בהמשך לדיון על
+
שני סיפורים מהשבועות האחרונים
http://www.diyphotography.net/tunisair-stole-cameras
http://www.diyphotography.net/delta-air-lines-caused-8000-worth-damage-camera-gear-dont-care/
מה שאפשר ללמוד משני הסיפורים האלו לדעתי הוא ש (1) הרשויות מוסיפות כל הזמן הגבלות חדשות, וזה מבלבל גם את הנוסעים וגם את חברות התעופה (2) יש סיכוי שהציוד שחשבתם שיהיה צמוד אליכם יגיע לבטן המטוס (3) אם כך יקרה עלול להגרם נזק משמעותי.
לדעתי הלקח למי שרוצה להפחית סיכונים לציוד צילום יקר הוא קודם כל לעשות שיעורי בית יסודיים לפני הטיסה - גם לגבי מדינת המוצא, מדינות המעבר, ומדינות היעד. צריך גם לבדוק ספציפית את הנוהלים של כל החברות שבהן טסים (ואם מדובר בקוד שרינג לבדוק גם לגבי החברות המתפעלות את הטיסה בפועל). מעבר לזה לדאוג לאריזה טובה שאם וכאשר תיאלצו להיפרד מהציוד הוא יהיה מוגן כראוי, וכמובן לדאוג לביטוח (בטיסה האחרונה שלי אפשר היה להוסיף ביטוח למצלמה כחלק מביטוח הטיסה).
אגב, גם אם כרגע חלק מההגבלות נוגעות למדינות מסויימות, אין שום ביטחון שזה לא יורחב אם וכאשר תגבר הפניקה בקרב הרשויות.
שני סיפורים מהשבועות האחרונים
http://www.diyphotography.net/tunisair-stole-cameras
http://www.diyphotography.net/delta-air-lines-caused-8000-worth-damage-camera-gear-dont-care/
מה שאפשר ללמוד משני הסיפורים האלו לדעתי הוא ש (1) הרשויות מוסיפות כל הזמן הגבלות חדשות, וזה מבלבל גם את הנוסעים וגם את חברות התעופה (2) יש סיכוי שהציוד שחשבתם שיהיה צמוד אליכם יגיע לבטן המטוס (3) אם כך יקרה עלול להגרם נזק משמעותי.
לדעתי הלקח למי שרוצה להפחית סיכונים לציוד צילום יקר הוא קודם כל לעשות שיעורי בית יסודיים לפני הטיסה - גם לגבי מדינת המוצא, מדינות המעבר, ומדינות היעד. צריך גם לבדוק ספציפית את הנוהלים של כל החברות שבהן טסים (ואם מדובר בקוד שרינג לבדוק גם לגבי החברות המתפעלות את הטיסה בפועל). מעבר לזה לדאוג לאריזה טובה שאם וכאשר תיאלצו להיפרד מהציוד הוא יהיה מוגן כראוי, וכמובן לדאוג לביטוח (בטיסה האחרונה שלי אפשר היה להוסיף ביטוח למצלמה כחלק מביטוח הטיסה).
אגב, גם אם כרגע חלק מההגבלות נוגעות למדינות מסויימות, אין שום ביטחון שזה לא יורחב אם וכאשר תגבר הפניקה בקרב הרשויות.