בהמשך לשרשורים על השיקוע/מנהור בחיפה - פורסמה כתבה במקומון

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
ואגב בילוי זמן רב ברכבת, הייתי אמורה להיות בת"א לפני 10 דקות

דווקא בגלל שזה ציר ראשי יש יתרונות לקו מהיר כאן
היום ביליתי לא מעט זמן בקו הוד השרון-ראשל"צ ש*שוב* התעכב בגלל שפשוט אין מספיק קיבולת באיילון. גם צמד המסילות המערביות באיילון לא יהיה מאושר במיוחד אחרי שיוסיפו לו את הקו לירושלים ואת לולאת השרון. מסילה רביעית לא נראית באופק וגם אחריה יהיה צריך לנהל את התנועה במסדרון הזה.

צריך לנצל את הקיבולת הקיימת בצורה טובה יותר שתבטיח מהירות ואמינות, ובדיוק בגלל שזה קו ראשי יהיו הרבה אפשרויות אחרות (כולל קו מאסף למי שחייב לנסוע כך) שיבטיחו שאף אחד לא ינזק יותר מדי. הבעיה כאן היא הבעיה הכללית עם החלפות: את המעטים שאולי יפגעו טיפה רואים היטב, את היתרונות שההחלפה מסבה לרבים יותר לא רואים בבירור.

נ.ב. אני דווקא רואה לא מעט התנגדות להחלפה ברכבות. דוגמא: כל פעם שכותבים על רכבת העמק, או בכלל על כל קו שלא מוביל ישירות למרכז, אחת התלונות הראשיות בתגובות היא שאין רכבת ישירה למרכז ולכן הכל חסר ערך. אם הכותבים היו מוכנים להחליף רכבת היו מבינים שההתנגדות הזו לא חזקה כל כך.
ואגב בילוי זמן רב ברכבת, הייתי אמורה להיות בת"א לפני 10 דקות
אבל כפי שאתה רואה, אני עדיין ברכבת ואפילו לא אורזת... השלט של איקאה מציץ אליי מהחלון. ככה זה כשהרכבת לפנינו יצאה באיחור של כרבע שעה ואני ברכבת שיצאה 2 דקות אחריה... והבנתי (באיחור...) שהיה היום בלגן מוקדם בגלל כבל חשמל שנפל ובהמשך קרון שנשרף... לו הייתי צריכה עכשיו לרדת בתחנה אחרת בת"א ולחכות עוד ולהחליף הייתי תולה מישהו.
 

cesium

New member
הרעיון כאן אמור לעזור למנוע חלק מהעיכובים

ואגב בילוי זמן רב ברכבת, הייתי אמורה להיות בת"א לפני 10 דקות
אבל כפי שאתה רואה, אני עדיין ברכבת ואפילו לא אורזת... השלט של איקאה מציץ אליי מהחלון. ככה זה כשהרכבת לפנינו יצאה באיחור של כרבע שעה ואני ברכבת שיצאה 2 דקות אחריה... והבנתי (באיחור...) שהיה היום בלגן מוקדם בגלל כבל חשמל שנפל ובהמשך קרון שנשרף... לו הייתי צריכה עכשיו לרדת בתחנה אחרת בת"א ולחכות עוד ולהחליף הייתי תולה מישהו.
הרעיון כאן אמור לעזור למנוע חלק מהעיכובים
בנוסף, במצבים כפי שתיארת הרכבת יכול להפוך קו מהיר לקו מאסף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר במקום לאחר "רק" 25 דקות לת"א הייתי מאחרת 40?


הרעיון כאן אמור לעזור למנוע חלק מהעיכובים
בנוסף, במצבים כפי שתיארת הרכבת יכול להפוך קו מהיר לקו מאסף.
כלומר במקום לאחר "רק" 25 דקות לת"א הייתי מאחרת 40?
 
לולאת השרון לא תשתמש בצמד המסילות המערביות אלא במסילה

דווקא בגלל שזה ציר ראשי יש יתרונות לקו מהיר כאן
היום ביליתי לא מעט זמן בקו הוד השרון-ראשל"צ ש*שוב* התעכב בגלל שפשוט אין מספיק קיבולת באיילון. גם צמד המסילות המערביות באיילון לא יהיה מאושר במיוחד אחרי שיוסיפו לו את הקו לירושלים ואת לולאת השרון. מסילה רביעית לא נראית באופק וגם אחריה יהיה צריך לנהל את התנועה במסדרון הזה.

צריך לנצל את הקיבולת הקיימת בצורה טובה יותר שתבטיח מהירות ואמינות, ובדיוק בגלל שזה קו ראשי יהיו הרבה אפשרויות אחרות (כולל קו מאסף למי שחייב לנסוע כך) שיבטיחו שאף אחד לא ינזק יותר מדי. הבעיה כאן היא הבעיה הכללית עם החלפות: את המעטים שאולי יפגעו טיפה רואים היטב, את היתרונות שההחלפה מסבה לרבים יותר לא רואים בבירור.

נ.ב. אני דווקא רואה לא מעט התנגדות להחלפה ברכבות. דוגמא: כל פעם שכותבים על רכבת העמק, או בכלל על כל קו שלא מוביל ישירות למרכז, אחת התלונות הראשיות בתגובות היא שאין רכבת ישירה למרכז ולכן הכל חסר ערך. אם הכותבים היו מוכנים להחליף רכבת היו מבינים שההתנגדות הזו לא חזקה כל כך.
לולאת השרון לא תשתמש בצמד המסילות המערביות אלא במסילה
השלישית (המזרחית).
לכן נעשות עבודות לחיבור המסילות המזרחיות בין האוניברסיטה להרצליה לרציפים 3-4 בתחנת האוניברסיטה, לכן יש ללולאה זנב במסילת האיילון הדרומי ולכן הפעלת מסילת השרון הולכת לפגוע בתדירות הרכבות בין ראש העין, פתח תקוה ובני ברק לתל אביב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, קצת אירוני לקרוא הצעה לדילוג על תחנת השלום דווקא היום

דווקא ויתור על תחנת השלום הגיוני לקו מהיר
תחנות קו מהיר אינן בהכרח נקבעות ע"י פופולריות, אלא גם ע"י שיקולים תפעוליים, ובהחלט אפשר להגיד לנוסעים להחליף רכבת. הנוסעים הרי הרוויחו זמן כשהרכבת פסחה על תחנות אחרות בדרך, אז לא בטוח כלל שהם מופסדים בחשבון הכולל לעומת הקו "המאספי" הקיים היום. לעומת זאת, שאר הנוסעים יצאו מורווחים. ובכלל אני לא מבין למה בארץ לא מקובל להחליף רכבות כאשר מקובל להחליף אוטובוסים. הרי אפילו עם ר"י יש הרבה יותר אמינות בהחלפת רכבות. מה שטוב לאוטובוסים צריך להיות טוב גם לרכבות.

באשר לבחירת התחנות עצמן, ברגע שנערב שיקולים תפעוליים נראה שהתחנות בת"א אינן שקולות:

* האוניברסיטה וההגנה פחות פופולריות.
* כבר דנו בפורום בעבר בנושא הקיבולת בשלום בעיקר בהקשר המסילה הרביעית. קפיצה על התחנה תקל בהתמודדות עם זה שיש בשלום רק 3 רציפים.
* אאל"ט החיבור לקו האדום ולמערכת האוטובוסים יהיה טבעי הרבה יותר בסבידור. תחנת הקו האדום בשלום תהיה רחוקה יחסית מתחנת הרכבת שם.

הגיוני להתייחס לסבידור כתחנה ראשית בת"א. קו מהיר יכול לעבור דרך הרצליה וסבידור, ואולי אפשר אפילו להוסיף את ההגנה בתור תחנת החלפה דרומית. לנוסעים לשלום יהיו "רק" שלוש אופציות החלפה קרובות לרכבות שעוברות לשלום, שלא לדבר על אוטובוסים ועל הקו האדום (כשיהיה פעיל).
אגב, קצת אירוני לקרוא הצעה לדילוג על תחנת השלום דווקא היום
עת סגרו את כל הצומת כדי להרחיב אותה...
&nbsp
תחנת הרכבת "תל אביב - השלום" היא אחת המרכזיות בישראל, ועוברים בה בממוצע מדי יום כ-55 אלף נוסעים. הטרמינל החדש צפוי להגדיל את קיבולת הנוסעים ולאפשר להם תנועה נוחה יותר. "עד כה, בשנת 2016 תנועת הנוסעים ברכבת עלתה בכ-15 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד", הסביר מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. "אנחנו נערכים לגל עצום של ביקושים עם פתיחת הקו המהיר בין תל אביב וירושלים, בעוד פחות משנתיים. עם פתיחת הטרמינל החדש באחת מתחנות הרכבת הגדולות ביותר בישראל נוכל להעניק חוויית שירות טובה יותר ללקוחותינו שעושים שימוש בתחנה זו".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4846624,00.html
 

cesium

New member
דווקא לא אירוני

אגב, קצת אירוני לקרוא הצעה לדילוג על תחנת השלום דווקא היום
עת סגרו את כל הצומת כדי להרחיב אותה...
&nbsp
תחנת הרכבת "תל אביב - השלום" היא אחת המרכזיות בישראל, ועוברים בה בממוצע מדי יום כ-55 אלף נוסעים. הטרמינל החדש צפוי להגדיל את קיבולת הנוסעים ולאפשר להם תנועה נוחה יותר. "עד כה, בשנת 2016 תנועת הנוסעים ברכבת עלתה בכ-15 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד", הסביר מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. "אנחנו נערכים לגל עצום של ביקושים עם פתיחת הקו המהיר בין תל אביב וירושלים, בעוד פחות משנתיים. עם פתיחת הטרמינל החדש באחת מתחנות הרכבת הגדולות ביותר בישראל נוכל להעניק חוויית שירות טובה יותר ללקוחותינו שעושים שימוש בתחנה זו".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4846624,00.html
דווקא לא אירוני
את כותבת כאן ולמעלה כאילו הציעו להחריב את תחנת השלום ולפזר מלח על אדמתה. התחנה הזו תמשיך להתקיים בכל מקרה, ולמי שיצטרך להגיע אליה יהיו כמה דרכים לעשות זאת.

זה לא אירוני שהרכבת עובדת כדי להרחיב תחנה קיימת ופופלרית. זה גם לא אירוני שישנה הצעה לדילוג של חלק מהקווים על התחנה. זה דווקא מתאים. לתחנת השלום יש בעיות קיבולת ואיוורור באופן כללי, והיא די קרובה (במונחי רכבת) לתחנות אחרות. העבודות של הרכבת הן דרך הנדסית לנסות לשפר את המצב הזה, אבל לדרך ההנדסית יש עוד דרך ארוכה, שלא תושלם בעשור הזה ואולי גם לא הבא. היות והפתרון ההנדסי לא עומד לקרות בזמן הקרוב, ראוי לדון על שינוי השירות בצורה שתתאים יותר לקיבולות הקיימות.
 
לאיזו קיבולת אתה מתכוון? לקיבולת האנשים בתחנה או לקיבולת

דווקא לא אירוני
את כותבת כאן ולמעלה כאילו הציעו להחריב את תחנת השלום ולפזר מלח על אדמתה. התחנה הזו תמשיך להתקיים בכל מקרה, ולמי שיצטרך להגיע אליה יהיו כמה דרכים לעשות זאת.

זה לא אירוני שהרכבת עובדת כדי להרחיב תחנה קיימת ופופלרית. זה גם לא אירוני שישנה הצעה לדילוג של חלק מהקווים על התחנה. זה דווקא מתאים. לתחנת השלום יש בעיות קיבולת ואיוורור באופן כללי, והיא די קרובה (במונחי רכבת) לתחנות אחרות. העבודות של הרכבת הן דרך הנדסית לנסות לשפר את המצב הזה, אבל לדרך ההנדסית יש עוד דרך ארוכה, שלא תושלם בעשור הזה ואולי גם לא הבא. היות והפתרון ההנדסי לא עומד לקרות בזמן הקרוב, ראוי לדון על שינוי השירות בצורה שתתאים יותר לקיבולות הקיימות.
לאיזו קיבולת אתה מתכוון? לקיבולת האנשים בתחנה או לקיבולת
הרכבות?
שינוי השירות ברכבות בינעירוניות לא יפתור את בעיית קיבולת הרכבות.
כדי לפתור את בעיית קיבולת הרכבות צריך לזרז את הפתרון ההנדסי ולא לחפש תרופות פלא לא יעילות בתקוות שווא שידחקו את הצורך החיוני והדחוף לבצע את הפתרונות ההנדסיים.
 

cesium

New member
כולנו כאן תומכים בפתרונות כמו מסילה רביעית באיילון

לאיזו קיבולת אתה מתכוון? לקיבולת האנשים בתחנה או לקיבולת
הרכבות?
שינוי השירות ברכבות בינעירוניות לא יפתור את בעיית קיבולת הרכבות.
כדי לפתור את בעיית קיבולת הרכבות צריך לזרז את הפתרון ההנדסי ולא לחפש תרופות פלא לא יעילות בתקוות שווא שידחקו את הצורך החיוני והדחוף לבצע את הפתרונות ההנדסיים.
כולנו כאן תומכים בפתרונות כמו מסילה רביעית באיילון
אבל הגורמים הרלוונטיים לא ממש תומכים, עד כדי כך שלא סביר שיגמרו את סיום *תכנון* המסילה בעשור הזה. עד שהכל יתבצע, צריך להסתדר. פתרון שאינו פותר את הבעיה ב100 אחוז אינו "תרופת פלא" אלא נסיון לשפר את המצב הקיים.
 
כיצד ביטול עצירת רכבות שמשתמשות בזוג המסילות המערבי

כולנו כאן תומכים בפתרונות כמו מסילה רביעית באיילון
אבל הגורמים הרלוונטיים לא ממש תומכים, עד כדי כך שלא סביר שיגמרו את סיום *תכנון* המסילה בעשור הזה. עד שהכל יתבצע, צריך להסתדר. פתרון שאינו פותר את הבעיה ב100 אחוז אינו "תרופת פלא" אלא נסיון לשפר את המצב הקיים.
כיצד ביטול עצירת רכבות שמשתמשות בזוג המסילות המערבי
ישפר את המצב במסילה המזרחית הבודדת?
עדיין לא הבנתי כיצד אי עצירה בתחנת השלום ישפר את המצב.
כשכותבים על ביטול עצירה כדי לקצר זמנים ברכבות בינעירוניות ארוכות אני יכול להבין את המוטיבציה, אבל לא הבנתי כיצד ביטול העצירה יכול לעזור לפתור את צוואר הבקבוק.

אני הולך מהכיוון ההפוך ולא בטוח כלל שבמצב צוואר הבקבוק שקיים ניתן לקצר את הזמנים ברכבות הבינעירוניות.

אם הרכבת בעצמה בוחנת הוספה של מסילות חמישית ושישית במנהרות, כנראה שהרכבת בעצמה לא באמת מאמינה ביכולת לשפר את המצב הקיים במצב המסילות הקיים.

כל נסיון כזה לא באמת ישפר את המצב אלא רק ידחה את הפתרון הנחוץ ויאפשר לפוליטיקאים ולנתיבי ישראל לקנות עוד זמן.

אי אפשר להתחמק מלדרוש את מה שידוע לכולם שנחוץ - הוספת מסילה אחת לפחות באיילון.

להשלים עם מצב שבו הפתרון כל הזמן נדחה לעוד עשור, זו גישה מוטעית שכבר גרמה לדחיית הפתרון במספר שנים.
 

cesium

New member
אנחנו לא "משלימים" עם כלום או "מתחמקים". מה אתה מצפה שנעשה?

כיצד ביטול עצירת רכבות שמשתמשות בזוג המסילות המערבי
ישפר את המצב במסילה המזרחית הבודדת?
עדיין לא הבנתי כיצד אי עצירה בתחנת השלום ישפר את המצב.
כשכותבים על ביטול עצירה כדי לקצר זמנים ברכבות בינעירוניות ארוכות אני יכול להבין את המוטיבציה, אבל לא הבנתי כיצד ביטול העצירה יכול לעזור לפתור את צוואר הבקבוק.

אני הולך מהכיוון ההפוך ולא בטוח כלל שבמצב צוואר הבקבוק שקיים ניתן לקצר את הזמנים ברכבות הבינעירוניות.

אם הרכבת בעצמה בוחנת הוספה של מסילות חמישית ושישית במנהרות, כנראה שהרכבת בעצמה לא באמת מאמינה ביכולת לשפר את המצב הקיים במצב המסילות הקיים.

כל נסיון כזה לא באמת ישפר את המצב אלא רק ידחה את הפתרון הנחוץ ויאפשר לפוליטיקאים ולנתיבי ישראל לקנות עוד זמן.

אי אפשר להתחמק מלדרוש את מה שידוע לכולם שנחוץ - הוספת מסילה אחת לפחות באיילון.

להשלים עם מצב שבו הפתרון כל הזמן נדחה לעוד עשור, זו גישה מוטעית שכבר גרמה לדחיית הפתרון במספר שנים.
אנחנו לא "משלימים" עם כלום או "מתחמקים". מה אתה מצפה שנעשה?
שנצא להפגנות?

המצב הנוכחי הוא שהחליטו לדחות את הפתרון. משמעות הצעת המנהרה מהרכבת היא בעצם ויתור על המסילה הרביעית כפי שהיא כיום ודחיית הפרוייקט למי-יודע-כמה-זמן. אפשר להתלונן על זה, לרצות שינקטו בשיטת "כמה שיהיה יותר גרוע יהיה יותר טוב" (השיטה הזו כמעט תמיד מובילה למצב הרבה יותר גרוע), או אפשר לנסות לחשוב על דרכים להסתדר מעט יותר טוב עם המצב הקיים והמצב שיתקיים עוד כמה שנים כאשר יחברו את מסילות השרון והקו לירושלים - מצב שבו הקיבולת מתוחה עד הקצה בכל המסילות באיילון.

באשר לבעיה הספציפית של המסילה המזרחית באיילון, היו לא מעט הצעות בפורום לחיבור בין המסילות, או הוספת מסילה רביעית על ידי הצרת הרווח בין המסילות, והקיבולת החסרה בשלום הועלתה לא-פעם כבעיה (למשל כאן). בהינתן חיבור בין המסילות, ברור שיש קשר ישיר. אפשרות אחרת - שהרכבת בקו השרון יקפצו על התחנה (וכן, אני יודע שזו לא רכבת בינ-עירונית ארוכה וזה לא יהיה נעים בכלל). ואולי עדיף פשוט לוותר על הרכבת הרביעית שהוסיפו לחולון-בת-ים [עריכה: יוצא לי להשתמש בקו הזה מדי פעם בדיוק ליעדים האלו, ולטעמי ההוספה יצרה יותר בעיות משפתרה]. שוב, ברור שכולם כאן היו רוצים פתרון מושלם, אבל אני לא רואה סיבה להאמין שמשהו קרוב לכך יקרה בזמן הקרוב, אז אני מעדיף לחשוב על פתרונות מאוד לא-מושלמים.
 
ממש לא. הצעת המינהור אינה באה במקום המסילה הרביעית אלא בנוסף

אנחנו לא "משלימים" עם כלום או "מתחמקים". מה אתה מצפה שנעשה?
שנצא להפגנות?

המצב הנוכחי הוא שהחליטו לדחות את הפתרון. משמעות הצעת המנהרה מהרכבת היא בעצם ויתור על המסילה הרביעית כפי שהיא כיום ודחיית הפרוייקט למי-יודע-כמה-זמן. אפשר להתלונן על זה, לרצות שינקטו בשיטת "כמה שיהיה יותר גרוע יהיה יותר טוב" (השיטה הזו כמעט תמיד מובילה למצב הרבה יותר גרוע), או אפשר לנסות לחשוב על דרכים להסתדר מעט יותר טוב עם המצב הקיים והמצב שיתקיים עוד כמה שנים כאשר יחברו את מסילות השרון והקו לירושלים - מצב שבו הקיבולת מתוחה עד הקצה בכל המסילות באיילון.

באשר לבעיה הספציפית של המסילה המזרחית באיילון, היו לא מעט הצעות בפורום לחיבור בין המסילות, או הוספת מסילה רביעית על ידי הצרת הרווח בין המסילות, והקיבולת החסרה בשלום הועלתה לא-פעם כבעיה (למשל כאן). בהינתן חיבור בין המסילות, ברור שיש קשר ישיר. אפשרות אחרת - שהרכבת בקו השרון יקפצו על התחנה (וכן, אני יודע שזו לא רכבת בינ-עירונית ארוכה וזה לא יהיה נעים בכלל). ואולי עדיף פשוט לוותר על הרכבת הרביעית שהוסיפו לחולון-בת-ים [עריכה: יוצא לי להשתמש בקו הזה מדי פעם בדיוק ליעדים האלו, ולטעמי ההוספה יצרה יותר בעיות משפתרה]. שוב, ברור שכולם כאן היו רוצים פתרון מושלם, אבל אני לא רואה סיבה להאמין שמשהו קרוב לכך יקרה בזמן הקרוב, אז אני מעדיף לחשוב על פתרונות מאוד לא-מושלמים.
ממש לא. הצעת המינהור אינה באה במקום המסילה הרביעית אלא בנוסף
המינהור לא מחליף את הצורך במסילה הרביעית.

ומה שאתה חושב עליו זה לא פתרון - לא מושלם ולא לא מושלם.
אתה יודע מה? גם סגירה מוחלטת של תחנת השלום וביטול עצירת כל הרכבות בה לא תפתור את בעיית קיבולת המסילות.

החוסר במסילה "הרביעית" פוגע בשירות הרכבתי כבר כיום וכשתתחיל לפעול מסילת השרון יפגע עוד הרבה יותר.

ולא הבנתי מה הקשר לחולון-בת ים. הרכבת הרביעית נוספה לכל התחנות בקו ממשה דיין ועד הוד השרון לא רק לחולון - בת ים שהעצירה של הרכבת הרביעית בהן נוספה בשלב מאוחר יותר. ביטול הרכבת הרביעית (שלא הייתה צריכה להתווסף בכלל במצב הנוכחי) זה ביטול לא רק לחולון - בת ים אלא להוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה, בני ברק, חולון, בת ים וראשון לציון.

אבל הבעייתיות של הרכבת הרביעית הזו רק ממחישה את נזקי חוסר המסילה הנוספת שחיונית.
החוסר במסילה הזו יגרום לאחר פתיחת מסילת השרון להרעת השירות לחלק מהתחנות בקו ולמתן שירות חסר לתחנות במסילת השרון.
יפתחו בקול תרועה את תחנות רעננה ולאחר שיתפקחו מהשמפניה יבינו שאוי...יש רק שתי רכבות בשעות השיא מרעננה לתל אביב (כי מי יסע מרעננה לתל אביב דרך הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה ובני ברק ומי יסע מפתח תקוה לתל אביב דרך ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה, אבל לפחות מפ"ת לת"א גם כך יש דרכים יעילות יותר מאשר הרכבת הכבדה. בשורת הרכבת הכבדה לרעננה והרכבות המהירות יותר לת"א עבור כפר סבא והוד השרון תהיה - שתי רכבות בשעה...).
 

cesium

New member
כולם מודעים לבעייתיות של חוסר המסילה, אבל

ממש לא. הצעת המינהור אינה באה במקום המסילה הרביעית אלא בנוסף
המינהור לא מחליף את הצורך במסילה הרביעית.

ומה שאתה חושב עליו זה לא פתרון - לא מושלם ולא לא מושלם.
אתה יודע מה? גם סגירה מוחלטת של תחנת השלום וביטול עצירת כל הרכבות בה לא תפתור את בעיית קיבולת המסילות.

החוסר במסילה "הרביעית" פוגע בשירות הרכבתי כבר כיום וכשתתחיל לפעול מסילת השרון יפגע עוד הרבה יותר.

ולא הבנתי מה הקשר לחולון-בת ים. הרכבת הרביעית נוספה לכל התחנות בקו ממשה דיין ועד הוד השרון לא רק לחולון - בת ים שהעצירה של הרכבת הרביעית בהן נוספה בשלב מאוחר יותר. ביטול הרכבת הרביעית (שלא הייתה צריכה להתווסף בכלל במצב הנוכחי) זה ביטול לא רק לחולון - בת ים אלא להוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה, בני ברק, חולון, בת ים וראשון לציון.

אבל הבעייתיות של הרכבת הרביעית הזו רק ממחישה את נזקי חוסר המסילה הנוספת שחיונית.
החוסר במסילה הזו יגרום לאחר פתיחת מסילת השרון להרעת השירות לחלק מהתחנות בקו ולמתן שירות חסר לתחנות במסילת השרון.
יפתחו בקול תרועה את תחנות רעננה ולאחר שיתפקחו מהשמפניה יבינו שאוי...יש רק שתי רכבות בשעות השיא מרעננה לתל אביב (כי מי יסע מרעננה לתל אביב דרך הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה ובני ברק ומי יסע מפתח תקוה לתל אביב דרך ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה, אבל לפחות מפ"ת לת"א גם כך יש דרכים יעילות יותר מאשר הרכבת הכבדה. בשורת הרכבת הכבדה לרעננה והרכבות המהירות יותר לת"א עבור כפר סבא והוד השרון תהיה - שתי רכבות בשעה...).
כולם מודעים לבעייתיות של חוסר המסילה, אבל
לא משנה כמה תגדיל את הגופן, הפרוייקט לא צפוי בעשור הקרוב! היות וכך, אין פתרון לבעיות. השאלה היא איך ממשיכים הלאה בסיטואציה שבה גם אם כל הגורמים המעורבים יתעוררו מחר, הפרוייקט יקח לא-מעט זמן. יתכן ויש דברים מאוד לא-מושלמים שמאוד לא יפתרו הכל שאולי ישפרו את המצב. אני לא מסכים לגישה שלפיה צריך רק פתרון 100% ואם לא, אז הלוואי שיהיה יותר גרוע עד שיתפכחו.

באשר לחולון-בת-ים, דיברתי על ביטול עצירת הרכבת הרביעית לחולון בת-ים שהוסיפו לאחרונה, ולא על 'ביטול הרכבת הרביעית בכל הקו כולו'. המשפט הזה היה ברור מאוד בלשון בני-אדם גם בלי המילה עצירה. אם הייתי רוצה לכתוב על ביטול הקו יש היה להציע לבטל את הקו בשמו. אם מזכירים תחנה ספציפית בה שהשירות נוסף בהם רק לאחרונה, אז אולי אולי מדברים על ביטול שירות שם ולא על כל הקו...
 
איזו הגדלת גופן? לא הגדלתי שום גופן

כולם מודעים לבעייתיות של חוסר המסילה, אבל
לא משנה כמה תגדיל את הגופן, הפרוייקט לא צפוי בעשור הקרוב! היות וכך, אין פתרון לבעיות. השאלה היא איך ממשיכים הלאה בסיטואציה שבה גם אם כל הגורמים המעורבים יתעוררו מחר, הפרוייקט יקח לא-מעט זמן. יתכן ויש דברים מאוד לא-מושלמים שמאוד לא יפתרו הכל שאולי ישפרו את המצב. אני לא מסכים לגישה שלפיה צריך רק פתרון 100% ואם לא, אז הלוואי שיהיה יותר גרוע עד שיתפכחו.

באשר לחולון-בת-ים, דיברתי על ביטול עצירת הרכבת הרביעית לחולון בת-ים שהוסיפו לאחרונה, ולא על 'ביטול הרכבת הרביעית בכל הקו כולו'. המשפט הזה היה ברור מאוד בלשון בני-אדם גם בלי המילה עצירה. אם הייתי רוצה לכתוב על ביטול הקו יש היה להציע לבטל את הקו בשמו. אם מזכירים תחנה ספציפית בה שהשירות נוסף בהם רק לאחרונה, אז אולי אולי מדברים על ביטול שירות שם ולא על כל הקו...
איזו הגדלת גופן? לא הגדלתי שום גופן
אני תמיד כותב בגופן קבוע ולא משחק עם זה.

מה תעזור ביטול העצירה בחולון ובת ים כאשר הבעיה כלל אינה בקטע הבת ימי והחולוני של הקו? העצירה בחולון ובת ים הוספה, בין השאר, בגלל הבעייתיות של הרכבת הרביעית. מלבד כמה דקות יותר לנוסעים מראשון לציון ודרומה ברכבת הזו, תוספת העצירות הללו לא שינתה שום דבר בקשר לבעיית הקיבולת.

אני לא כתבתי "הלוואי שיהיה יותר גרוע", אם אתה כבר מטיף על קריאת משפטים.
אני טוען שמה שאתה מציע לא ישפר שום דבר בקשר לקיבולת.

אין שום תחליף להוספת מסילה. כל עוד לא תהיה מסילה נוספת, המצב ילך ויעשה גרוע יותר ככל שיוסיפו לרשת הרכבתית עוד תשתיות מבלי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק.

התשובות לשאלה איך ממשיכים הלאה יאזלו הרבה יותר מהר ממה שאתה מניח.
כבר כיום יש עדויות לחוסר היכולת להמשיך הלאה. למשל, בהקשר של הרכבת הרביעית הזו והעצירות בבת ים וחולון, חוסר יכולת להפריד את השירות הפרברי מראשון לציון משה דיין לשירות הבינעירוני מתחנות מסילת באר שבע - אשקלון, מאשקלון, מאשדוד ומיבנה מערב.
חוסר יכולת שרק מסילה נוספת תפתור.
 

cesium

New member
מוזר

איזו הגדלת גופן? לא הגדלתי שום גופן
אני תמיד כותב בגופן קבוע ולא משחק עם זה.

מה תעזור ביטול העצירה בחולון ובת ים כאשר הבעיה כלל אינה בקטע הבת ימי והחולוני של הקו? העצירה בחולון ובת ים הוספה, בין השאר, בגלל הבעייתיות של הרכבת הרביעית. מלבד כמה דקות יותר לנוסעים מראשון לציון ודרומה ברכבת הזו, תוספת העצירות הללו לא שינתה שום דבר בקשר לבעיית הקיבולת.

אני לא כתבתי "הלוואי שיהיה יותר גרוע", אם אתה כבר מטיף על קריאת משפטים.
אני טוען שמה שאתה מציע לא ישפר שום דבר בקשר לקיבולת.

אין שום תחליף להוספת מסילה. כל עוד לא תהיה מסילה נוספת, המצב ילך ויעשה גרוע יותר ככל שיוסיפו לרשת הרכבתית עוד תשתיות מבלי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק.

התשובות לשאלה איך ממשיכים הלאה יאזלו הרבה יותר מהר ממה שאתה מניח.
כבר כיום יש עדויות לחוסר היכולת להמשיך הלאה. למשל, בהקשר של הרכבת הרביעית הזו והעצירות בבת ים וחולון, חוסר יכולת להפריד את השירות הפרברי מראשון לציון משה דיין לשירות הבינעירוני מתחנות מסילת באר שבע - אשקלון, מאשקלון, מאשדוד ומיבנה מערב.
חוסר יכולת שרק מסילה נוספת תפתור.
מוזר
או שהדפדפן שלי גיהק או שלפורום הזה יש עוד בג, כי ראיתי משפט (על "נזקי המסילה") בגופן הרבה יותר גדול (עכשיו כבר לא). מכל מקום, בתור נוסע מזדמן בקו השינוי באמינות לרעה אחרי הוספת הרכבת הרביעית לתחנות האלו הוא מאוד נראה. אם התשובות האחרות לבעיות באיילון יאזלו מהר אז מצבנו גרוע, כי אין שום סיכוי מעשי שתהיה מסילה רביעית בעשור הקרוב בקצב הנוכחי.
 
השינוי באמינות לרעה היה אחרי הוספת הרכבת הרביעית בקו כולו

מוזר
או שהדפדפן שלי גיהק או שלפורום הזה יש עוד בג, כי ראיתי משפט (על "נזקי המסילה") בגופן הרבה יותר גדול (עכשיו כבר לא). מכל מקום, בתור נוסע מזדמן בקו השינוי באמינות לרעה אחרי הוספת הרכבת הרביעית לתחנות האלו הוא מאוד נראה. אם התשובות האחרות לבעיות באיילון יאזלו מהר אז מצבנו גרוע, כי אין שום סיכוי מעשי שתהיה מסילה רביעית בעשור הקרוב בקצב הנוכחי.
השינוי באמינות לרעה היה אחרי הוספת הרכבת הרביעית בקו כולו
לא אחרי הוספת העצירות בחולון ובת ים.
הוספת העצירות בחולון ובתים התרחשה, בין השאר, בגלל בעיית האמינות שנוצרה לאחר הוספת הרכבת הרביעית לקו.
ובעיית האמינות הזו לא מפתיעה כלל כאשר 8 רכבות בשעה צריכות לעבור במסילה הבודדת בין סבידור להגנה.

והמצב אכן גרוע ולכן צריך לעשות הכל כדי לזרז את הקמת המסילה הנוספת ולא לדחות עוד ועוד את הקמתה.
כולם יודעים את זה אבל לא מסוגלים לקבל החלטה מה לעשות עם מימי תעלת האיילון.
 

Yarenn

New member
מה מיוּחד בהרצליה?

מבחינת מספר נוסעים, האוניברסיטה וההגנה די דומות
לעיתים ההגנה מעל האוניברסיטה ולעיתים הפוך.
בתל אביב יש מצב שהופך את כל ארבע התחנות למרכזיות - שתי המבוקשות ביותר אלה שתי התחנות האמצעיות, אבל שתי הפחות מבוקשות מבחינת כניסות ויציאות, אלה שתי תחנות ההחלפה העיקריות בתל אביב.

ובכל זאת אם רוצים לצמצם את העצירות בתל אביב, יותר הגיוני לבטל עצירות באוניברסיטה ובהגנה, כי בתל אביב המרחק בין התחנות יחסית קטן והארכה קטנה במשך הנסיעה לצורך החלפת רכבת לא משמעותית.

לעומת זאת, בחיפה באופן ברור שתי התחנות המרכזיות אלה שתי התחנות בקצוות והמרחק בין התחנות (ובעיקר בין שתי תחנות הקצה) די משמעותי. לכן בחיפה פשוט אי אפשר לוותר על עצירות בחוף הכרמל ובלב המפרץ והרבה יותר קל לוותר על עצירות בחיפה מרכז ובבת גלים.

אבל בגוש דן, בשנים הבאות, תצטרף עוד דילמה - תחנת הרצליה. ויהיה הגיוני שלפחות חלק מהרכבות הבינעירוניות מ/ל הצפון יעצרו בה. לכן יהיה סביר להחליט שלפחות חלק מהרכבות יעצרו בהרצליה ואז תהיה מוטיבציה גבוהה יותר לבטל את העצירות בתחנת האוניברסיטה.
מה מיוּחד בהרצליה?
 
בעוד כשנתיים הרצליה תהפוך לתחנה גדולה ומרכזית ברשת הרכבות

מה מיוּחד בהרצליה?
בעוד כשנתיים הרצליה תהפוך לתחנה גדולה ומרכזית ברשת הרכבות
היא תהיה תחנת הקצה לרכבות מ/ל ירושלים, יתווספו לה הרכבות של מסילת השרון והיא תהפוך גם לתחנת החלפה.
והגיוני שההחלפה בין רכבות ממסילת השרון לרכבות בינעירוניות לצפון ולהיפך תתבצע בהרצליה.
אם רכבות בינעירוניות לא יעצרו באוניברסיטה, הן יצטרכו לעצור בהרצליה, כי להחליף רכבות בת"א מרכז כשהנסיעה היא מרעננה לחיפה כבר לא כל כך הגיוני.

למעשה יהיה טרייד-אוף בין עצירות באוניברסיטה לעצירות בהרצליה, לפחות באחת מהן הרכבות הבינעירוניות מ/ל הצפון יצטרכו לעצור.
 

Yarenn

New member
למה עוֹשׂים את זה בעצם?

בעוד כשנתיים הרצליה תהפוך לתחנה גדולה ומרכזית ברשת הרכבות
היא תהיה תחנת הקצה לרכבות מ/ל ירושלים, יתווספו לה הרכבות של מסילת השרון והיא תהפוך גם לתחנת החלפה.
והגיוני שההחלפה בין רכבות ממסילת השרון לרכבות בינעירוניות לצפון ולהיפך תתבצע בהרצליה.
אם רכבות בינעירוניות לא יעצרו באוניברסיטה, הן יצטרכו לעצור בהרצליה, כי להחליף רכבות בת"א מרכז כשהנסיעה היא מרעננה לחיפה כבר לא כל כך הגיוני.

למעשה יהיה טרייד-אוף בין עצירות באוניברסיטה לעצירות בהרצליה, לפחות באחת מהן הרכבות הבינעירוניות מ/ל הצפון יצטרכו לעצור.
למה עוֹשׂים את זה בעצם?
 
למה עושים מה? למה עושים את מסילת השרון?

למה עוֹשׂים את זה בעצם?
למה עושים מה? למה עושים את מסילת השרון?
כדי לחבר את הוד השרון, כפר סבא ורעננה למסילת החוף, לתחנת הרצליה ולתל אביב (ובדרך מהירה יותר מאשר דרך ראש העין, פתח תקוה ובני ברק).

למה הרצליה תהיה תחנת קצה לרכבות מ/ל ירושלים?
כי בתחנות תל אביב אין לכך מקום ובשלב הראשון של החישמול הוא יתבצע רק עד הרצליה כקצה הצפוני של המסילות המחושמלות. אחרי שהחישמול יתבצע עד כרמיאל רק חלק מהרכבות מ/ל ירושלים יתחילו ויסתיימו בהרצליה.
 

Yarenn

New member
ואז תחנת הרצליה כבר לא תהיה כזאת חשוּבה?

למה עושים מה? למה עושים את מסילת השרון?
כדי לחבר את הוד השרון, כפר סבא ורעננה למסילת החוף, לתחנת הרצליה ולתל אביב (ובדרך מהירה יותר מאשר דרך ראש העין, פתח תקוה ובני ברק).

למה הרצליה תהיה תחנת קצה לרכבות מ/ל ירושלים?
כי בתחנות תל אביב אין לכך מקום ובשלב הראשון של החישמול הוא יתבצע רק עד הרצליה כקצה הצפוני של המסילות המחושמלות. אחרי שהחישמול יתבצע עד כרמיאל רק חלק מהרכבות מ/ל ירושלים יתחילו ויסתיימו בהרצליה.
ואז תחנת הרצליה כבר לא תהיה כזאת חשוּבה?
ומה זה אוֹמר על תחנת כרמיאל כל עוֹד היא הקצה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה