איזה צמיגות הייתם בוחרים?

enigo

New member
איך החלטת ששמן פחות צמיגי הוא יותר טוב? על סמך מה בדיוק?

וכן - אם היצרן (הרכב) אומר שהשמן הכי מתאים בתנאים מסוימים הוא 20-50, אז זה השמן הכי מתאים. גם אם לך נדמה ש"בורחים ממנו כמו מאש". הסיבה העיקרית לעבור לשמנים דלילים יותר כבר הוזכרה כאן - צריכת דלק, ולאו דווקא שמירה על המנוע.
 
איך החלטתי? על סמך המלצת היצרנים

איך החלטתי שפחות צמיגי הוא יותר טוב? סתכל על ההמלצה של היצרן [שהביא פותח השרשור]. שם יש המלצה [עיקרית] ואחריה מובאות אלטרנטיבות למקרה שההמלצה לא קיימת בשוק...
ההמלצה [העיקרית] היא 5/30 וזה בכלל לא נוגע לטמפרטורת הסביבה. [תקרא בקישור שהוא הביא. אלטרנטיבות יש רשימה ארוכה ארוכה ואת התאמתן של האלטרנטיבות הוא מציע לוודא לפי הטמפרטורת סביבה אבל לא בכדי ב20/50 נרשם אחרון.

גם אצלי ברכב הצ'וקו ההמלצה ל5/40 ויש עוד הרבה אפשרויות למשל 5/30 וכו' וכולל 20/50 כאלטרטיבה אחרונה
לפי זה שהיצרנים ממליצים על שמנים אחרים, אתה מבין שהקו השתנה בתכלית השינוי מאז תקופת ה20/50... אינני מערער שהשיקול להמלצה הוא עקרונות הCAFE שהביא סאלח שבתי וגם אתה ציינת את זה.
 

enigo

New member
כל מה שאתה יכול להסיק מזה הוא ששמן יותר צמיגי הוא פחות מומלץ

על ידי היצרן מסיבות שונות, לא שהוא פחות טוב.
וזה, אגב, רק אם מקבלים את הטענה שלך שסדר ההופעה בשורת ההמלצות הוא קובע מדרג כלשהו - כי אפשר לקרוא את זה גם בצורה שטוחה. שמת לב, אגב, ששמן 10-50, שהוא כמעט תמיד שמן סינטטי ובעל טווח צמיגויות רחב יותר, מופיע אחרי 10-40 ברשימה? האם גם כאן אתה טוען שזה אומר ש-10-50 הוא שמן פחות טוב?
 
הדייהטסו שלו מ2005 ואז כנראה לא היה בשוק 5/40

ובכל מקרה היצרן רוצה הכי קרוב אל המספר של ההעדפה הראשונית שלו ובנוסף המספר הנמוך, קרי הW הוא החשוב לו יותר ולכן הסדר הוא כזה
5/30
ואח"כ אז לא היה 5/40 ולכן אין ברירה אלא לעבור ל10W ולכן רושם 10/30, אחכ 10/40 ולבסוף 10/50.
ואז עובר ל20W כשהראשון 20/40 ואח"כ 20/50 ולבסוף עובר ל30W ברשימה שלו שכח לרשום את הW אבל זה שמן מנוע חד ערכי כי אין מספר ללא W כלומר זה רק 30W שמתאים אם טמפרטורת הסביבה מעל למינוס 4 צלזיוס [ולכן ברור ששכח את הW כי 30 ללא W זה כ30 צלזיוס מעל ל0... ובנוסף יש בטבלה שהביא עוד טעות ש30 לא W זה עד 30 צלזיוס ולא מעל ל38 צלזיוס...
מסידור הטבלה אתה למד שהכי חשוב לו שמן מנוע דליל שהמספרים יהיו הכי קרובים לW שלו וגם לערך שאינו W [בעדיפות שנייה אחרי ערך הW]
&nbsp
אני למד שהכי חשוב ליצרן זה שכשהמנוע קר בהנעת הרכב השמן לא יהיה צמיג כלומר שיזרום טוב [המספר עם הW יהיה קטן]
שים לב לעוד דבר מעניין לגבי הערך שאינו W: מעניין ש40 וגם 50 מקבלים את אותו הערך בצלזיוס של מעל ל38 צלזיוס. אני מניח שיש הבדל אבל איש לא מתעניין ברזולוציות שנניח טמפר הסביבה לשמן 50 תהיה גם היא אולי עד סביב 50 צלזיוס ולשמן 40 תהיה עד סביב 40 צלזיוס... זה כנראה נדיר [אולי לא בהכרח בארצינו]
&nbsp
האם אתה עם סיטרואן? איזה שמן ממלא?
 

enigo

New member
המון הנחות, שרובן מתבססות על סדר שיש סיכוי שהוא בכלל רנדומלי

לפני עשר שנים היה שמן 0-50 למיטב זכרוני. לפי ההנחות שפרשת כאן - הוא היה צריך להיות השמן המומלץ. ואם לא הוא, אז לפחות 0-30.
אבל הם לא. למה? כי כנראה שההיגיון של היצרן בהמלצות שלו לא זהה לזה שהצגת כאן.
עכשיו שאלה - נגיד שבחנות יש 5-30 של חברה אנונימית בתקן SL, ומצד שני 10-40 של חברה גדולה ומוכרת (בחר איזה שם שבא לך) בתקן SM, ובנוסף עם ציון לכך שהוא עומד בדרישות של תקנים ספציפיים של פולקסווגן ומרצדס. במי היית בוחר?
 
מוסכי היבואן לשעבר הולכים אתך

זו גם כנראה ההוראה שניתנה להם ע"י היצרן. מה שלא מובן לי זה למה מופיע בהמלצות 5W-30 שמבלבל לדעתי ולא משהו בסגנון "ראה הערות".
 
מוסכי היבואן רוצים להקטין מעצמם עליות. אתן לך דוגמה מקיה

אצלי מומלץ 5/40 ויש אופציה ל5/30
בשנים הראשונות מוסך קיה שם 5/40.
כיום שם 5/30
תנחש האם הוזילו את מחיר הטיפול?
רוצה לדעת אם ניחשת נכון? לתשובה 2 אותיות. הראשונה "ל"

התנחמתי שלפי הרשום שם ה5/30 שממלאים סינטטי מלא.
 

enigo

New member
למה 0-40 מיותר, אבל 5-40 לא? וההמלצות כאן הן לשמן סינטטי, כך

שלא מדובר בהמלצות "של פעם" לעומת כימיה "מודרנית".
 

חן 1111

Active member
כי צמיגות 0W מיועדת לטמפרטורות סביבה נמוכות מאוד

שלא קיימות בישראל אף פעם. כמובן שזה לא יכול להזיק.
למרות ששניהם סינתטיים אני מניח שככל שטווח הצמיגות גדול יותר המחיר גבוה יותר.
 
בספר של הקיה רשום ש0/20 לא מומלץ במזרח התיכון


אסתכל על הנוסח המדוייק כי כבר 5 שנים לא עיינתי בעמוד המדובר...
 

חן 1111

Active member
0/20 לא מומלץ בשום מקום

מכיוון שצמיגות 20 כשהמנוע חם זה דליל מדי ויגרום לבלאי מואץ יחסית.
ההמלצות האלו הן קצת היסטוריות, או שמתחשבות גם בעולם השלישי. בתקופה של השמנים המינרליים, אם היית חייב צמיגות 0 בקור, היית צריך להתפשר על 0/20 כי זה מה שהיה. אבל למעשה מנוע חם הוא תמיד בטמפרטורה של 90-100 מעלות, לא משנה אם זה בסהרה או בסיביר. לכן אם היצרן ממליץ על צמיגות של 40 במנוע חם, אז הערך הגבוה צריך תמיד להיות 40, והיום לא בעיה להשיג שמנים עם טווח גדול שמכסה גם את הדרישה לצמיגות בקור (ברוב חלקי העולם).
 

מנחם231

New member
משה כספי בוקר טוב.

לא יודע איזה רכב יש לך.אבל יש לו בטוח המלצה לשמן מנוע מטעם היצרן.
אני לא הייתי משנה את ההמלצה על דעת עצמי.
אם תרשום איזה רכב אגיד הלך מה השמן שמומלץ.
ברכב תחת אחריות בכלל זה לא נושא לדיון.אבל זה שיקול שלך.
 
למעלה