אתמול בלילה שבוס ראש העין נסע את נסיעתו הראשונה

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לאו דווקא במקום... תחבורה ציבורית אינה תחליף מלא לרכב

אתה מתעלם מהעובדה שבמקום למחות הציבור קונה רכבים פרטיים
ושבתות זה לא זמן פקוק. חוסר תחבורה ציבורית בשבת קיים עשרות שנים ועד עכשו המחאה לא הייתה משמעותית. בעיקר בגלל שקניית רכב, ולאחרונה גם אופניים חשמליים, הם אלטרנטיבה למחאה.
זה לאו דווקא במקום... תחבורה ציבורית אינה תחליף מלא לרכב
ומי שרוצה לצאת לטיולים משפחתיים בחיק הטבע לא יכול לבנות על תחבורה ציבורית בכל מקרה. אני משתמשת ברכב שלא בשעות העומס בעיקר ליעדים שלא סביר שתהיה להם אי פעם תחבורה ציבורית הולמת כי אין להם הצדקה להסעת המונים סדירה או למטרות שהתחבורה הציבורית לא יכולה למלא גם ככה (למשל הובלת ציוד או הסעת חברים / קרובי משפחה המתקשים בהליכה).
 

Ccyclist

Well-known member
ולהיפך, תחבורה ציבורית טובה למרכזי הערים כשאין חנייה.

זה לאו דווקא במקום... תחבורה ציבורית אינה תחליף מלא לרכב
ומי שרוצה לצאת לטיולים משפחתיים בחיק הטבע לא יכול לבנות על תחבורה ציבורית בכל מקרה. אני משתמשת ברכב שלא בשעות העומס בעיקר ליעדים שלא סביר שתהיה להם אי פעם תחבורה ציבורית הולמת כי אין להם הצדקה להסעת המונים סדירה או למטרות שהתחבורה הציבורית לא יכולה למלא גם ככה (למשל הובלת ציוד או הסעת חברים / קרובי משפחה המתקשים בהליכה).
ולהיפך, תחבורה ציבורית טובה למרכזי הערים כשאין חנייה.
כל מגבלות החנייה השונות והמשונות הופכות הגעה למרכזי הערים ברכב פרטי לזיוט כי גם אם מוצאים חנייה חייבים לחזור אליה בדיוק בזמן או להסתכן בקנסות. באמצע השבוע ביקרתי קרובים בברייטןן והגעתי אליהם ברכב כי אין לי כוח להמתין לרכבות שעתיות ומהבית של הקרובים הם הסיעו אותי למרכז העיר ומצאו בקושי חנייה אחת ברחוב בלוק וחצי מהציר הראשי ומגבלת החנייה היתה איזו אות שידועה רק לתושבי העיר ומשמעותה עד 4 שעות ותשלום סלולרי או קנס. בתחילת השבוע אהיה שוב בעיר והתיכנון הוא לחנות בסופר מקומי שאין בו הגבלות חנייה (ביררתי מראש) ולקחת אוטובוס מקומי למרכז העיר. מהסופר יש אוטובוס כל 10 דקות בעוד שבבית הקרובים יש אוטובוס כל 20 דקות אז אפשר להבין את ההגיון שלהם לנסוע למרכז העיר אבל היכולת להסתובב בסמטאות שליד מזח התיירים או לשבת במסעדה בלי לחשוש שעיכוב בהגשה יגרום לקנס של 350 ש"ח זה דבר ששווה המתנה לאוטובוס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל לא דיברתי על המתנה וגם לא על מקרים של בעיות חניה...

ולהיפך, תחבורה ציבורית טובה למרכזי הערים כשאין חנייה.
כל מגבלות החנייה השונות והמשונות הופכות הגעה למרכזי הערים ברכב פרטי לזיוט כי גם אם מוצאים חנייה חייבים לחזור אליה בדיוק בזמן או להסתכן בקנסות. באמצע השבוע ביקרתי קרובים בברייטןן והגעתי אליהם ברכב כי אין לי כוח להמתין לרכבות שעתיות ומהבית של הקרובים הם הסיעו אותי למרכז העיר ומצאו בקושי חנייה אחת ברחוב בלוק וחצי מהציר הראשי ומגבלת החנייה היתה איזו אות שידועה רק לתושבי העיר ומשמעותה עד 4 שעות ותשלום סלולרי או קנס. בתחילת השבוע אהיה שוב בעיר והתיכנון הוא לחנות בסופר מקומי שאין בו הגבלות חנייה (ביררתי מראש) ולקחת אוטובוס מקומי למרכז העיר. מהסופר יש אוטובוס כל 10 דקות בעוד שבבית הקרובים יש אוטובוס כל 20 דקות אז אפשר להבין את ההגיון שלהם לנסוע למרכז העיר אבל היכולת להסתובב בסמטאות שליד מזח התיירים או לשבת במסעדה בלי לחשוש שעיכוב בהגשה יגרום לקנס של 350 ש"ח זה דבר ששווה המתנה לאוטובוס.
אבל לא דיברתי על המתנה וגם לא על מקרים של בעיות חניה...
 
זאת אחת הסיבות לקניית רכב ולא לכל מקום ניתן לסדר תחץ

זה לאו דווקא במקום... תחבורה ציבורית אינה תחליף מלא לרכב
ומי שרוצה לצאת לטיולים משפחתיים בחיק הטבע לא יכול לבנות על תחבורה ציבורית בכל מקרה. אני משתמשת ברכב שלא בשעות העומס בעיקר ליעדים שלא סביר שתהיה להם אי פעם תחבורה ציבורית הולמת כי אין להם הצדקה להסעת המונים סדירה או למטרות שהתחבורה הציבורית לא יכולה למלא גם ככה (למשל הובלת ציוד או הסעת חברים / קרובי משפחה המתקשים בהליכה).
זאת אחת הסיבות לקניית רכב ולא לכל מקום ניתן לסדר תחץ
סיבה אחרת היא מחסור בתחבורה ציבורית בשבת, לכן תחבורה ציבורית בשבת תקטין את הביקוש לרכבים חדשים אך לא תעלים אותו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת אם היא תקטין משמעותית את הביקוש, אבל ודאי את השימוש

זאת אחת הסיבות לקניית רכב ולא לכל מקום ניתן לסדר תחץ
סיבה אחרת היא מחסור בתחבורה ציבורית בשבת, לכן תחבורה ציבורית בשבת תקטין את הביקוש לרכבים חדשים אך לא תעלים אותו.
לא יודעת אם היא תקטין משמעותית את הביקוש, אבל ודאי את השימוש
לדוגמה, אני מכירה אנשים שיוצאים בעיקר לפאבים ויש להם רכב, אבל הם לא רוצים לנהוג כשהם מתכוונים לשתות. לכן כשיש תח"צ הם משתמשים בה, אבל כשאין זו בעיה.
 
נכון, גם פחות כלי רכב וגם פחות שימוש שיהיה כך.

לא יודעת אם היא תקטין משמעותית את הביקוש, אבל ודאי את השימוש
לדוגמה, אני מכירה אנשים שיוצאים בעיקר לפאבים ויש להם רכב, אבל הם לא רוצים לנהוג כשהם מתכוונים לשתות. לכן כשיש תח"צ הם משתמשים בה, אבל כשאין זו בעיה.
נכון, גם פחות כלי רכב וגם פחות שימוש שיהיה כך.
 

olli3

New member
מנהל
כדאי לדעת שניתן להשתמש בתחבורה ציבורית להובלת מטען.

זה לאו דווקא במקום... תחבורה ציבורית אינה תחליף מלא לרכב
ומי שרוצה לצאת לטיולים משפחתיים בחיק הטבע לא יכול לבנות על תחבורה ציבורית בכל מקרה. אני משתמשת ברכב שלא בשעות העומס בעיקר ליעדים שלא סביר שתהיה להם אי פעם תחבורה ציבורית הולמת כי אין להם הצדקה להסעת המונים סדירה או למטרות שהתחבורה הציבורית לא יכולה למלא גם ככה (למשל הובלת ציוד או הסעת חברים / קרובי משפחה המתקשים בהליכה).
כדאי לדעת שניתן להשתמש בתחבורה ציבורית להובלת מטען.
עלות הסעת מטען תהיה חצי מעלות הנסיעה (כמו עלות כרטיס אזרח וותיק) וכל מה שנכנס בתא המטען, למה לא. החרדים משתמשים בזה בהמוניהם, שולחים חבילות, ארגזים, מזוודות, עולים לנהג ומשלמים חצי מחיר על כרטיס ובצד השני יש מי שיאסוף.

אישית, העברתי כך תנור אפיה בילט אין לחבר במרכז, עלות ההובלה הייתה 7.50 ש"ח :)

כמובן שאני מסכים עם כל מה שאמרת כאן, רק שכדאי לדעת שהאופציה הזו קיימת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מבחינתי לא כדאי לדעת כי לא כדאי לעשות זאת... אני לא סוחבת

כדאי לדעת שניתן להשתמש בתחבורה ציבורית להובלת מטען.
עלות הסעת מטען תהיה חצי מעלות הנסיעה (כמו עלות כרטיס אזרח וותיק) וכל מה שנכנס בתא המטען, למה לא. החרדים משתמשים בזה בהמוניהם, שולחים חבילות, ארגזים, מזוודות, עולים לנהג ומשלמים חצי מחיר על כרטיס ובצד השני יש מי שיאסוף.

אישית, העברתי כך תנור אפיה בילט אין לחבר במרכז, עלות ההובלה הייתה 7.50 ש"ח :)

כמובן שאני מסכים עם כל מה שאמרת כאן, רק שכדאי לדעת שהאופציה הזו קיימת.
מבחינתי לא כדאי לדעת כי לא כדאי לעשות זאת... אני לא סוחבת
שום מטען לתחנת אוטובוס וממנה וודאי שלא שמה אותו בתא מטען של אוטובוס. אם אין לי רכב מתאים להובלה ומי שיעזור לי, אני כבר אזמין הובלה בתשלום.
 

olli3

New member
מנהל
אוקיי, לך זה לא מתאים, לי אין את הבעיה הזו.

מבחינתי לא כדאי לדעת כי לא כדאי לעשות זאת... אני לא סוחבת
שום מטען לתחנת אוטובוס וממנה וודאי שלא שמה אותו בתא מטען של אוטובוס. אם אין לי רכב מתאים להובלה ומי שיעזור לי, אני כבר אזמין הובלה בתשלום.
אוקיי, לך זה לא מתאים, לי אין את הבעיה הזו.
ציינתי את זה כמשהו שכדאי לדעת, זו יכולה להיות מזוודה שתרצי לשלוח לקרובי משפחה במקום להסיע אותה בעצמך אליהם.

כשרוצים לשלוח משהו מעיר אחת לעיר אחרת, זה יעיל, זה זול וזה גם דיי נוח. לא צריך לסחוב כל עוד שיש תחנת אוטובוס שנמצאת בסמוך לחניה אליה מגיעים עם הרכב.

במקרה שלי זה קצת יותר פרקטי, אני יכול להכניס ברכב שלי מקרר או ספה:)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לרוב האנשים זה לא מתאים... מעולם לא ראיתי אנשים עושים זאת

אוקיי, לך זה לא מתאים, לי אין את הבעיה הזו.
ציינתי את זה כמשהו שכדאי לדעת, זו יכולה להיות מזוודה שתרצי לשלוח לקרובי משפחה במקום להסיע אותה בעצמך אליהם.

כשרוצים לשלוח משהו מעיר אחת לעיר אחרת, זה יעיל, זה זול וזה גם דיי נוח. לא צריך לסחוב כל עוד שיש תחנת אוטובוס שנמצאת בסמוך לחניה אליה מגיעים עם הרכב.

במקרה שלי זה קצת יותר פרקטי, אני יכול להכניס ברכב שלי מקרר או ספה:)
לרוב האנשים זה לא מתאים... מעולם לא ראיתי אנשים עושים זאת
החרדים בב"ב במצב סוציואקונומי שכנראה לא משאיר להם בררה, אבל רוב בני התמותה לא עושים זאת, בין היתר כי אתה צריך יותר מדי תנאים: קו אחד שמוביל בדיוק מנקודה לנקודה (ושיהיה פעיל בזמן הרצוי), תחנות קרובות דיין לשתי הנקודות וכמובן יכולת לסחוב.
 

olli3

New member
מנהל
אנשים לא יודעים, כל מי שסיפרתי לו, עשה את זה והיה מבסוט.

לרוב האנשים זה לא מתאים... מעולם לא ראיתי אנשים עושים זאת
החרדים בב"ב במצב סוציואקונומי שכנראה לא משאיר להם בררה, אבל רוב בני התמותה לא עושים זאת, בין היתר כי אתה צריך יותר מדי תנאים: קו אחד שמוביל בדיוק מנקודה לנקודה (ושיהיה פעיל בזמן הרצוי), תחנות קרובות דיין לשתי הנקודות וכמובן יכולת לסחוב.
אנשים לא יודעים, כל מי שסיפרתי לו, עשה את זה והיה מבסוט.
כשסטודנט מעפולה הלומד בבאר שבע מחליט לא לשוב ומבקש מהוריו להכין לו מזוודה ומתחיל לחפש מי יוכל להעביר לו אותה לבאר שבע ואני אומר לו על האופציה הזו, זה יוצא לו נהדר.

הציבור החרדי מכיר הכל בתחבורה ציבורית, זו הסיבה שהם מכירים את זה. תשאלי את כל מי שאת מכירה שמשתמש בתחבורה ציבורית שאינו חרדי ואני מבטיח לך שאף אחד לא יודע על הדבר הזה.

בכל מקרה, כשמדובר על מזוודות ותיקים, זו לא בעיה בכלל וכל מי שסיפרתי לו על כך בחר להשתמש והיה מבסוט לגמרי. בימינו כשאת יודעת תוך כמה זמן האוטובוס גם יגיע אלייך, זה פשוט עובד טוב.
 
הם מכירים את הכל חוץ מלוחות הזמנים ומסלולי הקווים :)

אנשים לא יודעים, כל מי שסיפרתי לו, עשה את זה והיה מבסוט.
כשסטודנט מעפולה הלומד בבאר שבע מחליט לא לשוב ומבקש מהוריו להכין לו מזוודה ומתחיל לחפש מי יוכל להעביר לו אותה לבאר שבע ואני אומר לו על האופציה הזו, זה יוצא לו נהדר.

הציבור החרדי מכיר הכל בתחבורה ציבורית, זו הסיבה שהם מכירים את זה. תשאלי את כל מי שאת מכירה שמשתמש בתחבורה ציבורית שאינו חרדי ואני מבטיח לך שאף אחד לא יודע על הדבר הזה.

בכל מקרה, כשמדובר על מזוודות ותיקים, זו לא בעיה בכלל וכל מי שסיפרתי לו על כך בחר להשתמש והיה מבסוט לגמרי. בימינו כשאת יודעת תוך כמה זמן האוטובוס גם יגיע אלייך, זה פשוט עובד טוב.
הם מכירים את הכל חוץ מלוחות הזמנים ומסלולי הקווים :)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לבריאות, אבל לא למצבים האלה התייחסתי מלכתחילה...

אנשים לא יודעים, כל מי שסיפרתי לו, עשה את זה והיה מבסוט.
כשסטודנט מעפולה הלומד בבאר שבע מחליט לא לשוב ומבקש מהוריו להכין לו מזוודה ומתחיל לחפש מי יוכל להעביר לו אותה לבאר שבע ואני אומר לו על האופציה הזו, זה יוצא לו נהדר.

הציבור החרדי מכיר הכל בתחבורה ציבורית, זו הסיבה שהם מכירים את זה. תשאלי את כל מי שאת מכירה שמשתמש בתחבורה ציבורית שאינו חרדי ואני מבטיח לך שאף אחד לא יודע על הדבר הזה.

בכל מקרה, כשמדובר על מזוודות ותיקים, זו לא בעיה בכלל וכל מי שסיפרתי לו על כך בחר להשתמש והיה מבסוט לגמרי. בימינו כשאת יודעת תוך כמה זמן האוטובוס גם יגיע אלייך, זה פשוט עובד טוב.
לבריאות, אבל לא למצבים האלה התייחסתי מלכתחילה...
ובאופן אישי אין מצב שהייתי מעלה מזוודה לתא מטען של אגד ושולחת אותה ללא מלווה לעיר אחרת כשכל אחד יכול לגנוב אותה (וכבר היו דברים מעולם).
 
ניתן אם כן להעלות תלת אופן לא מתקפל לתא המטען?

כדאי לדעת שניתן להשתמש בתחבורה ציבורית להובלת מטען.
עלות הסעת מטען תהיה חצי מעלות הנסיעה (כמו עלות כרטיס אזרח וותיק) וכל מה שנכנס בתא המטען, למה לא. החרדים משתמשים בזה בהמוניהם, שולחים חבילות, ארגזים, מזוודות, עולים לנהג ומשלמים חצי מחיר על כרטיס ובצד השני יש מי שיאסוף.

אישית, העברתי כך תנור אפיה בילט אין לחבר במרכז, עלות ההובלה הייתה 7.50 ש"ח :)

כמובן שאני מסכים עם כל מה שאמרת כאן, רק שכדאי לדעת שהאופציה הזו קיימת.
ניתן אם כן להעלות תלת אופן לא מתקפל לתא המטען?
 
משרד התחבורה צריך פתרון מאד מאד יצירתי בשביל לסגור את זה

משרד התחבורה לא יתן לזה לקרות
גם אם החוק כיום מאפשר את זה, משרד התחבורה יסגור את הפירצה ברגע שהוא יגיע למסקנה שיש כאן מערכת אלטרנטיבית למערכת שהוא אחראי עליה.

גם בין התחנות השונות שמפעילות מוניות שירות אין הדדיות.

ההצעות שלך להפוך את מיזמי התחבורה השיתופית הללו למערכת רק יפילו את המיזמים הללו שצריכים להלך על חבל דק כדי שלא ישימו להם רגלים. אם משרד התחבורה יחליט לטפל בכך, כל המיזמים הללו יטבעו. ולכן עדיף להם לפעול בפרופיל נמוך.
משרד התחבורה צריך פתרון מאד מאד יצירתי בשביל לסגור את זה
מצד אחד, לא לאפשר לנוע תנוע ושבוס לפעול, מצד שני כן לאפשר למוניות שירות לפעול וכן לאפשר לחברות הסעות פרטיות לפעול ומצד שלישי גם לעמוד במבחן בג"צ. אני לא משפטן אבל אני לא רואה את זה קורה.
 
חבר בשבוס או נוע תנוע יכול לנסוע בכל קווי השירות שלה

בגוש דן חובה לפעול במשותף עם נוע תנוע.
לאגודות שיתופיות מותר להגיע להסכמי הדדיות ביניהן ואף ביניהן לעסקים.
&nbsp
בכל שלב של פיתוח רשת תחבורה ע"י חברות נפרדות נוצר מצב בו הרשת אינה מאפשרת לנוסע להשתמש בכל קוויה באותם אמצעים (במקרה זה חברות או מנוי באגודה) והנוסע מוגבל לקו או לקווים השייכים לאמצעי הכירטוס שלו.
&nbsp
הסכם חברות הדדית בין האגודות שבו הן מקבלות האחת את חברי השניה תמורת סליקה כלשהי של הנסיעות ההדדיות יאפשר לנוסעים שימוש ברשת או שימוש בשירותי אגודות באזורים אחרים בארץ (ירושלמי המבקר בגוש דן למשל או להיפך) גם לפני שלב הקונסולידציה שבה יתכן והאגודות השונות יתאגדו לארגון ארצי.
&nbsp
כמו כן חשוב שתהיה הדדיות בין כל אגודות הבת של שבוס אפילו לפני ההסכם עם נוע תנוע.
חבר בשבוס או נוע תנוע יכול לנסוע בכל קווי השירות שלה
כמובן שהוא צריך לשלם על כל נסיעה בנפרד.
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה היא אם זו חברות צולבת וסליקת התשלום מאגודה לאגודה.

חבר בשבוס או נוע תנוע יכול לנסוע בכל קווי השירות שלה
כמובן שהוא צריך לשלם על כל נסיעה בנפרד.
השאלה היא אם זו חברות צולבת וסליקת התשלום מאגודה לאגודה.
אם כבר כיום האגודות משרתות האחת את חברי השניה יש לחדד זאת.
&nbsp
לגבי התשלום: להבנתי מותר לשלם רק לאגודה הספציפית בה חברים ולכן חייבת להיות מערכת סליקה. אם החברות הצולבת מאפשרת תשלום ישיר מה טוב.
&nbsp
כמו כן צריך לעבוד מול בתי הארחה ומוסדות תרבות הפתוחים בשבת כדי לאפשר להם לשכור את שירותי האגודות למען לקוחותיהם / מנוייהם. לסינימטק בירושלים למשל יש הקרנות בערב שישי וקהל מנויים נרחב. בית הארחה יכול לטעון ששכירת שירותי האגודות מקביל לשאטלים שמפעילים בתי מלון. אין סיבה שלא להרחיב את מעגל המשתתפים באגודות מיחידים לחברות ועסקים.
 
אתה רותם את העגלה לפני הסוסים :)

השאלה היא אם זו חברות צולבת וסליקת התשלום מאגודה לאגודה.
אם כבר כיום האגודות משרתות האחת את חברי השניה יש לחדד זאת.
&nbsp
לגבי התשלום: להבנתי מותר לשלם רק לאגודה הספציפית בה חברים ולכן חייבת להיות מערכת סליקה. אם החברות הצולבת מאפשרת תשלום ישיר מה טוב.
&nbsp
כמו כן צריך לעבוד מול בתי הארחה ומוסדות תרבות הפתוחים בשבת כדי לאפשר להם לשכור את שירותי האגודות למען לקוחותיהם / מנוייהם. לסינימטק בירושלים למשל יש הקרנות בערב שישי וקהל מנויים נרחב. בית הארחה יכול לטעון ששכירת שירותי האגודות מקביל לשאטלים שמפעילים בתי מלון. אין סיבה שלא להרחיב את מעגל המשתתפים באגודות מיחידים לחברות ועסקים.
אתה רותם את העגלה לפני הסוסים :)
באגודה שיתופית יכול לנסוע רק מי שחבר בה. דמי החברות השנתית נמוכים, מי שצריך שירות במספר ערים (מעטים) יכול להיות חבר ב2 אגודות, בנוסף תרומות להד סטארט מזכות בחברות לעיתים.
קהל היעד העיקרי כעת הם בני נוער שיוצאים לבלות בשישי בערב, בשבתות קהל היעד מבוגר מעט יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
תמיד צריך לחשוב קדימה לצעד הבא.

אתה רותם את העגלה לפני הסוסים :)
באגודה שיתופית יכול לנסוע רק מי שחבר בה. דמי החברות השנתית נמוכים, מי שצריך שירות במספר ערים (מעטים) יכול להיות חבר ב2 אגודות, בנוסף תרומות להד סטארט מזכות בחברות לעיתים.
קהל היעד העיקרי כעת הם בני נוער שיוצאים לבלות בשישי בערב, בשבתות קהל היעד מבוגר מעט יותר.
תמיד צריך לחשוב קדימה לצעד הבא.
אם בגוש דן יווצר מצב של שתי אגודות מתחרות זה יזיק למטרה הכללית כי הפיצול יגרום לנוסעים פוטנציאליים שצריכים את שתי האגודות לבחור שלא להצטרף לאף אחת מהן.
&nbsp
כמו כן עבור בני נוער, חיילים ופנסיונרים גם דמי חברות סמליים עלולים להיות הוצאה ניכרת ולכן עדיף שהאגודות יקבלו החלטה שהן שוכרות שירותי הסעות האחת מהשניה עבור חבריהן וכך חברות באגורה אחת (נאמר: הקו העיקרי מהבית לאזור הבילויים המרכזי) תקנה גם את הזכות להשתמש בשירותי אגודות אחרות. יתכן שלצורך העניין צריך להראות כרטיס חבר (פיזי או באפליקציה) באגודה או ליצור רשימת חברים משותפת כצעד ראשון לכיוון אגודה ארצית אחת.
 
אתה באמת חושב ש30 שקלים בשנה זה מה שימנע מלנסוע ב2 אגודות?

תמיד צריך לחשוב קדימה לצעד הבא.
אם בגוש דן יווצר מצב של שתי אגודות מתחרות זה יזיק למטרה הכללית כי הפיצול יגרום לנוסעים פוטנציאליים שצריכים את שתי האגודות לבחור שלא להצטרף לאף אחת מהן.
&nbsp
כמו כן עבור בני נוער, חיילים ופנסיונרים גם דמי חברות סמליים עלולים להיות הוצאה ניכרת ולכן עדיף שהאגודות יקבלו החלטה שהן שוכרות שירותי הסעות האחת מהשניה עבור חבריהן וכך חברות באגורה אחת (נאמר: הקו העיקרי מהבית לאזור הבילויים המרכזי) תקנה גם את הזכות להשתמש בשירותי אגודות אחרות. יתכן שלצורך העניין צריך להראות כרטיס חבר (פיזי או באפליקציה) באגודה או ליצור רשימת חברים משותפת כצעד ראשון לכיוון אגודה ארצית אחת.
אתה באמת חושב ש30 שקלים בשנה זה מה שימנע מלנסוע ב2 אגודות?
בהתחשב שבמצב הנוכחי רוב הנוסעים צריכים רק קו 1 לתל אביב ומתל אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה