השערה פרועה שלי באשר להתנגדותה של רכבת ישראל לביצוע מינהור
זו רק השערה פרועה שלי להתנגדותה של רכבת ישראל למינהור ולא יותר מכך:
בתחנת הרכבת בת גלים ממוקם מזה למעלה מ- 30 שנה מרכז התקשורת הצפוני (טלפוניה) של רכבת ישראל. במרכז תקשורת זה קיימת מרכזת הטלפונים הראשית (מתג טלפוניה פרטי מסוג
PABX) של רכבת ישראל בצפון. ממרכז תקשורת זה (מתג חיפה) הממוקם בתחנת בת גלים, מקושרת רשת הטלפוניה הפרטית של רכבת ישראל אל רשת הטלפוניה הציבורית של חברת בזק. מרכזי תקשורת נוספים שכאלה שקיימים בהם מתגי טלפוניה ראשיים של רשת הטלפונים הפרטית של רכבת ישראל, נמצאים בתחנת הרכבת תל אביב סבידור (מתג תל אביב) ובתחנת הרכבת בלוד (מתג לוד).
ביצוע מינהור מתחת לכרמל משמעו ביטול תחנת הרכבת בת גלים וביטול מתג חיפה ולמעשה בניה באזור תחנת בת גלים. סביר להניח שרכבת ישראל תתנגד לביצוע מהלך שכזה שיאלץ אותה למצוא חלופה למרכז התקשורת של חיפה. האמת היא שאין כיום כל בעייה טכנית או אחרת להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר של רכבת ישראל בצפון. אם חברת בזק הצליחה להעתיק את כל המתגים הישנים שלה מסוג TDM לרשת ה-NGN החדשה, אינני רואה כל בעייה בכך שגם רכבת ישראל לא תוכל להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר בצפון.
זו כאמור לעייל ההשערה הפרועה שלי להתעקשותה של רכבת ישראל לשמירה על התוואי הקיים שעובר בתחנת בת גלים.