לדעתי זה לא מעשי לשכונות מגורים
זה יכול למנוע חלק מהקווים ההזויים...
פתאום לא תצטרך לעשות קווים א-סימטריים וקווים שנכנסים לכל מיני מקומות שכוחי אל.
לדעתי זה לא מעשי לשכונות מגורים
כי יהיו התנגדויות רבות לתשתית הזו.
מקומות שכוחי אל בתל אביב או בכלל בגוש דן וגם בחיפה ובירושלים הם בדרך כלל אזורים עם רחובות יחסים צרים כאשר המרחק בין הכביש לבניינים קטן ולכן לדעתי זה לא יתקבל.
קווים שכונתיים צריכים להיות קצרים ומבוצעים על-ידי מיניבוסים, שכונות שהרחובות בה לא מרכזיים לא צריכות להיות משורתות על ידי קווים ארוכים ומרכזיים. פשוט בגוש דן ההיררכיה לא טובה במערכת הקווים ולכן קיים המצב הזה.
אני לא רואה הרבה מקומות או אתרים בישראל שמערכת כזו מתאימה לה. זה עשוי אולי להתאים לאתרים יחסית גדולים כאשר יש מרחק גדול בין החניונים או מסופי התחבורה לבין נקודות יעד שונות בתוך אותם אתרים.
למשל:
- במקום אוטובוסים שייכנסו לתוך בית חולים תל השומר - קרוניות כאלה שמקשרות בין מסוף תל השומר (מחוץ לבית החולים) לבין הבניינים השונים בתוך בית החולים.
- קישור בין מסוף קלצ'קין ומסוף רכבת האוניברסיטה לבין הבניינים השונים בתוך האוניברסיטה.
- קישור בין מסוף רכבת בת גלים לבין בית חולים רמב"ם.
- אולי, קישור בין החניון של קניון איילון, תחנת רכבת בני ברק ומצד שני מסוף עתידים לבין רחובות ולנברג והברזל ברמת החייל.
לעומת זאת, אני לא רואה קרוניות כאלה מחליפות את קו 6 בתוך שכונות המגורים - הדר יוסף, נוה דן, רמת החייל ונוה שרת. אני לא חושב שתושבי נוה אביבים יסכימו שיתקינו להם מסילות מול המרפסות המטופחות שלהם על מנת להחליף את קו 13. ודאי שתושבי שכונת דניה בחיפה לא יסכימו למערכת כזו במקום קו 39.