בהמשך לשרשורים על השיקוע/מנהור בחיפה - פורסמה כתבה במקומון

מצב
הנושא נעול.

ofirg4

New member
בציר איילון עוברות בשעות העומס

2-3 תחמות בחיפה ו 2-3 תחנות בת"א.
בציר איילון עוברות בשעות העומס
13 רכבות בשעה (~ 9 רכבות בזוג המסילות המערבי)
לא נראה לי שאפשר להפעיל שירות מהיר במקביל לפרברי ללא מסילה רביעית.
בתחנת השלום יש שתי רציפים בלבד אשר משרתים את זוג המסילות המערבי.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
בזוג מסילות חשמליות ניתן להעביר 24-30 רכבות לכיוון בשעה.

בציר איילון עוברות בשעות העומס
13 רכבות בשעה (~ 9 רכבות בזוג המסילות המערבי)
לא נראה לי שאפשר להפעיל שירות מהיר במקביל לפרברי ללא מסילה רביעית.
בתחנת השלום יש שתי רציפים בלבד אשר משרתים את זוג המסילות המערבי.
&nbsp
בזוג מסילות חשמליות ניתן להעביר 24-30 רכבות לכיוון בשעה.
 

ofirg4

New member
זה נכון עבור שירות אחיד

בזוג מסילות חשמליות ניתן להעביר 24-30 רכבות לכיוון בשעה.
זה נכון עבור שירות אחיד
כאשר אין מהירות יחסית בין הרכבות. כאשר על זוג מסילות מפעילים במקביל שני סוגי שירות במהירויות שונות (פרברי ומהיר) הקיבולת יורדת בצורה חריפה.
 

Ccyclist

Well-known member
על זוג המסילות בין ברייטון להיווארדס הית' יש מגוון וכמות.

זה נכון עבור שירות אחיד
כאשר אין מהירות יחסית בין הרכבות. כאשר על זוג מסילות מפעילים במקביל שני סוגי שירות במהירויות שונות (פרברי ומהיר) הקיבולת יורדת בצורה חריפה.
על זוג המסילות בין ברייטון להיווארדס הית' יש מגוון וכמות.
למען הדיוק: המסילה הכפולה היווארד'ס הית' - פרסטון פארק, קטע בינעירוני בן כ 18 ק"מ שעליו נוסעות בכל כיוון בכל שעה:
4 טמזלינק (2 מהירות עם תחנות ספורות, 2 מאספות)
2 גאטוויק אקספרס (ישיר מגאטוויק, תחנה נוספת בשעות העומס)
2 סאת'רן ליטלהאמפטון דרך הוב (פיצול מהמסילה לפני תחנת ברייטון)
לפחות 3 רכבות סאת'רן לברייטון כשאין את ההשבתות הנוכחיות ולו"ז החירום, בכללן רכבת אקספרס אחת לפחות
2 רכבות סאת'ארן ללואיס שמתפצלות למסילה ללואיס באמצע הקטע.
&nbsp
בסך הכל 13 רכבות ויתכן שאפילו 15 כאשר הלו"ז הנורמאלי של סאת'רן בתוקף, וזה בקטע שבו הנסיעה מהירה ודורשת מרווחי ביטחון בין הסלוטים.
 

luckydude

Active member
עד שייגשו ליישם את ריבוע המסילות יעבור הרבה מאוד זמן כנראה.

לא מדובר ב-7 רכבות חשמליות בשעה
הרכבות בקו העמק לא יהיו חשמליות.
גם לא התייחסת לרכבות המשא שעוברות במסילות החוף ל/מ נמל חיפה.

אם המערכת תהיה בנויה על הסתמכות על מעבר בין רכבות פרבריות לרכבות בינעירוניות, יהיה צורך ביותר רכבות פרבריות.

על אילו 5-6 תחנות אפשר לוותר כבר כיום?
אני סופר ארבע: קרית חיים, חוצות המפרץ, חיפה מרכז-השמונה וחיפה בת-גלים.
אי אפשר לוותר על אף אחת מהתחנות קרית מוצקין, לב המפרץ וחוף הכרמל.

בתחנת חיפה מרכז יש שלושה רציפים.
בתחנת בת גלים יש שניים וחצי רציפים.
בתחנת לב המפרץ יש שני רציפים.
התחנה היחידה בחיפה שיש בה ארבעה רציפים זו חוף הכרמל.
עד שייגשו ליישם את ריבוע המסילות יעבור הרבה מאוד זמן כנראה.
ייתכן ועד אז מסילת העמק תהיה מוכפלת ומחושמלת.
&nbsp
עם זאת כדאי לזכור שגם רכבות משא עוברות בתוואי (אמנם אפשר עם קטרים חשמליים אבל הן עדיין יותר איטיות מרכבות נוסעים).
 
כתבתי גם על רכבות המשא

עד שייגשו ליישם את ריבוע המסילות יעבור הרבה מאוד זמן כנראה.
ייתכן ועד אז מסילת העמק תהיה מוכפלת ומחושמלת.
&nbsp
עם זאת כדאי לזכור שגם רכבות משא עוברות בתוואי (אמנם אפשר עם קטרים חשמליים אבל הן עדיין יותר איטיות מרכבות נוסעים).
כתבתי גם על רכבות המשא
 

Bus Nerd

Active member
אין סיכוי סביר שרכבות משא ישתמשו בקטרי חשמל

עד שייגשו ליישם את ריבוע המסילות יעבור הרבה מאוד זמן כנראה.
ייתכן ועד אז מסילת העמק תהיה מוכפלת ומחושמלת.
&nbsp
עם זאת כדאי לזכור שגם רכבות משא עוברות בתוואי (אמנם אפשר עם קטרים חשמליים אבל הן עדיין יותר איטיות מרכבות נוסעים).
אין סיכוי סביר שרכבות משא ישתמשו בקטרי חשמל
בגלל שהמון שלוחות מסילה למפעלים ונמלים לא נמצאים כלל בתוכנית החשמול, וגם לא המסילה המזרחית שעליה נוסעות המון רכבות משא. סביר להניח שרכבות משא ימשיכו להשתמש בקטרי דיזל בעתיד הנראה לעין.
 
אולי; אבל צריך לזכור

אין סיכוי סביר שרכבות משא ישתמשו בקטרי חשמל
בגלל שהמון שלוחות מסילה למפעלים ונמלים לא נמצאים כלל בתוכנית החשמול, וגם לא המסילה המזרחית שעליה נוסעות המון רכבות משא. סביר להניח שרכבות משא ימשיכו להשתמש בקטרי דיזל בעתיד הנראה לעין.
אולי; אבל צריך לזכור
שבמפרט הטכני של המכרז לקטרים החשמליים נאמר:
In the offer,operation in the following kind of trains is to be considered
............
.............
Up to 3,600 tons freights trains in multiple traction configuration
ויש גם איור המראה רכבת משא עם 3 קטרים.
 

נתנאל531

Well-known member
רוב תעבורת הנוסעים הם יוממים לטווחים קצרים

ל 7 רכבות חשמליות בשעה לכיוון אין צורך ב 4 מסילות.
זוג המסילות הקיים והתחנות החיפאיות בנות 4 הרציפים יספקו שירות טוב יותר מזוג מסילות הטמזלינק שעליהן עוברות 14 רכבות לכיוון לשעה ללא אפשרות עקיפה והפעלת שירות מהיר.

מי שרוצה שירות מהיר יותר מהצפון לדרום צריך להתעקש על צימצום תחנות העצירה בחיפה ותל אביב לתחנה אחת בלבד בכל מטרופולין והסתנכות על הפרבריות להגעה לשאר התחנות בעיר. בצורב זו אפשר כבר כיום לוותר על 5-6 עצירות ברכבת נהריה ב"ש מהירה.

ריבוע המסילות בחיפה יכול להתבצע בצורה מוגבלת שמשאירה צוואר בקבוק של מסילה אחת לכיוון באזורים המסובכים ביותר משום שהאלמנט החשוב ביותר הוא מספר הרציפים לכל כיוון ויכולת העקיפה.
רוב תעבורת הנוסעים הם יוממים לטווחים קצרים
נוסעים מנהריה / עכו / קריות לתחנות חיפה ומרכזי התעסוקה שעל ידם (בית חולים רמב"ם, מת"ם ועוד), בעוד הנוסעים מהקריות לאזור השרון ותל אביב הינם מיעוט (לפי התרשמות גסה שלי). כלומר הקווים העיקריים בשימוש הנוסעים הם קו נהריה - עכו - קריות - חיפה, וקו חיפה - שרון - תל אביב, בעוד קו המיעוט הוא נהריה - עכו - קריות - תל אביב.
&nbsp
במצב כזה לא הגיוני לתת העדפה למיעוט יוממים בטווחים ארוכים, על פני ריבוי יוממים בטווחים קצרים.
 
אתה שובר לעו"ד לנגר את התיאוריה שלו

רוב תעבורת הנוסעים הם יוממים לטווחים קצרים
נוסעים מנהריה / עכו / קריות לתחנות חיפה ומרכזי התעסוקה שעל ידם (בית חולים רמב"ם, מת"ם ועוד), בעוד הנוסעים מהקריות לאזור השרון ותל אביב הינם מיעוט (לפי התרשמות גסה שלי). כלומר הקווים העיקריים בשימוש הנוסעים הם קו נהריה - עכו - קריות - חיפה, וקו חיפה - שרון - תל אביב, בעוד קו המיעוט הוא נהריה - עכו - קריות - תל אביב.
&nbsp
במצב כזה לא הגיוני לתת העדפה למיעוט יוממים בטווחים ארוכים, על פני ריבוי יוממים בטווחים קצרים.
אתה שובר לעו"ד לנגר את התיאוריה שלו
 
לקו המיעוט יתאימו מאוד ה EMU's ולקוים העיקריים הקטרים

רוב תעבורת הנוסעים הם יוממים לטווחים קצרים
נוסעים מנהריה / עכו / קריות לתחנות חיפה ומרכזי התעסוקה שעל ידם (בית חולים רמב"ם, מת"ם ועוד), בעוד הנוסעים מהקריות לאזור השרון ותל אביב הינם מיעוט (לפי התרשמות גסה שלי). כלומר הקווים העיקריים בשימוש הנוסעים הם קו נהריה - עכו - קריות - חיפה, וקו חיפה - שרון - תל אביב, בעוד קו המיעוט הוא נהריה - עכו - קריות - תל אביב.
&nbsp
במצב כזה לא הגיוני לתת העדפה למיעוט יוממים בטווחים ארוכים, על פני ריבוי יוממים בטווחים קצרים.
לקו המיעוט יתאימו מאוד ה EMU's ולקוים העיקריים הקטרים
עם הקרונות הנגררים.
 

25306yosef

New member
השערה פרועה שלי באשר להתנגדותה של רכבת ישראל לביצוע מינהור

בהמשך לשרשורים על השיקוע/מנהור בחיפה - פורסמה כתבה במקומון
כלבו שלפיה התוואי העתידי של המסילות בחיפה יוכרע תוך חצי שנה.

הכתבה מפרטת שלוש חלופות ואת עמדת רכבת ישראל:
חלופת העיריה לשיקוע בין בית המכס לשדרות בן גוריון ומינהור משם עד לתחנת חוף הכרמל (של כל ארבע המסילות), כולל ביטול תחנת בת גלים ומימון הפרויקט בין השאר באמצעות בניה באזור תחנת בת גלים.

חלופת עמותת שלוש השקמים (חלופת עו"ד לנגר) שדנו בה ארוכות לאחרונה - מנהרה מלב המפרץ למגדים/החותרים.

חלופת רטנר וגולדמן - מנהרה מהקצה התחתון של נחל הגיבורים (שם הם מציעים להקים תחנה חדשה) עד לחוף הכרמל.

עמדת הרכבת - שיקוע בין בית המכס לשדרות בן גוריון והתוואי הקיים בין שדרות בן גוריון לחוף הכרמל כאשר המסילות החדשות יוקמו ממערב (ומצפון) לקיימות (ללא מינהור מתחת לכרמל).

מה שכבר ברור מתוך הכתבה זה שנושא השיקוע נכרך יחד עם נושא ההכפלה (הריבוע) וההכרעה תהיה לגבי שני הנושאים יחד.

http://dmag.co.il/colbo.html
(הכתבה בעמוד 20)
השערה פרועה שלי באשר להתנגדותה של רכבת ישראל לביצוע מינהור
זו רק השערה פרועה שלי להתנגדותה של רכבת ישראל למינהור ולא יותר מכך:

בתחנת הרכבת בת גלים ממוקם מזה למעלה מ- 30 שנה מרכז התקשורת הצפוני (טלפוניה) של רכבת ישראל. במרכז תקשורת זה קיימת מרכזת הטלפונים הראשית (מתג טלפוניה פרטי מסוג PABX) של רכבת ישראל בצפון. ממרכז תקשורת זה (מתג חיפה) הממוקם בתחנת בת גלים, מקושרת רשת הטלפוניה הפרטית של רכבת ישראל אל רשת הטלפוניה הציבורית של חברת בזק. מרכזי תקשורת נוספים שכאלה שקיימים בהם מתגי טלפוניה ראשיים של רשת הטלפונים הפרטית של רכבת ישראל, נמצאים בתחנת הרכבת תל אביב סבידור (מתג תל אביב) ובתחנת הרכבת בלוד (מתג לוד).

ביצוע מינהור מתחת לכרמל משמעו ביטול תחנת הרכבת בת גלים וביטול מתג חיפה ולמעשה בניה באזור תחנת בת גלים. סביר להניח שרכבת ישראל תתנגד לביצוע מהלך שכזה שיאלץ אותה למצוא חלופה למרכז התקשורת של חיפה. האמת היא שאין כיום כל בעייה טכנית או אחרת להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר של רכבת ישראל בצפון. אם חברת בזק הצליחה להעתיק את כל המתגים הישנים שלה מסוג TDM לרשת ה-NGN החדשה, אינני רואה כל בעייה בכך שגם רכבת ישראל לא תוכל להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר בצפון.

זו כאמור לעייל ההשערה הפרועה שלי להתעקשותה של רכבת ישראל לשמירה על התוואי הקיים שעובר בתחנת בת גלים.
 
כמו שאמרת, זה כסף קטן. יש סיבות הרבה יותר טובות להתנגד.

השערה פרועה שלי באשר להתנגדותה של רכבת ישראל לביצוע מינהור
זו רק השערה פרועה שלי להתנגדותה של רכבת ישראל למינהור ולא יותר מכך:

בתחנת הרכבת בת גלים ממוקם מזה למעלה מ- 30 שנה מרכז התקשורת הצפוני (טלפוניה) של רכבת ישראל. במרכז תקשורת זה קיימת מרכזת הטלפונים הראשית (מתג טלפוניה פרטי מסוג PABX) של רכבת ישראל בצפון. ממרכז תקשורת זה (מתג חיפה) הממוקם בתחנת בת גלים, מקושרת רשת הטלפוניה הפרטית של רכבת ישראל אל רשת הטלפוניה הציבורית של חברת בזק. מרכזי תקשורת נוספים שכאלה שקיימים בהם מתגי טלפוניה ראשיים של רשת הטלפונים הפרטית של רכבת ישראל, נמצאים בתחנת הרכבת תל אביב סבידור (מתג תל אביב) ובתחנת הרכבת בלוד (מתג לוד).

ביצוע מינהור מתחת לכרמל משמעו ביטול תחנת הרכבת בת גלים וביטול מתג חיפה ולמעשה בניה באזור תחנת בת גלים. סביר להניח שרכבת ישראל תתנגד לביצוע מהלך שכזה שיאלץ אותה למצוא חלופה למרכז התקשורת של חיפה. האמת היא שאין כיום כל בעייה טכנית או אחרת להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר של רכבת ישראל בצפון. אם חברת בזק הצליחה להעתיק את כל המתגים הישנים שלה מסוג TDM לרשת ה-NGN החדשה, אינני רואה כל בעייה בכך שגם רכבת ישראל לא תוכל להעתיק את מתג חיפה לאתר חלופי אחר בצפון.

זו כאמור לעייל ההשערה הפרועה שלי להתעקשותה של רכבת ישראל לשמירה על התוואי הקיים שעובר בתחנת בת גלים.
כמו שאמרת, זה כסף קטן. יש סיבות הרבה יותר טובות להתנגד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה