אינטרנט אלחוטי ברכבת!

מצב
הנושא נעול.
יש לך שתי אפשרויות

שרכבת ישראל יתנו סיבה לפרגן
אם הם רוצים שיפרגנו להם, שיתחילו לקצץ בריפוד העבה בלו"ז של הקוים השונים, שיסיימו את ההכפלה של מסילת כ"ס-ת"א, שישפרו את אחוז העמידה בלו"ז, שיתחילו לתת פיצוי הוגן על איחורים (שלא לדבר על כך שרכבת שבוטלה כלל לא מזכה בפיצוי כלשהו, שהרי לא מדובר באיחור), שועד העובדים שלהם יפסיק להתנהל כמו אחרון הרוכלים בשוק, שיתחילו לסיים פרוייקטי תשתיות בלו"ז שנקבע ובעלות שנקבעה ועוד. WIFI ברכבת זה נחמד אבל זה הדבר השולי ביותר בכל מה שקשור לארגון הזה.
יש לך שתי אפשרויות
עבור לאוטובוס
סע ברכב פרטי ואז לא תסבול כל כך
ושאלה: במידה ואתה נוסע ברכבת, היום ואתמול היא איחרה?
 

amithi1

New member
רכבת ישראל לא רלוונטית עבורי כיום

יש לך שתי אפשרויות
עבור לאוטובוס
סע ברכב פרטי ואז לא תסבול כל כך
ושאלה: במידה ואתה נוסע ברכבת, היום ואתמול היא איחרה?
רכבת ישראל לא רלוונטית עבורי כיום
כי היא לא מגיעה לאזור היעד שלי. לפעמים אני נוסע ברכב פרטי ולפעמים באוטובוס.
 
אם כבר שאלת, אתמול אני נאלצתי ליסוע ברכב פרטי

יש לך שתי אפשרויות
עבור לאוטובוס
סע ברכב פרטי ואז לא תסבול כל כך
ושאלה: במידה ואתה נוסע ברכבת, היום ואתמול היא איחרה?
אם כבר שאלת, אתמול אני נאלצתי ליסוע ברכב פרטי
מכיוון שרכבת מהוד השרון ליבנה מערב איחרה ביותר מ-20 דקות ואם הייתי מחכה לה הייתי מאחר רכבת המשך ולא מגיע ליעד בזמן.
קיבלתי כרטיס חליפי, אבל על הדלק (הרב) שבזבזתי בגלל האיחור של הרכבת אף אחד לא ישלם לי...
 

S o l l y

New member
אין קשר בין מחט לתחת...

שרכבת ישראל יתנו סיבה לפרגן
אם הם רוצים שיפרגנו להם, שיתחילו לקצץ בריפוד העבה בלו"ז של הקוים השונים, שיסיימו את ההכפלה של מסילת כ"ס-ת"א, שישפרו את אחוז העמידה בלו"ז, שיתחילו לתת פיצוי הוגן על איחורים (שלא לדבר על כך שרכבת שבוטלה כלל לא מזכה בפיצוי כלשהו, שהרי לא מדובר באיחור), שועד העובדים שלהם יפסיק להתנהל כמו אחרון הרוכלים בשוק, שיתחילו לסיים פרוייקטי תשתיות בלו"ז שנקבע ובעלות שנקבעה ועוד. WIFI ברכבת זה נחמד אבל זה הדבר השולי ביותר בכל מה שקשור לארגון הזה.
אין קשר בין מחט לתחת...
 

אורי404

New member
וגם שיעברו לדבר אמת ולא לבלף ולשקר

שרכבת ישראל יתנו סיבה לפרגן
אם הם רוצים שיפרגנו להם, שיתחילו לקצץ בריפוד העבה בלו"ז של הקוים השונים, שיסיימו את ההכפלה של מסילת כ"ס-ת"א, שישפרו את אחוז העמידה בלו"ז, שיתחילו לתת פיצוי הוגן על איחורים (שלא לדבר על כך שרכבת שבוטלה כלל לא מזכה בפיצוי כלשהו, שהרי לא מדובר באיחור), שועד העובדים שלהם יפסיק להתנהל כמו אחרון הרוכלים בשוק, שיתחילו לסיים פרוייקטי תשתיות בלו"ז שנקבע ובעלות שנקבעה ועוד. WIFI ברכבת זה נחמד אבל זה הדבר השולי ביותר בכל מה שקשור לארגון הזה.
וגם שיעברו לדבר אמת ולא לבלף ולשקר
ממש לא חסרות דוגמאות עם המנכ"ל הקודם וגם עם מחלקת פניות הציבור, שבחוצפתה על-גבי הפורום מסרה דברים לא מדוייקים (בלשון המעטה).
 

easylivin

New member
מישהו, דוד? אולי חצי פורום כבר...


מישהו כנראה התבלבל וחשב שפה זה וויינט.
מישהו, דוד? אולי חצי פורום כבר...

לחזור מהיעדרות קצרה ולראות את גל הדכדוך הזה, שמציף כל שרשור שיש בו מידע חיובי... האם פספסתי משהו?!

חבל, חבל מאוד. אנשים רבים מדי (גם כאלה שלא ציפיתי זאת מהם) מסרבים להפנים שזה מאוד (מאוד!) חשוב גם לפרגן על דברים חיוביים. להפיץ את הבשורה לאנשים ולעודד כל שינוי לטובה, קטן כגדול. את הביקורת יש להביע איפה שצריך, ולא בהכרח להידחף עם תלונות לא קשורות (חשובות ככל שלא יהיו) בכל חור רק כדי לזרוק רפש על כל אירוע חיובי. זהו "טוקבקיזם" במירעו.

אז למשל, אם פרוייקט חשוב התעכב במשך שנים ולבסוף הצליחו להעלות אותו על הפסים ולקדם אותו בזמן די קצר במושגים של הארץ, ולסיימו - אז אומרים משהו כמו "כל הכבוד, תמשיכו ככה, ויש עוד מקום לשיפורים נוספים", ולא רק בוכים על העיכוב ההוא של פעם, שהאחראים לו כבר מזמן עפו אל מחוץ למערכת. ואם למשל סוף-סוף יש Wi-Fi חינמי ברכבת, אז אומרים משהו בסגנון: "אוקיי, תודה. זה אולי לא רלוונטי בשבילי, אבל ייתכן שיעזור לאנשים אחרים"). אין כאן שום מקום ל-"מיותר-ישראבלוף-חלם-זה-כאן-מושחתים-נמאסתם".

מודה ומתוודה: האינטרנט האלחוטי ברכבת יהיה טוב בשבילי ויחסוך לי כסף. ואת הכסף הזה אני באמת צריך (תתפלאו, אנשים...) אז מי הם שיגידו שזה "מיותר"?!!
מה גם שכבר טחנו את הנושא כאן, הזכרנו למשל בין שאר היתרונות את העובדה שרשתות דור 3+ לא מספקות אות יציב במהלך הנסיעה, והמערכת של הרכבת תדע להתמודד עם זה.

אז תודה לרכבת ישראל על זה שהיא שכן מקדמת פרוייקטים, כן פותחת אינטרנט אלחטי חינמי אין כסף לנוסעים, וכן מאפשרת בהדרגה להעלות אופניים. וכן נערכת לשיפורים עצומים לעומת המצב הקיים בלו"ז הקרוב.
 

נוסע234

New member
wifi בחינם אכן הוא תוספת מבורכת

מישהו, דוד? אולי חצי פורום כבר...

לחזור מהיעדרות קצרה ולראות את גל הדכדוך הזה, שמציף כל שרשור שיש בו מידע חיובי... האם פספסתי משהו?!

חבל, חבל מאוד. אנשים רבים מדי (גם כאלה שלא ציפיתי זאת מהם) מסרבים להפנים שזה מאוד (מאוד!) חשוב גם לפרגן על דברים חיוביים. להפיץ את הבשורה לאנשים ולעודד כל שינוי לטובה, קטן כגדול. את הביקורת יש להביע איפה שצריך, ולא בהכרח להידחף עם תלונות לא קשורות (חשובות ככל שלא יהיו) בכל חור רק כדי לזרוק רפש על כל אירוע חיובי. זהו "טוקבקיזם" במירעו.

אז למשל, אם פרוייקט חשוב התעכב במשך שנים ולבסוף הצליחו להעלות אותו על הפסים ולקדם אותו בזמן די קצר במושגים של הארץ, ולסיימו - אז אומרים משהו כמו "כל הכבוד, תמשיכו ככה, ויש עוד מקום לשיפורים נוספים", ולא רק בוכים על העיכוב ההוא של פעם, שהאחראים לו כבר מזמן עפו אל מחוץ למערכת. ואם למשל סוף-סוף יש Wi-Fi חינמי ברכבת, אז אומרים משהו בסגנון: "אוקיי, תודה. זה אולי לא רלוונטי בשבילי, אבל ייתכן שיעזור לאנשים אחרים"). אין כאן שום מקום ל-"מיותר-ישראבלוף-חלם-זה-כאן-מושחתים-נמאסתם".

מודה ומתוודה: האינטרנט האלחוטי ברכבת יהיה טוב בשבילי ויחסוך לי כסף. ואת הכסף הזה אני באמת צריך (תתפלאו, אנשים...) אז מי הם שיגידו שזה "מיותר"?!!
מה גם שכבר טחנו את הנושא כאן, הזכרנו למשל בין שאר היתרונות את העובדה שרשתות דור 3+ לא מספקות אות יציב במהלך הנסיעה, והמערכת של הרכבת תדע להתמודד עם זה.

אז תודה לרכבת ישראל על זה שהיא שכן מקדמת פרוייקטים, כן פותחת אינטרנט אלחטי חינמי אין כסף לנוסעים, וכן מאפשרת בהדרגה להעלות אופניים. וכן נערכת לשיפורים עצומים לעומת המצב הקיים בלו"ז הקרוב.
wifi בחינם אכן הוא תוספת מבורכת
יש סיכוי טוב שאשתמש, ואם אני לא אז ודאי שיהיו אחרים. יש כאלה שאין להם חבילות גלישה גדולות, יש תיירים שאין להם גישה לאינטרנט סלולרי וכו'.

אם הרמז לגבי אותו עיכוב של פעם מתייחס לקו לבאר שבע, אז אכן, טוב שאו-טו-טו מסיימים את העבודות, אכן יהיה שיפור מסוים אם כי פחות ממה שהובטח
וחשוב מכך - פחות ממה שאפשר בתנאים הקיימים. כבר בשנה האחרונה הורגש שיפור ניכר, אגב - קודם לכן היו כל הזמן איחורים משמעותיים, ובשנה האחרונה
לרוב הרכבת מגיעה בזמן לבאר שבע.
אבל, אפשר וצריך להעביר ביקורת על כך שהרכבת לא מוצאת לנכון לתת לבאר-שבעים שירות ברמה דומה לזה שמקבלים החיפאים, למרות שעכשיו תהיה אפשרות טכנית
לכך (עכשיו כלומר בקיץ, לא עוד 10 שנים אחרי שיהיה חשמול וכו').
מחיפה לתל אביב יש 2-3 רכבות בשעה, כולן מהירות (חלק ללא עצירה, חלק עם עצירה אחת או שתיים) - כך כל הרכבות מגיעות מחיפה לתל אביב ב-50 דקות או פחות.
ומה קורה עם נוסע מסכן שרוצה להגיע מחיפה לנתניה? לא קורה שום אסון, הוא פשוט מחליף רכבת בבנימינה.
אז למה לא עושים אותו דבר בקו לבאר שבע? למה אחת מהרכבות תעצור בכל תחנה אפשרית בדרך ומשך הנסיעה שלה יסחב על פני יותר משעה?
הרי אפשר היה גם לעשות אותו הדבר בחיפה - רכבת אחת מהירה, ואחרת מאספת שלוקח לה שעה ורבע להגיע לתל אביב, כדי שהנוסע שרוצה להגיע לנתניה לא יצטרך להחליף רכבת, אבל לא עושים את זה ומסיבה הגיונית. חבל שלא מפעילים את אותו ההגיון גם לגבי החיבור בין באר שבע לתל אביב.
 

easylivin

New member
לא רק שאינך טועה ברוב הביקורת שלך: אולי להיפך

wifi בחינם אכן הוא תוספת מבורכת
יש סיכוי טוב שאשתמש, ואם אני לא אז ודאי שיהיו אחרים. יש כאלה שאין להם חבילות גלישה גדולות, יש תיירים שאין להם גישה לאינטרנט סלולרי וכו'.

אם הרמז לגבי אותו עיכוב של פעם מתייחס לקו לבאר שבע, אז אכן, טוב שאו-טו-טו מסיימים את העבודות, אכן יהיה שיפור מסוים אם כי פחות ממה שהובטח
וחשוב מכך - פחות ממה שאפשר בתנאים הקיימים. כבר בשנה האחרונה הורגש שיפור ניכר, אגב - קודם לכן היו כל הזמן איחורים משמעותיים, ובשנה האחרונה
לרוב הרכבת מגיעה בזמן לבאר שבע.
אבל, אפשר וצריך להעביר ביקורת על כך שהרכבת לא מוצאת לנכון לתת לבאר-שבעים שירות ברמה דומה לזה שמקבלים החיפאים, למרות שעכשיו תהיה אפשרות טכנית
לכך (עכשיו כלומר בקיץ, לא עוד 10 שנים אחרי שיהיה חשמול וכו').
מחיפה לתל אביב יש 2-3 רכבות בשעה, כולן מהירות (חלק ללא עצירה, חלק עם עצירה אחת או שתיים) - כך כל הרכבות מגיעות מחיפה לתל אביב ב-50 דקות או פחות.
ומה קורה עם נוסע מסכן שרוצה להגיע מחיפה לנתניה? לא קורה שום אסון, הוא פשוט מחליף רכבת בבנימינה.
אז למה לא עושים אותו דבר בקו לבאר שבע? למה אחת מהרכבות תעצור בכל תחנה אפשרית בדרך ומשך הנסיעה שלה יסחב על פני יותר משעה?
הרי אפשר היה גם לעשות אותו הדבר בחיפה - רכבת אחת מהירה, ואחרת מאספת שלוקח לה שעה ורבע להגיע לתל אביב, כדי שהנוסע שרוצה להגיע לנתניה לא יצטרך להחליף רכבת, אבל לא עושים את זה ומסיבה הגיונית. חבל שלא מפעילים את אותו ההגיון גם לגבי החיבור בין באר שבע לתל אביב.
לא רק שאינך טועה ברוב הביקורת שלך: אולי להיפך
יש מצב שאתה צודק ברובה (מבלי היכנס לנושאים הספציפיים)... העניין הוא שיש גם דברים אחרים שבאמת חייבים לתת עליהם קרדיט, כפי שניסו לעשות בשירשור הזה למשל. ואני מדגיש - חייבים, אחרת הדברים הטובים פשוט יפסיקו לקרות. יש לזכור שהפוליטיקאים, אותם אלה שמנהלים לנו את המדינה, באמת מחפשים גם פידבק חיובי. הבעיה היא שהם זוכים לו בעיקר בשלב ההצהרות ("נקרב את הפריפריה למרכז" וכדומה) אבל לאו דווקא אחרי קו הסיום המיוחל - בייחוד אם זה התעכב... בהרבה מקרים טוב מאוחר מאשר אף פעם, וגם "המאוחר" הזה דורש לפעמים מאמץ עילאי להתגברות על מכשולים רציניים ביותר. נשפכת המון המון ביקורת (גם מוצדקת לעיתים קרובות אמנם!) בדרך, ומעט מדי פירגון גם כשבאמת יש על מה. התקשורת הצהובה מובילה את הקו הזה, ואנחנו נסחפים אחריה בקלות.

אבל אם כבר הזכרנו לוחות זמנים באופן כללי ואת הקו לבאר שבע באופן ספציפי. הנסיון מלמד שיש שיפורים הדרגתיים לטובה ושבסך הכל, המגמה חיובית. גם אם הלו"ז הראשון לא מושלם לטעמו של מישהו (אבל טוב לטעמו של מישהו אחר - במקרה הזה לדוגמה, לטעמם של פרנסי העיר קרית גת), אז הלו"ז הבא עשוי להיות מאוזן יותר. לרכבת יש את השיקולים והאילוצים שלה, שחלקם "מוצדקים מבחינה אובייקטיבית" כגון ציוד נייד (שימוש בקטרי EURO4000 המוגבלים ל-130 קמ"ש, הגבלות מהירות שטרם הוסרו על גבי גשרים חדשים וכדומה) וחלקם שנויים במחלוקת ("ריפודים" מוגזמים לכאורה בלוחות הזמנים). אבל כאמור, לא הכל שחור. בסך הכל הלו"ז הבא יביא עימו שיפור עצום, ובהחלט יש מקום לתלונות והערות ספציפיות שאולי יביאו לשיפורים בלוחות הזמנים הבאים כפי שכבר קרה בעבר. אבל לא לביקורת מכלילה, קוטלת ואף מתלהמת, וזה עוד לפני שהלו"ז בכלל גובש (הכל בגדר שמועות להזכירכם!) ומבלי שהתנסינו בו וקיבלנו משוב מנוסעים נוספים. כי "ביקורת" כזאת פשוט לא תעזור לאף אחד. בטח שלא תעזור, כשגם שופכים אותה על נושאים לא קשורים וחיוביים דווקא (אינטרנט אלחוטי).
 

euronitzan

New member
צריך גם לדעת לומר מילה טובה במקום הראוי.

לא רק שאינך טועה ברוב הביקורת שלך: אולי להיפך
יש מצב שאתה צודק ברובה (מבלי היכנס לנושאים הספציפיים)... העניין הוא שיש גם דברים אחרים שבאמת חייבים לתת עליהם קרדיט, כפי שניסו לעשות בשירשור הזה למשל. ואני מדגיש - חייבים, אחרת הדברים הטובים פשוט יפסיקו לקרות. יש לזכור שהפוליטיקאים, אותם אלה שמנהלים לנו את המדינה, באמת מחפשים גם פידבק חיובי. הבעיה היא שהם זוכים לו בעיקר בשלב ההצהרות ("נקרב את הפריפריה למרכז" וכדומה) אבל לאו דווקא אחרי קו הסיום המיוחל - בייחוד אם זה התעכב... בהרבה מקרים טוב מאוחר מאשר אף פעם, וגם "המאוחר" הזה דורש לפעמים מאמץ עילאי להתגברות על מכשולים רציניים ביותר. נשפכת המון המון ביקורת (גם מוצדקת לעיתים קרובות אמנם!) בדרך, ומעט מדי פירגון גם כשבאמת יש על מה. התקשורת הצהובה מובילה את הקו הזה, ואנחנו נסחפים אחריה בקלות.

אבל אם כבר הזכרנו לוחות זמנים באופן כללי ואת הקו לבאר שבע באופן ספציפי. הנסיון מלמד שיש שיפורים הדרגתיים לטובה ושבסך הכל, המגמה חיובית. גם אם הלו"ז הראשון לא מושלם לטעמו של מישהו (אבל טוב לטעמו של מישהו אחר - במקרה הזה לדוגמה, לטעמם של פרנסי העיר קרית גת), אז הלו"ז הבא עשוי להיות מאוזן יותר. לרכבת יש את השיקולים והאילוצים שלה, שחלקם "מוצדקים מבחינה אובייקטיבית" כגון ציוד נייד (שימוש בקטרי EURO4000 המוגבלים ל-130 קמ"ש, הגבלות מהירות שטרם הוסרו על גבי גשרים חדשים וכדומה) וחלקם שנויים במחלוקת ("ריפודים" מוגזמים לכאורה בלוחות הזמנים). אבל כאמור, לא הכל שחור. בסך הכל הלו"ז הבא יביא עימו שיפור עצום, ובהחלט יש מקום לתלונות והערות ספציפיות שאולי יביאו לשיפורים בלוחות הזמנים הבאים כפי שכבר קרה בעבר. אבל לא לביקורת מכלילה, קוטלת ואף מתלהמת, וזה עוד לפני שהלו"ז בכלל גובש (הכל בגדר שמועות להזכירכם!) ומבלי שהתנסינו בו וקיבלנו משוב מנוסעים נוספים. כי "ביקורת" כזאת פשוט לא תעזור לאף אחד. בטח שלא תעזור, כשגם שופכים אותה על נושאים לא קשורים וחיוביים דווקא (אינטרנט אלחוטי).
צריך גם לדעת לומר מילה טובה במקום הראוי.
WIFI בקרונות ובתחנות - בהחלט ראוי למילה טובה. שיפור בזמנים ובתדירות של הרכבת לבאר שבע - כנ"ל.
יחד עם זאת, העוסקים במלאכה והפוליטיקאים צריכים לדעת שלצרכנים יש יד על הדופק - נקבעו יעדים והם אמורים להגיע אליהם בשלב זה או אחר.
 

אורי404

New member


צריך גם לדעת לומר מילה טובה במקום הראוי.
WIFI בקרונות ובתחנות - בהחלט ראוי למילה טובה. שיפור בזמנים ובתדירות של הרכבת לבאר שבע - כנ"ל.
יחד עם זאת, העוסקים במלאכה והפוליטיקאים צריכים לדעת שלצרכנים יש יד על הדופק - נקבעו יעדים והם אמורים להגיע אליהם בשלב זה או אחר.
 
לגבי ההשוואה בין ת"א-ב"ש לת"א-חיפה:

wifi בחינם אכן הוא תוספת מבורכת
יש סיכוי טוב שאשתמש, ואם אני לא אז ודאי שיהיו אחרים. יש כאלה שאין להם חבילות גלישה גדולות, יש תיירים שאין להם גישה לאינטרנט סלולרי וכו'.

אם הרמז לגבי אותו עיכוב של פעם מתייחס לקו לבאר שבע, אז אכן, טוב שאו-טו-טו מסיימים את העבודות, אכן יהיה שיפור מסוים אם כי פחות ממה שהובטח
וחשוב מכך - פחות ממה שאפשר בתנאים הקיימים. כבר בשנה האחרונה הורגש שיפור ניכר, אגב - קודם לכן היו כל הזמן איחורים משמעותיים, ובשנה האחרונה
לרוב הרכבת מגיעה בזמן לבאר שבע.
אבל, אפשר וצריך להעביר ביקורת על כך שהרכבת לא מוצאת לנכון לתת לבאר-שבעים שירות ברמה דומה לזה שמקבלים החיפאים, למרות שעכשיו תהיה אפשרות טכנית
לכך (עכשיו כלומר בקיץ, לא עוד 10 שנים אחרי שיהיה חשמול וכו').
מחיפה לתל אביב יש 2-3 רכבות בשעה, כולן מהירות (חלק ללא עצירה, חלק עם עצירה אחת או שתיים) - כך כל הרכבות מגיעות מחיפה לתל אביב ב-50 דקות או פחות.
ומה קורה עם נוסע מסכן שרוצה להגיע מחיפה לנתניה? לא קורה שום אסון, הוא פשוט מחליף רכבת בבנימינה.
אז למה לא עושים אותו דבר בקו לבאר שבע? למה אחת מהרכבות תעצור בכל תחנה אפשרית בדרך ומשך הנסיעה שלה יסחב על פני יותר משעה?
הרי אפשר היה גם לעשות אותו הדבר בחיפה - רכבת אחת מהירה, ואחרת מאספת שלוקח לה שעה ורבע להגיע לתל אביב, כדי שהנוסע שרוצה להגיע לנתניה לא יצטרך להחליף רכבת, אבל לא עושים את זה ומסיבה הגיונית. חבל שלא מפעילים את אותו ההגיון גם לגבי החיבור בין באר שבע לתל אביב.
לגבי ההשוואה בין ת"א-ב"ש לת"א-חיפה:
ההשוואה הזו לא כל כך במקומה, כי בין חיפה חוף הכרמל לת"א אוניברסיטה יש 7 תחנות ביניים (עתלית, בנימינה, קיסריה-פרדס חנה, חדרה-מערב, נתניה, בית-יהושע והרצליה) ואילו בין ב"ש צפון לת"א ההגנה יש 4 תחנות ביניים (להבים-רהט, קרית-גת, לוד ונתב"ג). כמו כן, לב"ש יש שתי תחנות ואילו לחיפה 3 תחנות. כל הרכבות מב"ש יוצאות מב"ש ולא חשופות לאיחורים בקטעים שלפני כן. רב הרכבות מחיפה לא יוצאות מחיפה אלא מצפונית לחיפה וחשופות לעיכובים בקטע הצפוני יותר.
מספר תחנות ביניים ומספר הנוסעים כפי שיש בין ב"ש לת"א לא מצדיק הפעלת רכבת פרברית שתפעל למשל בין קרית גת ללוד או לתל אביב ההגנה.
מספר תחנות הביניים ומספר הנוסעים בין חיפה לתל אביב כן מצדיק רכבת כזו ובמיוחד שהיא גם משמשת את הקטע ת"א-רחובות/אשקלון.
תמיד אפשר לראות את חצי הכוס הריקה, אבל מה שהולך לקרות מיולי הוא שיפור ניכר של קו ת"א-ב"ש לכיוון התנאים של קו ת"א-חיפה.
היום אין רכבת ישירה מב"ש לנתב"ג - מיולי תהיה - התקדמות לכיוון חיפה.
מיולי תהיה כל שעה רכבת ישירה בין ב"ש לת"א או אולי רכבת עם עצירה אחת בקרית גת - זה כמו הרכבת שיש כל שעה בין חיפה לת"א ועוצרת רק בבנימינה.
מיולי תהיה כל שעה רכבת שתעצור סך הכל ב-4 תחנות בין ב"ש לת"א (כולל נתב"ג) לעומת רכבת שיש (כמעט) כל שעה בין חיפה לת"א ועוצרת בשתי תחנות (עתלית ובנימינה) - אפליה לטובת חיפה? אפשר אמנם לראות זאת כך, אבל אפשר גם לראות זאת כהשוואה - יש חיפה-נתב"ג, מיולי יהיה גם ב"ש-נתב"ג.
הרכבת השלישית בין חיפה לת"א קיימת רק בשעות העומס וגודל האוכלוסיה במטרופולין חיפה לעומת גודל האוכלוסיה בסביבת ב"ש מצדיק לחלוטין את ההבדל הזה.
 

נוסע234

New member
לגבי ב"ש - נתב"ג

לגבי ההשוואה בין ת"א-ב"ש לת"א-חיפה:
ההשוואה הזו לא כל כך במקומה, כי בין חיפה חוף הכרמל לת"א אוניברסיטה יש 7 תחנות ביניים (עתלית, בנימינה, קיסריה-פרדס חנה, חדרה-מערב, נתניה, בית-יהושע והרצליה) ואילו בין ב"ש צפון לת"א ההגנה יש 4 תחנות ביניים (להבים-רהט, קרית-גת, לוד ונתב"ג). כמו כן, לב"ש יש שתי תחנות ואילו לחיפה 3 תחנות. כל הרכבות מב"ש יוצאות מב"ש ולא חשופות לאיחורים בקטעים שלפני כן. רב הרכבות מחיפה לא יוצאות מחיפה אלא מצפונית לחיפה וחשופות לעיכובים בקטע הצפוני יותר.
מספר תחנות ביניים ומספר הנוסעים כפי שיש בין ב"ש לת"א לא מצדיק הפעלת רכבת פרברית שתפעל למשל בין קרית גת ללוד או לתל אביב ההגנה.
מספר תחנות הביניים ומספר הנוסעים בין חיפה לתל אביב כן מצדיק רכבת כזו ובמיוחד שהיא גם משמשת את הקטע ת"א-רחובות/אשקלון.
תמיד אפשר לראות את חצי הכוס הריקה, אבל מה שהולך לקרות מיולי הוא שיפור ניכר של קו ת"א-ב"ש לכיוון התנאים של קו ת"א-חיפה.
היום אין רכבת ישירה מב"ש לנתב"ג - מיולי תהיה - התקדמות לכיוון חיפה.
מיולי תהיה כל שעה רכבת ישירה בין ב"ש לת"א או אולי רכבת עם עצירה אחת בקרית גת - זה כמו הרכבת שיש כל שעה בין חיפה לת"א ועוצרת רק בבנימינה.
מיולי תהיה כל שעה רכבת שתעצור סך הכל ב-4 תחנות בין ב"ש לת"א (כולל נתב"ג) לעומת רכבת שיש (כמעט) כל שעה בין חיפה לת"א ועוצרת בשתי תחנות (עתלית ובנימינה) - אפליה לטובת חיפה? אפשר אמנם לראות זאת כך, אבל אפשר גם לראות זאת כהשוואה - יש חיפה-נתב"ג, מיולי יהיה גם ב"ש-נתב"ג.
הרכבת השלישית בין חיפה לת"א קיימת רק בשעות העומס וגודל האוכלוסיה במטרופולין חיפה לעומת גודל האוכלוסיה בסביבת ב"ש מצדיק לחלוטין את ההבדל הזה.
לגבי ב"ש - נתב"ג
קישור באר שבע - נתב"ג - חשוב.
קישור באר שבע - נתב"ג בלי החלפת רכבת - לא חשוב.

קישור לנתב"ג זה לא סוג של סמל סטאטוס, ורכבת באר-שבע-נתב"ג זה לא מין הישג שצריך לחגוג - זה דבר שצריך לשרת באופן פרקטי את הנוסעים.
כרגע אין קישור טוב בין באר שבע לנתב"ג - הבעיה העיקרית היא שאין רכבות בלילה, ואלה שעות העומס בנתב"ג.
התוצאה היא שבאר שבעי שצריך להגיע אל\מנתב"ג צריך לשלם מאות שקלים על מונית, ואת זה צריך לפתור. נסיעה עם החלפה פותרת את זה טוב מאד.

לא צריך בשביל זה לעכב את כל הנוסעים לתל אביב בשעות היום (אם יש רכבת שנוסעת מבאר שבע לתל אביב אחה"צ אז בכלל מדובר בשעות שיש בהן מעט טיסות -
מעט מאד אנשים יצטרכו רכבת כזו ורוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב סתם יתעכבו).
בשעות הלילה שבהן יש פחות ביקוש לרכבות (ומצד שני הרבה טיסות), הגיוני שתצא כל שעה רכבת מבאר שבע לתל אביב שבאמת תהיה מאספת ותעבור בנתב"ג. במשך היום - לא דרוש ולא רצוי.
חוץ מזה נתב"ג (בניגוד לקריית גת ולהבים) אם אינני טועה היא לא בדיוק בדרך - זה מחייב את הרכבת לעשות סיבוב ומאריך את הנסיעה.
 
רוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב יוכלו

לגבי ב"ש - נתב"ג
קישור באר שבע - נתב"ג - חשוב.
קישור באר שבע - נתב"ג בלי החלפת רכבת - לא חשוב.

קישור לנתב"ג זה לא סוג של סמל סטאטוס, ורכבת באר-שבע-נתב"ג זה לא מין הישג שצריך לחגוג - זה דבר שצריך לשרת באופן פרקטי את הנוסעים.
כרגע אין קישור טוב בין באר שבע לנתב"ג - הבעיה העיקרית היא שאין רכבות בלילה, ואלה שעות העומס בנתב"ג.
התוצאה היא שבאר שבעי שצריך להגיע אל\מנתב"ג צריך לשלם מאות שקלים על מונית, ואת זה צריך לפתור. נסיעה עם החלפה פותרת את זה טוב מאד.

לא צריך בשביל זה לעכב את כל הנוסעים לתל אביב בשעות היום (אם יש רכבת שנוסעת מבאר שבע לתל אביב אחה"צ אז בכלל מדובר בשעות שיש בהן מעט טיסות -
מעט מאד אנשים יצטרכו רכבת כזו ורוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב סתם יתעכבו).
בשעות הלילה שבהן יש פחות ביקוש לרכבות (ומצד שני הרבה טיסות), הגיוני שתצא כל שעה רכבת מבאר שבע לתל אביב שבאמת תהיה מאספת ותעבור בנתב"ג. במשך היום - לא דרוש ולא רצוי.
חוץ מזה נתב"ג (בניגוד לקריית גת ולהבים) אם אינני טועה היא לא בדיוק בדרך - זה מחייב את הרכבת לעשות סיבוב ומאריך את הנסיעה.
רוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב יוכלו
כל שעה ליסוע ברכבת ישירה (או עם עצירה אחת בקרית גת) מבאר שבע לתל אביב.

לגבי החלפה - כאשר מדובר בנסיעה לנתב"ג שהיא בדרך כלל עם מטען די כבד ומסורבל, החלפה בהחלט יכולה לפגוע בנוחות הנסיעה. לכן, לא בטוח שהחלפה פותרת את זה טוב מאוד.

היתרון של הרכבת בהסעה לנתב"ג הוא בעיקר כאשר נקודת המוצא רחוקה מנתב"ג. לרכבת מב"ש לנתב"ג יש יתרון יחסי יותר גדול מאשר לרכבת מהראשונים או מרחובות, למשל, לנתב"ג. כפי שלרכבת מנהריה לנתב"ג יש יתרון יחסי יותר גדול מאשר לרכבת מהוד השרון לנתב"ג.
לכן, יש הגיון בכך שהרכבת שתגיע מכיוון דרום לנתב"ג זו הרכבת מבאר שבע ולא רכבות אחרות.

אני לא יודע מה השיקולים התפעוליים של הרכבת להעדיף שהרכבת מבאר שבע ולא הרכבת מאשקלון / רחובות, הרכבת מירושלים / בית שמש או הרכבת מהראשונים תעבור דרך נתב"ג, אבל יש בכך הגיון גם מעבר לשיקולים התפעוליים של הרכבת.
אם ניקח למשל את האפשרות שרכבת מאשקלון / רחובות תהיה זו שתעבור דרך נתב"ג, מדובר בקו עם יותר תחנות והרבה יותר נוסעים יוממיים לתל אביב שזמן הנסיעה בו ביחס למרחק הנסיעה הרבה פחות טוב מבקו מבאר שבע (מחודש יולי הקרוב), ולכן השפעת העיכוב שיגרם מהמעבר בנתב"ג משמעותית יותר מאשר בקו מבאר שבע.
אם ניקח את הקו מהראשונים, מדובר בקו עם הרבה פחות נוסעים בכלל והרבה פחות נוסעים לנתב"ג (רב תושבי ראשל"צ לא יסעו לתחנת הראשונים בקצה הדרומי של העיר, על-מנת להגיע לנתב"ג שנמצא במרחק של קילומטרים ספורים צפונית לעיר). המשמעות היא שהרכבת מדרום שעוברת בנתב"ג תקלוט את רוב הנוסעים שיעדם נתב"ג בתחנת לוד.
לאפשרות של שאטל מלוד להגנה דרך נתב"ג יש אותה משמעות - רוב הנוסעים מדרום לנתב"ג ייאלצו לבצע החלפה בלוד יחד עם מטלטליהן הכבדים.

לכן, נראה שבמצב הנוכחי אין אלטרנטיבה טובה יותר מכך שאחת הרכבות מב"ש תעבור בנתב"ג. אם הביקושים יצדיקו זאת בעתיד, הפתרון לתושבי באר שבע יהיה בתוספת רכבת שלישית שתסע במסלול הקצר ולא תעבור בנתב"ג.
ובכלל, בעתיד היותר רחוק אולי יהיה לתושבי באר שבע נמל תעופה קל"ב.
 

easylivin

New member
בטווח הארוך, רכבת שלישית תאזן את המצב.

רוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב יוכלו
כל שעה ליסוע ברכבת ישירה (או עם עצירה אחת בקרית גת) מבאר שבע לתל אביב.

לגבי החלפה - כאשר מדובר בנסיעה לנתב"ג שהיא בדרך כלל עם מטען די כבד ומסורבל, החלפה בהחלט יכולה לפגוע בנוחות הנסיעה. לכן, לא בטוח שהחלפה פותרת את זה טוב מאוד.

היתרון של הרכבת בהסעה לנתב"ג הוא בעיקר כאשר נקודת המוצא רחוקה מנתב"ג. לרכבת מב"ש לנתב"ג יש יתרון יחסי יותר גדול מאשר לרכבת מהראשונים או מרחובות, למשל, לנתב"ג. כפי שלרכבת מנהריה לנתב"ג יש יתרון יחסי יותר גדול מאשר לרכבת מהוד השרון לנתב"ג.
לכן, יש הגיון בכך שהרכבת שתגיע מכיוון דרום לנתב"ג זו הרכבת מבאר שבע ולא רכבות אחרות.

אני לא יודע מה השיקולים התפעוליים של הרכבת להעדיף שהרכבת מבאר שבע ולא הרכבת מאשקלון / רחובות, הרכבת מירושלים / בית שמש או הרכבת מהראשונים תעבור דרך נתב"ג, אבל יש בכך הגיון גם מעבר לשיקולים התפעוליים של הרכבת.
אם ניקח למשל את האפשרות שרכבת מאשקלון / רחובות תהיה זו שתעבור דרך נתב"ג, מדובר בקו עם יותר תחנות והרבה יותר נוסעים יוממיים לתל אביב שזמן הנסיעה בו ביחס למרחק הנסיעה הרבה פחות טוב מבקו מבאר שבע (מחודש יולי הקרוב), ולכן השפעת העיכוב שיגרם מהמעבר בנתב"ג משמעותית יותר מאשר בקו מבאר שבע.
אם ניקח את הקו מהראשונים, מדובר בקו עם הרבה פחות נוסעים בכלל והרבה פחות נוסעים לנתב"ג (רב תושבי ראשל"צ לא יסעו לתחנת הראשונים בקצה הדרומי של העיר, על-מנת להגיע לנתב"ג שנמצא במרחק של קילומטרים ספורים צפונית לעיר). המשמעות היא שהרכבת מדרום שעוברת בנתב"ג תקלוט את רוב הנוסעים שיעדם נתב"ג בתחנת לוד.
לאפשרות של שאטל מלוד להגנה דרך נתב"ג יש אותה משמעות - רוב הנוסעים מדרום לנתב"ג ייאלצו לבצע החלפה בלוד יחד עם מטלטליהן הכבדים.

לכן, נראה שבמצב הנוכחי אין אלטרנטיבה טובה יותר מכך שאחת הרכבות מב"ש תעבור בנתב"ג. אם הביקושים יצדיקו זאת בעתיד, הפתרון לתושבי באר שבע יהיה בתוספת רכבת שלישית שתסע במסלול הקצר ולא תעבור בנתב"ג.
ובכלל, בעתיד היותר רחוק אולי יהיה לתושבי באר שבע נמל תעופה קל"ב.
בטווח הארוך, רכבת שלישית תאזן את המצב.
ניתן יהיה למשל להפעיל מדי שעה רכבת ישירה בלי עצירות בכלל, רכבת מהירה עם עצירות בקרית גת ולוד, ורכבת מאספת דרך נתב"ג. בעתיד כשיוקמו תחנות בכפר מנחם ובמזכרת בתיה, אולי כדאי יהיה לשקול הוספת רכבת פרברית מקרית גת עם עצירות בתחנות אלו, וגם ברמלה ובלוד (ואולי אפילו בתחנות נוספות - גני אביב וכפר חב"ד/שפירים).
 

amit1270

New member
יש צדק רב בדבריך

לגבי ב"ש - נתב"ג
קישור באר שבע - נתב"ג - חשוב.
קישור באר שבע - נתב"ג בלי החלפת רכבת - לא חשוב.

קישור לנתב"ג זה לא סוג של סמל סטאטוס, ורכבת באר-שבע-נתב"ג זה לא מין הישג שצריך לחגוג - זה דבר שצריך לשרת באופן פרקטי את הנוסעים.
כרגע אין קישור טוב בין באר שבע לנתב"ג - הבעיה העיקרית היא שאין רכבות בלילה, ואלה שעות העומס בנתב"ג.
התוצאה היא שבאר שבעי שצריך להגיע אל\מנתב"ג צריך לשלם מאות שקלים על מונית, ואת זה צריך לפתור. נסיעה עם החלפה פותרת את זה טוב מאד.

לא צריך בשביל זה לעכב את כל הנוסעים לתל אביב בשעות היום (אם יש רכבת שנוסעת מבאר שבע לתל אביב אחה"צ אז בכלל מדובר בשעות שיש בהן מעט טיסות -
מעט מאד אנשים יצטרכו רכבת כזו ורוב הנוסעים שרוצים פשוט להגיע לתל אביב סתם יתעכבו).
בשעות הלילה שבהן יש פחות ביקוש לרכבות (ומצד שני הרבה טיסות), הגיוני שתצא כל שעה רכבת מבאר שבע לתל אביב שבאמת תהיה מאספת ותעבור בנתב"ג. במשך היום - לא דרוש ולא רצוי.
חוץ מזה נתב"ג (בניגוד לקריית גת ולהבים) אם אינני טועה היא לא בדיוק בדרך - זה מחייב את הרכבת לעשות סיבוב ומאריך את הנסיעה.
יש צדק רב בדבריך
 

בועז ל

New member


מישהו, דוד? אולי חצי פורום כבר...

לחזור מהיעדרות קצרה ולראות את גל הדכדוך הזה, שמציף כל שרשור שיש בו מידע חיובי... האם פספסתי משהו?!

חבל, חבל מאוד. אנשים רבים מדי (גם כאלה שלא ציפיתי זאת מהם) מסרבים להפנים שזה מאוד (מאוד!) חשוב גם לפרגן על דברים חיוביים. להפיץ את הבשורה לאנשים ולעודד כל שינוי לטובה, קטן כגדול. את הביקורת יש להביע איפה שצריך, ולא בהכרח להידחף עם תלונות לא קשורות (חשובות ככל שלא יהיו) בכל חור רק כדי לזרוק רפש על כל אירוע חיובי. זהו "טוקבקיזם" במירעו.

אז למשל, אם פרוייקט חשוב התעכב במשך שנים ולבסוף הצליחו להעלות אותו על הפסים ולקדם אותו בזמן די קצר במושגים של הארץ, ולסיימו - אז אומרים משהו כמו "כל הכבוד, תמשיכו ככה, ויש עוד מקום לשיפורים נוספים", ולא רק בוכים על העיכוב ההוא של פעם, שהאחראים לו כבר מזמן עפו אל מחוץ למערכת. ואם למשל סוף-סוף יש Wi-Fi חינמי ברכבת, אז אומרים משהו בסגנון: "אוקיי, תודה. זה אולי לא רלוונטי בשבילי, אבל ייתכן שיעזור לאנשים אחרים"). אין כאן שום מקום ל-"מיותר-ישראבלוף-חלם-זה-כאן-מושחתים-נמאסתם".

מודה ומתוודה: האינטרנט האלחוטי ברכבת יהיה טוב בשבילי ויחסוך לי כסף. ואת הכסף הזה אני באמת צריך (תתפלאו, אנשים...) אז מי הם שיגידו שזה "מיותר"?!!
מה גם שכבר טחנו את הנושא כאן, הזכרנו למשל בין שאר היתרונות את העובדה שרשתות דור 3+ לא מספקות אות יציב במהלך הנסיעה, והמערכת של הרכבת תדע להתמודד עם זה.

אז תודה לרכבת ישראל על זה שהיא שכן מקדמת פרוייקטים, כן פותחת אינטרנט אלחטי חינמי אין כסף לנוסעים, וכן מאפשרת בהדרגה להעלות אופניים. וכן נערכת לשיפורים עצומים לעומת המצב הקיים בלו"ז הקרוב.

תגובה מושלמת שמבטאת במדויק את תחושתי.
עם כל הביקורת שיש לנו (ויש) על עניינים אלה ואחרים ברכבת, לא ניתן להתעלם ממגמת השיפור והצמיחה של הרכבת בשנים האחרונות.
ההשקעות הממשלתיות ברכבת גדלות כל העת ואִתם גם המודעות הציבורית לשירותי הרכבת. הפניית הזרקור אל הרכבת, ובמיוחד זה התקשורתי, חושפת ליקויים, אך תהיה זו ראייה שטחית בלבד להתעלם מהתהליך הגדול שקורה מול עינינו. האם יש צורך להזכיר איזו רכבת הייתה לנו רק לפני שני מנכ"לים?

ועוד נקודת התייחסות: בשיטת הביורוקרטיה הישראלית כמעט ולא ניתן לסיים פרויקטים במועדם. קל וחומר כאשר מדובר בפרויקטים שתקציבם עובר סכום מסוים ורמת מורכבותם דורשת תיאום בין רשויות תכנון וביצוע שונות. כלל לא משנה אם במקרים אלה הפרויקט רשום ע"ש רכבת ישראל, מע"צ, סולל בונה, או כל חברה אחרת תוצרת חוץ. קצת מפתיע אותי לגלות שלאחר כ"כ הרבה שרשורי תשתיות בפורום, ישנם גולשים שאינם עושים את האבחנה הזאת.
 

בועז ל

New member
ועוד משהו ב-



תגובה מושלמת שמבטאת במדויק את תחושתי.
עם כל הביקורת שיש לנו (ויש) על עניינים אלה ואחרים ברכבת, לא ניתן להתעלם ממגמת השיפור והצמיחה של הרכבת בשנים האחרונות.
ההשקעות הממשלתיות ברכבת גדלות כל העת ואִתם גם המודעות הציבורית לשירותי הרכבת. הפניית הזרקור אל הרכבת, ובמיוחד זה התקשורתי, חושפת ליקויים, אך תהיה זו ראייה שטחית בלבד להתעלם מהתהליך הגדול שקורה מול עינינו. האם יש צורך להזכיר איזו רכבת הייתה לנו רק לפני שני מנכ"לים?

ועוד נקודת התייחסות: בשיטת הביורוקרטיה הישראלית כמעט ולא ניתן לסיים פרויקטים במועדם. קל וחומר כאשר מדובר בפרויקטים שתקציבם עובר סכום מסוים ורמת מורכבותם דורשת תיאום בין רשויות תכנון וביצוע שונות. כלל לא משנה אם במקרים אלה הפרויקט רשום ע"ש רכבת ישראל, מע"צ, סולל בונה, או כל חברה אחרת תוצרת חוץ. קצת מפתיע אותי לגלות שלאחר כ"כ הרבה שרשורי תשתיות בפורום, ישנם גולשים שאינם עושים את האבחנה הזאת.
ועוד משהו ב-

זה רק אורי404 שאשם באווירת הנכאים שהשתלטה על הפורום.
הרכבת חייבת לסיים כבר את הכפלת הקו שלו...


נכון, אחינו אורי?
 

אורי404

New member
דווקא כבר שרשורים, שלא הזכרתי את זה...


ועוד משהו ב-

זה רק אורי404 שאשם באווירת הנכאים שהשתלטה על הפורום.
הרכבת חייבת לסיים כבר את הכפלת הקו שלו...


נכון, אחינו אורי?
דווקא כבר שרשורים, שלא הזכרתי את זה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה