלך תניב תוצאות יפות גם ב-f/4.
 

חובב1

New member
תודה שאול

בשעות היום אכן צילמתי בדרך כלל בצמצם סגור יותר (סביב f3.2, לא ראיתי טעם לסגור יותר היות וזה מעביר את העדשה מעבר לשיא החדות שלה). העדשה סופר חדה גם בצילומי נוף מרוחק יותר כמו כאן: https://www.xplorer.co.il/albums/images/2521146
&nbsp
והיא אכן כיפית לצילומי רחוב, כמו למשל לצלם את הכובען המטורף: https://www.xplorer.co.il/albums/images/2521161
 

sagiKor

New member
חביב

לא באמת נפלתי
ראיתי עוד סקירה של העדשה הזאת כאן, וגם בסקירה זאת לא נפלתי. גם לא חדה כמו עדשות אחרות של הפורמט, גם אין מה לעשות מגבלות גודל החיישן מורגש בתמונות.

מה שלא ברור לי זה למה בכל צריך את העדשות האלו?
עדשות כאלו מיועדות לצלמים שמצלמים רק בעדשות פריים. כרגע יש שלושה וצריך עוד אחת סביב ה 12 מ"מ להשלים סט שמכסה הכל.
רק שבמחיר העדשות, הגודל שלהן, המשקל שלהן וגם במחיר המצלמות שיתאימו לאיזון כאלו עדשות אפשר לקנות סט עדיף סביב חיישן גדול יותר.
כמו שעופר לא רואה את עצמו מחליף את ה 15 באחת כזאת, גם אני לא רואה מה יש לצלם פריימים להישאר במערכת הזאת.
אחרי הכל צמצם 1.2 עדיין אקוויוולינטי לצמצם 2.4 ב FF וזה לא כזה WOW.

סט העדשות של אולימפוס סביב צמצם 1.8 (ה 12, 17, 25, 45) הרבה יותר הגיוני למערכת M43 וכולן עדשות לא רעות למעט ה 17.
 

slarti

New member
מבלי להכנס עכשיו לויכוח אם טוב או לא

יש לך איזה גישה טוטאלית - "צלם פריימים" או "צלם זומים"
יש אנשים (שהם כנראה שונים ממך) שמצלמים גם וגם. לי יש גם זומים וגם פריימים.
גם לכותב ההודעה יש. יש אנשים שאוהבים לגוון בצילום. יום אחד הם מצלמים רחוב בפריים, ויום אחר מצלמים ציפורים בטלה.
&nbsp
אין ספק שמי שמעוניין רק במערכת פריימים, ימצא את עצמו יותר טוב בפוג'י, או למען האמת, בסוני. קשה לי לראות סיבה היום לא לקנות A73 עם הפריימים שאתה רוצה (חוץ ממחיר, אבל נשים את זה רגע בצד) אם אתה רוצה לצלם רק בפריימים. אבל למי שמחפש ורסאטיליות וגם פורטאביליות, זה פחות מתאים.
&nbsp
הבחור פה לא "צלם פריימים". הוא מצלם בטיולים. לפעמים בזום. לפעמים רוצה פריים והחליט שהוא לא רוצה להתפשר בפריים הזה.
&nbsp
&nbsp
 

sagiKor

New member
הסבר

יש צלמים שמעדיפים לצלם בעדשות פריים, הם ישקיעו יותר בעדשות פריים, הם גם יחזיקו איזו זום אחת למקרה הצורך אבל לא ישקיעו בהכי יקרה שתשב רוב הזמן בתיק.

יש צלמים שמעדיפים לצלם בעדשות זום, הם ישקיעו יותר בעדשות זום, הם גם יחזיקו איזו עדשת פריים אחת למקרה הצורך אבל הם לא ישקיעו בהכי יקרה שתשב רוב הזמן בתיק.

מצחיק שעד עכשיו אמרנו שעל מנת לנצל את יתרון M43 צריך להתמקד בעדשות פריים ועם העדשות האלו כנראה שעכשיו צריך שבשביל לנצל את יתרון M43 צריך לצלם בזומים... מצטער אבל זאת מערכת שאיבדה את הדרך והדבר היחידי שמחזיק אותה רלוונטית זה נושא הוידאו אבל בשביל זה קונים פנסוניק ולא אולימפוס.
 

slarti

New member
אמרנו?!

אתה אמרת...
בתחילת הדרך מבחר הזומים למערכת היה גרוע. היום הוא השתפר.
סט כמו שיש לי (שני גופים, זומים איכותיים של "שילוש קדוש" ועדשות פריים משלימות) במערכת FF היה שוקל פי 2 לפחות. אולי יותר.
את ההבדל באיכות לא רואים בתמונות ככה שהעובדה שהוא קיים בתיאוריה לא מעניין אותי.
הפיצ'רים והיכולות של המצלמות במערכת פשוט נהדרים.
&nbsp
בעיניך היא איבדה את הדרך. בעיני אחרים היא נהדרת.
 

prizman

New member
חבל על הויכוח.

גם בגודל החיישן הוא לא מבחין.
אם הוא לא היה יודע מראש הוא לא היה אומר על זה מילה.
לא מבין מדוע אתה נותן לעצמך להיגרר לויכוחים חסרי תוחלת.
 
ומדוע כבודו סבור שהחיים קלים יותר עם חיישן גדול?

אני לא רוצה להרחיב את הדיון מעבר לצורך. רק קח לתשומת לבך שעדשה כזאת, בהנחה שהיא אכן טובה, מאיינת את היתרונות של חיישנים גדולים יותר בז'אנרים כאלה ואחרים. והיא לא גדולה או כבדה יותר מעדשת זום כללית.
כמובן שאפשר להסתכל על זה משני הצדדים וכו'. בסופו של דבר הרבה תלוי בהעדפות תפעוליות ואסתטיות סובייקטיביות. אישית, קל לי יותר לקבל את התוצאות שאני רוצה כְשאני משתמש במיקרו 4/3. לא בגלל החיישן הקטן אלא משום שאינני נזקק שם ל-raw.
 

sagiKor

New member
קלים יותר

לפחות מבחינת המשקל.
ה EM1II עם העדשה הזאת שוקלים יחד 964 גרם
הסוני A7III עם עדשת ה 35mm f/2.8 שוקלים יחד 770 גרם והעדשה קטנה יותר (עומק שדה דיי מקביל)
הפוג'י XT2 יחד עם ה 23mm f/2 שוקלים יחד 687 גרם ועם גרסת ה 1.4 שוקלים 808 גרם ושוב העדשות קטנות יותר (פחות בולט, תיק קטן יותר וכו')
הניקון D750 יחד עם ה 35mm f/1.8 שוקלים יחד 1055 גרם.
יתרון ה M43 מול DSLR לפחות בכל הקשור למימדים נעלם...

אם אני צלם שמתמקד בפריימים, אני לא רואה שום יתרון ב M43, כלומר יש יתרונות כמו מייצב (בשבילך עופר) ואטימות (יש גם לפוג'י) אבל סך היתרונות מתגמד מול מגבלת החיישן, המימדים והמחיר של סט-אפ שמבוסס על עדשות כאלו.
 
עדשה היא יותר מאורך מוקד וצמצם

כבר דנו בזה עד לזרא, אבל שנינו יודעים זאת.
לא בטוח שהשוואות המשקל הן כל הסיפור. נוח להשתמש בהן כי איש מאיתנו לא מחזיק בכל הקומבינציות האלה.
 

sagiKor

New member
עדשה זה בראש וראשונה אורך מוקד וצמצם

אחר כך מחיר
אחר כך גודל, משקל ואטימות
אחר כך מגיעים לנושאים שלדעת רוב הפורום כאן לא קיימים בכלל...

המשקל פחות רלוונטי אם כי לא הייתי רוצה לחרוג ממשקל של 800-900 גרם למצלמה ועדשת פריים סטייל 35ממ.
הגודל יותר רלוונטי לטעמי, הן מבחינת גודל התיק שדרוש לציוד, הן מבחינת איזון המערכת ביד בהחזקה לפרק זמן ארוך, הן מבחינת נוחות של משהו גדול תלוי על הצוואר.
יצא לי להחזיק שלל מערכות ושלל קומבינציות וגם אם לא עדשה ספציפית אז לפחות עדשה מקבילה מבחינת גודל פיסי.
אחד הדברים שאני אוהב בלייקה זה שלמרות שהמצלמה עצמה כבדה יחסית, העדשות קטנות מאד ואני מצליח להכניס יותר ציוד בנפח תיק נתון יותר מכל מערכת אחרת. קח למשל תיק כמו זה https://www.bhphotovideo.com/c/product/16012-REG/Domke_700_52S_F_5XB_Shoulder_Belt_Bag_Sand.html
אני מצליח להכניס בו שני גופי M עם עדשות סומיקרון מחוברות ועוד עדשה נוספת ופלאש קטן. כל מערכת אחרת שהייתה לי עד היום דורשת תיק גדול יותר עבור רשימת ציוד מקבילה. אם אני לוקח את ה em1 עם עדשת ה 17 הנ״ל אז אני בספק שאוכל להכניס משהו נוסף בתיק מעבר למצלמה ועדשה. אולי עוד עדשה אחת.
אז אם מערכת פול פריים נותנת לי קומפקטיות גדולה יותר ממערכת m43 אז הבחירה שלי ברורה, לפני 6 שנים ההיצע היה אחר והבחירות שלי היו אחרות, אז m43 הייתה בחירה מאד הגיונית. אני חושב שעברנו את עידן הקנוניקון שהרגשנו בזמנו שבחירת מערכת היא כמו חתונה קתולית, אפשר היום לקפץ בין מערכות בהתאם לצרכים, לא צריך להישאר מחוייב ליצרן ולסבול מהדיסוננס הקוגניטיבי שמלווה את המחוייבות הזאת.
 

חובב1

New member
אפשר למצוא תירוץ לכל מערכת

כפי שאתה בעצמך מציין לגבי עדשות את הסעיף "נושאים שלדעת רוב הפורום לא קיימים בכלל", אז גם במצלמות זה כך ויש המון פרמטרים שיוצרים חווית משתמש שגורמת לצלם לבחור במצלמה כזו ולא באחרת. האולימפוס הקודמת שלי לפני ה- E M1 II היתה OM-1 אי שם בתחילת שנות ה-80. בין שתי המצלמות הללו עברתי בין דגמי ניקון וקנון ועכשיו אני נהנה לצלם שוב באולימפוס, כך שהדיסוננס שאתה מדבר עליו לא רלוונטי לגבי, אולי אתה מדבר על עצמך. המצלמה הנוכחית נוחה לי, מהירה ועושה הרבה ממה שאני רוצה. אז כרגע לא בא לי להחליף מצלמה ואם אני ארצה עדשת פריים איכותית, אז הנה אולימפוס סיפקו לי את יכולת הבחירה. מעבר לכך, מערכת ה-m43 מספקת שלל עדשות פריים סטנדרטיות בטווחים השימושיים, במשקל וגודל קומפקטיים, לא מאמין שמישהו יבחר במערכת בגלל עדשה בודדה שכזו.

אתה כל הזמן תוקף בהתאם להשקפת עולמך המאוד מאוד ספציפית שהיא כמובן מתאימה בעיקר לך. אתה יכול להתלהב ללא קץ מהעדשות הקטנות של לייקה, אבל כשתהיה עם הלייקה בשוק פורטבלו המאוד עמוס בשבת עם שתי בנות קטנות צמודות אליך (שעלולות ללכת לאיבוד בכל רגע בין המון האדם), הסיכוי שלך "לתפוס את הרגע" במצלמה קטן מאוד מול צילום באולימפוס שמתבצע בזריזות גדולה בהרבה.
 

sagiKor

New member
ברור שלכל מערכת יש יתרונות

זה הכל משחק של פשרות וכל אחד עושה את הפשרות שמתאימות לו.
עזוב לייקה, זה מקרה קיצון ולא בר השוואה.
אבל בוא נדבר על סוני. אם בונים מערכת מבוססת עדשות פריים (הנושא אליו אני מתייחס) אז אתה תקבל בסוני את כל מה שתקבל באולימפוס (למעט אטימות), רק עם איכות תמונה גבוהה יותר, בחבילה קטנה יותר (אם שומרים על צמצמים מקבילים פחות או יותר). איכות התמונה תהיה לטובת הסוני גם אם העדשה של אולימפוס אולי מציירת יפה יותר, אם כי לטעמי ה 17 הזאת לא מציירת כל כך יפה לעומת ה 25 או ה 45

הטענה שאני מנסה להעביר כאן היא ש m43 הרבה פחות רלוונטית לצרכים שהפכו אותה פופלארית.
התחושה לפעמים היא שאנשים קצת נתקעו במערכת שמאבדת את הרלוונטיות הספציפית ומתאמצת לתת פתרונות שלטעמי עושים את ההפך מלהחזיר אותה לרלוונטיות.
 
ענייני גודל

אינני רואה סיבה להסתובב עם יותר מגוף אחד ושתי עדשות. מי שעובד יזדקק אולי ליותר, אבל אז גודל התיק לא יקבע את הציוד בו ייעשה שימוש. העדשות מסדרת 1.2 לא גדולות במיוחד.
&nbsp
החלפת מערכת היתה ונותרה כאב ראש לדידם של רוב בני התמותה. זו הסיבה שבגללה אולימפוס יכולה למכור עדשות במחירים כאלה (ולא רק אולימפוס). רכישה כזאת נראית לך בלתי רציונאלית לנוכח ההיצע הכללי בשוק, אבל החלפה או הוספה של מערכת היא רציונאלית עוד פחות, במיוחד לנוכח הצרכים האמיתיים של צלם חובב. באופן אישי, אני מפקפק בכל מי שנכנס בעיניים פקוחות למערכת של סוני למרות שזו לכאורה המערכת המובילה במדד ה"איכות" לגרם. הכל סובייקטיבי.
 

sagiKor

New member
ממתי עדשה ב $1200 היא משהו שפונה לצלם חובב?

זאת עדשה שמיועדת לצלמים מקצועיים או חובבים כבדים שמטרתה היא בעיקר לשמר לקוחות שלא יברחו למערכות מבוססות חיישן גדול יותר.
המזל של אולימפוס הוא שאין לסוני ליין של עדשות פריים עם צמצם 2 אטומות ועם אוטופוקוס.
תכנון נכון של עדשות כאלו היו הופכות את סוני למערכת מאד אטרקטיבית.
בינתיים יש את פוג׳י עם ליין עדשות כזה.
 
אין לי מושג למי העדשה מיועדת וזה גם לא חשוב

בגלל המכשולים המקשים על החלפת מערכת, כל ביונט צריך להיות אוטונומי ולספק למשתמש את מירב האפשרויות. למיקרו 4/3 יש כיום פחות יתרונות יחסיים מאשר בעבר, אבל עדיין אפשר למכור עדשות למיליונים שנכנסו כבר למערכת. יתר על כן, העדשות היקרות האלה מבטיחות למשתמשים חדשים שיוכלו ליצור תצלומים טובים יותר באותו ביונט. זה דומה קצת לפילוסופיית החיישן המלא של ניקון וקנון. משתמשים חדשים אמנם רוכשים מצלמות ועדשות ברמת הכניסה, אבל מסתכלים על פריטי ציוד יקרים כשהם בוחנים את יכולות המערכת.
&nbsp
אגב, רוב המקצוענים מעדיפים זום.
 

sagiKor

New member
איזה מכשולים יש בהחלפת מערכת?

רק עם נתקעת עם ציוד מאד ישן, רוב משתמשי המירורלס משדרגים מצלמה בערך כל שנתיים שדגם חדש יוצא, מכירת המצלמה בתזמון נכון מאפשרת הפסד כספי נמוך יחסית. בהתחשב שלמשתמש הממוצע יש מצלמה ו 3 עדשות אז מעבר מערכת ידרוש ממנו בממוצע להכפיל את הסכום שצבר ממכירת המערכת הקודמת. זה לא ממש שונה מהחלפת מצלמה כל שנתיים ונראה שגם בעדשות, לפחות ב M43 עובדים כך שתדרג אותן מדי כמה שנים, תזכיר לי כמה עדשות 25מ"מ של M43 עברו אצלך מאז שאתה במערכת?
 
למעלה