S h a r k 1 8
New member
לא שכחתי כלום.
ציינתי את זה בראשית דבריי. איכות הסטודנטים באוניברסיטאות העילית גבוהה יותר וזה נובע ממועמדים איכותיים יותר. כמות המועמדים לא אומרת דבר, אלא האיכות שלהם.
 
לגבי רמה גבוהה - יש קורסים זוועתיים עם רמת הוראה איומה, וכתוצאה מזה הסטודנטים עובדים מאד קשה, מוציאים ציונים נמוכים ועדיין יוצאים עם רמת ידע נמוכה (היו לי כמה וכמה כאלה). לכן, איכות המרצה בפירוש משפיעה על איכות הבוגר.
 
דרך אגב, הוראה טובה זה ממש לא רק איך שהמרצה מלמד בכיתה. זה בעיקר מה איכות תרגילי הבית, האם יש מאגר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות, חומרי לימוד זמינים וכו'... יש הרבה קורסים שלא צמודים לשום ספר לימוד, ואז גם אם תרצה להשקיע את הזמן בבית ולקרוא את החומר, אי אפשר.
 
אותי הרגיזה מאד הצביעות של האוניברסיטאות שרואות את עצמן כנושאות את דגל המצוינות, אבל לא מסוגלות להגדיר קריטריונים בסיסיים ביותר לאיך שקורס צריך להיות מועבר. סתם למשל, אין שום חובה תקנונית לתת שיעורי בית או להצמיד את הקורס לספר לימוד כלשהו או לתת מספר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות.
 
אז איפה פה המצוינות, אוניברסיטאות יקרות?
 
ציינתי את זה בראשית דבריי. איכות הסטודנטים באוניברסיטאות העילית גבוהה יותר וזה נובע ממועמדים איכותיים יותר. כמות המועמדים לא אומרת דבר, אלא האיכות שלהם.
 
לגבי רמה גבוהה - יש קורסים זוועתיים עם רמת הוראה איומה, וכתוצאה מזה הסטודנטים עובדים מאד קשה, מוציאים ציונים נמוכים ועדיין יוצאים עם רמת ידע נמוכה (היו לי כמה וכמה כאלה). לכן, איכות המרצה בפירוש משפיעה על איכות הבוגר.
 
דרך אגב, הוראה טובה זה ממש לא רק איך שהמרצה מלמד בכיתה. זה בעיקר מה איכות תרגילי הבית, האם יש מאגר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות, חומרי לימוד זמינים וכו'... יש הרבה קורסים שלא צמודים לשום ספר לימוד, ואז גם אם תרצה להשקיע את הזמן בבית ולקרוא את החומר, אי אפשר.
 
אותי הרגיזה מאד הצביעות של האוניברסיטאות שרואות את עצמן כנושאות את דגל המצוינות, אבל לא מסוגלות להגדיר קריטריונים בסיסיים ביותר לאיך שקורס צריך להיות מועבר. סתם למשל, אין שום חובה תקנונית לתת שיעורי בית או להצמיד את הקורס לספר לימוד כלשהו או לתת מספר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות.
 
אז איפה פה המצוינות, אוניברסיטאות יקרות?