אחת...

enigo

New member
קרא שוב את מה שכתבת - רצית להשיג אפקט מסוים, הפעלת חוקים

כדי להגיע אליו, אלא שכנראה שאתה לא מכיר את החוקים מספיק טוב, או לא יודע ליישם אותם מספיק טוב, כדי לקבל את התוצאה שרצית.
כי בשורה התחתונה, לא הצלחת לייצר את אותה "תחושה פנימית" אצל הקהל שלך. לפחות לא אצל חלק גדול ממנו. ואם זה לא מבהיר לך למה חשוב לדעת את החוקים - החוקים שלפיהם נוצרות תחושות אצל אנשים, לא חוקים ארביטרריים כמו בחוקי מדינה - אז כנראה שבאמת אין טעם בדיון.
 

lightflake

New member
עכשיו אתה מדבר על פגמי ביצוע

בהחלט לא טענתי לביצועיות מושלמת... ראה העלתי 3 גרסאות עיבוד שונות ויש לי בעצמי גם ביקורת מסוימת לתמונה אבל זה שונה לחלוטין מהטענה הנחרצת שהתמונה פשוט 'סתמית' או ההשוואה לתמונת הטרקטורים... על זה דיברנו
 

enigo

New member
לדעתי זה יותר מפגמי ביצוע - זה אי ידיעה של איך להשיג תוצאה

רצויה. במילים אחרות - אי ידיעת החוקים.
זה לא שחשפת לא נכון, או מיקמת את היונה בשתי חמישיות במקום בשליש. פשוט לא מצליחים להבין מה רצית להעביר בתמונה - זה נראה כמו סתם תמונה ליד דלת וקיר. זו משמעות המילה סתמית.
 

steiff

New member
הבעיה בתמונה אינה העיבוד

אלא התוכן.

יש תמונות שעיבוד יכול להפוך אותן מסתמיות למשמעותיות. למשל תמונה ש/ל עם אובייקט מסויים בצבע. אולי לא סגנון שאני כל כך אוהב באופן אישי, אבל זה מאפשר לך למשוך את עין הצופה לאובייקט מסויים בתמונה. במקרה הזה עיבוד ש/ל, עיבוד יותר רווה ופחות רווה לא הצליח ליצור אצל הצופים את המשמעות שניסית להעביר. מבחינתי זו נראית כמו תמונה תיעודית סתמית.
אולי יום אחד, כשאהיה גדול ואבין משהו בצילום, אצליח למצוא בה את המשמעות שניסית להעביר.
 

lightflake

New member
אוליי... אבל יש גם עניין של טעם אישי... הנה ראית מקרה מעניין

שתי תמונות מגיאורגיה עם הילדה והכלב וכל אחד מאיתנו חשב הפוך לגבי מי טובה יותר... אז זה רק מראה שצריך להתייחס בפרופורציות וזה בסדר גמור שאין הסכמה באמנות, אם ראית את התוכנית 'מאסטר הצילום' השופטים לא הפסיקו להתווכח ביניהם ואחד הצלמים שהביא בתור מומחה (זה ששגיא היה אצלו בסדנא) פסל לגמרי תמונות של אחד המתחרים והם לא הסכימו ביניהם והצלם המומחה אמר לו משהו בסגנון "בגלל זה אתה איפה שאתה ואני איפה שאני" ובסוף אותו מתמודד זכה במקום הראשון בתחרות... אז... בואו לא נגזים חבר'ה... אמנות זה לא מדעי המתמתיקה
 

enigo

New member
אלא שאף אחד מאיתנו לא חשב שאחת התמונות של הילדה מגאורגיה

לא טובה - רק התווכחנו מי טובה יותר.
אני מהמר שגם התמונות בסדרה שאתה מדבר עליה - ומבלי לראות אותה - היו כולן טובות, הויכוח היה אם הן סתם טובות, טובות מאוד או מעולות.
 

sagiKor

New member
לא חוקים ולא בטיח

כולה צילמת יונה מסכנה... ולא בצורה מעניינת
אפשר להתחבא מאחורי כל מיני פילוסופיות אבל בשורה האחרונה זאת תמונה סתמית.
אתה טוען שאתה בתחילת הדרך? מצויין! חזור אל התמונה הזאת עוד שנתיים ותגיד מה אתה חושב עליה (בהנחה שבאמת תיקח את הצילום ברצינות ותנסה להתקדם)
 

lightflake

New member


 

lightflake

New member
נזכרתי באנקדוטה, לפני כמה שנים ראיתי ראיון עם דייויד גילמור

ושאלו אותו מה דעתו היום על כמה יצירות ובין השאר האלבום שאני הכי אוהב של פינק פלויד, לייב אין פומפיי, שזה קובץ של יצירות רוק ארוכות יחסית, יש גם סרט נהדר, בקיצור אחרי הרבה שנים הוא אמר משהו כמו שהם אז לא ממש ידעו מה הם עושים וכל אחד קיבל חופש לעשות את הנסיונות שלו (הם גם התחילו להשתמש בסינטיסייזר שהיה דבר די חדש) והתוצאה מבחינתו זה משהו די מבולגן לעומת היצירה הבאה שלהם שעד היום נחשבת הטובה (והנמכרת... נו זה הרי מה שקובע...) ביותר, דארק סייד אוף דה מון, שאותה אני הרבה פחות מחבב... אבל היא עשויה במקצועיות, אז לאחר שנים הוא מבטל את היצירה שמבחינתי היא השיא שלהם, ואם תשאל אותי בהקבלה למה אני שואף בצילום, אז אין לי בכלל שאלה, מה שיש בהופעות האלו, האקספרימנטליות, הסוריאליזם, החופש, חוסר הכבילה לחוקים ובעיקר לאחד האלמנטים החשובים במוזיקה שהוא הזמן, ו'רוח הנעורים'... זה הרבה יותר מזיז אותי מההידוק המקצועי של 'דארק סייד' ויצירות מאוחרות יותר של דייויד גילמור (חלקן מדהימות), או בעצמו או עם שאר חברי פינק פלויד לאחר הפרידה מרוג'ר ווטרס...
&nbsp
אלו היו 60 שניות....
 
למעלה