לא. כי אז אם בקטגוריה מסוימת כל
הרוכבים הם באותה רמה - יתחיל מצב בו הם בוחרים את הכלים באופן כזה שהם "יוצאים מהרמה" ומקבלים את היתרון מבחירה בסוג האופנוע או בניה של האופנוע בהתאם. בניה של האופנוע בהתאם היא משהו הרבה יותר גמיש ופרוע מאשר שינוי רמת הרכיבה או צורת הרכיבה. לכן, בכל מקום בעולם מאזנים לפי הנפח. כיוון שבסוף היום יש מספיק קטגוריות כדי שהרוכבים בכל קטגוריה יהיו באותה רמה, ורוצים להגביל את כמות השיפורים האפשרית בכל קטגוריה. לכן גם יש קטגוריות אב-טיפוס מיוחדות כמו המוטו GP, הפורמולה 1 וכדומה. קח דוגמא בתחום אחר לחלוטין - למה בנאסקר יש רק 4 הילוכים? למה לוקח להם איזה 4 הקפות להגיע למהירות המכסימלית? נאסקר זו דוגמא מעולה לקטגוריה מיושרת לחלוטין - הן ברמת הנהגים והן ברמת הכלים. נניח שכל הנהגים ממש טובים באובאלי בקטגוריה זו. אם כך - שינויים מכניים ברכב יעניקו יתרון תחרותי גדול מדי לנהג כזה או אחר. לכן למשל - אסרו שם על כנפיים אוירודינמיות (לאחר שבמירוץ מסוים היה דגם של פונטיאק - הראשון עם כנף - שהיה מהיר יותר ביותר מ 10 מייל לשעה מכל שאר הרכבים). לכן הם גם מוסיפים הגבלות שכל מטרתן הוא הקטנת מחיר הכניסה - גיר עם 4 הילוכים בלבד וכדומה. אצלנו בארץ, ככה במקרה נוצר מצב שבו בקטגורית ה S2 כמעט כולם הם תותחי על. לא רק זה, בקטגוריה זו הכלים ההרבה יותר מתאימים ל 70% מהמסלולים (שפיצרינג שכמעט כל מרוצי העונה נערכים בו). לכן קטגוריה זו היא כיום הרבה יותר מהירה ותחרותית מה S2. עכשיו כל רוכב שעולה מהעממית שוקל את צעדיו מתוך הבנה של מה שקורה בפועל בכל קטגוריה - היתרונות והחסרונות. אם הרוכב מעריך שהוא מספיק מהיר (ראה ערך אליקו אוחנה) הוא עובר לקטגוריה הכי מהירה. אם הרוכב מעריך שהוא לא מספיק מהיר הוא עובר ל S1. אולי בעתיד, אם יהיה מצב בו יש 50 רוכבים ב S1 - לא יהיה מנוס מלפצל אותה לפי רמת רכיבה - ואז יהיה יישור קו נוסף. כיום אין בכך צורך. לגבי איחוד קטגוריות - כיום ב 70% מהמסלולים כאמור, אופנוע S2 יהיה הרבה יותר מהיר מאופנוע S1. לכן אין זה ספורטיבי לעילא ולעילא שרוכב S1 שהוא מהמהירים בקטגוריה ישיג מיקומי מרכז שדה בלבד עקב שימוש באופנוע S1 לא? שים לב - שוב הוכחנו משני כיוונים (S1 ו S2) שהחלוקה הקיימת כיום היא אופטימלית. יותר מכך, הוכחנו שהחלוקה הקיימת כיום מקילה על רוכבים העולים מהקטגוריה העממית להשתלב במקום הכי מתאים להם - ללא קפיצת רמה גדולה מדי ופגיעה נלווית בבטיחות.
הרוכבים הם באותה רמה - יתחיל מצב בו הם בוחרים את הכלים באופן כזה שהם "יוצאים מהרמה" ומקבלים את היתרון מבחירה בסוג האופנוע או בניה של האופנוע בהתאם. בניה של האופנוע בהתאם היא משהו הרבה יותר גמיש ופרוע מאשר שינוי רמת הרכיבה או צורת הרכיבה. לכן, בכל מקום בעולם מאזנים לפי הנפח. כיוון שבסוף היום יש מספיק קטגוריות כדי שהרוכבים בכל קטגוריה יהיו באותה רמה, ורוצים להגביל את כמות השיפורים האפשרית בכל קטגוריה. לכן גם יש קטגוריות אב-טיפוס מיוחדות כמו המוטו GP, הפורמולה 1 וכדומה. קח דוגמא בתחום אחר לחלוטין - למה בנאסקר יש רק 4 הילוכים? למה לוקח להם איזה 4 הקפות להגיע למהירות המכסימלית? נאסקר זו דוגמא מעולה לקטגוריה מיושרת לחלוטין - הן ברמת הנהגים והן ברמת הכלים. נניח שכל הנהגים ממש טובים באובאלי בקטגוריה זו. אם כך - שינויים מכניים ברכב יעניקו יתרון תחרותי גדול מדי לנהג כזה או אחר. לכן למשל - אסרו שם על כנפיים אוירודינמיות (לאחר שבמירוץ מסוים היה דגם של פונטיאק - הראשון עם כנף - שהיה מהיר יותר ביותר מ 10 מייל לשעה מכל שאר הרכבים). לכן הם גם מוסיפים הגבלות שכל מטרתן הוא הקטנת מחיר הכניסה - גיר עם 4 הילוכים בלבד וכדומה. אצלנו בארץ, ככה במקרה נוצר מצב שבו בקטגורית ה S2 כמעט כולם הם תותחי על. לא רק זה, בקטגוריה זו הכלים ההרבה יותר מתאימים ל 70% מהמסלולים (שפיצרינג שכמעט כל מרוצי העונה נערכים בו). לכן קטגוריה זו היא כיום הרבה יותר מהירה ותחרותית מה S2. עכשיו כל רוכב שעולה מהעממית שוקל את צעדיו מתוך הבנה של מה שקורה בפועל בכל קטגוריה - היתרונות והחסרונות. אם הרוכב מעריך שהוא מספיק מהיר (ראה ערך אליקו אוחנה) הוא עובר לקטגוריה הכי מהירה. אם הרוכב מעריך שהוא לא מספיק מהיר הוא עובר ל S1. אולי בעתיד, אם יהיה מצב בו יש 50 רוכבים ב S1 - לא יהיה מנוס מלפצל אותה לפי רמת רכיבה - ואז יהיה יישור קו נוסף. כיום אין בכך צורך. לגבי איחוד קטגוריות - כיום ב 70% מהמסלולים כאמור, אופנוע S2 יהיה הרבה יותר מהיר מאופנוע S1. לכן אין זה ספורטיבי לעילא ולעילא שרוכב S1 שהוא מהמהירים בקטגוריה ישיג מיקומי מרכז שדה בלבד עקב שימוש באופנוע S1 לא? שים לב - שוב הוכחנו משני כיוונים (S1 ו S2) שהחלוקה הקיימת כיום היא אופטימלית. יותר מכך, הוכחנו שהחלוקה הקיימת כיום מקילה על רוכבים העולים מהקטגוריה העממית להשתלב במקום הכי מתאים להם - ללא קפיצת רמה גדולה מדי ופגיעה נלווית בבטיחות.