באתר כל-קו ב-18.11 אפשר לראות חלק מהשינויים בפ"ת:

מצב
הנושא נעול.
ממש לא. תכנון השעות הזה של 46 ושל 185 מקורו במכרז

הגיון תפעולי וגרוע ביותר! אותו היגיון שצימצם את 49 בבוקר ואת
187- גם ל-187 השאירו נסיעה אחת מאוחרת בבוקר
אין נהגים בבוקר...
ממש לא. תכנון השעות הזה של 46 ושל 185 מקורו במכרז
והפעלת שני הקווים הללו מתבצעת על ידי שתי מפעילות שונות.
לכן מה שאתה מנסה לכוון אליו לא רלוונטי לשני הקווים הללו.

למה הורידו את הנסיעה הראשונה של 187 (שבמכרז כן הופיעה) אני לא יודע אבל מכיוון שמצד שני הוסיפו הרבה מאוד נסיעות מוקדם בבוקר (למשל לאחיו התאום של 187 - 287), ההסבר שלך לא ממש תואם את המציאות.
 
מה יעזור לתושבי כפר אברהם ועין גנים ומרכז פתח תקווה

ממש לא. תכנון השעות הזה של 46 ושל 185 מקורו במכרז
והפעלת שני הקווים הללו מתבצעת על ידי שתי מפעילות שונות.
לכן מה שאתה מנסה לכוון אליו לא רלוונטי לשני הקווים הללו.

למה הורידו את הנסיעה הראשונה של 187 (שבמכרז כן הופיעה) אני לא יודע אבל מכיוון שמצד שני הוסיפו הרבה מאוד נסיעות מוקדם בבוקר (למשל לאחיו התאום של 187 - 287), ההסבר שלך לא ממש תואם את המציאות.
מה יעזור לתושבי כפר אברהם ועין גנים ומרכז פתח תקווה
שהוסיפו נסיעותל -287, כאשר ביטלו את הנסיעה של 187 בבוקר (והשאירו נסיעה אחת מתוך 2, בשעה מאוחרת, כאשר רוב החיילים ורוב הסטודנטים כבר בתל השומר או בבר אילן).
 
לא יעזור וכתבתי שאני לא יודע למה ביטלו את הנסיעה הזו

מה יעזור לתושבי כפר אברהם ועין גנים ומרכז פתח תקווה
שהוסיפו נסיעותל -287, כאשר ביטלו את הנסיעה של 187 בבוקר (והשאירו נסיעה אחת מתוך 2, בשעה מאוחרת, כאשר רוב החיילים ורוב הסטודנטים כבר בתל השומר או בבר אילן).
לא יעזור וכתבתי שאני לא יודע למה ביטלו את הנסיעה הזו
אבל ההסבר שלך על אין נהגים בבוקר ועל אותו הגיון תפעולי לא תואם את המציאות.

אני מנסה להבין את תכנון הלו"ז ואילו אתה מנסה להראות באמצעות הלו"ז שאפיקים זה רע.
זה ההבדל.
 
ואגב, קו 187 מופעל על ידי אפיקים כבר שלושה חודשים שבהם כן

מה יעזור לתושבי כפר אברהם ועין גנים ומרכז פתח תקווה
שהוסיפו נסיעותל -287, כאשר ביטלו את הנסיעה של 187 בבוקר (והשאירו נסיעה אחת מתוך 2, בשעה מאוחרת, כאשר רוב החיילים ורוב הסטודנטים כבר בתל השומר או בבר אילן).
ואגב, קו 187 מופעל על ידי אפיקים כבר שלושה חודשים שבהם כן
היו לה נהגים בבוקר להפעילו, כך שההסבר לביטול הנסיעה כנראה אחר...
 
בגלל שיש תוספות קווים כמו 63,64, ותוספות ב-287 וכו' יש מחסור

ואגב, קו 187 מופעל על ידי אפיקים כבר שלושה חודשים שבהם כן
היו לה נהגים בבוקר להפעילו, כך שההסבר לביטול הנסיעה כנראה אחר...
בגלל שיש תוספות קווים כמו 63,64, ותוספות ב-287 וכו' יש מחסור
בתשומות, אחרת לא היו מורידים נסיעה ל-187 שהיא הנסיעה החשובה מבין ה-2.
 
עדיין נשאלה השאלה מדוע בסדרי העדיפויות משרד התחבורה החליט

בגלל שיש תוספות קווים כמו 63,64, ותוספות ב-287 וכו' יש מחסור
בתשומות, אחרת לא היו מורידים נסיעה ל-187 שהיא הנסיעה החשובה מבין ה-2.
עדיין נשאלה השאלה מדוע בסדרי העדיפויות משרד התחבורה החליט
לוותר דווקא על הנסיעה הזו.
לאפיקים לא משנה אם הנסיעה מתבצעת ב-187, 287, 63, 64, או כל קו אחר.
סדרי העדיפויות בשימוש בתשומות נקבעים על ידי משרד התחבורה.

והאמת ששאלה לא פחות רלוונטית מהשאלה למה משרד התחבורה ביטל את הנסיעה הראשונה של 187 זו השאלה למה כן השאיר את הנסיעה השניה ואת שתי הנסיעות בכיוון השני.
כי אם היה מבטל את קו 187 לחלוטין דווקא כן הייתי יכול לנסות להסביר מדוע.
 

olli3

New member
מנהל
בתכל'ס, אין מקום במערכת תחבורה ציבורית יעילה לקווים כאלו

ממש לא. תכנון השעות הזה של 46 ושל 185 מקורו במכרז
והפעלת שני הקווים הללו מתבצעת על ידי שתי מפעילות שונות.
לכן מה שאתה מנסה לכוון אליו לא רלוונטי לשני הקווים הללו.

למה הורידו את הנסיעה הראשונה של 187 (שבמכרז כן הופיעה) אני לא יודע אבל מכיוון שמצד שני הוסיפו הרבה מאוד נסיעות מוקדם בבוקר (למשל לאחיו התאום של 187 - 287), ההסבר שלך לא ממש תואם את המציאות.
בתכל'ס, אין מקום במערכת תחבורה ציבורית יעילה לקווים כאלו
שיש להם כמה נסיעות ביום לכל כיוון. זה דיי המצאה ישראלית דפוקה שבאה לכפר על תחבורת מעברים גרועה.
&nbsp
רק שכאן, 187 מקבל פיצוי על ידי קווים אחרים שחופפים את מסלול הנסיעה. מה גם שהשינוי ב87 והתוספת נסיעות ל287, מפצים לא פחות.
&nbsp
אישית, אני לא חושב ש187 זה קו יעיל במערכת כמו פתח תקווה אך נוסעים קבועים תמיד מתנגדים לשינויים, בדיוק כמו שהיה עם 251 המאד מאד נחוץ (כאילו) שרק בגלל שלנקודה קטנה בפתח תקווה לא ניתנה חלופה אחרת בקו אחד לת"א, ובשל תושבים שרגילים אליו מראש העין - הוא חזר לפעול לתקופה ההיא.
 
אבל זה רק מחזק את התמיהה לגבי מה שמשרד התחבורה עשה עם הקו

בתכל'ס, אין מקום במערכת תחבורה ציבורית יעילה לקווים כאלו
שיש להם כמה נסיעות ביום לכל כיוון. זה דיי המצאה ישראלית דפוקה שבאה לכפר על תחבורת מעברים גרועה.
&nbsp
רק שכאן, 187 מקבל פיצוי על ידי קווים אחרים שחופפים את מסלול הנסיעה. מה גם שהשינוי ב87 והתוספת נסיעות ל287, מפצים לא פחות.
&nbsp
אישית, אני לא חושב ש187 זה קו יעיל במערכת כמו פתח תקווה אך נוסעים קבועים תמיד מתנגדים לשינויים, בדיוק כמו שהיה עם 251 המאד מאד נחוץ (כאילו) שרק בגלל שלנקודה קטנה בפתח תקווה לא ניתנה חלופה אחרת בקו אחד לת"א, ובשל תושבים שרגילים אליו מראש העין - הוא חזר לפעול לתקופה ההיא.
אבל זה רק מחזק את התמיהה לגבי מה שמשרד התחבורה עשה עם הקו
הזה.
אם היה מבטל אותו לגמרי הייתי מבין, אבל אילו סיבות יכולות להיות לבטל את הנסיעה בשעת השיא בבוקר ולהשאיר את הנסיעה בשעה פחות מבוקשת?
נראה שבוצע כאן משהו מאולץ ומאולתר ברגע האחרון והאמת שזה לא השינוי היחיד שנראה כך.

כבר הספקתי להבחין בשינוי קטן שבוצע בקו 23 בין מה שראו בכל-קו בסוף השבוע לבין מה שרואים היום.
נראה שיש גורמי לחץ שפועלים לשינויים כאלה ואחרים ממש עד ליישום בפועל.

אבל אותי יותר מעניין מה הסיבות לתכנונים מראש שנראים תמוהים כמו הלו"ז של 185 ו 46.
 

olli3

New member
מנהל
אין לי תשובות, מה שכן, יתפנה נפח פעילות של דן, יכול להיות

אבל זה רק מחזק את התמיהה לגבי מה שמשרד התחבורה עשה עם הקו
הזה.
אם היה מבטל אותו לגמרי הייתי מבין, אבל אילו סיבות יכולות להיות לבטל את הנסיעה בשעת השיא בבוקר ולהשאיר את הנסיעה בשעה פחות מבוקשת?
נראה שבוצע כאן משהו מאולץ ומאולתר ברגע האחרון והאמת שזה לא השינוי היחיד שנראה כך.

כבר הספקתי להבחין בשינוי קטן שבוצע בקו 23 בין מה שראו בכל-קו בסוף השבוע לבין מה שרואים היום.
נראה שיש גורמי לחץ שפועלים לשינויים כאלה ואחרים ממש עד ליישום בפועל.

אבל אותי יותר מעניין מה הסיבות לתכנונים מראש שנראים תמוהים כמו הלו"ז של 185 ו 46.
אין לי תשובות, מה שכן, יתפנה נפח פעילות של דן, יכול להיות
שתהיה הפתעה מהכיוון של דן ולא מהכיוון של אפיקים.
&nbsp
לגבי 46 ו185 - אין לי מושג איך התכנון הזה בוצע ומה היו השיקולים שלו. יש קווים יעילים במדינה שמתחילים לפעול מאוחר, יש קו מאד יעיל שמספרו 151 המופעל על ידי קווים ומקשר את רמלה ובאר יעקב לראשון לציון, לאזורי תעסוקה ומסחר. הנסיעה הראשונה יוצאת מרמלה בשעה 9:00. לטעמי מסתכלים עליו כעל קו בילויים ולא כעל קו לצורכי תעסוקה.
 
לדן יהיה קו חדש (17) באשכול בני ברק שלה

אין לי תשובות, מה שכן, יתפנה נפח פעילות של דן, יכול להיות
שתהיה הפתעה מהכיוון של דן ולא מהכיוון של אפיקים.
&nbsp
לגבי 46 ו185 - אין לי מושג איך התכנון הזה בוצע ומה היו השיקולים שלו. יש קווים יעילים במדינה שמתחילים לפעול מאוחר, יש קו מאד יעיל שמספרו 151 המופעל על ידי קווים ומקשר את רמלה ובאר יעקב לראשון לציון, לאזורי תעסוקה ומסחר. הנסיעה הראשונה יוצאת מרמלה בשעה 9:00. לטעמי מסתכלים עליו כעל קו בילויים ולא כעל קו לצורכי תעסוקה.
לדן יהיה קו חדש (17) באשכול בני ברק שלה
אני מניח בשביל לענות לדרישות של גבעת שמואל.
אבל בטח יהיו עוד שינויים.
 
בוטלה הנסיעה של 187 בבוקר באפיקים

באתר כל-קו ב-18.11 אפשר לראות חלק מהשינויים בפ"ת:
1. קו 23 מתחיל ומסיים באזור התעשיה סגולה ולא עובר דרך התחנה המרכזית.
2. קו 127 מופעל על ידי אפיקים, מתחיל ומסיים בתחנה המרכזית בפ"ת ונוסע דרך אורלוב, ז'בוטינסקי, מלכה והמר.
3. קו 49 מופעל על ידי אפיקים.
4. קו 87 נוסע דרך קפלן, דגל ראובן, בן גוריון, העצמאות ועם תדירות משופרת של פעם ב-30 דקות בימי שישי.
5. קו 63 חדש בין הדר גנים לתחנת רכבת סגולה עם מספר נסיעות זעום.
6. קו 64 חדש בין צומת סירקין לתחנה מרכזית ת"א דרך דרום פ"ת בתדירות ימי שישי של פעם ב-20 דקות, עם איסוף והורדה בכל התחנות והפעלה על ידי אוטובוסים עירוניים.
7. קו 21 נוסע בין התחנה המרכזית בפ"ת לכפר מעש דרך בר כוכבא, חיים עוזר וסלנט ולא במסלולו הנוכחי וכן לא מהקניון הגדול כפי שתוכנן במכרז.
8. החלופה המעגלית של קו 16 נקראת 16א והחלופה המעגלית של קו 10 נקראת 10א.
9. קו 53 בכיוון מתחנת קרית אריה לתחנה המרכזית נקרא 53א.
10. חלופת קו 89 דרך תעשיון חצב נקראת 89א.
11. חלופת קו 99 שממשיכה לכפר סירקין נקראת 99א.

קווים 25, 44, 62, 67 ממשיכים לפעול במסלוליהם הנוכחיים וכן קו 24 ממשיך לפעול כקו 24.
כל ההארכות שתוכננו במכרז למסוף הקניון הגדול לא מבוצעות (פשוט בנו פיל לבן).

את קו 15 החדש לא רואים עדיין כי הוא כנראה לא יפעל בימי שישי וכך גם לגבי קו 253 בין כפר קאסם לתל אביב.
בוטלה הנסיעה של 187 בבוקר באפיקים
 

rans778

New member
הזניחו את צפון פ"ת והשכונות החדשות

באתר כל-קו ב-18.11 אפשר לראות חלק מהשינויים בפ"ת:
1. קו 23 מתחיל ומסיים באזור התעשיה סגולה ולא עובר דרך התחנה המרכזית.
2. קו 127 מופעל על ידי אפיקים, מתחיל ומסיים בתחנה המרכזית בפ"ת ונוסע דרך אורלוב, ז'בוטינסקי, מלכה והמר.
3. קו 49 מופעל על ידי אפיקים.
4. קו 87 נוסע דרך קפלן, דגל ראובן, בן גוריון, העצמאות ועם תדירות משופרת של פעם ב-30 דקות בימי שישי.
5. קו 63 חדש בין הדר גנים לתחנת רכבת סגולה עם מספר נסיעות זעום.
6. קו 64 חדש בין צומת סירקין לתחנה מרכזית ת"א דרך דרום פ"ת בתדירות ימי שישי של פעם ב-20 דקות, עם איסוף והורדה בכל התחנות והפעלה על ידי אוטובוסים עירוניים.
7. קו 21 נוסע בין התחנה המרכזית בפ"ת לכפר מעש דרך בר כוכבא, חיים עוזר וסלנט ולא במסלולו הנוכחי וכן לא מהקניון הגדול כפי שתוכנן במכרז.
8. החלופה המעגלית של קו 16 נקראת 16א והחלופה המעגלית של קו 10 נקראת 10א.
9. קו 53 בכיוון מתחנת קרית אריה לתחנה המרכזית נקרא 53א.
10. חלופת קו 89 דרך תעשיון חצב נקראת 89א.
11. חלופת קו 99 שממשיכה לכפר סירקין נקראת 99א.

קווים 25, 44, 62, 67 ממשיכים לפעול במסלוליהם הנוכחיים וכן קו 24 ממשיך לפעול כקו 24.
כל ההארכות שתוכננו במכרז למסוף הקניון הגדול לא מבוצעות (פשוט בנו פיל לבן).

את קו 15 החדש לא רואים עדיין כי הוא כנראה לא יפעל בימי שישי וכך גם לגבי קו 253 בין כפר קאסם לתל אביב.
הזניחו את צפון פ"ת והשכונות החדשות
1) לא מספיק שהמיקום של המרכזית גרוע - אין קישור ישיר כלל בין רכבת ק. אריה לתחנה המרכזית, לא דרך השכונות, ולא בגיסין.
קו 44 עם כל הכבוד, לעבור דרך רמת ורבר שפקוקה בחלק מן היום זה ממש לא קישור מהיר לתחנה המרכזית, וגם לא לגמרי לעירייה ולביטוח לאומי. הפקקים ביצחק שדה מיותרים לצרכים הללו.
2) אין שום תחבורה בין אם המושבות החדשה והותיקה לשוק פ"ת
3) ההארכות של קו 25 (5 פעמים בשעה) שבוטלו זה בגלל שהעירייה מתעקשת ש קו 44 3 פעמים בשעה למרכז העיר דרך רמת ורבר, זה מספיק ל-40,000 איש, פשוט אבסורד.

יודע על אנשים שנוסעים ב-44, אבל אני לא מאמין שיש או תהיה בעתיד שימוש ב-44 על בסיס יום יומי להגעה לעבודה למרכז העיר.

הנחמה היחידה - 238. לפחות היו מעבירים את 238 דרך בר כוכבא ושמאלה לאורלוב שיעצור בדרך במרכזית, במקום דרך המכבים, אבל יוק. אין עם מי לדבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה