בכתבה ב"הארץ" הזכירו את תבנית השירות המתוכננת לראש העין דרום

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
בכתבה ב"הארץ" הזכירו את תבנית השירות המתוכננת לראש העין דרום

בכתבה ב"הארץ" הזכירו את תבנית השירות המתוכננת לראש העין דרום
https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4496012

כתבה על הבעיות התחבורתיות של ראש העין, והתנאים שיש להמשך הבנייה בה (נת"צ בכביש 5, בעיקר). בכתבה נטען שעד פתיחת המזרחית, מראש העין דרום תופעל רכבת שאטל שתגיע רק עד לסגולה.

נשמע לי כמו בולשיט של כתבים שלא מבינים כלום, מה דעתכם? לא רואה איזה ייתרון תחבורתי יהיה לתושבי ראש העין אם ייסעו מראש העין דרום לסגולה ויצטרכו לחכות שם לרכבת במקום לנסוע לראש העין צפון ולעלות על רכבת אחת. מילא היו אומרים קו קצר עד בני ברק אולי הייתי מבין, כי אז זה היה שימושי לאנשים שעובדים ברמת החייל, אבל למי בדיוק יעזור קו עד סגולה?
 

scooby5

Member
בסגולה יש רק 2 רציפים, לא,

בכתבה ב"הארץ" הזכירו את תבנית השירות המתוכננת לראש העין דרום
https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4496012

כתבה על הבעיות התחבורתיות של ראש העין, והתנאים שיש להמשך הבנייה בה (נת"צ בכביש 5, בעיקר). בכתבה נטען שעד פתיחת המזרחית, מראש העין דרום תופעל רכבת שאטל שתגיע רק עד לסגולה.

נשמע לי כמו בולשיט של כתבים שלא מבינים כלום, מה דעתכם? לא רואה איזה ייתרון תחבורתי יהיה לתושבי ראש העין אם ייסעו מראש העין דרום לסגולה ויצטרכו לחכות שם לרכבת במקום לנסוע לראש העין צפון ולעלות על רכבת אחת. מילא היו אומרים קו קצר עד בני ברק אולי הייתי מבין, כי אז זה היה שימושי לאנשים שעובדים ברמת החייל, אבל למי בדיוק יעזור קו עד סגולה?
בסגולה יש רק 2 רציפים, לא,
זה גם מוריד מהרלוונטיות של ההצעה הזו.
 
נראה כמו הנפצה עיתונאית

בסגולה יש רק 2 רציפים, לא,
זה גם מוריד מהרלוונטיות של ההצעה הזו.
נראה כמו הנפצה עיתונאית
אין שום יכולת ושום הגיון בשאטל כזה. אם כבר אז בראש העין צפון יש שלושה רציפים. אם מפעילים שאטל הזוי כזה, אז היתכנות להפעלתו קיימת בין ראש העין דרום לראש העין צפון ולא בין ראש העין דרום לסגולה.
אבל הרבה יותר הגיוני להפעיל שאטל בין ראש העין דרום לבני ברק, הצעה שכבר כתבתי בשרשור הקודם שעסק בראש העין דרום.
אם אפשר להפעיל בין ראש העין דרום לסגולה, אפשר גם בין ראש העין דרום לבני ברק.
 

aryeri

Member
השאלה היא כמה זמן רציף 3 בבני ברק לא היה פעיל

נראה כמו הנפצה עיתונאית
אין שום יכולת ושום הגיון בשאטל כזה. אם כבר אז בראש העין צפון יש שלושה רציפים. אם מפעילים שאטל הזוי כזה, אז היתכנות להפעלתו קיימת בין ראש העין דרום לראש העין צפון ולא בין ראש העין דרום לסגולה.
אבל הרבה יותר הגיוני להפעיל שאטל בין ראש העין דרום לבני ברק, הצעה שכבר כתבתי בשרשור הקודם שעסק בראש העין דרום.
אם אפשר להפעיל בין ראש העין דרום לסגולה, אפשר גם בין ראש העין דרום לבני ברק.
השאלה היא כמה זמן רציף 3 בבני ברק לא היה פעיל
והאם הוא כשיר לקבל רכבות.

כמובן שראש העין דרום צריכה שיפוץ רציני.
 
ברציף 3 בבני ברק הרבה מאוד פעמים חונות רכבות ריקות

השאלה היא כמה זמן רציף 3 בבני ברק לא היה פעיל
והאם הוא כשיר לקבל רכבות.

כמובן שראש העין דרום צריכה שיפוץ רציני.
ברציף 3 בבני ברק הרבה מאוד פעמים חונות רכבות ריקות
אין שום סיבה שלא יהיה כשיר לקבל רכבות עם נוסעים.
מבחינת הרציף עצמו מדובר באותו רציף אי עם רציף 2 הפעיל.
 

אורי404

New member
לפני שנה וקצת נסעתי ברכבת מרציף 3

ברציף 3 בבני ברק הרבה מאוד פעמים חונות רכבות ריקות
אין שום סיבה שלא יהיה כשיר לקבל רכבות עם נוסעים.
מבחינת הרציף עצמו מדובר באותו רציף אי עם רציף 2 הפעיל.
לפני שנה וקצת נסעתי ברכבת מרציף 3
הודיעו לנוסעים ברכבת (שיצאה מכפר סבא) לרדת בתחנת בני ברק ולהחליף לרכבת, הממתינה ברציף 3. ברכבת מרציף 3 המשכנו הנסיעה לכיוון תל אביב וראשון לציון.
 

aryeri

Member
נצל"ש
לגבי תפעול הרכבות בין הוד השרון לכפר סבא

בכתבה ב"הארץ" הזכירו את תבנית השירות המתוכננת לראש העין דרום
https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4496012

כתבה על הבעיות התחבורתיות של ראש העין, והתנאים שיש להמשך הבנייה בה (נת"צ בכביש 5, בעיקר). בכתבה נטען שעד פתיחת המזרחית, מראש העין דרום תופעל רכבת שאטל שתגיע רק עד לסגולה.

נשמע לי כמו בולשיט של כתבים שלא מבינים כלום, מה דעתכם? לא רואה איזה ייתרון תחבורתי יהיה לתושבי ראש העין אם ייסעו מראש העין דרום לסגולה ויצטרכו לחכות שם לרכבת במקום לנסוע לראש העין צפון ולעלות על רכבת אחת. מילא היו אומרים קו קצר עד בני ברק אולי הייתי מבין, כי אז זה היה שימושי לאנשים שעובדים ברמת החייל, אבל למי בדיוק יעזור קו עד סגולה?
נצל"ש
לגבי תפעול הרכבות בין הוד השרון לכפר סבא
ראיתי בסרטונים ביוטיוב בלפני שנה שהרכבות שיוצאות מהרציף הדרומי בהוד השרון נשארות על המסילה הדרומית עד הכניסה לתחנת כפר סבא התפעולית, שם הן עושות עיתוק למסילה הצפונית, וכן הרכבות שמסיימות ברציף הצפוני בהוד השרון, מבצעות מיד לאחר תחנת כפר סבא עיתוק מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית.
האם הסרטונים הללו הם חד פעמיים, או שאכן תחנת הוד השרון אינה תפעולית, כלומר אין ביציאה ממנה מזרחה מפלגים?
אם זה אכן נכון, אז זה אומר שגם הקטע הזה בין כפר סבא להוד השרון מקשיח את הקו הזה תפעולית עוד יותר בשעות העומס, כי בנוסף לאילוץ הידוע של מסילת האיילון הבודדת, יש גם אילוץ שלא מאפשר לרכבת לאחר יותר מדי, כי מהרגע שהיא עוזבת את תחנת כפר סבא לכיוון הוד השרון, היא צריכה תוך 30 דקות בדיוק להיכנס בכיוון ההפוך לתחנת כפר סבא, שזה כולל הכל: נסיעה, הורדת נוסעים, סריקה, חיוג ע"י מעבר הנהג, העלאת נוסעים ונסיעה בחזרה עד כפר סבא.

שאלה נוספת - האם תחנת רעננה מערב תהיה תפעולית? הרי הפרוצדורה הזו תעבור אליה בקרוב...
 

אורי404

New member
לא תמיד יש עיתוק בנסיעה לכיוון תחנת סוקולוב

נצל"ש
לגבי תפעול הרכבות בין הוד השרון לכפר סבא
ראיתי בסרטונים ביוטיוב בלפני שנה שהרכבות שיוצאות מהרציף הדרומי בהוד השרון נשארות על המסילה הדרומית עד הכניסה לתחנת כפר סבא התפעולית, שם הן עושות עיתוק למסילה הצפונית, וכן הרכבות שמסיימות ברציף הצפוני בהוד השרון, מבצעות מיד לאחר תחנת כפר סבא עיתוק מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית.
האם הסרטונים הללו הם חד פעמיים, או שאכן תחנת הוד השרון אינה תפעולית, כלומר אין ביציאה ממנה מזרחה מפלגים?
אם זה אכן נכון, אז זה אומר שגם הקטע הזה בין כפר סבא להוד השרון מקשיח את הקו הזה תפעולית עוד יותר בשעות העומס, כי בנוסף לאילוץ הידוע של מסילת האיילון הבודדת, יש גם אילוץ שלא מאפשר לרכבת לאחר יותר מדי, כי מהרגע שהיא עוזבת את תחנת כפר סבא לכיוון הוד השרון, היא צריכה תוך 30 דקות בדיוק להיכנס בכיוון ההפוך לתחנת כפר סבא, שזה כולל הכל: נסיעה, הורדת נוסעים, סריקה, חיוג ע"י מעבר הנהג, העלאת נוסעים ונסיעה בחזרה עד כפר סבא.

שאלה נוספת - האם תחנת רעננה מערב תהיה תפעולית? הרי הפרוצדורה הזו תעבור אליה בקרוב...
לא תמיד יש עיתוק בנסיעה לכיוון תחנת סוקולוב
לפעמים בנסיעה לתחנת סוקולוב יש את העיתוק, שכתבת מהמסילה הצפונית למסילה הדרומית ולפעמים לא. אני נוסע לפעמים לתחנת סוקולוב ושני המצבים האלה קרו.
 

aryeri

Member
אתה מתכוון אולי מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית

לא תמיד יש עיתוק בנסיעה לכיוון תחנת סוקולוב
לפעמים בנסיעה לתחנת סוקולוב יש את העיתוק, שכתבת מהמסילה הצפונית למסילה הדרומית ולפעמים לא. אני נוסע לפעמים לתחנת סוקולוב ושני המצבים האלה קרו.
אתה מתכוון אולי מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית
וכמובן שלפעמים אין את העיתוק ולפעמים יש, כי בהוד השרון לפעמים הרכבת חונה ברציף 1 ולפעמים ברציף 2.
באתר הרכבת אני רואה שבאופן כללי - כל הרכבות שמסיימות במשה דיין מתחילות בהוד השרון ברציף 2.
הרכבות שממשיכות עד באר שבע - בשעות העומס (כל חצי שעה) יוצאות מרציף 1 ובשעות השפל יוצאות גם הן מרציף 2.

מה שרציתי להיות בטוח זה שאכן העיתוק מתבצע מיד לאחר כפר סבא ושלהוד השרון אין מפלגים ממזרח ובצמוד.
 

Bus Nerd

Active member
אני מניח שכשתחנת רעננה דרום תתחיל לפעול זה ישתנה

אתה מתכוון אולי מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית
וכמובן שלפעמים אין את העיתוק ולפעמים יש, כי בהוד השרון לפעמים הרכבת חונה ברציף 1 ולפעמים ברציף 2.
באתר הרכבת אני רואה שבאופן כללי - כל הרכבות שמסיימות במשה דיין מתחילות בהוד השרון ברציף 2.
הרכבות שממשיכות עד באר שבע - בשעות העומס (כל חצי שעה) יוצאות מרציף 1 ובשעות השפל יוצאות גם הן מרציף 2.

מה שרציתי להיות בטוח זה שאכן העיתוק מתבצע מיד לאחר כפר סבא ושלהוד השרון אין מפלגים ממזרח ובצמוד.
אני מניח שכשתחנת רעננה דרום תתחיל לפעול זה ישתנה
מישהו יודע אם רעננה דרום או רעננה מרכז הן תפעוליות?
(כמו כן, שתי תחנות הרכבת האלו הן מדרום לרעננה, למה לא קוראים להן רעננה מזרח ורעננה מערב?)
 
רעננה מרכז זו רעננה דרום והתחנה המערבית נקראת רעננה מערב

אני מניח שכשתחנת רעננה דרום תתחיל לפעול זה ישתנה
מישהו יודע אם רעננה דרום או רעננה מרכז הן תפעוליות?
(כמו כן, שתי תחנות הרכבת האלו הן מדרום לרעננה, למה לא קוראים להן רעננה מזרח ורעננה מערב?)
רעננה מרכז זו רעננה דרום והתחנה המערבית נקראת רעננה מערב

 

aryeri

Member
אאל"ט שתי תחנות רעננה תיפתחנה בו זמנית

אני מניח שכשתחנת רעננה דרום תתחיל לפעול זה ישתנה
מישהו יודע אם רעננה דרום או רעננה מרכז הן תפעוליות?
(כמו כן, שתי תחנות הרכבת האלו הן מדרום לרעננה, למה לא קוראים להן רעננה מזרח ורעננה מערב?)
אאל"ט שתי תחנות רעננה תיפתחנה בו זמנית
רעננה מערב תהיה התחנה הסופית.

הסיבה שלרעננה דרום קוראים רעננה דרום היא לדעתי בגלל שלמחלף שבו היא ממוקמת קראו בעבר "מחלף רעננה דרום". זה היה המחלף היחיד שנמצא דרומית לרעננה. אני מדבר על התקופה שבה לא הגיע למקום כביש 531 אלא המחלף היה מחלף מצומצם של כביש 4 עם כביש 55 / 554 / 402 - תלוי איך מכנים את הקטע הקצר מהמחלף עד כפר סבא.
כיום בשילוט החדש שהוצב על כביש 4 לקראת המחלף (לא הצומת) כתוב שלמחלף קוראים רק "רעננה", אבל כנראה ששם התחנה נשאר.
 

אורי404

New member
אני לא יודע מה המצב, מערבית לתחנת סוקולוב

אתה מתכוון אולי מהמסילה הדרומית למסילה הצפונית
וכמובן שלפעמים אין את העיתוק ולפעמים יש, כי בהוד השרון לפעמים הרכבת חונה ברציף 1 ולפעמים ברציף 2.
באתר הרכבת אני רואה שבאופן כללי - כל הרכבות שמסיימות במשה דיין מתחילות בהוד השרון ברציף 2.
הרכבות שממשיכות עד באר שבע - בשעות העומס (כל חצי שעה) יוצאות מרציף 1 ובשעות השפל יוצאות גם הן מרציף 2.

מה שרציתי להיות בטוח זה שאכן העיתוק מתבצע מיד לאחר כפר סבא ושלהוד השרון אין מפלגים ממזרח ובצמוד.
אני לא יודע מה המצב, מערבית לתחנת סוקולוב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה