אריה דרעי: עולים מחבר העמים לא עובדים ולא משלמים מיסים

TaL53

New member
אהא, "ניסיון חיים"

כי ראית כמה עולים שהגיעו לאחרונה ברחוב לידך. את יכולה להביא נתונים רשמיים על כמות העולים לפי מדינות, רמת השכלתם ושאר הירקות שזרקת?
&nbsp
אגב, כל מי שעלה בשנות ה-90 היה יהודי ומשכיל?
 

157cm

New member
לא כל, אבל לרוב היה להם קשר יותר חזק ליהדות

כיום, הרוב מחפשים שורשים יהודיים בנרות, מנסים להוכיח שרק סבא מצד אבא היה יהודי לפי האימא שהייתה יהודיה גם היא לפי האימא שהייתה יהודיה בסימן שאלה. אבל אין כאן כלל על מה להתערב. העלייה של שנות ה-90 הייתה יותר איכותית.
 

TaL53

New member
בולשיט

לא היו קהילות יהודיות בברה"מ וגם כיום אין ( למעט דנייפר וגם שם זה בגלל הרב הדומיננטי). רוב היהודים שעלו בשנות ה-90 מהחלק האירופאי היו חילונים. מי שדיבר אידיש מביניהם היו המבוגרים או לכל היותר דור ההורים (והידע הדתי של רובם היה קטן). התובנות היהודיות של אותם העולים היו בראש ובראשונה תרבותיות ( ספרות, אומנות וכ'ו) ולא היו סממנים דתיים. כן, בגלל הואקום האידיאולוגי שנוצר וחזרה לשורשים היו עולים שחזרו בתשובה ( אגב, על חלקם זה נכפה, למשל מי שהגיע בגיל העשרה לבדו ושודך לפנימיות דתיות). כמו כן עדות מסויימות ( כמו בוכרים וקווקזים) היו יותר דתיים ( בגלל עניינים היסטורים).
&nbsp
בעליית 90 היו בדיוק אותם נהגי המוניות ורוכלים בשוק כמו שהיו פרופסורים. כמו שלא כל היהודים היו שרי האוצר אצל מלך אקזוטי כלשהו כך גם לא צריך לחיות בסרט שכל היהודים בברה"מ היו דוקטורים ופרופסורים ( אומנם חלקם היה בהחלט יותר גבוה).
 

157cm

New member
בעלות על דירה זה הבסיס של הבסיס

אם אזרח לא יכול לאפשר לעצמו דירה במדינתו למרות שהוא עובד, זה אבסורד. זה לא ביטחון כלכלי ואפילו לא ביטחון חיים. הגדש הוא על דירה לצרכים מינימליים, אני לא מדברת על אלו שרוצים משהו יוצא מן הכלל.
 

beatman

Member
זה לא הבסיס

יש מדינות עניות שהן אדם יוכל לרכוש דירה בזול, אבל לחיות בתנאים נחותים מאוד.
ומצד שני מדינה בה יצליח רק לשכור ולקבל תנאים גבוהים פי כמה.
&nbsp
ובהחלט זה רע שהדיור בארץ יקר, אבל עובדתית יש בארץ יותר יתרונות לעומת מזרח אירופה עבור רוב העולים.
 

TaL53

New member
זה לא נכון

במדינות אירופה רבות נהוגה שכירות מוגנת לטווח ארוך כאשר לאותם אנשים אין דירה בבעלותם ואין הם אוספים פירורים מהפח של השכנים או נמצאים מתחת לקו העוני. הבעיה היא שבישראל אין חקיקה שמסדירה את עניין השכירות (גם מה שיש הוא ללא שיניים).
&nbsp
שנית, גם אם יש בידייך נדל"ן אין משמעותו שאת "מסודרת". ראי ערך עשרות אלפי מבקשי עבודה ( או מקלט) מרוסיה, אוקראינה וגאורגיה שנמצאים בישראל. לרובם יש דירה בבעלותם אך במיקום ובמצב שאינו שווה הרבה. חלקם גם לקחו הלוואות כדי לקנות את הדירה ולא מסוגלים להחזירה.
 

157cm

New member
גם בישראל רוב הדירות לא שוות גרוש

חלודות, עבושות, מתפוררות, מוזנחות, אבל הן עולות הון. זה לא נורמלי. למה במדינה שהעתיד שלה בסימן שאלה הדירות עולות כאילו שאני רוצה נכס של ותיקן? רעידת אדמה אחת, הכל הולך פה מתחת לחול. האוכלוסייה פה קשה, על מה לוקחים כסף?

אני אמשיך לטעון שדירה מנימלית קובעת רמת ביטחון. הכל יקר פה - השוק, הטכנולוגיות, הכל. אם תוסיף על זה אדם או למשפחה שאין דירה בבעלותם והם נאלצים להוציא כסף רב על דירה מושכרת, זה מצב שיכניס את האדם לחרדות ויהפוך אותו, שלא לרצונו, למטופל פסיכיאטרי.
 

beatman

Member
על מה לוקחים כסף ?

כי יש ביקוש וזה כדאי עבור המוכרים והמשכירים.
 

157cm

New member
תרכיב משקפיים ותראה מה הקשר

כשהכל יקר מסביב, בעלות על דירה זה בסיס לביטחון כלכלי כי לפחות יש לך קורת גג ואתה לא מוציא כל חודש חצי משכורת על תחזוק דירה שהיא לא שלך.
 

TaL53

New member
ע"ע הודעתי הראשונה

>במדינות אירופה רבות נהוגה שכירות מוגנת לטווח ארוך כאשר לאותם אנשים אין דירה בבעלותם ואין הם אוספים פירורים מהפח של השכנים או נמצאים מתחת לקו העוני. הבעיה היא שבישראל אין חקיקה שמסדירה את עניין השכירות (גם מה שיש הוא ללא שיניים).
שנית, גם אם יש בידייך נדל"ן אין משמעותו שאת "מסודרת". ראי ערך עשרות אלפי מבקשי עבודה ( או מקלט) מרוסיה, אוקראינה וגאורגיה שנמצאים בישראל. לרובם יש דירה בבעלותם אך במיקום ובמצב שאינו שווה הרבה. חלקם גם לקחו הלוואות כדי לקנות את הדירה ולא מסוגלים להחזירה.
&nbsp
----
&nbsp
&nbsp
 

beatman

Member


 

157cm

New member
מה זה רמת חיים כמו בישראל?

כמה הורים באמת הצליחו להשתלב במקצוע שלהם? הרוב עסק בטיפול בקשישים, קופאיות, שיפוצים ומה לא. אפילו לנהגי אוטובוס לא לקחו אותם.
 

beatman

Member
וגם בעבודות אלה מצבם הכלכלי טוב יותר

מאשר אם היו נשארים במזרח אירופה.
 
כשמפלגה מגזרית אחת תוקפת מפלגה מגזרית אחרת...

אז כן, ליברמן מחפש תעסוקה לאנשיו בעזרת תקנים במשרד הקליטה ובמשרד החוץ, ואילו דרעי עושה את אותו הדבר במשרד הפנים ובמשרד לשירותי דת. לא אתפלא אם שני המאכערים של הפוליטיקה הישראלית מתאמים מהלכים ביניהם וביום מן הימים יעשו סולחה רבתי.
 

beatman

Member


מה שעצוב שלליברמן יש והיו אפשרויות להשפיע לטובת בסיס מצביעיו, המבוגרים שרעבים להעלאת הקצבאות, ולטובת כלל הציבור למשל בשיפור מערכת הבריאות באמצעות שר הבריאות המוצע שלהם, פרופ' אידלמן.
יכל לדרוש את משרד הבריאות ותקציב עבור קצבאות הזקנה וקיים סיכוי לא קטן שהיו מגיעים לפשרה ומקימים ממשלה, עוד בכנסת הקודמת.
אבל הוא בחר להתנגח בדתיים בשביל לשאוב מנדטים על בסיס מתנגדי הדת והדתיים, כי הרי גובה המנדטים וסידור ג'ובים זאת האידיאולוגיה האמיתית של 'ישראל ביתנו'.
הוא גם משתמש בעובדה שהבסיס שלו חזק ויציב, מדובר באנשים שלא משנה מה יקרה, תמיד יצביעו ליברמן על אוטומט, כי זה בערך הפוליטיקאי היחיד שפונה אליהם ולא משנה מה הוא מבצע בפועל.
 
הוא החליט לשחק אותה טומי לפיד כשהבסיס שלו הצטמק

5 מנדטים לא הספיקו לאגו.
 

Astroo

New member
הוא מייצג מפלגה של 9 מנדטים

מדובר במאות אלפי ישראלים שבשבילם הוא אוטוריטה.
 

157cm

New member
של מאות אלפי אוכלי חינם שמקבלים על חשבון משלם המיסים

הטבות בעירייה, בדיור, במים. יפה. איזה יופי, בואו נאכיל אותם ואת אלה שעבדו פה נזרוק להוסטל או נתייג אותם בשמות משפילים. צריך להתחיל מזה שמי שלא מתגייס לצבא או שירות לאומי כמו כולם מטעמים פרזיטיים, תפסל לו זכות הצבעה לצמיתות. החרדים לא עושים לרוב גם שירות לאומי.
 
למעלה