אני והמצלמה, פרקים 1-3

מחשבות

New member
עכשיו אתה עם FZ1000 והתחלת עם זורקי, ואני בדיוק כמוך היום

ואז. אנחנו גם בני אותו גיל. מפחיד.
 

prizman

New member
אתה טיפה טועה.

אני עם שתי אולימפוס עכשיו.
כבר כתבתי על זה.
 

prizman

New member
שאין לי ממש קשר לZ1000.

אתה לא חייב לקרוא את מה שאני כותב אבל אם אתה מחליט להגיב על הדברים
כדאי שכן תקרא.
 

winner999

New member
שכנראה התבלבלת ביני לבין פריזמן

אבל אני התחלתי עם זניט ולא עם זורקי ועכשיו אני עם FZ1000 אבל על הניקון לא וויתרתי.
 

אילן די

New member
יופי של סיפור!

האם יהיו פרקים נוספים או שזה מיני סדרה ?
 

dudi4321

Member
בילדות היתה לי יאשיקה שקרוב משפחה השאיר

כשביקר אותנו מאמריקה. צילמתי תמונות בודדות. היתה פוינט אנד שוט. עדיין נמצאת איפה שהוא בבית.
בסוף שנות ה70 ביקרתי לבד במנזר סנטה קטרינה והגעתי לחדר תת קרקעי עם ערמות גולגלות ועצמות. דקה אחרי זה איזה נזיר שנסע על ג'יפ פתוח קרא לי ועם תנועת יד Here Forbidden! במבטא מוזר. כל כך רציתי לתעד את הארוע ואת העצמות המסודרות. חבל.
בחודש הראשון בקבע קניתי מערכת ופטפון ותקליטים של בלונדי.
בחודש השני קניתי באלנבי פינת הכרמל/שנקין/קינג ג'ורג' את הA1 קנון כסופה יד2, עם תיק עם 50 מ"מ מכפיל ועוד עדשה 100 ממ'. עד שקניתי חדשה יותר AE1 אאלט, שנמצאת בבית איפה שהוא רק עם 50 ממ'. ומכרתי הקודמת לקרובת משפחה שתיקנה זליגת אור. צילמתי אותה בקודמת בטקס החתונה עם 2 פילמים. רק שהמבזק VIVITAR שתוקן כמה ימים לפני כן לא הבזיק טוב וכל התמונות בלי יוצא מהכלל נשרפו. שכן שצילם במקביל לא הפיק גם כלום. לימים הזוג התגרש. בין לבין חבר רוסי מכר לי זניט עם עדשת גליוס (הליוס חחח) חדשה, שומו שמים. בעינית אין את העזר לפוקוס. גימור על הפנים, מהירות אם זוכר רק 500 ולא 1000 ועוד. העדשה עם עיוות שרואים בעינית שהחדר מסתובב, עיוות חבית כזכורני. לא צילמתי בה אפילו פעם אחת. בעעע.
ב2006 קניתי באילת קנון S2IS וצילמתי בה כל מה שזז. כולל טיולים בחו,ל והרבה. רק היו לי סטוק סוללות אצבע בתרמיל. גם היא בבית איפה שהוא.
בעזרת כיוון של רביב, שגיא ועוד קניתי D5100 כי תיקנתי עדשה 18-70 בפוטו הדר ושידכתי לה גוף. תודה לכם. באמת. מאז אני בפורום, מנז'ס ולומד. השתדרגתי מאז להמון עדשות ועוד גוף ופלאש וחצובה, הכל יד2 בכייף.
 

dudi4321

Member
עוד...

חודש לפני טיול לאיטליה מצאתי קנון פוקט ליד מעבדת צילום. עם נרתיק סגול. נעזרתי בה לצלם בטיול בנוסף לקנון SLR. ברומא, בתוך כנסיה חשוכה מצאתי עוד מצלמת פוקט פילם. שאלתי וענו לי באנגלית עילגת שאף אחד לא יחפש אותה. שמתי פילם וצילמתי פילם אחד.
ניסיתי למצוא D5 או D850, נאדה.
 

מחשבות

New member
כן, לעיתים רחוקות אנחנו מוצאים את מה שאנחנו רוצים באמת.

אני מאלה שלא ימצא בחיים אפילו שקל זרוק על הרצפה.
 

Jack D Ripper

New member
שלי

ההתחלה הייתה עם מצלמות קופקטיות שהיו זמינות בבית כשבמקביל למדתי להשתמש בOM-1 של אבא (שעדיין עובדת).

בתחלילת שנות ה90 הבית עבר לעידן האוטומטי. אל האולימפוס הצטרפה קנון EOS-500 (גם היא עדיין עובדת) עם שתי עדשות זום וה50/1.8 המתבקשת . המצחיק הוא שאחת הסיבות למעבר הייתה המשקל. בניגוד לאולימפוס שבנויה כמו טנק, הקנון הפלסטיקית הייתה קלילה. במקביל גם הקופקטית שודרגה למצלמה אוטומטית עם זום חשמלי.

אל עולם הדיגיטלי עברתי עם אולימפוס 2040. זו הייתה סדרה של מצלמות באיכות גבוהה יחסית על רזולוציה "מדהימה" של 2MP.
בהמשך התווספה לה אחות אולמפוס 770 שהייתה כבר סופר זום (עם 4MP) שנקנתה עם מארז צלילה תואם.

חזרה אל הSLR הייתה עם הקנון 40D שנקנתה עם 17-55 ו70-200 שמשרתות אותי עד היום. בהמשך הצטרפו גם פלאשים ועוד עדשות שפעילים עד היום.
עם הזמן גם הקומפקטית לצלילה השתדרגה לקנון S95 שעובדת עד היום, והשלימה את המעבר לקנון.

אחרי שה40D שפכה תריס, החלטתי לשדרג ל7D שעובדת עד עצם היום הזה.

 

e zi

New member
רזומה המצלמות

המצלמה הראשונה שרכשתי, בבית ספר יסודי, הייתה מפלסטיק, כנראה RICOH, עם עדשה קבועה, ו-3 מצבי צמצם: מעונן, מעונן חלקית, ושמש.

המצלמה ה-"רצינית" הראשונה, שרכשתי חדשה, הייתה, בגיל 14:
Nikon EM עם עדשת 50/1.8 סידרה E.
היא מעולם לא התקלקלה; אולי מכרתי אותה כשרכשתי את ה-FE2; לא זוכר מה עלה בגורלה.

המצלמה הבאה, מייד לאחר שירות סדיר:
Nikon FE2 עם עדשה 50/1.8 + טמרון 35-80 מאקרו + פלאש SB-24.
את כל החבילה הזו השגתי יד-2 ב-900$.
הציוד משמש עד היום את זוגתי, שמצלמת גם בפילם.

בשנת 2001 רכשתי מצלמת קנון IXUS ELPH לא זוכר אם M1 או LT. המצלמה צילמה על סרט שנקרא APS Adventix ואיפשרה לצלם פנורמות. המצלמה ליוותה אותי לאנטארקטיקה. למעשה רכשתי אותה 1/2 שעה לפני שיצאה ההפלגה (קרה במהלך טיול "פתוח" בצפון בדרום אמריקה שהחלטתי שיהיה ללא מצלמה).

*תקופת הפילם "תקעה" אותי - אבל הדפסתי, ומיסגרתי. והיום אני עושה את זה הרבה הרבה פחות*. אמנם באנטארקטיקה צילמתי 360 תמונות (10 סרטים) ובשנתיים אחרי עוד כמה מאות בודדות של תמונות, אבל בשורה התחתונה: החוויה הייתה מייגעת: למסור את הסרט לפיתוח, לראות "מה יצא", וכו'.

------

העידן הדיגיטלי החל ב-2010 עם קנון G11. רציתי מצלמה קטנה, איכותית - הכי איכותית בקטגוריית הקומפקט, והגעתי ל-G11. צילמתי בה מספר שנים, ונהניתי מאוד לצלם בה. לקראת סוף ימיה האיכות האופטית דעכה. יום אחד הופיע ה- LENS ERROR הידוע לשימצה. תיקון אצל ארליך לא הועיל והאיכות האופטית הירודה נשארה: התמונות יצאו "רכות". והייתי צריך לחשב מסלול מחדש.

חשבתי על GH3, או להישאר בקומפקטית של קנון. ראיתי בחנויות (בפריז. גרתי אז בפריז) את ה-D800. לא רציתי מצלמה גדולה, רציתי צג-אחורי פליפ-אאוט כמו ב-G11. אבל ה- LENS ERROR שבר לי את האמון בדגמים האלה, וחוסר היכולת לתקן. יום אחד רשמתי בגוגל: "D800 למכירה" ומצאתי עותק במצב מעולה ובמחיר אטרקטיבי - ולקחתי אותו. במיידי רכשתי ניקון 50/1.4G ותוך זמן קצר ניקון 14-24/2.8G חדשות.

הציק לי עניין ה-D800E והפילטר AA המיותר. חפרתי בנושא גם כאן בפורום: חששתי מ-מוארה, *ואחרי שנה* נפלה לידי ההזדמנות להחליף את ה-D800 ב-D800E אחת על אחת בתוספת כמה מאות בודדות של שקלים מצידי. למרות החששות, עברתי. ואני לא מצטער על כך. איתה הוספתי ניקון 70-200/4 יד2, וטמרון 150-600 (שהספקתי למכור), מכפל ניקון 1.4 דור 3, ניקון 200/4 מאקרו, וצייז 135/2 אפו סונאר יד2.

*** בעידן הדיגיטלי, התחלתי לצלם הרבה-יותר. ***

---
חסרה לי עדשת טלפוטו ארוכה בין 400 לבין 600.
 
למעלה