אישה על הבימה כתפוז על שולחן הסדר?
היי, פסח כמעט עבר עלינו לטובה, אבל לפני שחולף אני רוצה לשתף בסיפור.
כותבות נעמ״ת:
״בתחילת שנות ה-80 נחשפה סוזנה השל, חוקרת פמיניסטית יהודיה אמריקאית, להגדה פמיניסטית, ובה הצעה לשים על קערת הסדר גם פיסת לחם, כסימן של סולידריות עם לסביות יהודיות, מתוך תפיסה שיש מקום ללסביות ביהדות, כפי שיש מקום גם לפיסת לחם על שולחן הסדר. השל חשה שהבחירה בלחם לא מדויקת, כיוון שהיא הופכת את הלסביות למי שמפרות את חוקי היהדות, כמו חמץ, אבל אהבה את הרעיון, וכך, בשנה שאחרי היא בחרה לשים על שולחן הסדר תפוז, כסימן של הכלה של כל מי שנמצא בשוליים של הקהילה היהודית, כולל לסביות והומואים. רעיון התפוז תפס והפך לשמועה, אלא שבמקום שהסיפור ישמר כפי שהוא, הסיפור הפך להיות על אישה שבאה לרב לשאול אותו למה נשים לא קוראות בתורה מעל הבימה, והרב אמר לה שמקומן של נשים על הבימה הוא כמו של תפוז על שולחן הסדר. כלומר, כמו שאומרת השל, התרחש גם כאן מהלך פטריארכלי קלאסי: מעשה ומילים של אישה הפכו להיות של גבר, האישה הפכה להיות זו שאינה יודעת ושואלת בעצתו של גבר, והאיזכור של לסביות והומואים נמחק לחלוטין מהסיפור. גם אנחנו הזכרנו את הסיפור הזה בשנה שעברה בגרסת הטעות, והנה באנו לתקן. תודה לך סוזנה השל. וחג שמח! הסיפור המלא כאן: http://goo.gl/eEPQWj ״
המנהג התקבע בקרב פמיניסטיות יהודיות רבות ברחבי העולם מאז
מקומם? מעניין? בעקבות הדיון על נשות הכותל, יש לכם.ן דעות בנוגע לאיך נשים צריכות להביע את עצמן בדתות פטריארכליות?
היי, פסח כמעט עבר עלינו לטובה, אבל לפני שחולף אני רוצה לשתף בסיפור.
כותבות נעמ״ת:
״בתחילת שנות ה-80 נחשפה סוזנה השל, חוקרת פמיניסטית יהודיה אמריקאית, להגדה פמיניסטית, ובה הצעה לשים על קערת הסדר גם פיסת לחם, כסימן של סולידריות עם לסביות יהודיות, מתוך תפיסה שיש מקום ללסביות ביהדות, כפי שיש מקום גם לפיסת לחם על שולחן הסדר. השל חשה שהבחירה בלחם לא מדויקת, כיוון שהיא הופכת את הלסביות למי שמפרות את חוקי היהדות, כמו חמץ, אבל אהבה את הרעיון, וכך, בשנה שאחרי היא בחרה לשים על שולחן הסדר תפוז, כסימן של הכלה של כל מי שנמצא בשוליים של הקהילה היהודית, כולל לסביות והומואים. רעיון התפוז תפס והפך לשמועה, אלא שבמקום שהסיפור ישמר כפי שהוא, הסיפור הפך להיות על אישה שבאה לרב לשאול אותו למה נשים לא קוראות בתורה מעל הבימה, והרב אמר לה שמקומן של נשים על הבימה הוא כמו של תפוז על שולחן הסדר. כלומר, כמו שאומרת השל, התרחש גם כאן מהלך פטריארכלי קלאסי: מעשה ומילים של אישה הפכו להיות של גבר, האישה הפכה להיות זו שאינה יודעת ושואלת בעצתו של גבר, והאיזכור של לסביות והומואים נמחק לחלוטין מהסיפור. גם אנחנו הזכרנו את הסיפור הזה בשנה שעברה בגרסת הטעות, והנה באנו לתקן. תודה לך סוזנה השל. וחג שמח! הסיפור המלא כאן: http://goo.gl/eEPQWj ״
המנהג התקבע בקרב פמיניסטיות יהודיות רבות ברחבי העולם מאז
מקומם? מעניין? בעקבות הדיון על נשות הכותל, יש לכם.ן דעות בנוגע לאיך נשים צריכות להביע את עצמן בדתות פטריארכליות?