בהמשך לסיפור על רז אטיאס וחברתו -

ella1302

New member
אני חושבת שהן כן יפנו אלי. בעקבות המקרה

קיימתי שיחה עם שתי הבנות הגדולות גם על אמצעי מניעה וגם על כך שלכל סיטואציה, גם מסובכת מאוד, ניתן למצוא פתרון ושתמיד עדיף לפנות להורים או לגורם בוגר שהן רוצות כדי לנסות ולפתור כל בעיה, ואפילו פתרון חלקי עדיף על צעדים לא שקולים שנעשים מתוך ייאוש.

לגבי השאלה השנייה- קשה לי לענות. אני חושבת שקודם כל הייתי מעבירה לה מסר שיש מה לעשות, הייתי מנסה להחזיר לה קצת תחושת שליטה וביטחון. אחר כך אולי הייתי משכנעת אותה לדבר עם ההורים, או לפחות עם יועצת בית הספר, עובד סוציאלית של קופת חולים וכו'. לא חושבת שהייתי לוקחת אותה לבד לעשות הפלה מבלי להתייעץ לפחות עם גורם מקצועי.
 

מירי,

New member
אני מקווה מאוד שייפנו אלי.

הבכור אומר שאני אכן הכתובת- אבל אני מקווה לא לבדוק בזמן אמת.
הצעיר יודע לתת רק תשובה אחת- אוף אמא!
והקטנה- בנתיים פונה אלי עם הכל (אבל היא ילדה בת 9, ובנתיים רק עושה קולות של מתבגרת).

בהחלט הייתי נותנת ייעוץ ואולי לוקחת אל איש מיקצוע שיעזור בהחלטות- אבל בטח לא הייתי מלווה להליך רפואי כהפלה ללא ידיעת ההורים.
 
אני מקווה שהם יפנו אלי (או אל אבא שלהם)

וישתפו.
אני מאמינה שהתקשורת בנינו כפי שהיא היום מהווה בסיס איתן להמשך.
גם היום הבת (14)באה ומתיעצת ומשתפת ושואלת לא רק לגביה אלא לגבי מצבים שהיא נתקלה בהם בין החברים והחברות שלה.
הבן גם משתף ומספר (בן 8) .
 

מרוניה

New member
אני חושבת שילדי היו מספרים לי ומתייעצים איתי.

ואני חושבת שלא הייתי מתרגשת במיוחד. אני לא בעד הורות בגיל מוקדם, אבל באופן כללי אני אוהבת מאוד תינוקות וילדים, ואני לא רואה בזה אסון. אני חושבת ששתי הדרכים (הפלה או המשך ההיריון) לגיטימיות ואפשריות.

לגבי נערה זרה (קטינה), הייתי עוזרת לה אבל הייתי מביאה את הדברים לידי כך שהוריה ידעו ויתנו את אישורם לכל התהליך. לא הייתי לוקחת על עצמי לפעול בלי אישורם, כי אני עלולה להיחשף לתביעות משפטיות קשות (ומוצדקות).
 

אימם

New member
יפה שאת אוהבת תינוקות

אבל זה לא קשור. כניסה להריון בגיל כל כך צעיר קוטעת תכניות ובד"כ העתיד אחרי כן לא ורוד...אילו ביתם הייתה נכנסת להריון בגיל 15-16 היית מייעצת לה להמשיך את ההריון כי את תגדלי לה אותו?1
 

מרוניה

New member
במקרים קשים כאלה אני לא אומרת מה דעתי

אלא חושבת עם הנער/ה מה הדרכים האפשריות ומה היתרונות והחסרונות של כל דרך. נכון שגם החסרונות והיתרונות הם לפי השקפת העולם שלי, אבל מזה אני לא יכולה להתחמק, כמובן.
אני לא אכפה את דעתי בשאלה הרת גורל כזאת, כי אני לא מוכנה לקחת על עצמי את האחריות לתוצאה ("אימא שלי רצחה לי את הילד" או כל דבר דומה).
במסגרת בחינת האופציה של להשאיר את התינוק (ולא לעשות הפלה) אני גם אגיד במה אני יכולה ומוכנה לעזור.
אבל בסופו של דבר זאת החלטה של ההורים, למרות גילם הצעיר.
(אם היה מדובר על ילדה בת 9 שנכנסה להיריון מאונס - זה סיפור אחר, כמובן.)

תרשי לי "להתחצף" ולהעלות את ההשערה שאילו אמו של רז אטיאס היתה נוהגת בצורה כזאת (במקום להפעיל עליהם את המכבש הדורסני שלה, שאחר כך עלתה איתו בשצף קצף על כל העולם ואשתו), הבן שלה עוד היה חי כיום.
 

fannyd

New member
יש דרך ארוכה עד שמגיעים להחלטה

ואנשים כל כך צעירים צריכים הרבה הכוונה ותמיכה בתהליך הזה. במקרים כאלה כדאי מאד שיהיה מעורב איש מקצוע, על אחת כמה וכמה כשלא הכל תמימי דעים. ועזבי את ההשערות, אמו של רז לא לבד. הורים רבים נוהגים כמוה, פשוט הילד הזה כנראה היה שביר במיוחד. אילו הכל היה מתפקד כראוי כבר עם היוודע דבר ההריון בבית החולים גורם מקצועי היה נכנס לתמונה ומבטיח שהכל יסתיים בשלום.
 

BrightEye

New member
יש נושאים, וזה אחד מהם

להביא ילד לעולם- שגם אם מדברים, אי אפשר להבין באמת מה זה ומה כרך בזה, וזה אפילו אצל אנשים שרוצים ומוכנים.
ילדה בת 17, לא יכולה לעשות את ההחלטה שבהכרח טובה עבורה, מחוסר הבנה.
כך שלא הייתי מהססת לשכנע ככל יכולתי נגד הרעיון ללדת בגיל כזה (ולא רק מציגה את האופציות באופן נטראלי), ולא משאירה את זה להחלטת ההורים הצעירים שתגיע כמו שתגיע.
 

מרוניה

New member
אני לא הייתי מנסה לשכנע כי אני לא בטוחה.

נכון שבאופן רגיל אני לא בעד הורות בגיל 17. אין מחלוקת.
מצד שני, הפלה זה משהו אחר, זה עניין רגשי עמוק, ואני לא הייתי לוקחת על עצמי אחריות ללחוץ על בתי לעשות הפלה. זה כאילו אני אונסת אותה לעבור את זה. ואם חס ושלום זה יביא לעקרות שלה? את מוכנה לקחת על עצמך דבר כזה? אני לא. ואם מאיזושהי סיבה היא תרגיש שהיא רצתה את הילד הזה, האם אני מוכנה להיות אחראית ל"רצח" של הילד הזה? ממש לא!
בקיצור, בעיני זה עניין של "דיני נפשות", ובעניין כזה אני לא חושבת שאני מספיק חכמה בשביל להחליט בשביל אחרים. אני יכולה להחליט רק בשביל עצמי. לאחרים אני יכולה לכל היותר לייעץ ולהסביר את האפשרויות.
 

BrightEye

New member
אני בטוחה

שלא נכון ללדת בגיל הזה ושנכון למנוע המשך הריון אם יש ברירה. אני גם בטוחה שנערה בגיל הזה ובמצב ההורמונלי שבו היא נמצאת, לא יכולה להגיע להחלטה מושכלת שנכונה עבורה.
כמובן שהייתי עושה כל מה שאפשר לעזור אם לא היתה ברירה.
 

מרוניה

New member
בסדר, אם את מוכנה לקחת על עצמך עקרות של בתך -

סחתיין.
אם את מוכנה לקחת על עצמך שיום אחד היא תגיד לך (או תחשוב בלבה) שרצחת לה את הילד הראשון שלה - סחתיין.
אני לא לוקחת על עצמי אחריות כזאת.
בשורה התחתונה אני אגיד לה - אלה הנתונים, לכאן ולכאן, תחליטי מה שתחליטי, ואני אעזור לך בצורה כזאת וכזאת (לפי מה שאני יכולה).
 

BrightEye

New member
לא נעים לי להגיד...אבל מה שאת טוענת

נשמע בדיוק כמו ארגון אפרת.
את חושבת שנערה בת 17 מסוגלת להחליט החלטה מושכלת במצב כזה כשאת מדברת איתה על עקרות?
על "רצח תינוק"?
זה בדיוק ההבדל ביני לבינם, שאני יודעת על מה מדובר ואין לי בעיה לראות והעמיד את הדברים בפרופורציות הנכונות.
 

מרוניה

New member
לנשות אפרת יש רצון לשכנע שזאת האמת האחת.

לי אין רצון לשכנע בכך, כמובן, אבל אני לא אכחיש בפני בתי את האפשרות שיש סיכון לעקרות (אם כי ברור שהסיכון פחת בעשרות השנים האחרונות), ואני לא אתכחש לעובדה שאם אני אפעיל מכבש של לחצים בתי עלולה יום אחד להרגיש בלבה שאני רצחתי לה את הילד. כלומר, אני לא אגיד לה שהפלה זה רצח, אבל מצד שני, אני אשאיר לה להרגיש אם היא שלמה עם ההחלטה הזאת. אני באמת לא רוצה לקחת על עצמי את האחריות שיום אחד היא תחשוב כך בלבה. אני גם לא רוצה שהיא תרגיש שהרופא הזה, שמחטט לה בתוך הגוף, הוא השליח של אימא שלה. אלה דברים מאוד רגישים, שרק האדם עצמו צריך להחליט עליהם. ההשלכות הפסיכולוגיות של שכנוע ולחץ במקרה כזה הן הרות אסון (כפי שראינו בדיוק במקרה שלפנינו).
מצד שני, ברור שאני אחשוב יחד עם בתי על כך שאימהות בגיל 17 מסיטה מאוד את מסלול החיים, וזה עלול להקשות מאוד על הגעה להישגים וכדומה. כלומר, להבדיל מנשות אפרת, אני אחשוב יחד איתה מה החסרונות של הורות כזאת ולמה אולי כן כדאי לא לעשות צעד גורלי כזה בגיל כה צעיר אלא לדחות את ההורות לגיל מאוחר יותר.
 

XמXלה

New member
יש לי יחסים מאוד פתוחים על הילדים

והם משתפים אותי המון.
הגדולה סיפרה לי מיוזמתה על הנשיקה הראשונה והגדול פנה אלי בבקשה לקבוע תור לרופא בבעיה אינטימית (נכון שהוא 'מת' מבושה אבל הבין שהוא חייב לפנות למישהו ובחר בי ולא באביו). הקטן סיפר שבזמן שהוא היה אצל חבר, החבר נכנס לאינטרנט לאתר פורנו.
אנחנו מדברים בפתיחות על על דברים נפיצים ואני משתדלת להתייחס עניינית ולא אמוציונלית (למרות שלפעמים זה ממש קשה).
לפני כשנה שודר ביס דוקו סרט תיעודי ישראלי על נערות שנכנסו להריון בגיל צעיר. הבנות שלי ממש התעקשו שנשב לראות ביחד וזה כמובן עורר דיון. שאלו אותי מה היה קורה אם אחת מהן היתה נכנסת להריון.
התשובה הכנה שלי היתה - לא יודעת. אבל הבהרתי להן שאני אהיה לצידן, אתמוך, אחבק ונתמודד ביחד.
האם אני בטוחה ב- 100% שאכן זה מה שיקרה? לא! לפעמים הנסיבות לוקחות את הילדים למקומות שאין לנו שליטה בהם.
 

אימם

New member
בYNET פורסם מדריך "למנוע את האסון הבא"...

הפקת לקחים. אני מקווה שהאסון שקרה יהווה טריגר להורים להשקיע ולטפח את הקשר ביניהם ולדבר על מין בטוח ולתת לילדים את ההרגשה שתמיד יוכלו לשוחח עימם ולקבל את עזרתם בכל בעיה אפשרית...
 

BrightEye

New member
היה עכשיו ראיון מאוד מעניין עם אחותה של נערה

על התפקיד של עמותת אפרת בנושא, העלו לשידור את היו"ר של עמותת אפרת שכמובן מכחיש הכל, וחברת כנסת שאמרה שיש מצב שהארוע הזה יהיה ארוע מכונן לקראת הוצאה של העמותה הזו מחוץ לחוק.
 

SimplyBe

New member
במידה וכן היו מעורבים, אין חסיון רפואי ?

איך הם ידעו שהיא בהריון ?
 
למעלה