איך מספרים לילד בן 3 שסבו חולה אלצהיימר?

שרונה118

New member
איך מספרים לילד בן 3 שסבו חולה אלצהיימר?

בני בן ה-3 מאוד קשור לסבו (אבא של בעלי). מהרגע שהוא נולד, סבו גידל איתו, שמר עליו כשאני הייתי בעבודה ונוצר בינהם קשר מאוד מיוחד. לאחרונה חמי הובחן כחולה אלצהיימר. המחלה מתדרדרת בקצב מהיר מאוד, ולעיתים הוא לא מזהה אותנו. בני מתקשה להבין את זה ואני רואה את העצב בעיניו.
איך מסבירים לילד כל כך קטן על המחלה הארורה הזו?
 
בהתאם להבנה של הבן/נכד

כדאי להסביר לבן כשיהיה קצת יותר מבוגר. יש הבדל גדול אפילו בין גיל 3 ל4. בשלב הזה הייתי משתדל להמנע מלהפגיש ביניהם. לאבא זה לא ישנה כי הוא ממילא לא זוכר. הבן ודאי ירצה לראות את סבו האהוב אבל הוא יכול להפגע ממנו מאד (הנכדה שלי אמרה לי: סבא, סבתא לא אוהבת אותי
. תגידו לו שלסבא יש שפעת (הוא ודאי שמע על שפעת) ואפשר להדבק ממנו ולהדביק חברים בגן. תשתדלו למעט מלהזכיר את אבא/סבא בנוכחותו. עם הזמן יהיה אפשר להסביר יותר.
 
אלצהיימר זה משהו

שגם אנשים בני 43 מתקשים להבין או לקבל, כי בכל גיל שהוא זה לא ממש נתפס שאדם קרוב אליך לא מזהה אותך, וזה גם מאד כואב, ואף אחד לא באמת יודע איך להתמודד עם זה או איך לעכל את זה.
אני בדעה שיש דברים שלא מסבירים. ויש דברים גם שלא חושפים ילדים אליהם ואלצהיימר וגסיסה מסרטן הם שני דברים כאלה, כי מה כבר אפשר לומר חוץ מהאמת הישירה "סבא חולה ומבולבל ולפעמים לא מזהה אותנו"?
 
לספר לנכד על מחלת אלצהיימר של סבו?

נוטה להסכים עם האמירה שלא כל מחלה/הפרעה בריאותית חייבים להסביר/לספר לילדים
&nbsp
רון
 
למעלה