אתר רמאי של חו"ל שלח לי נעל שגויה ונעלם, ונעקצתי

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי, עם מחשבון אפשר לחשב הכול...


 
כן, אבל...

כמה תשלמי אצלנו ? 12% ?
ואם המלצר עשה עבודה טובה במיוחד =
לא הפסיק להזכיר לך - הכל בסדר? האם
תשלמי לו יותר שכר גבוה יותר?
(בניגוד לטבח, למשל , שעבודתו שולית?
).

תמיד יש הרגשה שהמדד לא קבוע, אלא תלוי
עד כמה אהבתי את עבודתו של המלצר / עד כמה בעל
המסעדה תולה את שכרו בטיפים שלי / עד כמה אבוא
שוב למסעדה ואזכה לפרצופים/שירות איטי יותר ועוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בישראל זה נע בין 10% ל-12% אלא אם את נדיבה מאוד

או אם המלצר באמת היה יוצא דופן (לא כי הוא שאל אם הכול בסדר...) ואם הוא היה גרוע יכול להיות גם פחות או בכלל לא. בארה"ב בעיקרון אפשר לא להשאיר כלום, אבל את מקבלת את החשבון עם חישובים מראש "לנוחותך" של 15%, 20% ו-25% ואת ממלאת בדיוק כמה את משאירה... המקומיים לא משאירים בד"כ פחות מ-20%. עוד נקודה שצריך להזכיר שזה אחרי שהמס מתווסף, כי בתפריט המחירים לפני מס קנייה (שהיה כ-10% במדינות שביקרתי בהן לאחרונה). בקיצור, כשאת רואה מחירים בתפריט (והם לא בהכרח זולים מבישראל) תוסיפים עליהם כ-30%...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הו לא, זה הכי אמריקה שיש! תרבות קפיטליסטית, חזקים בטיפים...

היה אפילו מקום של מזון מוכן (שבו המוכרים מעמיסים ללקוח רכיבים על הצלחת לפי בחירתו) שבעת התשלום הקפיץ לי במחשב מסך של טיפ! וזה בד"כ לא מקובל במקומות סטייל מזון מהיר, בפרט שהאינטראקציה עם נותן השירות אורכת דקה לכל היותר... אבל אין גבול לתעלול.

&nbsp
אבל לא תמיד חזקים בחוקים צרכניים, זו הנקודה. רמת השירות נתונה לרצונו הטוב של נותן שירות. במקרים רבים השירות טוב יותר כי לרוב העסקים יש מודעות שירותית ורצון לחזר אחר הלקוחות; אבל כשזה לא קורה (וגם זה קורה...) את צריכה לשבור ת'ראש הרבה יותר קשה כי אין חקיקה שמגינה עלייך כלקוחה.
&nbsp
למען האמת דיברנו על זה בדיוק בארוחת החג – לפני כמה עשורים הפערים הצרכניים בין ארה"ב לישראל היו תהומיים; כיום הם כבר מזמן לא כאלה. יש נקודות שבהן ישראל ממש לא שם (בהליכה לקראת הלקוח או במחירי מוצרים של קוסמטיקה עממית, למשל) אבל יש נקודות שבהן אין לנו במה להתבייש (סימון מחירים והתחייבות למחיר המסומן, למשל). אני גם שמחה שתרבות הטיפים המופרזים לא הגיעה אלינו בכזאת עוצמה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, נזכרתי בעוד נקודה שמקובלת בישראל כמובן מאליו ושם לא –

אריזה. כשאת קונה בישראל מתנה ברור לך שיוכלו לארוז לך אותה אם תבקשי; בארה"ב זה לא מקובל. כמו כן בישראל תוכלי למצוא עמדות אריזה עצמית ברשתות השיווק (לפחות בתקופת החגים). בארה"ב לא. לי זה לא ממש משנה, אבל קרובת משפחה שלי אמרה שזה אחד הדברים שהכי חסרים לה בארה"ב.
 

danakama10

New member
תגידי לקרובת המשפחה שתלמד איך אורזים בארה"ב

קונים שקית מתנה, שמים בפנים פזורה של ניירות משי, ועל זה מניחים את המתנה. 0 זמן התעסקות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז צודקת, אחרי 30 שנה ב-LA היא כנראה לא מכירה מה קורה שם


או שהיא פשוט לא רוצה לארוז בשיטה הזאת... מותר לה?
 

danakama10

New member
אני אמורה לדעת כמה זמן היא גרה ומה היא מכירה ומה לא?

אפשר לענות "היא לא רוצה לארוז בשיטה המקומית".
ואפשר גם לא לדבר בשמה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, את אמורה לא להתנשא על אנשים שאין לך מושג לגביהם

ומה זה "השיטה המקומית"? לא כולם אורזים בארה"ב בשיטה שציינת. אני לא מדברת בשמה, אני מציינת מה היא סיפרה לי.
 

danakama10

New member
גברתי, אני מבינה

שיש לך בעיות אישיותיות קשות, לכן, קבלי ביי ביי והתעלמות מצדי.
 

prizman

New member
את צודקת למדי.

הטיפ בארה"ב מגיע ל17% שזה הרבה.
הוא מוכנס לתשלום ואין דרך לצאת מזה.
כך השיטה עובדת.
בישראל הטיפ נע בסביבות ה10% וזה לא מחייב בארה"ב זה כן מחייב.
אז ישראל כן יותר בסדר מהבחינה הזו.
 

danakama10

New member
הטיפ לא מוכנס לחשבון

בארה"ב, זה לא חוקי. אין לי מושג באיזה ארה"ב ביקרת, ויכול להיות שהתבלבלת בין המס שמוכנס לחשבון לבין טיפ שאסור להכניס לחשבון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא לא חלק מהחשבון, הוא פשוט ממוסד בדיעבד

כלומר אחרי שמקבלים את החשבון ומשלמים (לפחות באשראי) מקבלים עם הקבלה מקום מיועד לכתוב את הטיפ עם חישובים מראש של 15%, 20% ו-25%. כותבים מה שבוחרים ואז הם מחייבים את האשראי בסכום הסופי. יותר ממוסד מזה לא ראיתי
.אז נכון, אפשר כמובן לא להשאיר כלום, ותיירים שלא מתכוונים לחזור למסעדה יכולים להרשות לעצמם את זה, אבל זה מאווווד לא מקובל, ורוב האמריקנים לא יעשו זאת. רובם גם משאירים 20%, מה שנקרא double the tax
.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי דיבר עלייך? זה פורום ציבורי, היה חשוב לי לחדד את הנקודה

שהעליתי בשרשור. זה לא הסבר אישי עבורך, ואם את לא צריכה את ההסברים שלי, על הכיפאק, תרגישי חופשי לדלג על הודעותיי.
 

danakama10

New member
אם ההודעה אינה מיועדת עבורי, נא לא לשרשר אלי

א ב של שרשורים.
ואין לך חיים? את מגיבה תמיד בזמן אמת לכל הודעה. זה יעשה לך רק טוב לחיות את החיים.
 
למעלה