ביטול קו 340 ממצפה רמון לאילת, החל מ-19.5

connex

Active member
למה הקו הזה הוקם מלכתחילה? הרי בעבר היה קו 391 ממצפה רמון לאילת שחפף למסלול 392 שמיותר לציין שגם הוא בוטל
 

fishgad

Active member
מה דעתכם על המהלך הזה?
האם זה מתבקש ולא יפגע באופן משמעותי ברצון של אנשים להתנייד בתח״צ?
מה ייעשו עם כל הקילומטרים והנהגים שמתפנים אליהם? - האם ייתגברו קווים אחרים באזור?
 

מנכל אחד

Active member
מה דעתכם על המהלך הזה?
האם זה מתבקש ולא יפגע באופן משמעותי ברצון של אנשים להתנייד בתח״צ?
מה ייעשו עם כל הקילומטרים והנהגים שמתפנים אליהם? - האם ייתגברו קווים אחרים באזור?
למה צריך אוטובוס ממצפה רמון לאילת? גם הנתונים במר קו מראים שזה מיותר
סביר להעביר את הקילומטרז' הזה לתגבור של הנסיעות ממצפה רמון לבאר שבע.
אני גם הייתי מבטל כבר באותה הזדמנות גם את 660
 

fishgad

Active member
למה צריך אוטובוס ממצפה רמון לאילת? גם הנתונים במר קו מראים שזה מיותר
סביר להעביר את הקילומטרז' הזה לתגבור של הנסיעות ממצפה רמון לבאר שבע.
אני גם הייתי מבטל כבר באותה הזדמנות גם את 660
לדעתך יבטלו את קו 660?
 

EHP12

Active member
מה דעתכם על המהלך הזה?
האם זה מתבקש ולא יפגע באופן משמעותי ברצון של אנשים להתנייד בתח״צ?
מה ייעשו עם כל הקילומטרים והנהגים שמתפנים אליהם? - האם ייתגברו קווים אחרים באזור?
בהחלט מתבקש. קו שהסיע בעיקר אוויר, במיוחד כאשר הוא קו מאוד ארוך שמביא איתו בלאי למפעיל.

זה גם קו שהיה של ארבע נסיעות ביום. תדירות כזאתי זה לא של עידוד תח"צ. בשביל ארבעה נוסעים בממוצע לא מוציאים קו כזה ארוך.
 

ערןל1

Active member
בהחלט מתבקש. קו שהסיע בעיקר אוויר, במיוחד כאשר הוא קו מאוד ארוך שמביא איתו בלאי למפעיל.

זה גם קו שהיה של ארבע נסיעות ביום. תדירות כזאתי זה לא של עידוד תח"צ. בשביל ארבעה נוסעים בממוצע לא מוציאים קו כזה ארוך.
אתה צודק. כל הכבוד למי שביטל.
 

Ccyclist

Well-known member
מה דעתכם על המהלך הזה?
האם זה מתבקש ולא יפגע באופן משמעותי ברצון של אנשים להתנייד בתח״צ?
מה ייעשו עם כל הקילומטרים והנהגים שמתפנים אליהם? - האם ייתגברו קווים אחרים באזור?

במודעה על הביטול מצויינים שני קווים חליפיים. יש 392 מבאר שבע לאילת דרך מצ9ה רמון וכביש 40. הוא משרת מקומות כמו שדה בוקר ועובדת מצפון למצפה רמון ומקומות לאורך כביש 12. יש גם את קו 24 של מועצת חבל איילות משדרות ליוטבתה - שם וודאי יש השקה לקווי אילת.

נראה שהקו שבוטל נותן שירות משלים באזור שכבר יש לו שירות מספק לאילת, אך אין בו צורך לקו לנסיעה הספציפית ממצפה רמון לאילת בלי העוגן של באר שבע.

הדרום הרחוק אינו מקום לשיקולים כלכליים נטו חלק מהסיפור שלו הוא עידוד מעבר אליו מאזורים אחרים בארץ. מסיבה זו היה מקום לסבסד קו כזה, אבל אם היתה נסועה נמוכה ויש אלטרנטיבות - אפשר לבטל אותו.
 

מנכל אחד

Active member
במודעה על הביטול מצויינים שני קווים חליפיים. יש 392 מבאר שבע לאילת דרך מצ9ה רמון וכביש 40. הוא משרת מקומות כמו שדה בוקר ועובדת מצפון למצפה רמון ומקומות לאורך כביש 12. יש גם את קו 24 של מועצת חבל איילות משדרות ליוטבתה - שם וודאי יש השקה לקווי אילת.

נראה שהקו שבוטל נותן שירות משלים באזור שכבר יש לו שירות מספק לאילת, אך אין בו צורך לקו לנסיעה הספציפית ממצפה רמון לאילת בלי העוגן של באר שבע.

הדרום הרחוק אינו מקום לשיקולים כלכליים נטו חלק מהסיפור שלו הוא עידוד מעבר אליו מאזורים אחרים בארץ. מסיבה זו היה מקום לסבסד קו כזה, אבל אם היתה נסועה נמוכה ויש אלטרנטיבות - אפשר לבטל אותו.
גם בלי אלטרנטיבה, אין סיבה לקשר בין מצפה רמון לאילת, משער שהקימו את הקו בשביל חיילים באזור, ויתכן שהם באמת נוסעים בקו הזה רק שזה לא משתקף בנתוני התיקופים, בגלל שחיילים נוהגים שלא לתקף (למרות שהם אמורים לתקף).

אם רוצים לעודד מעבר למצפה רמון הרבה יותר הגיוני לתגבר את הקו הישיר לבאר שבע, או להוסיף קו ישיר לתחנת הרכבת באר שבע צפון.
 

Ccyclist

Well-known member
גם בלי אלטרנטיבה, אין סיבה לקשר בין מצפה רמון לאילת, משער שהקימו את הקו בשביל חיילים באזור, ויתכן שהם באמת נוסעים בקו הזה רק שזה לא משתקף בנתוני התיקופים, בגלל שחיילים נוהגים שלא לתקף (למרות שהם אמורים לתקף).

אם רוצים לעודד מעבר למצפה רמון הרבה יותר הגיוני לתגבר את הקו הישיר לבאר שבע, או להוסיף קו ישיר לתחנת הרכבת באר שבע צפון.

יש שתי דרכים ראשיות לאילת - כבישים 90 ו 40. צריכים שתהיה תחבורה ציבורית לאורכם שתחבר את הישובים, הבסיסים והשמורות. משום שישנם קווים המבצעים את הקישוריות הזו בכביש 40 - אפשר לוותר על קו תיגבור לא מוצלח. אי אפשר כעיקרון לבטל את החיבוריות ממצפה רמון דרומה לאורך כביש 40.
 

מנכל אחד

Active member
יש שתי דרכים ראשיות לאילת - כבישים 90 ו 40. צריכים שתהיה תחבורה ציבורית לאורכם שתחבר את הישובים, הבסיסים והשמורות. משום שישנם קווים המבצעים את הקישוריות הזו בכביש 40 - אפשר לוותר על קו תיגבור לא מוצלח. אי אפשר כעיקרון לבטל את החיבוריות ממצפה רמון דרומה לאורך כביש 40.
מי שהולך להתגורר במושב בערבה לא מסתמך על תחבורה ציבורית.
מי שמסתמך על תחבורה ציבורית לא יכול להסתמך על תדירות כל כך נמוכה.
אם אי אפשר לתת מענה טוב, והמענה הקיים לא נמצא בשימוש, אז עדיף לתעדף מקומות שכן צריכים אותו.
במקרה של מצפה רמון, נראה שהפניית התשומות למקומות אחרים תשמש יותר נוסעים.
 
מי שהולך להתגורר במושב בערבה לא מסתמך על תחבורה ציבורית.
מי שמסתמך על תחבורה ציבורית לא יכול להסתמך על תדירות כל כך נמוכה.
אם אי אפשר לתת מענה טוב, והמענה הקיים לא נמצא בשימוש, אז עדיף לתעדף מקומות שכן צריכים אותו.
במקרה של מצפה רמון, נראה שהפניית התשומות למקומות אחרים תשמש יותר נוסעים.
גם תושבים וגם מטיילים יכולים לנסוע בקווים בכביש 40, כיום תחץ לאתרי טיולים לוקה בחסר וישנה רק במקרה על הדרך
שיפור התחץ לאתרי טיולים תגדיל את מספר הנוסעים באוטובוסים.
כמובן שבהחלט אפשר דרך קו מאילת לבאר שבע
 

EHP12

Active member
גם תושבים וגם מטיילים יכולים לנסוע בקווים בכביש 40, כיום תחץ לאתרי טיולים לוקה בחסר וישנה רק במקרה על הדרך
שיפור התחץ לאתרי טיולים תגדיל את מספר הנוסעים באוטובוסים.
כמובן שבהחלט אפשר דרך קו מאילת לבאר שבע
אם יש שמורת טבע שרחוקה מהכביש הראשי, להכניס אוטובוס במיוחד לשם, זה בזבוז קילומטרים.

אם היא על הכביש ואין תחנה, כאן הבעיה היא נתיבי ישראל, שמתנגד להקים תחנות אוטובוס בכבישים בינעירוניים באמצע שום מקום.
 

Ccyclist

Well-known member
אם יש שמורת טבע שרחוקה מהכביש הראשי, להכניס אוטובוס במיוחד לשם, זה בזבוז קילומטרים.

אם היא על הכביש ואין תחנה, כאן הבעיה היא נתיבי ישראל, שמתנגד להקים תחנות אוטובוס בכבישים בינעירוניים באמצע שום מקום.

יש מספר תחנות אוטובוס על כביש 40 דרומית למצפה רמון. מי שרוצה להכנס בדיוק לשמורה יצטרך ללכת, אבל יש מידה מסויימת של תח"צ.

כביש 40 הוא כביש עם מסלול יחיד לכל כיוון, אי אפשר לומר שהוא כביש מהיר - הוא בקטגוריה של 90 קמ"ש.
 
אם יש שמורת טבע שרחוקה מהכביש הראשי, להכניס אוטובוס במיוחד לשם, זה בזבוז קילומטרים.

אם היא על הכביש ואין תחנה, כאן הבעיה היא נתיבי ישראל, שמתנגד להקים תחנות אוטובוס בכבישים בינעירוניים באמצע שום מקום.
נראה לי שפשוט לא חושבים על להקים תחנות, בנוסף אוטובוס מאסף יכול להכנס גם מהכביש הראשי כמו שנכנסים ליישובים,
כמובן תלוי במקום וכמה מטיילים מגיעים אליו, הקטנת הפקקים היא גם על ידי מתן חלופת תחץ לטיולים.
נחל משמר בין עין גדי למצדה זאת דוגמא מצוינת למקום בו אפשר להקים תחנת אוטובוס
 

EHP12

Active member
נראה לי שפשוט לא חושבים על להקים תחנות, בנוסף אוטובוס מאסף יכול להכנס גם מהכביש הראשי כמו שנכנסים ליישובים,
כמובן תלוי במקום וכמה מטיילים מגיעים אליו, הקטנת הפקקים היא גם על ידי מתן חלופת תחץ לטיולים.
נחל משמר בין עין גדי למצדה זאת דוגמא מצוינת למקום בו אפשר להקים תחנת אוטובוס
כמו שעירייה אחראית להקים תחנות בעיר, אז נתיבי ישראל אחראית על הקמת תחנות בכבישים בינעירוניים. ומידע נת"י והרשות לתח"צ לא מדברים באותה שפה. כמו שכניסה לכל יישוב מסבכת את המערכת, כך יותר מכך כאשר מדובר בשמורות טבע. מספיק לראות את כל הקווים והחלופות שיש בין מצפה רמון לבאר שבע, להבין כמה זה בעייתי.

וכל שירות שתספק לאתר טבע, הוא תמיד יהיה מהסוג לא לתת אלטרנטיבה לרכב, אלא יותר לתת למי שאין לו, לא להתקע. כמות הביקושים לקווים כאלה אפילו בחול המועד תהייה אפסית. זה מוצדק רק אם מדובר באתרים מאוד חזקים עם מאות אלפי מבקרים בשנה, כמו ש-486 משרת סביב ים המלח.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו שעירייה אחראית להקים תחנות בעיר, אז נתיבי ישראל אחראית על הקמת תחנות בכבישים בינעירוניים. ומידע נת"י והרשות לתח"צ לא מדברים באותה שפה. כמו שכניסה לכל יישוב מסבכת את המערכת, כך יותר מכך כאשר מדובר בשמורות טבע. מספיק לראות את כל הקווים והחלופות שיש בין מצפה רמון לבאר שבע, להבין כמה זה בעייתי.

וכל שירות שתספק לאתר טבע, הוא תמיד יהיה מהסוג לא לתת אלטרנטיבה לרכב, אלא יותר לתת למי שאין לו, לא להתקע. כמות הביקושים לקווים כאלה אפילו בחול המועד תהייה אפסית. זה מוצדק רק אם מדובר באתרים מאוד חזקים עם מאות אלפי מבקרים בשנה, כמו ש-486 משרת סביב ים המלח.

מבחינת מי שאין לו - מארחיי המתינו כמה שהמתינו עד שהגיע אורח עם רכב כדי להגיע למספר מקומות בארץ, כולל עין עבדת על כביש 40.

בשנות ה 80 וה 90 היו סיורים מודרכים של אגד באנגלית במחיר סביר. כשביררתי לפני שנתיים המחיר שלהם היה גבוה מאד - משהו כמו $100 לאדם ליום. זה לא משהו שיכלתי להפנות את מארחי אליו לטייל עצמאית.

לפני שנה - שנתיים התפרסמה בפורום מפת רכבות של מעצב שעלה מרוסיה, כולל קווי אוטובוס חשובים מהתחנות ליעדים משלימים. בגדול צריכה להיות מפה ארצית של קווי אוטובוס ארציים עיקריים כולל לאתרי התיירות. השיטות הקיימות כיום של רשימות על גבי רשימות, או חיפוש נסיעה מדוייקת ותשובות בהגיון של מחשב אינן טובות למי שרגיל לעבור לפי מפת רשת.

גם העובדה שאין תח"צ לאתר החרמון היא סקנדל, בייחוד לאור העובדה שבמג'דל שמס מצליחים לשים 6 קווים בתחנה אחת לפי שיטת ריבוי הקווים המקובלת.
 

EHP12

Active member
לפני שנה - שנתיים התפרסמה בפורום מפת רכבות של מעצב שעלה מרוסיה, כולל קווי אוטובוס חשובים מהתחנות ליעדים משלימים. בגדול צריכה להיות מפה ארצית של קווי אוטובוס ארציים עיקריים כולל לאתרי התיירות. השיטות הקיימות כיום של רשימות על גבי רשימות, או חיפוש נסיעה מדוייקת ותשובות בהגיון של מחשב אינן טובות למי שרגיל לעבור לפי מפת רשת.
לא יודע אם אתה מכיר אבל יש משהו שנקרא "גוגל מפס". יותר יעיל מכל מפה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא יודע אם אתה מכיר אבל יש משהו שנקרא "גוגל מפס". יותר יעיל מכל מפה.

האם אני מכיר ? השמתשתי באפליקציה לעשות את כל ישראל מאתר החרמון ועד מעבר טאבה. אני מכיר את האפליקציה גם מחו"ל והשתמשתי בה על כל האספקטים שלה בשורת מדינות אחרות - ולכן אני מעדיף אותה גם בארץ במקום להסתגל לוויז שאינני מכיר.

Screenshot_20240519-143442_Maps.jpg

אבל - זו אפליקציה אמריקאית ויש לה בעיות עם תח"צ. הבעיה היסודית שלה היא שמפתחיה האמריקאים כנראה שלא משתמשים בתח"צ ולכן הייצוג של התח"צ באפליקציה בעייתי.

1 - למרות שיש ייצוג סביר למערכות עירוניות כמו מטרו ורק"ל - הייצוג לרכבות ארציות גרוע וסימון מסילות הברזל בפס אפור דק שאי אפשר לראות אותו בזום אזורי מקשה להבין מערכות רכבתיות. אם תעשה זום ללונדון תראה את הרשת המסילתית של TFL בלבד, לא את הרכבות הפרבריות בדרום העיר למשל.

2 - תצוגת קווי האוטובוס היא לפי מה שעוצר בתחנת אוטובוס ספציפית בלבד. הצביעה, לפי צבעי המפעילות, לא מאפשרת לעקוב בקלות אחרי קווים ספציפים.

היופי במפת מערכת טובה הוא שאתה רואה לא רק את המוצא והיעד אלא גם מקומות אחרים על הרשת. המידע נותן לך לדעת לא רק מה הנסיעה הספציפית שלך כמו במתכנן נסיעות מנקודה א' לנקודה ב' אלא גם מידע על נקודות ג' - ת' והאופציות לנסיעות אחרות בעתיד. גוגל לא עושה את זה.

כשאתה מגיע כתייר למקום שמוצגות בו מפות רשת בתחנות - האופציות מוצגות לך בצורה נרחבת יותר שמאפשרת לך לראות מקומות חדשים שלא בהכרח שמעת אליהם לפני הגעתך, או מיקומם של מקומות מרכזיים יחסית למיקומך גם כשההגעה אליהם מצריכה החלפה.

מערכת אוטובוסים עם מספרים תלת ספרתיים, ללא מפה ארצית - ראשית, מאד מבלבלת ומרתיעה אנשים שאינם מכירים או את המערכת בכללותה או קו ספציפי.
 
למעלה