אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
התכוונתי בעיקר - בישראל

התכוונתי בעיקר - בישראל
גם בשאר העולם מדובר בנסיונות מקומיים וברכבים בודדים, זה עדיין לא זה.
&nbsp
זה יגיע באחד הימים, וזה העתיד. ברגע שיפתרו הבעיות הטכנולוגיות, יש יתרון כלכלי עצום במנוע חשמלי בהשוואה למנוע בעירה פנימית, שנצילות האנרגיה שלו היא סביב 20%. כאשר יהיה דגם אוטובוס אמין ומתאים למאפייני התחבורה הציבורית, לא יהיה צורך בשום סובסידות / עידודים אחרים, הערך הכלכלי הברור (מחיר חשמל להטענה + סוללה << מחיר דלק + תחזוקת מנוע בעירה פנימית, בטווח הבינוני והארוך). גם יבוא היום שיוטל סוג של מס לפי מספר קילומטרים על רכב חשמלי (כתחליף לבלו + מע"מ על הדלק), אבל היום הזה עוד יותר רחוק.
 

tsd91

New member
אפשר לשנות את המצב הזה ומהר

התכוונתי בעיקר - בישראל
גם בשאר העולם מדובר בנסיונות מקומיים וברכבים בודדים, זה עדיין לא זה.
&nbsp
זה יגיע באחד הימים, וזה העתיד. ברגע שיפתרו הבעיות הטכנולוגיות, יש יתרון כלכלי עצום במנוע חשמלי בהשוואה למנוע בעירה פנימית, שנצילות האנרגיה שלו היא סביב 20%. כאשר יהיה דגם אוטובוס אמין ומתאים למאפייני התחבורה הציבורית, לא יהיה צורך בשום סובסידות / עידודים אחרים, הערך הכלכלי הברור (מחיר חשמל להטענה + סוללה << מחיר דלק + תחזוקת מנוע בעירה פנימית, בטווח הבינוני והארוך). גם יבוא היום שיוטל סוג של מס לפי מספר קילומטרים על רכב חשמלי (כתחליף לבלו + מע"מ על הדלק), אבל היום הזה עוד יותר רחוק.
אפשר לשנות את המצב הזה ומהר
יש כרגע 5-6 דגמי אוטובוסים פעילים, שיכולים להשתלב כבר היום במרחב העירוני בארץ. ברור שהדבר ידרוש לוגיסטיקה וחשיבה מחדש על התפעול של הרשת כולה, אבל לדעתי אילו היו מנופי לחץ אמתיים על חברות התחבורה (קרי: משרד התחבורה+הציבור/התקשורת+ראשי הערים הגדולות) ניתן היה לשנות את המצב הזה תוך שנים ספורות.
&nbsp
כשם שהרכבת יכולה להיות מחושמלת כולה עד סוף העשור, אילו רצינו בכך, ניתן באותה מידה 'לחשמל' את כל מערך האוטובוסים העירוניים (או לפחות בארבעת המטרופולינים) עד סוף העשור, או לכל היותר תוך עשר שנים.
 

amit1270

New member
טרוליבוס או סוללה?

אפשר לשנות את המצב הזה ומהר
יש כרגע 5-6 דגמי אוטובוסים פעילים, שיכולים להשתלב כבר היום במרחב העירוני בארץ. ברור שהדבר ידרוש לוגיסטיקה וחשיבה מחדש על התפעול של הרשת כולה, אבל לדעתי אילו היו מנופי לחץ אמתיים על חברות התחבורה (קרי: משרד התחבורה+הציבור/התקשורת+ראשי הערים הגדולות) ניתן היה לשנות את המצב הזה תוך שנים ספורות.
&nbsp
כשם שהרכבת יכולה להיות מחושמלת כולה עד סוף העשור, אילו רצינו בכך, ניתן באותה מידה 'לחשמל' את כל מערך האוטובוסים העירוניים (או לפחות בארבעת המטרופולינים) עד סוף העשור, או לכל היותר תוך עשר שנים.
טרוליבוס או סוללה?
 

נתנאל531

Well-known member
אוטובוס חשמלי צריך להיות קודם אוטובוס

אפשר לשנות את המצב הזה ומהר
יש כרגע 5-6 דגמי אוטובוסים פעילים, שיכולים להשתלב כבר היום במרחב העירוני בארץ. ברור שהדבר ידרוש לוגיסטיקה וחשיבה מחדש על התפעול של הרשת כולה, אבל לדעתי אילו היו מנופי לחץ אמתיים על חברות התחבורה (קרי: משרד התחבורה+הציבור/התקשורת+ראשי הערים הגדולות) ניתן היה לשנות את המצב הזה תוך שנים ספורות.
&nbsp
כשם שהרכבת יכולה להיות מחושמלת כולה עד סוף העשור, אילו רצינו בכך, ניתן באותה מידה 'לחשמל' את כל מערך האוטובוסים העירוניים (או לפחות בארבעת המטרופולינים) עד סוף העשור, או לכל היותר תוך עשר שנים.
אוטובוס חשמלי צריך להיות קודם אוטובוס
ואחר כך חשמלי, לא חשמלי ואחר כל אוטובוס.
&nbsp
ברגע שיהיה דגם *אוטובוס* חשמלי מוצלח, יעברו אליו בלי צורך בפרוצדורות מיוחדות, בגלל הערך הכלכלי, בכל העולם. בינתיים זה לא קורה, כי טרם נמצא הדגם המתאים שיחשב *אוטובוס*. הוא עוד ימצא.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אבישי ק

New member
יש כמה פתרונות חלקם ישימים וחלקם פחות

אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים
שלום לכולם,
קיימת קבוצה גדולה מאוד של תושבים הגרים בסמיכות לאלנבי (כמה מאות תושבים) - הקבוצה מבקשת למנוע את זיהום האוויר החריף מהאוטובוסים העוברים דרך אלנבי.
על מנת להקטין את זיהום האוויר, הקבוצה מבקשת שכל האוטובוסים שיעברו ברחוב זה יהיו אוטובוסים חשמליים. בפגישה שקיימה הקבוצה עם העירייה - נמסר לה שהעירייה לא יכולה לפעול בנוגע לתחבורה (לא כמות אוטובוסים, לא סוג אוטובוסים וכדו') - רק משרד התחבורה. הם סיפרו לנציגי הקבוצה שאין סיכוי שמשרד התחבורה יענה לבקשתם.
לפיכך הקבוצה מבקשת להעלות את המודעות של העוברים והשבים לזיהום האוויר הגבוה ברחוב אלנבי - כי אולי רק דרך מודעות ומלחמה של הציבור - במשרד התחבורה יתעוררו, יפעלו ויהפכו את כל התחבורה הציבורית שעוברת באלנבי לחשמלית. אלפי אוטובוסים עוברים יום יום באלנבי ועשרות אלפי בני אדם עוברים כאן. מפחיד לראות את תוצאות המחקרים שנעשו ומראים שתחלואה ומוות מזיהום אוויר של כלי רכב ואוטובוסים גבוהה מאוד במרכז תל אביב. הרעיון שהעלו בקבוצה היה ניטור אוויר שקוף - כל מי שיעבור ליד המתקן יוכל לראות במו עיניו באותו רגע - איזה אוויר מזוהם הוא נושם. מודעות הציבור אולי תדחוף את משרד התחבורה להתחיל לפעול ומיד.
אני רוצה לעזור להם וגם לנשום בעצמי אוויר נקי - אז אם למישהו יש רעיונות איך לקדם את נושא התחבורה החשמלית באלנבי (ואח"כ המהפכה שתתחיל כבר תדהר גם למחוזות אחרים).
יש כמה פתרונות חלקם ישימים וחלקם פחות
קרוב משפחה שלי היה גר ליד
1 למנוע בכלל מאוטובוסים להכנס
2 אוטובוסים חשמליים - עדיין נמצאים בשלב ניסוי
3 טרוליבוס - התשתית יקרה וזה דורש תשתית של חשמל לאורך כל הקו
4 רכבת תחתית שתקטין את כמות האוטובוסים העוברים בכביש
 
קודם כל הייתי מתחיל באיסור על תנועת חצימכוניות בנתיבי איילון

אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים
שלום לכולם,
קיימת קבוצה גדולה מאוד של תושבים הגרים בסמיכות לאלנבי (כמה מאות תושבים) - הקבוצה מבקשת למנוע את זיהום האוויר החריף מהאוטובוסים העוברים דרך אלנבי.
על מנת להקטין את זיהום האוויר, הקבוצה מבקשת שכל האוטובוסים שיעברו ברחוב זה יהיו אוטובוסים חשמליים. בפגישה שקיימה הקבוצה עם העירייה - נמסר לה שהעירייה לא יכולה לפעול בנוגע לתחבורה (לא כמות אוטובוסים, לא סוג אוטובוסים וכדו') - רק משרד התחבורה. הם סיפרו לנציגי הקבוצה שאין סיכוי שמשרד התחבורה יענה לבקשתם.
לפיכך הקבוצה מבקשת להעלות את המודעות של העוברים והשבים לזיהום האוויר הגבוה ברחוב אלנבי - כי אולי רק דרך מודעות ומלחמה של הציבור - במשרד התחבורה יתעוררו, יפעלו ויהפכו את כל התחבורה הציבורית שעוברת באלנבי לחשמלית. אלפי אוטובוסים עוברים יום יום באלנבי ועשרות אלפי בני אדם עוברים כאן. מפחיד לראות את תוצאות המחקרים שנעשו ומראים שתחלואה ומוות מזיהום אוויר של כלי רכב ואוטובוסים גבוהה מאוד במרכז תל אביב. הרעיון שהעלו בקבוצה היה ניטור אוויר שקוף - כל מי שיעבור ליד המתקן יוכל לראות במו עיניו באותו רגע - איזה אוויר מזוהם הוא נושם. מודעות הציבור אולי תדחוף את משרד התחבורה להתחיל לפעול ומיד.
אני רוצה לעזור להם וגם לנשום בעצמי אוויר נקי - אז אם למישהו יש רעיונות איך לקדם את נושא התחבורה החשמלית באלנבי (ואח"כ המהפכה שתתחיל כבר תדהר גם למחוזות אחרים).
קודם כל הייתי מתחיל באיסור על תנועת חצימכוניות בנתיבי איילון
בימים אי זוגיים למספרי רישוי אי זוגיים ובימים זוגיים למספרי רישוי זוגיים. ולכולם בשבת.
זה ישפר בהרבה את הזיהום בגוש דן.
 

alantan

New member
בחזרה לשנות החמישים... היתה פעם מדיניות כזו של מפא"י

קודם כל הייתי מתחיל באיסור על תנועת חצימכוניות בנתיבי איילון
בימים אי זוגיים למספרי רישוי אי זוגיים ובימים זוגיים למספרי רישוי זוגיים. ולכולם בשבת.
זה ישפר בהרבה את הזיהום בגוש דן.
בחזרה לשנות החמישים... היתה פעם מדיניות כזו של מפא"י
גם ביוון היתה דרך אגב, עוד כלכלה מוצלחת.
&nbsp
להחזיר לאלתר את המחיקון!
 

אוהדא11

New member
בעקבות מלחמת יום הכיפורים ב- 73 חל איסור נסיעה של יום בשבוע

בחזרה לשנות החמישים... היתה פעם מדיניות כזו של מפא"י
גם ביוון היתה דרך אגב, עוד כלכלה מוצלחת.
&nbsp
להחזיר לאלתר את המחיקון!
בעקבות מלחמת יום הכיפורים ב- 73 חל איסור נסיעה של יום בשבוע
מי שבחר בשבת קיבל "הנחה" של חצי יום
 
הכוונה היא לומר שרוב הזיהום התחבורתי הוא מרכבים פרטיים

בחזרה לשנות החמישים... היתה פעם מדיניות כזו של מפא"י
גם ביוון היתה דרך אגב, עוד כלכלה מוצלחת.
&nbsp
להחזיר לאלתר את המחיקון!
הכוונה היא לומר שרוב הזיהום התחבורתי הוא מרכבים פרטיים
רק מה בעלי הרכבים בעד הורדה של אוטובוסים מהכביש כי להם יש רכב פרטי.
 

alantan

New member
כל זה נכון, אבל הפתרון אינו בצעדים דרקוניים שאוסרים על שימוש

הכוונה היא לומר שרוב הזיהום התחבורתי הוא מרכבים פרטיים
רק מה בעלי הרכבים בעד הורדה של אוטובוסים מהכביש כי להם יש רכב פרטי.
כל זה נכון, אבל הפתרון אינו בצעדים דרקוניים שאוסרים על שימוש
באופן גורף אלא בתמחור מתאים של השימוש ברכב פרטי שישקף את הנזק שעושה וכדי לדרבן שימוש בתחבורה ציבורית.
 
נכון, התגובה הפה הייתה כדי להראות את האבסורד בדרישתו.

כל זה נכון, אבל הפתרון אינו בצעדים דרקוניים שאוסרים על שימוש
באופן גורף אלא בתמחור מתאים של השימוש ברכב פרטי שישקף את הנזק שעושה וכדי לדרבן שימוש בתחבורה ציבורית.
נכון, התגובה הפה הייתה כדי להראות את האבסורד בדרישתו.
 
טרוליבוס. אוטובוס עם פנטוגרף. המצאה ישנה וטובה.

אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים
שלום לכולם,
קיימת קבוצה גדולה מאוד של תושבים הגרים בסמיכות לאלנבי (כמה מאות תושבים) - הקבוצה מבקשת למנוע את זיהום האוויר החריף מהאוטובוסים העוברים דרך אלנבי.
על מנת להקטין את זיהום האוויר, הקבוצה מבקשת שכל האוטובוסים שיעברו ברחוב זה יהיו אוטובוסים חשמליים. בפגישה שקיימה הקבוצה עם העירייה - נמסר לה שהעירייה לא יכולה לפעול בנוגע לתחבורה (לא כמות אוטובוסים, לא סוג אוטובוסים וכדו') - רק משרד התחבורה. הם סיפרו לנציגי הקבוצה שאין סיכוי שמשרד התחבורה יענה לבקשתם.
לפיכך הקבוצה מבקשת להעלות את המודעות של העוברים והשבים לזיהום האוויר הגבוה ברחוב אלנבי - כי אולי רק דרך מודעות ומלחמה של הציבור - במשרד התחבורה יתעוררו, יפעלו ויהפכו את כל התחבורה הציבורית שעוברת באלנבי לחשמלית. אלפי אוטובוסים עוברים יום יום באלנבי ועשרות אלפי בני אדם עוברים כאן. מפחיד לראות את תוצאות המחקרים שנעשו ומראים שתחלואה ומוות מזיהום אוויר של כלי רכב ואוטובוסים גבוהה מאוד במרכז תל אביב. הרעיון שהעלו בקבוצה היה ניטור אוויר שקוף - כל מי שיעבור ליד המתקן יוכל לראות במו עיניו באותו רגע - איזה אוויר מזוהם הוא נושם. מודעות הציבור אולי תדחוף את משרד התחבורה להתחיל לפעול ומיד.
אני רוצה לעזור להם וגם לנשום בעצמי אוויר נקי - אז אם למישהו יש רעיונות איך לקדם את נושא התחבורה החשמלית באלנבי (ואח"כ המהפכה שתתחיל כבר תדהר גם למחוזות אחרים).
טרוליבוס. אוטובוס עם פנטוגרף. המצאה ישנה וטובה.
 

mister K

New member
דרישה הזויה שמוטב להוריד מסדר היום

אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים
שלום לכולם,
קיימת קבוצה גדולה מאוד של תושבים הגרים בסמיכות לאלנבי (כמה מאות תושבים) - הקבוצה מבקשת למנוע את זיהום האוויר החריף מהאוטובוסים העוברים דרך אלנבי.
על מנת להקטין את זיהום האוויר, הקבוצה מבקשת שכל האוטובוסים שיעברו ברחוב זה יהיו אוטובוסים חשמליים. בפגישה שקיימה הקבוצה עם העירייה - נמסר לה שהעירייה לא יכולה לפעול בנוגע לתחבורה (לא כמות אוטובוסים, לא סוג אוטובוסים וכדו') - רק משרד התחבורה. הם סיפרו לנציגי הקבוצה שאין סיכוי שמשרד התחבורה יענה לבקשתם.
לפיכך הקבוצה מבקשת להעלות את המודעות של העוברים והשבים לזיהום האוויר הגבוה ברחוב אלנבי - כי אולי רק דרך מודעות ומלחמה של הציבור - במשרד התחבורה יתעוררו, יפעלו ויהפכו את כל התחבורה הציבורית שעוברת באלנבי לחשמלית. אלפי אוטובוסים עוברים יום יום באלנבי ועשרות אלפי בני אדם עוברים כאן. מפחיד לראות את תוצאות המחקרים שנעשו ומראים שתחלואה ומוות מזיהום אוויר של כלי רכב ואוטובוסים גבוהה מאוד במרכז תל אביב. הרעיון שהעלו בקבוצה היה ניטור אוויר שקוף - כל מי שיעבור ליד המתקן יוכל לראות במו עיניו באותו רגע - איזה אוויר מזוהם הוא נושם. מודעות הציבור אולי תדחוף את משרד התחבורה להתחיל לפעול ומיד.
אני רוצה לעזור להם וגם לנשום בעצמי אוויר נקי - אז אם למישהו יש רעיונות איך לקדם את נושא התחבורה החשמלית באלנבי (ואח"כ המהפכה שתתחיל כבר תדהר גם למחוזות אחרים).
דרישה הזויה שמוטב להוריד מסדר היום
הדבר לא ישים, נקודה. את הסיבות פירטו כבר לפני.
מה גם שבמקום להילחם באוטובוסים, עדיף להילחם על איסור כניסת רכבים פרטיים לאזור מכיוון שהם המזהמים האמיתיים. האוטובוסים שנכנסים עכשיו לשירות עומדים בתקני זיהום האויר המחמירים ביותר. רק ריבוי וייעול שלהם על חשבון רכבים פרטיים, יוריד את זיהום האויר בתל אביב.
וגם אני עצמי גר בסביבת רחוב אלנבי.
 
יותר קל להלחם במה שלא משתמשים בו

דרישה הזויה שמוטב להוריד מסדר היום
הדבר לא ישים, נקודה. את הסיבות פירטו כבר לפני.
מה גם שבמקום להילחם באוטובוסים, עדיף להילחם על איסור כניסת רכבים פרטיים לאזור מכיוון שהם המזהמים האמיתיים. האוטובוסים שנכנסים עכשיו לשירות עומדים בתקני זיהום האויר המחמירים ביותר. רק ריבוי וייעול שלהם על חשבון רכבים פרטיים, יוריד את זיהום האויר בתל אביב.
וגם אני עצמי גר בסביבת רחוב אלנבי.
יותר קל להלחם במה שלא משתמשים בו
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני תמיד מתייחס בחשדנות רבה

אנחנו רוצים לחיות באלנבי ולא למות מזיהום אוויר של אוטובוסים
שלום לכולם,
קיימת קבוצה גדולה מאוד של תושבים הגרים בסמיכות לאלנבי (כמה מאות תושבים) - הקבוצה מבקשת למנוע את זיהום האוויר החריף מהאוטובוסים העוברים דרך אלנבי.
על מנת להקטין את זיהום האוויר, הקבוצה מבקשת שכל האוטובוסים שיעברו ברחוב זה יהיו אוטובוסים חשמליים. בפגישה שקיימה הקבוצה עם העירייה - נמסר לה שהעירייה לא יכולה לפעול בנוגע לתחבורה (לא כמות אוטובוסים, לא סוג אוטובוסים וכדו') - רק משרד התחבורה. הם סיפרו לנציגי הקבוצה שאין סיכוי שמשרד התחבורה יענה לבקשתם.
לפיכך הקבוצה מבקשת להעלות את המודעות של העוברים והשבים לזיהום האוויר הגבוה ברחוב אלנבי - כי אולי רק דרך מודעות ומלחמה של הציבור - במשרד התחבורה יתעוררו, יפעלו ויהפכו את כל התחבורה הציבורית שעוברת באלנבי לחשמלית. אלפי אוטובוסים עוברים יום יום באלנבי ועשרות אלפי בני אדם עוברים כאן. מפחיד לראות את תוצאות המחקרים שנעשו ומראים שתחלואה ומוות מזיהום אוויר של כלי רכב ואוטובוסים גבוהה מאוד במרכז תל אביב. הרעיון שהעלו בקבוצה היה ניטור אוויר שקוף - כל מי שיעבור ליד המתקן יוכל לראות במו עיניו באותו רגע - איזה אוויר מזוהם הוא נושם. מודעות הציבור אולי תדחוף את משרד התחבורה להתחיל לפעול ומיד.
אני רוצה לעזור להם וגם לנשום בעצמי אוויר נקי - אז אם למישהו יש רעיונות איך לקדם את נושא התחבורה החשמלית באלנבי (ואח"כ המהפכה שתתחיל כבר תדהר גם למחוזות אחרים).
אני תמיד מתייחס בחשדנות רבה
לגולש שפותח שרשור בעל אג'נדה וכאשר מתפתח דיון פרודוקטיבי סביב הנושא, רק לא בצורה שאותו גולש מעוניין לשמוע, אותו גולש נעלם ולא טורח לתרום לדיון שהוא עצמו פתח.
 
צריך שינוי בחשיבה!!!! צריך אמונה!!!! הכל אפשרי !!!

אני תמיד מתייחס בחשדנות רבה
לגולש שפותח שרשור בעל אג'נדה וכאשר מתפתח דיון פרודוקטיבי סביב הנושא, רק לא בצורה שאותו גולש מעוניין לשמוע, אותו גולש נעלם ולא טורח לתרום לדיון שהוא עצמו פתח.
צריך שינוי בחשיבה!!!! צריך אמונה!!!! הכל אפשרי !!!

לא נעלמתי. רציתי לענות לכם במחשבה רבה - מה אפשר לעשות שהחיים לפעמים קצת עמוסים ויש יותר מדי דברים להתעסק בהם – קראתי את התגובות, מרובן התאכזבתי -.
לפעמים נדמה לי שאלפי שנות "עבדות" הותירו ברוב האנושות צלקת כל כך גדולה שהם חיים גם היום כצמיתים הנתונים לחסדי אדוניהם, מקבלים את דבריהם כתורה מסיני. האדון אומר שאין אפשרות, יכולת או הון (או כל סיבה אחרת הגיונית ככל שתהיה) כדי לשנות – והצמית מאמין. האדון אומר שהמצב הקיים הוא הרע במיעוטו וכל דבר אחר לא יצליח או לא צלח - והצמית מאמין להסברי האדון. בפועל הצמית ימשיך "לסבול" והאדון ימשיך את חייו בארמון.
אפשר לראות זאת לאורך כל ההיסטוריה האנושית ואפשר לראות זאת גם היום בדרך התנהלות משרדי הממשלה (לדורותיהם), העיריות, חברות אחזקה ציבוריות ואחרים - כולם מתנהגים כאדונים מול צמיתים – והעם מאמין שאי אפשר (אולי עכשיו מתחילה קצת התעוררות).
לנו בקבוצת התושבים (מאות) הגרים בסביבות אלנבי אין אולי את הידע הדרוש, אבל אנחנו קוראים, חושבים, יוזמים, מנסים להעלות רעיונות חדשים. לא מוכנים להיכנע ולהנמיך קומה. כשפנינו לאתר – חשבנו שנקבל רעיונות שיהיה דיון בונה – אבל ההרגשה שהתקבלה אצלי שאיכשהו כל התשובות מדברות על אין מה לעשות....
אני (לפחות) לא ציפיתי שאקבל תשובות של רפיון ידיים. במפגש עם העירייה חשבנו שהעירייה תבוא לקראתנו, תעזור לנו בהתנהלות מול מי שצריך, אבל מסתבר שהם בכלל לא בכיוון – להיפך, ניסו לרפות את ידינו. אמרו לנו שהם ניסו להתנהל מול משרד התחבורה ושום דבר לא יעזור ולכן אין לנו אפילו מה לדבר איתם על נושא זה...
אז החכמה כאן – זה לא לענות מהר תשובות מהשרוול. אנחנו רוצים תשובות שיעזרו לשנות את המציאות. זה אפשרי – אנחנו רק מבקשים עזרה ורעיונות חדשים.
להיות צמיתים בידי האדון אנחנו עושים את זה יפה גם ללא הפורום הזה...


ועוד משהו דעה אישית פרטית שלי – לגבי רכבים פרטיים (ואין לי רכב) – עד שלא ישפרו באופן רציני את התחבורה: שתגיע בזמנים נוחים, שתגיע לכל מקום, שלא יעמיסו אותנו כמו בקופסת סרדינים, שיהיו אוטובוסים נעימים שלא גורמים לכאבי ראש, שיהיו תחנות מוגנות משמש, מגשם וממתז רכבים השועטים בשלוליות וכדו' - אז אולי רק אז יתחילו אנשים לוותר על הרכבים הפרטיים.
 

נתנאל531

Well-known member
צריך אמונה!!! הכל אפשרי!!!

צריך שינוי בחשיבה!!!! צריך אמונה!!!! הכל אפשרי !!!

לא נעלמתי. רציתי לענות לכם במחשבה רבה - מה אפשר לעשות שהחיים לפעמים קצת עמוסים ויש יותר מדי דברים להתעסק בהם – קראתי את התגובות, מרובן התאכזבתי -.
לפעמים נדמה לי שאלפי שנות "עבדות" הותירו ברוב האנושות צלקת כל כך גדולה שהם חיים גם היום כצמיתים הנתונים לחסדי אדוניהם, מקבלים את דבריהם כתורה מסיני. האדון אומר שאין אפשרות, יכולת או הון (או כל סיבה אחרת הגיונית ככל שתהיה) כדי לשנות – והצמית מאמין. האדון אומר שהמצב הקיים הוא הרע במיעוטו וכל דבר אחר לא יצליח או לא צלח - והצמית מאמין להסברי האדון. בפועל הצמית ימשיך "לסבול" והאדון ימשיך את חייו בארמון.
אפשר לראות זאת לאורך כל ההיסטוריה האנושית ואפשר לראות זאת גם היום בדרך התנהלות משרדי הממשלה (לדורותיהם), העיריות, חברות אחזקה ציבוריות ואחרים - כולם מתנהגים כאדונים מול צמיתים – והעם מאמין שאי אפשר (אולי עכשיו מתחילה קצת התעוררות).
לנו בקבוצת התושבים (מאות) הגרים בסביבות אלנבי אין אולי את הידע הדרוש, אבל אנחנו קוראים, חושבים, יוזמים, מנסים להעלות רעיונות חדשים. לא מוכנים להיכנע ולהנמיך קומה. כשפנינו לאתר – חשבנו שנקבל רעיונות שיהיה דיון בונה – אבל ההרגשה שהתקבלה אצלי שאיכשהו כל התשובות מדברות על אין מה לעשות....
אני (לפחות) לא ציפיתי שאקבל תשובות של רפיון ידיים. במפגש עם העירייה חשבנו שהעירייה תבוא לקראתנו, תעזור לנו בהתנהלות מול מי שצריך, אבל מסתבר שהם בכלל לא בכיוון – להיפך, ניסו לרפות את ידינו. אמרו לנו שהם ניסו להתנהל מול משרד התחבורה ושום דבר לא יעזור ולכן אין לנו אפילו מה לדבר איתם על נושא זה...
אז החכמה כאן – זה לא לענות מהר תשובות מהשרוול. אנחנו רוצים תשובות שיעזרו לשנות את המציאות. זה אפשרי – אנחנו רק מבקשים עזרה ורעיונות חדשים.
להיות צמיתים בידי האדון אנחנו עושים את זה יפה גם ללא הפורום הזה...


ועוד משהו דעה אישית פרטית שלי – לגבי רכבים פרטיים (ואין לי רכב) – עד שלא ישפרו באופן רציני את התחבורה: שתגיע בזמנים נוחים, שתגיע לכל מקום, שלא יעמיסו אותנו כמו בקופסת סרדינים, שיהיו אוטובוסים נעימים שלא גורמים לכאבי ראש, שיהיו תחנות מוגנות משמש, מגשם וממתז רכבים השועטים בשלוליות וכדו' - אז אולי רק אז יתחילו אנשים לוותר על הרכבים הפרטיים.
צריך אמונה!!! הכל אפשרי!!!
אפשר לקפוץ ממגדל שלום ולעוף כמו ציפור, פשוט צריך "להתעלם מהאדון שאומר 'שאין אפשרות'".
&nbsp
אפשר להפיק חשמל באמצעות פאנלים סולארים בלילה, רק צריך "שהצמית יפסיק להאמין להסברי האדון".
&nbsp
ואפשר להפעיל תחבורה ציבורית מבוססת חשמל ברחוב אלבני כבר מחר בבוקר, פשוט "להפסיק לנהוג כצמיתים הנתונים לחסדי אדוניהם".
&nbsp
הלו! קומוניזם זה הדלת השלישית משמאל, ואנרכיזם זה מעבר לכביש, ליל מנוחה וחלומות פז.
 
חבל לבזבז אנרגיה על תבוסתנים

צריך אמונה!!! הכל אפשרי!!!
אפשר לקפוץ ממגדל שלום ולעוף כמו ציפור, פשוט צריך "להתעלם מהאדון שאומר 'שאין אפשרות'".
&nbsp
אפשר להפיק חשמל באמצעות פאנלים סולארים בלילה, רק צריך "שהצמית יפסיק להאמין להסברי האדון".
&nbsp
ואפשר להפעיל תחבורה ציבורית מבוססת חשמל ברחוב אלבני כבר מחר בבוקר, פשוט "להפסיק לנהוג כצמיתים הנתונים לחסדי אדוניהם".
&nbsp
הלו! קומוניזם זה הדלת השלישית משמאל, ואנרכיזם זה מעבר לכביש, ליל מנוחה וחלומות פז.
חבל לבזבז אנרגיה על תבוסתנים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה