גם זה לאו דוקא נכון, לדעתי.
ילד "סביר" שהתקבל לכיתת מופ"ת כנראה לא יתקשה במתמטיקה של כיתה רגילה (נראה לי שבכלל אין פיסיקה בחטיבה בכיתה רגילה).
לגבי כמה ילדים מתקשים בכיתה של הילדה, זה עניין שצריך לבדוק, ותלוי בתכנית הלימודים הספציפית (עומס, חומרי לימוד, וכו'), במורה, וכו'. לא בלתי נמנע שרבים מתקשים ברמה שהם צריכים לפנות לעזרה מהוריהם - לפחות במקרה שהחסירו שיעור (שוב, תלוי בחומרי הלימוד) - ואם אין להם למי לפנות בחינם בסביבתם - פונים למורה פרטי. לפעמים הפער בין מי שנזקק לשיעורים פרטיים ומי שלא הוא הפער בין מי שלהורים שלו יש השכלה מתאימה ומי שלא.
אידאלית תלמיד מופ"ת לא אמור להתקשות בתכנית מופ"ת, אבל אידאלית גם תלמיד רגיל לא אמור להתקשות בתכנית רגילה. מה שכנראה כן נכון הוא שכל תלמיד יכול להצליח עם מורה פרטי, שיעזור לו להתגבר על הבעיות שנובעות ממסגרת הלימודים הנוכחית והלא אידאלית שלו (ואפילו זה בתלות ברמת העומס. אפשר בהחלט לבנות תכנית שאף אחד לא יכול להצליח בה, למשל כי העומס בה עובר את היכולת האנושית. לא משנה כמה אתה יודע אם, נניח, הציון מתבסס בין היתר על מטלות בית ואין מספיק זמן ביממה להכין את כולן. זכורים לי "לטובה" לילות לבנים כדי להכין דו"חות מעבדה בפיסיקה באוניברסיטה, וכו' - ולא בגלל קושי מיוחד, כי כולנו עשינו את זה. עוד טיפה עומס והיינו קורסים).