בואו נעשה את זה מעניין!

Music Man XD

New member
בואו נעשה את זה מעניין!

ANTI VS BEYONCE

למה משווים?
1. שניהם שוחררו בדרכים מקוריות
2. זה ביונסה נגד ריהאנה. דיון קלאסי לפורום הזה

3. בשניהם, שתי הזמרות מנסות להמציא את עצמן מחדש, להציג תדמית בוגרת יותר ולזכות בתשומת הלב של המבקרים

אז מי מנצחת כאן?!
 

Ultraviolence

New member
ANTI.

אני בטוח שרוב חברי הפורום יבחרו את ''self-titled'', שזה לגיטימי כי הוא הצלחה שלה.
אני בוחר ב''אנטי'' על סמך האזנה של יומיים סה''כ, כך שיכול להיות שאפקט ההתלהבות הראשונית עדיין בשיא שלו, אבל בכללי ריהאנה > ביונסה, ביי פאר, מבחינתי.
&nbsp
אין ספק שהאלבום של ביונסה יותר אחיד ברמתו, אפילו מבחינת הסאונד, אבל חוץ מעבודה הפקה נהדרת אני לא מצליח להתרגש מביונסה.
יש את ההברקות שהן פנינות של ממש אבל ה- replay value של רוב השירים הוא נמוך משל ריהאנה, ואת זה ניתן לזהות מעכשיו.
במקביל לשירים הנהדרים שביונסה הקליטה יש לא מעט שירים חלשים ומשעממים שלוקים בכל אספקט שהוא לא ההפקה, שהיא בהחלט הצד החזק של אותו אלבום.
עדיין, ההפרש בינהם מבחינתי כרגע הוא לא גבוה בכלל, השירים המעולים באלבום של ביונסה רבים יותר מהשירים המעולים באלבום של ריהאנה.
האלבום של ריהאנה זורם והרמוני יותר בהאזנה שלמה בהמהדורה הסטנדרטית לפחות. למרות שיש בו איזשהו טוויסט הוא עדיין נשמע כמו אלבום של ריהאנה, כרגע בטופ 3 שלה מבחינתי.
 

ערן1987

New member
האמת שעוד לא שמעתי את החדש של ריהאנה

והאלבום של ביונסה לא העיף אותי יותר מדי, אבל אני מרגיש שזה עדיין הניצחון של ביונסה.
&nbsp
האלבום שלה הגיע אחרי ש-"4" לא מימש את ההצלחה הפוטנציאלית שלו (מבחינת מכירות ומבחינת שחרור להיטים ממנו), הוא בא בהפתעה גמורה בלי שאף אחד ידע עליו ובעצם גרם לכ"כ הרבה אמנים לשחרר אלבומים בצורה דומה, והוא גם העלה את ביונסה לדרגת דיווה גדולה אפילו יותר, מה גם שהוא אפילו זכה לשבחים מאוד גדולים.
&nbsp
נכון שריהאנה לא שיחררה אלבום כבר 3 שנים, ועדיין - בכל זמן נתון, ביונסה גדולה יותר ממנה.
 

Ultraviolence

New member
גדולה יותר באילו אספקטים?

מאוד רחוק מהמציאות. והנתונים מדברים בעד עצמם. כנראה שההפסקה שריהאנה לקחה קצת גרמה לכם לשכוח כמה שהיא חזקה בחוץ
 

ערן1987

New member
מבחינת המעמד

אין ספק שריהאנה חזקה רצח, ועדיין אני חושב שמבחינת הקהל הרחב ביונסה יותר נחשבת, יש לה יותר אוהבים וכו'. היא הצליחה להתלכלך מבחינה תדמיתית עם האלבום האחרון ועדיין כולם אוהבים אותה. ריהאנה כבר עשתה זאת בכמה אלבומים, ואנשים פחות אוהבים אותה מבעבר.
 

Ultraviolence

New member
לא מסכים.

ברור שביונסה היא ''role model'' כי היא מייצגת משהו הרבה יותר מעצים ואולי אפילו נשי וגדול מהחיים שמדבר אל רבים, בזמן שריהאנה היא הילדה הפרועה שפחות לוקחת את עצמה ברצינות, אבל כמעט בכל אספקט, כמו שאמרתי, ריהאנה היא הגדולה יותר. זה עובדתית. ביונסה הייתה מתה ללהיטים בכמות ובאיכות של ריהאנה.
בכלל לא חושב שביונסה ''התלכלכה'' מבחינה תדמיתית באלבום האחרון שלה, אגב. המהלך שהיא עשתה היה בהחלט גאוני וסנסציוני, במיוחד שהאלבום היה כ''כ מפתיע ומוצלח לסטנדרטים שלה, אבל בסופו של דבר חוץ מאותו מהלך ו''מוצר'' (שגם חצי-הפתיע) לא היה שום דבר מפעים ומלוכלך בדרך בה היא שיווקה את עצמה בתקופת self-titled.
לריהאנה יש קהל והמון, המון אוהבים. לא סתם לאנשים היה כ''כ קשה לחכות לאלבום הנוכחי. היא הרגילה את הציבור ללהיטים בקצב מסחרר and she always served.
אין ספק שריהאנה מנסה להמציא את עצמה מחדש ב- ANTI, עם הרבה פחות להיטים ''מוכנים לרדיו''. השירים איטיים יותר, חלקם קצרים מהרגיל. מרגיש לי אישית כמו האלבום הראשון שהיא באמת הקליטה כמו שאמורים להקליט אלבום ולא כמו אסופת שירים או לחילופין ''greatest hits''. ד''א, תחשוב איזה מטורף זה יהיה אלבום להיטים מריהאנה. כמות פסיכית!
האם הכיוון החדש יעבוד לה? רק הזמן יגיד. אני נהנה להאזין לה. כאלבום שלם שלה, זה הראשון שבאמת קל להתאהב בכולו. היא הייתה חסרה
 

Music Man XD

New member
אני לא חושב שריהאנה יותר גדולה מביונסה.

אין ספק - ריהאנה היא אייקון בעל המון השפעה
&nbsp
אבל בשנים האחרונות נדמה שביונסה בליגה משל עצמה. היא פועלת לפי החוקים שלה והחוקים שלה בלבד, היא סוג של קונצנזוס, היא אייקון עצום, וכל דבר שהיא עושה הוא אירוע. אם מסתכלים על התמונה הגדולה, נראה לי די ברור שהיא "גדולה" יותר.
&nbsp
אני לא מזלזל בריהאנה, שוב. היא אייקון והיא משפיעה המון במוזיקה, באפנה ובכלל בתרבות הפופ. אבל ביונסה בליגה משל עצמה מהבחינה הזו. אתה שומע את השם שלה בכל מקום כל הזמן. "מה אני, ביונסה?", "היא כזו יפה, ממש ביונסה", "וואו איזה ביצוע מרשים, ממש ביונסה", "X משחרר אלבום בהפתעה, עשה "ביונסה"", "If you like it then you shoulda put a ring on it", "I woke up like this"... ההשפעה התרבותית שלה עצומה, ויש אוניברסיטאות שמלמדות על זה.
 

Music Man XD

New member
וכמובן,

דור שלם של זמרות צעירות יותר גדל עליה ורוצה להיות כמותה. אל תטעה, הן רוצות קריירה כמו של ריהאנה - אבל אין ספק שהן רוצות *להיות* ביונסה. היא במעמד של royalty בתרבות הפופ כיום, זה די ברור לטעמי. וזה לגמרי נעשה במודע, הכל מתוכנן ומתוכנת עד הפיפס האחרון. זה לא קרה מכלום, זו מכונה משומנת, זו חברה. ברור.
 

Ultraviolence

New member
מסכים עם מה שכתבת לגבי ביונסה, המעצמה שהיא והשם שלה.

לא מצדיק את זה כמובן, אבל מסכים

ועדיין עומד על זה שריהאנה היא הגדולה יותר מבין שתיהן. ריהאנה היא החזקה מבינהן בלהיטים BY FAR (בסופו של דבר זה מה שנשאר, בעיני) והרבה יותר מייצגת של תרבות הפופ ומובילת טרנדים, אלבומים הן מוכרות פחות או יותר אותו דבר, ברור שהשם של ביונסה ככישרון פנומנלי ואייקוני טבוע עמוק יותר בהגיון ההמונים, מאחר וריהאנה פחות תופסת משבצת של פרפורמרית ומישהי שמביאה את המוזיקה שלה לבמה וגם בגלל שהיא לא מתיימרת להיות סוסת העבודה והאייקון שביונסה, לפי דעתי. ביונסה תמיד הייתה סמל להעצמה נשית ומודל להערצה, מה שהיא עושה כיום זה סה''כ לתחזק את השם שלה יפה יפה. בהחלט הבריקה בשנות הפעילות האחרונות שלה.
אישית לי ביונסה אף פעם לא עברה בגרון, האלבום האחרון ששחררה בהחלט כלל סוף סוף חומרים ראויים מצידה (והיה אחלה אלבום overall), אבל עדיין לא קונה את הלקקניות ואת הדבר המושלם והבלתי שביר הזה שהיא מייצגת. גם לא כזו יפה בעיני כמו שאנשים חושבים שהיא. היא ללא ספק עדיפה על הרבה זמרות שרצות כיום ואני לרגע לא מהרהר בכישרון המטורף שבו היא מחזיקה, אבל מבחינתי הייתה ונשארה אוברייטד.
 

ערן1987

New member
לביונסה יש פות להיטים מלריהאנה

כי היא הוציאה עד כה 5 אלבומים "בלבד", האחרון שבהם לפני שנתיים, והיו איזה 3-4 שנים שריהאנה הוציאה אלבום בכל שנה כשכל אחד מהם כלל 2-3 להיטים גדולים מאוד, וזה כמובן לא כולל את שיתופי הפעולה שלה שהם רבים יותר מאלה של ביונסה. אז נכון, עובדתית יש לה יותר להיטים - אבל צריך לראות באיזה הפרש הם שוחררו אחד מהשני כדי שההשוואה תהיה יותר מדויקת.
&nbsp
וכן, חשבתי על זה באמת על היום בו ריהאנה תוציא אוסף להיטים - סביר להניח שזה לא יהיה להיט ענק כי אנשים כבר לא קונים דיסקים, אבל אם הוא היה יוצא בשנים שבהן היו קונים דיסקים הוא היה הופך ללהיט עצום!
 

A Lizard State

New member
אני לא מסכים עם הטענה שיש לה פחות להיטים מריהאנה.

הלו!
אל תשכחו את הדסטיניז צ'יילד!
כל הלהקה הזו סובבת סביבה והן הוציאו ביחד כמה שירים שנחשבים כבר היום כקלאסיקות וריהאנה עצמה גדלה ומושפעת מהן (Say My Name, Independent Woman, Bootylicious, Survivor ועוד).
דעתי על ביונסה ידועה, מבחינתי בלי לחשוב פעמיים ביונסה לא רואה את ריהאנה בכל תחום - גם עכשיו כשריהאנה כביכול מנסה להיות איכותית יותר.
 

ערן1987

New member
כמובן שהתייחסתי לקריירת הסולו שלה

ולא לימיה ב-DC (שאלה ימים נפרדים לגמרי, אי אפשר לשייך לנצח אמני סולו שהיו בלהקות כאלה ואחרות את ימיהם באותן להקות).
 

Music Man XD

New member
נראה לי שדעתי ידועה.

אני חושב שעם האלבום הזה, ריהאנה ניסתה לברוח מהמנוני הפופ הגדולים שמזוהים איתה. העניין הוא שהעובדה שבשיר אין פזמון פופ קליט לא הופכת אותה באופן אוטומטי ל"איכותי" ו"אלטרנטיבי" ו"אדג'י". זה לא עובד ככה. השיר הכי טוב באלבום הזה לדעתי הוא הקאבר של טיים אימפלה, והוא מבליט את הפער הגדול שיש בין החומרים של ריהאנה, לבין חומרים של יוצרים אחרים, שעשו עבודה טובה יותר בכתיבה והלחנה של שיר טוב. שוב - יש באלבום הזה יציאות טובות ושירים חמודים, אני מחבב את Work הדרייקי, את Love On The Brain, את Higher האמיץ ומחדש שמראה צד אחר לגמרי של ריהאנה (אבל קצר וקצת נשאר שטוח).... אבל יש כאן גם פילרים ושירים קצת אפורים ואנמיים (שוב, לדעתי תוצאה של הבריחה ממשהו קליט ופופי מדי)
&nbsp
מעריך את הנסיון, וזה לא אלבום רע, אני רואה את עצמי חוזר אליו. אבל זה לא שם.
&nbsp
האלבום של ביונסה פשוט מצוין מבחינתי. יש בו את האדג' שריהאנה חיפשה אצלה, אבל השירים פשוט טובים יותר בכל קנה מידה.
 

Ultraviolence

New member
כשניסיתי לאמוד את השירים שאני אוהב מ''ביונסה'',

נזכרתי כמה פנינות נהדרות היו לה בפרויקט הזה:
Haunted
Drunk in Love
גולת הכותרת. ה-שיר של הקריירה שלה.
Blow
No Angel
Partition
Rocket
XO
***Flawless

אין ספק שמדובר בהצלחה הכי גדולה של ביונסה, בשבילי, עד כה. לא חושב שהיא תתעלה על זה.
ועדיין, הרבה יותר נעים לי להאזין לאלבום של ריהאנה. כאלבום, self-titled מופק מדהים. טיפלו בו כ''כ מעולה. הפקה מהודקת וברורה יותר מ''אנטי'', זה ברור, למרות הפילרים המרדימים (בעיקר בסוף).
ANTI מרגיש לי הרבה יותר קולח ואפשרי לשמיעה ולהאזנה מלאה. אפשר להגיד למעשה שלמעט השירים שציינתי למעלה
לא נשארתי עם שום שיר מהאלבום של ביונסה (אולי גם Jealous חמוד), אבל בשבילי זה מספיק ודי והותר בשביל הסטנדרטים שלה והמוזיקה הבינונית שהיא הייתה מנפקת עד שהוא הגיע.
לא מצליח ולא אצליח לאהוב אותה מספיק. עוד יותר הורס לי כמה שהיא אוברייטד בכל מקום על הגלובוס בערך. גם פה
 
למעלה