הו לא, זה הכי אמריקה שיש! תרבות קפיטליסטית, חזקים בטיפים...
היה אפילו מקום של מזון מוכן (שבו המוכרים מעמיסים ללקוח רכיבים על הצלחת לפי בחירתו) שבעת התשלום הקפיץ לי במחשב מסך של טיפ! וזה בד"כ לא מקובל במקומות סטייל מזון מהיר, בפרט שהאינטראקציה עם נותן השירות אורכת דקה לכל היותר... אבל אין גבול לתעלול.
 
אבל לא תמיד חזקים בחוקים צרכניים, זו הנקודה. רמת השירות נתונה לרצונו הטוב של נותן שירות. במקרים רבים השירות טוב יותר כי לרוב העסקים יש מודעות שירותית ורצון לחזר אחר הלקוחות; אבל כשזה לא קורה (וגם זה קורה...) את צריכה לשבור ת'ראש הרבה יותר קשה כי אין חקיקה שמגינה עלייך כלקוחה.
 
למען האמת דיברנו על זה בדיוק בארוחת החג – לפני כמה עשורים הפערים הצרכניים בין ארה"ב לישראל היו תהומיים; כיום הם כבר מזמן לא כאלה. יש נקודות שבהן ישראל ממש לא שם (בהליכה לקראת הלקוח או במחירי מוצרים של קוסמטיקה עממית, למשל) אבל יש נקודות שבהן אין לנו במה להתבייש (סימון מחירים והתחייבות למחיר המסומן, למשל). אני גם שמחה שתרבות הטיפים המופרזים לא הגיעה אלינו בכזאת עוצמה.