אני מתחילה להתייאש - עוד ספר מדע,

וואו, והחבר ההוא הסתדר? כאילו, הוא הצליח לחזור בתשובה?

ובעלך הסתדר והצליח להניח תפילין וללכת לבית הכנסת?
או שהלך עליהם כי הם לא למדו מספיק דת בבית הספר?
או שהם כן למדו מספיק כדי שיוכלו לחזור בתשובה? ואז כל מה שאפשר להגיד זה תודה לאל שבית הספר נתן להם את הרקע הנכון שאפשר להם לחזור בתשובה וללכת לבית הכנסת, אחרת מי יודע מה היה קורה? הם עוד היו עלולים, רחמנא ליצלן, להישאר חילונים! ירחם השם!
 

IRISS51

New member
בעלי הסתדר בזכות שכן של אמו שלקח אותו תחת חסותו

ישב לידו וכיוון אותו, עד שלמד.
לא שלא היו אירועים מביכים כמו אמירת קדיש שלא בזמן הנכון, בלבול בתפילות...
הוא אמר לי שהתבייש לראות ילדים (לא דתיים ביומיום כי הכיר את ההורים), אבל מגיעים לבית הכנסת עם אביהם ביום שישי, ושולטים בכל גינוני התפילה, הוא בגילם לא רצה להכנס פנימה למרות בקשות אביו וסבו.
להניח תפילין למד מצפייה בסרטוני יוטיוב עם עזרה מצד גבאי בית הכנסת.
תמיר אומר שגם רבי עקיבא למד תורה רק מגיל 40....
 
בדיוק. אז שמי שרוצה לחזור בתשובה - שיתכבד

וימצא מי שילמד אותו, בדיוק כמו שעשה בעלך. את רואה שזה אפשרי?

הבת שלי לא צריכה ללמוד להתפלל כי אולי יום אחד הבעל שלך ירצה לחזור בתשובה.
 
מה שלא ייתכן הוא שמערכת חינוך ממלכתית תדחוף את נושאי הדת
בכל מקצוע אפשרי, בכל דרך אפשרית, עקומה וחסרת הגיון ורלוונטיות.
מה שלא ייתכן הוא שמערכת החינוך הממלכתית ממשיכה לשלוח מסרים - לא סמויים בכלל, אגב - שהערכיות והמהות היחידות הן בדת, באורח החיים הדתי ובאנשים דתיים.
מה שלא ייתכן, זה שגדל כאן דור שלם של ילדים, שמתוך עקרונות הבורות ועצימת העיניים, מקבלים חינוך שלא יאפשר להם להיות בוגרים עצמאיים ותורמים לחברה, וימשיכו להסתמך על חשבון המיסים של ילדיי.
מה שלא ייתכן, זה שמערכת החינוך ממשיכה לתקצב מוסדות שמגדלים ילדים לדור נוסף של עוני.
זה מה שלא ייתכן. לא זה שילד חילוני, שגדל בבית אתאיסט, אינו מכיר את הסידור. ילד חילוני, שירצה להכיר וללמוד את הסידור, יעשה זאת בקלות רבה. ילד חרדי, שיוצא ממוסדות הלימוד החרדיים של ימינו ירצה יום אחד להשתלב בשוק התעסוקה, לא יצליח לעשות זאת. זה מה שלא ייתכן.
 

IRISS51

New member
רב בית הכנסת של בעלי הוא מהנדס בטכניון.

ויש שם מבין המתפללים גם רופאים ומהנדסים, חלקם כיפות סרוגות, דתיים פלוס ומינוס וגם מסורתיים.
השנאה לכל מה שקשור לדת היהודית גורם לכם לראות בשחור ולבן:
הנחת תפילין \תפילה\ בית כנסת= "חזרה בתשובה"= "הדתה"= "חרדים"..
אדם יכול גם להיות מאמין, גם להניח תפילין, גם להתפלל, ועדיין לא להיות "דתי" בהתנהלותו.
 
מה אכפת לי מה המקצוע של רב בית הכנסת

או של המתפללים? כל אחד שיתפלל כרצונו, מתי שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה - ובוודאי שיאמין כרצונו.
השאלה היא לא מה הם עושים מרצונם החופשי, אלא מה מכריחים את הבת שלי לעשות - ואין שום סיבה שבעולם שיכריחו אותה ללמוד תפילות או על התפילות או כל דבר שקשור לתפילות, אם היא ל-א מאמינה, ול-א מעוניינת להתפלל. זה בית ספר, לא בית כנסת, והיא באה לשם לרכוש השכלה, לא דת ואמונה באלוהים.
 

IRISS51

New member
זה היה בתגובה של הפוך

על "מקבלים חינוך שלא יאפשר להם להיות בוגרים עצמאיים ותורמים לחברה, וימשיכו להסתמך על חשבון המיסים של ילדיי."
הבת שלי לא אוהבת מתמטיקה, רוצה להיות סופרת, אבל מכריחים אותה לצערה.
בית הספר צריך לתת ארגז כלים כללי וללמד הכל, גם דברים שקשורים ליהדות למסורת ולמנהגים, גם זאת השכלה, אף אחד לא מכריח אותה להתפלל ,אבל לפחות שיהיה לה מושג, גם אם כרגע זה לא מעניין אותה.
 
בוודאי. ילדים שלומדים בבתי ספר תורניים לא לומדים אנגלית,
לא לומדים מתמטיקה ובוודאי שלא רוכשים ארגז כלים להיות בוגרים פרודוקטיביים.
שוב - אפשר ללמד על דת. אין לי התנגדות לזה, זה חלק מידע כללי. אני מתנגדת להכנסת תכנים דתיים דרך הדלת האחורית לכל יתר המקצועות הנלמדים בבית הספר. זה לא אותו דבר.
 

IRISS51

New member
בבתי ספר ממלכתיים דתיים, ובישיבות תיכוניות (כיפות סרוגות)

לומדים גם מדעים.
במדעים אין לי בעייה שיהיו דיונים בכיתה על ההבדל בגישות בין המדע לספר בראשית ,זה רק יכול לתרום לשיח ולהעשיר את התומכים והמתנגדים, והעליתי לכאן בויכוח הקודם גם מאמר מיני רבים שמסביר את ההבדל.
לגבי חשבון, אני מודה שמוזר, אבל לא בלתי נסבל.
 
סבבה, את חושבת שהדתיים היו מסכימים לתוכנית לימוד

שבה בשיעורי תנ"ך וגמרא וכו' היו מסבירים מה לא הגיוני ולמה, היו מדברים על למה לא סביר להאמין באלוהים, וכו'? הם היו מסכימים שאתאיסטים ייכנסו וירצו לילדים שלהם על כמה אורח החיים שלהם שגוי ואיך זה בזבוז זמן משווע להתפלל או ללמוד תפילות? או אפילו שייכנסו כמרים ויספרו להם על הדת שלהם או שיהיה שיעור "נצרות/ברית החדשה" או "אסלאם/קוראן", כי הרי השכלה כללית זה חשוב? למשהו מזה הם היו מסכימים?

נכון שלא? אז למה אנחנו צריכים לסבול את זה? כי אנחנו חילונים?
 

IRISS51

New member
חייבת והפוך- דתיים אצלכם=החרדים.

ואני אומרת שיש גם באמצע: לא דתיים בהגדרה של קיום כל או רוב המצוות, כמו בעלי :כאלו שמניחים תפילין והולכים פעם ב.. לבית כנסת,יש מסורתיים ,וגם יש את הכיפות הסרוגות למשל, בני נוער איכותיים מאד.
אחד כזה גם העביר לביתי שיעור פרטי במתמטיקה.
נצרות\ איסלאם מלמדים גם בשיעורי היסטוריה ואין סיבה שלא ילמדו.
אני גם בעד לימודי ערבית, למרות שאני מכירה הורים שגם נגד זה כי זה שפת "האויב".
אני לא משתמשת ביום יום לא בלוגריתמים ולא בנגזרות שכחתי את החומר ולדעתי היום זה גם "בזבוז זמן משווע".
כנ"ל כל החומר בהיסטוריה, ספרות...,שכחתי הכל.
אבל, בית ספר צריך ללמד הכל, כל אחד ייקח את זה בעתיד לאן שיחפוץ, ואפילו ישכח.
נ.ב- הזכרתם את חב"ד, חב"ד חוץ מלשאול אם פלוני ברחוב חפץ בהנחת תפילין ואם מסרב אז עוזבים אותו, או להחזיק חנויות לממכר ענייני דת, או להפיץ עלוני הסבר על פרשת שבוע בבתי הכנסת, (מודה- זה מעניין), לא רואה בהם שום דבר רע, להיפך- כשלא הספקנו להגיע השנה לקריאת המגילה בערב, נעזרנו בשירות של קריאת מגילה מיוחדת שערכו כל שעה בבוקר והיה תענוג.
 
ממש לא. ומי דיבר על איכות?

קודם כל, אני אף פעם לא משתמשת במילה "איכותי" לתאר בני אדם. כל בני האדם הם איכותיים.
דבר שני, אני ממש לא יודעת מה מלמדים בשיעורי היסטוריה בבתי ספר ממלכתיים דתיים, אבל אני כן יודעת מה הבת שלי למדה בכיתה ו' - ולהשוות את השעה האחת בכיתה ו' שהוקדשה להגיד משהו על הנצרות לשנים של לימוד תנ"ך ויהדות וכל מה שקשור בכך זה מגוחך.
בכל מקרה, כאמור, אין לי שום בעייה עם דתיים, ושכל אחד יאמין במה שהוא רוצה ויעשה אילו מעשים דתיים שהוא רוצה - הבעייה שלי היא עם זה שמכריחים את הבת שלי, שאינה דתייה או מאמינה, לעשות דברים כמו ללמוד תפילות (או כמו שתיארת - מכריחים בנים לחבוש כיפה בשיעור). זה כבר עובר את הגבול מבחינתי.
מבחינת הפוך אני לא יודעת אם כן או לא - אנחנו לא אותו בן אדם. מבחינתי הן הדתה במשמעות של להכניס את התנ"ך וכו' למקצועות אחרים והן הכנסה מפורשת של פעילות דתית לבית הספר (כמו לימוד תפילות או איך להתפלל, הנחת תפילין, הנחת כיפה, הטפה לקיום מצוות, וכו') - כל אלה פסולים ומקומם אינו בבית ספר ממלכתי שאינו ממלכתי דתי.
 

IRISS51

New member
גב' חייבת: הנצרות גרמה לעם היהודי צרות רבות לאורך ההיסטוריה

גם האיסלאם, וראוי ללמד על הדתות האלו ועיקרי אמונתם בהקשר הזה.
לא לימדו בבתי ספר ממלכתיים שהבת שלי נמצאת לא איך להניח תפילין ולא איך להתפלל, אפילו לא מה יש בסידור (את זה ילמד כל נער שיעלה לתורה בגיל 13).
כן היה בכיתה ב' טקס "קבלת תורה" מרגש בבית כנסת עם ההורים ושהילדים גם הופיעו שם, וכן היה טיול בן יומיים לירושליים במסגרת "שנת בר\בנות מצווה" בכיתה ו'- עם סיור באתרים הקדושים והרצאה מטעם עמותת "עיר דוד", אז בנט לא היה שר חינוך, ולא זוכרת שהיתה התרעמות של הורים ומדובר בבית ספר ממלכתי.
ולסיום: גם את הבת שלי ,שאינה רוצה בעתיד לעסוק במדעים או במקצוע שדורש יותר מ 4 פעולות החשבון, מכריחים לעשות דברים כמו ללמוד מתמטיקה, כימיה, פיסיקה.
בבית את אתיאיסטית, בכיתה יש גם כאלו וגם מאמינים בדרגות שונות, נותנים בביה"ס השכלה כללית.
נ.ב- אם את כל כך בטוחה באתיאיסטיות , כלומר באנו לכאן להעביר תקופה וזהו, מה כל כך מפחיד אותך בדת?, שיערער את תפיסתך?.
 
אז אצלנו בכיתה ז' כ-ן לומדים את הסידור -

ואכן כל נער שעולה לתורה בגיל 13 לומד דברים מסוימים - אבל לא כל נער, ובוודאי לא כל נערה, עולים לתורה!
שום דבר לא מפחיד אותי בדת. זה מעצבן אותי, לא מפחיד אותי. כמו שהיה מעצבן אותי כל תוכן דתי או "רוחני" בבית הספר - ובוודאי אם הוא נמצא בכל שיעור או שיעור. אותך היה מעצבן אם היו מלמדים, לא יודעת, פגאניזם או נומרולוגיה או תורת הקריסטלים או הקריאה בכף היד - מבחינתי ללמד את מנהגי היהדות שקול לגמרי, כי אני לא מאמינה בכל אלה בדיוק באותה מידה.
ואת הבת שלי, שהיא זו שסובלת את הדברים האלה - זה מעצבן אפילו יותר. אני לא רוצה שהבת שלי תסבול מדברים שמקומם בכלל לא בבית הספר - ולכן אני מתנגדת אליהם, בדיוק כפי שהייתי מתנהגת לשיעור קריאת כף היד במערכת הלימוד שלה. תנ"ך זה ספר חשוב בתרבות העולמית בכלל ולמי שמדבר עברית בפרט - אבל תפילות חשובות ורלבנטיות אך ורק למי שבאמת מעוניין להתפלל! ואני ומשפחתי ממש לא מעוניינים! ואין סיבה שיכריחו אותנו לעשות זאת!
את מתנגדת לנצרות מסיבות היסטוריות? סבבה. מה דעתך שיוחלט שהבת שלך צריכה ללמוד את תפילות הנוצרים וללכת לכנסייה להשתתף במיסה? למה יוחלט? ככה, כי זה מה שהחליטו. זה יהיה בסדר מבחינתך?
אגב, זה אחד הנימוקים של הבת שלי נגד לימודי דת ותנ"ך. כמו שאת חושבת ש"הנצרות גרמה לעם היהודי צרות", כך היא חושבת הדת גרמה לכולם צרות רבות לאורך ההיסטוריה, ולדעתה עדיף שהיא לא תהיה קיימת (ועדיף לו לא הייתה קיימת בעבר) והיא מעוניינת לא ללמוד אותה אפילו לרגע. אז מילא שהיא צריכה ללמוד תנ"ך. בסדר. אבל כשאפילו מדע לא מניחים לה ללמוד בשקט? מה זה הדבר הזה?
 

Lhuna1

New member
אותי הרבה דברים מפחידים בדת

למשל שהיא משכנעת אנשים שמקור המוסר הוא במפלצת שמצווה להרוג הומוסקסואלים ומתירה עבדות.
למשל שהיא מטיפה לשוביניזם ומעודדת הדרה ופגיעה בזכויות שלי ושלך!!!!!!!!!!!!!!
למשל שהיא מטיפה לגזענות.
למשל שהיא מטיפה לבורות והכחשה של ידע מדעי שבזכותו כולנו חיים ויש לנו בערך כל מה שיש לנו היום (אבל באותה נשימה מאמיניה לא מתביישים להשתמש ולהינות מהידע הזה כמו כולנו).
למשל שהיא איכשהו גורמת לציבור שלם של אנשים עובדים לממן ציבור אחר של אוכלי חינם ומשתמטים מנשיאה בנטל השירות.
&nbsp
למשל שבגרסאות מסוימות שלה היא מחנכת ילדים תמימים לרוע מזעזע.
דוגמה:
https://www.facebook.com/TeshuvaBS/videos/1958817984352827/
&nbsp
 
לא מבינה מה הקשר. אין לי שנאה לדת, אבל אני גם לא מוכנה
שיחנכו את ילדיי בבית ספר ממלכתי לחשיבה דתית, שמנוגדת ניגוד גמור להשקפת עולמי האתאיסטית.
מי שרוצה השקפת עולם דתית - שיתכבד וילמד בבתי ספר ממ"ד.
&nbsp
 
כיפה בשיעורי תנ"ך?
בחיים לא הייתי מסכימה לדרישה הזויה כזו. הילדים בחינוך הממלכתי, אין שום סיבה הגיונית לדרישה מוזרה שכזו.
&nbsp
 
למעלה