ואגב בילוי זמן רב ברכבת, הייתי אמורה להיות בת"א לפני 10 דקות
אבל כפי שאתה רואה, אני עדיין ברכבת ואפילו לא אורזת... השלט של איקאה מציץ אליי מהחלון. ככה זה כשהרכבת לפנינו יצאה באיחור של כרבע שעה ואני ברכבת שיצאה 2 דקות אחריה... והבנתי (באיחור...) שהיה היום בלגן מוקדם בגלל כבל חשמל שנפל ובהמשך קרון שנשרף... לו הייתי צריכה עכשיו לרדת בתחנה אחרת בת"א ולחכות עוד ולהחליף הייתי תולה מישהו.
ואגב בילוי זמן רב ברכבת, הייתי אמורה להיות בת"א לפני 10 דקותדווקא בגלל שזה ציר ראשי יש יתרונות לקו מהיר כאן
היום ביליתי לא מעט זמן בקו הוד השרון-ראשל"צ ש*שוב* התעכב בגלל שפשוט אין מספיק קיבולת באיילון. גם צמד המסילות המערביות באיילון לא יהיה מאושר במיוחד אחרי שיוסיפו לו את הקו לירושלים ואת לולאת השרון. מסילה רביעית לא נראית באופק וגם אחריה יהיה צריך לנהל את התנועה במסדרון הזה.
צריך לנצל את הקיבולת הקיימת בצורה טובה יותר שתבטיח מהירות ואמינות, ובדיוק בגלל שזה קו ראשי יהיו הרבה אפשרויות אחרות (כולל קו מאסף למי שחייב לנסוע כך) שיבטיחו שאף אחד לא ינזק יותר מדי. הבעיה כאן היא הבעיה הכללית עם החלפות: את המעטים שאולי יפגעו טיפה רואים היטב, את היתרונות שההחלפה מסבה לרבים יותר לא רואים בבירור.
נ.ב. אני דווקא רואה לא מעט התנגדות להחלפה ברכבות. דוגמא: כל פעם שכותבים על רכבת העמק, או בכלל על כל קו שלא מוביל ישירות למרכז, אחת התלונות הראשיות בתגובות היא שאין רכבת ישירה למרכז ולכן הכל חסר ערך. אם הכותבים היו מוכנים להחליף רכבת היו מבינים שההתנגדות הזו לא חזקה כל כך.
אבל כפי שאתה רואה, אני עדיין ברכבת ואפילו לא אורזת... השלט של איקאה מציץ אליי מהחלון. ככה זה כשהרכבת לפנינו יצאה באיחור של כרבע שעה ואני ברכבת שיצאה 2 דקות אחריה... והבנתי (באיחור...) שהיה היום בלגן מוקדם בגלל כבל חשמל שנפל ובהמשך קרון שנשרף... לו הייתי צריכה עכשיו לרדת בתחנה אחרת בת"א ולחכות עוד ולהחליף הייתי תולה מישהו.