אחת...

lightflake

New member
בסופו של דבר כל העניין בלהציג יצירה

&nbsp
לתת את זה לאנשים אחרים שיגיבו כל אחד ומה שזה יעורר אצלו או לא...
זה תמיד ניסוי ותמיד התגובה היא אישית - נפשית - פנימית אצל כל צופה...
בקיצור ניסוי פסיכולוגי גם בלי לרשום תוצאות ולהעביר לאוניברסיטה
&nbsp
תעשה מה שבראש שלך אתה ילד גדול
 

sagiKor

New member
שום ניסוי...

אמן לא יעבור בין המבקרים בגלריה ויבחן תגובות של אנשים.
אמן שגם הגיע לרמה של הצגה בגלריה* לא ישנה את דרכו ויצירתו בהתאם לתגובת מבקרים.
זה אולי מתאים בפורום חובבים שאנשים מחפשים לייקים ולא סגורים על עצמם ולא מסוגלים לזהות עבודה טובה מהי...
ככה שגישתך כלל לא תואמת אמנות ואמנים כפי שהיית רוצה לחשוב.

* הכוונה לא לתערוכה שבה אדם שוכר שטח גלריה ומציג תערוכה פרטית, אלא בתערוכה שהגלריה והאוצר בוחרים את האמנים שהם רוצים להציג.
 

lightflake

New member
כמו שיחה עם בול עץ

מי אמר שהאמן עובר ובוחן ?
מי אמר שהוא אמור לשנות את היצירה על פי הקהל ?
אתה לא רגוע, שומע רק מה שהמוח שלך מדבר איתך, זה לא דו שיח, זה צעקנות חד סיטרית. אז זה כבר לא מעניין.
&nbsp
אמנות טובה מבחינתי היא כזו הנובעת מחיבור פנימי של האמן עם כח יצירה טבעי
בשביל החיבור הזה על האמן להיות פתוח יותר, שזה אומר להוריד את המגננות ולהשאר נטול 'מסיכת' האגו ("אני, אני, אני...")
&nbsp
באופן טבעי מצב כזה מתאפיין גם בסגולות אחרות של האמן כמו רוגע, שקט פנימי, ענווה, כבוד לזולת...
&nbsp
יום טוב לך ולאיניגו
&nbsp
 

enigo

New member
תחליט - או שהיצירה היא בשבילך, או שהאמן צריך להוריד את ה"אני

הרי אמרת ש"אני לא מצלם עבורך ולא עבור שגיא רק עבורי". איך זה מסתדר עם מה שאמרת בהודעה הזו?
בקיצור, כמו שכבר אמרתי, חלק מההודעות שלך נראות גזורות מספרי ניו-אייג' דביקים מהסוג שפרח בשנות התשעים. אז כנראה שאתה צריך להחליט מה אתה הכי רוצה לעשות - לצלם תמונות טובות, לצלם תמונות שאתה אוהב - או לעשות יוגה...
ולגבי ענווה - יצא לי לפגוש כמה צלמים טובים, אפילו אחד או שניים טובים מאוד. רובם המוחלט היה רחוק מעניו. רק מציין עובדה.
 

lightflake

New member
זאת לא סתירה

אך להסביר את זה כאן יהיה לחרוג יותר מדי מנושא הפורום הזה
&nbsp
רק אשאיר לך נקודה למחשבה ועדיף שלא נמשיך את הדיון הזה כאן, כשאדם יושב במדיטציה בכוונה לבטל את ההזדהות עם האגו, עבור מי הוא עושה את זה?
 

enigo

New member
לא יודע. לא מאמין במדיטציה.

אולי בגלל זה אני לא מצליח להבין איך לעשות משהו בשביל עצמך ורק בשביל עצמך מסתדר עם לבטל את ה"אני". או שה"אני" לא חשוב, ולכן לא מתמקדים רק בו - או שעושים את הדברים רק בשבילו כי הוא הכי חשוב.
 

lightflake

New member
יש אני מזוייף - האגו

ויש אני אמיתי 'העצמיות'... 'אטמן'...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
זה כבר נהיה מגוחך - נראה שמבחינתך אם זה לא כתוב בספר חוקים

ונלמד בבית ספר, אז זה לא חוק - ולא לומדים אותו.
יש לך ילדים? הניחוש שלי הוא שלא - ושמעולם לא היית חלק מהתהליך בו ילד לומד לדבר בצורה מובנת. אחרת היית יודע שזו פחות או יותר הדוגמא הכי גרועה שיכולת להביא מבחינת הטיעון שלך.
 

lightflake

New member
לא הבנת כלום ממה שאמרתי

הילד לומד לדבר בלי ללכת לבית ספר
איך?
מתוך סקרנות מובנית באינטליגנציה שלו
&nbsp
מי אמר לך שאני לא לומד?
אני לומד להבין מה תמונה מעוררת בי ואיך לצלם תמונה שמעוררת בי משהו
יעורר או לר יעורר את אותו דבר גם בך זה מאוד משני
אני לא מצלם עבורך ולא עבור שגיא
רק עבורי
מעניין לשמוע איך מה שיצרתי משפיע על אחרים.. אבל אין לי מטרה לנסות למצוא חן בעיניך אז כשאתה אומר "תמונה זבל" אני מבין שלא ראית מה שאני ראיתי, מבין שאף אחד מכל אלו שענו לא הצליח לראות את מה שמבחינתי התמונה הזו מראה, אז מה זה אומר? שאני שונה ממך? שאני רואה דברים אחרת ממך ומעוד כמה גולשים? נו? אז למה זה לא טוב? ... אני נהנה מהאמנות של עצמי וזו המטרה היחידה שבאמת חשובה לי.. לנסות שאתה ושגיא תגידו לי "וואו, מדהים, אתה גאון צילומי מהלך על שניים" זו מטרה שנראית לי די עלובה... אבל אתה בטוח, כמו אחרון המחזירים בתשובה, שהאמת נמצאת בידיך ואני רק מסרב לפקוח עיניים ולהגיד לך אמן. לא יודע, אולי אם הייתי רואה ממך או ממישהו אחר כאן רצפים של תמונות שמפילות אותי לרצפה בהתרגשות אחת אחרי השניה אז הייתי מרגיש אחרת אבל לא שמתי לב לאיזה פרץ גאונות, אצל שגיא יש יחסית כמות גבוהה של תמונות שאהבתי, אבל גם זה אולי רק 20%-30% מכלל התמונות שלו שיצא לי לראות... שמע.. כולכם פה אחד שהתמונה אין בה כלום, לכמה חברים שלי שמדי פעם אני משתף בתמונות היו תגובות די כרגיל "יפה" "נחמד" "איפה זה? בהודו?"
&nbsp
 

enigo

New member
הילד לומד כי מלמדים אותו. למרות שזה לא בית ספר ולא מתוך ספר

אפשר ללמוד לבד - אבל אתה עדיין לומד חוקים, ולימוד עצמי הוא תמיד, אבל תמיד, איטי יותר מאשר ללמוד מתוך ידע קיים. לכן הפתגם שציטטתי לך בכותרת אחת ההודעות שלי.
ואגב, אם שוב ושוב לא מבינים את מה שרצית להגיד בהודעות - חשבת שאולי הבעיה היא באיך שאתה מביע את עצמך? אגב, רלוונטי גם לתמונה עם היונה...
והטיעון של "מצלם בשביל עצמי, ומה שחשוב לי זה מה שהיא מעוררת בי" הוא... איך לומר את זה בעדינות? עזוב, לא משנה. רק שעולה כמובן השאלה - אם מה שחשוב לך זה רק מה שהתמונה עוררה בך, למה אתה בכלל רוצה פידבקים? מה הם באים לשרת?
מחזיר בתשובה? הצחקת. אבל נראה שהגעת לשלב שבו אתה הופך את זה לאישי במקום לדיון על צילום. ואין לי כח להתדרדר איתך לדיון על למי יש יותר בפוקוס.
 

lightflake

New member
לא זוכר אף תמונה שלך, איפה אפשר לראות?

מתי העלת לפה תמונה פעם אחרונה?
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
כמה צפוי... לא אני לא עומד להיכנס איתך לתחרות ילדותית של

למי יש יותר גדול. ולו רק מהסיבה המאוד פשוטה שכדי לדעת שאוכל לא טעים - לא צריך לדעת לבשל.
רשמתי לעצמי - אני אמור לבקש ממך רשות כדי להגיב לתמונות של דליה, ואין שום טעם בדיון ענייני איתך.
סע לשלום, המפתחות בפנים.
 

lightflake

New member
נו באמת.. תראה מה אתה יודע לעשות...

אתה מדבר גבוהה תן לראות את היצירות שלך
אתה מתבייש?
&nbsp
אני בן אדם מאוד אובייקטיבי, אני לא שופט לפי דעה מוקדמת ( גם אין לי עליך שום דיעה מוקדמת מבחינה אמנותית, אתה אדם חביב בעיני)
&nbsp
 

enigo

New member
אם אתה רוצה, יש בארכיון הפורום מספיק תמונות שלי. אתה מוזמן

לחפש. אפילו הגבת לחלקן.
וכן, אני מתבייש שהדיון ירד לרמה כזו. בשבילך - אבל עדיין מתבייש.
 

lightflake

New member
לא הבנתי למה לרצות לראות את הצילומים שלך

זו כזו ירידה ברמת הדיון...
אין לך קובץ צילומים באינטרנט ? בטוח יש לך... ואתה שולח אותי לנבכי מערכת החיפוש של תפוז?
&nbsp
אתה לא רק טועם ואומר טעים או מגעיל
אם יש לך דיעה מאוד סדורה לגבי מה טעים ומה לא, כיצד יש לבשל וגם כיצד יש ללמוד לבשל ואחרי כל זה אתה בקושי יודע לטגן חביתה או שמעדיף בכלל לא לבשל אז פחות אפשר להתייחס לזה ברצינות... לא ככה ?
&nbsp
אני זוכר שהיו לך כמה תמונות שאהבתי אולי באתגרים אבל כרגע מתקשה להזכר... תפוח בשלג ? אולי זה לא אתה... בכל אופן, זה לא רק בשביל לעשות עליך איקס או וי, צא מהגישה הזו, האמנות שלך יכולה לספר לי הרבה עליך וגם על הטכניקה ויכולות ביצוע אבל תכלס זה לא חלק המהותי עבורי..
&nbsp
 

enigo

New member
לא. אין לי תמונות ברשת. לומדים מטעויות

וקרא שוב את ההודעות שלך בנושא התמונות שלי, את הטון המתריס - ותבין לבד לאן אני לא מוכן לרדת ולמה.
 

lightflake

New member


 

lightflake

New member
אגב עשיתי חיפוש לתמונות שלך... ראיתי בערך 12..

קודם כל צילומים יפים יחסית רבים שאני אוהב רואים שיש לך חוש אסטטי (כלומר אני מקווה שלא יצרת אותם עם סרגל ומחוגה לפי חוקים) מתוך אלו שראיתי הגבתי שם על כחמישה ובכולם רק החמאתי לך אז לא הבנתי על מה דיברת וגם אם תראה לי שהגבתי מגעיל על תמונה אחת לפני שנתיים זה לא יעיד על הכלל... תסתכל על התמונה הגדולה ומאוד תמוה שהחלטת לא לפרסם תמונות ברשת... תהיה גאה ביצירות שלך
 

steiff

New member
בודאי שצריך לדעת אותם

סטודנט לאמנות קודם כל לומד את החוקים, מתרגל אותם בעבודה מעשית, ובסוף, אם יש לו את הניצוץ, גם עוסק ביצירה אמנותית. אם אין לו את הניצוץ - הוא ינהל גלריה או יהפוך למורה לאמנות או ילך למכור פלאפל.
אבל לפני שאתה מתחיל לעסוק ביצירה - כדאי מאד שתלמד את הטכניקה. לפני שאתה מתחיל לפסל באבן - כדאי שתלמד לתפעל את כלי העבודה בהם תשתמש. לפני שאתה מתחיל לצייר כדאי שתלמד על סוגי בד וצבעים. לפני שאתה מתחיל לצלם כדאי שתלמד על משולש החשיפה, על חוק השלישים, על הקשר בין אורך המוקד, המרחק מהאובייקט והעיוות המרחבי. על התאמות צבע, הולכת עיין, רגע ההחלטה, בניית קומפוזיציה.
בסופו של דבר או שיש לך את זה או שאין לך את זה. אבל גם אם יש לך את זה - בלי לימוד לא תצליח להפיק מזה שום דבר, או שיקח לך המון זמן עד שתצליח.

ימי ראשית הצילום עברו מזמן. לצלמים כמו בראסון לא היה ממי ללמוד. הם פיתחו את הטכניקה בעצמם ובכל זאת הם עשו זאת לרוב על בסיס ידע קודם (לימוד אמנות) ועל בסיס מפגש די מקרי של כישרון מולד עם תחום אמנות חדש ולא מוכר. כמה צלמים כאלה אתה מכיר? רמז - רובם נמצאים בתאגיד ״מאגנום״.

החיבור בין העין למצלמה והתזמון הוא דבר שאתה יכול לזהות בתמונה. הרבה יותר קשה ליישם אותו בפועל. לרובנו (ואני בכלל זה) יש יכולת לזהות ערך אמנותי של תמונה. למיעוט (ואני לא נמצא בו) יש יכולת לייצר ערך אמנותי בתמונה וההצלחות של רובנו הן יותר בגדר מקריות מאשר משהו עם יד מכוונת.

אגיד לך מה יכול היה להפוך את התמונה הזו למעניינת יותר: לשכב על הרצפה ולצלם את היונה מגובה העיניים (שלה) על רקע הדלת, או על כל רקע אחר. את זה קל לי לכתוב בהינף מקלדת מהספה בסלון ביתי. אני בכלל לא בטוח שהיתה לי היכולת לזהות את הסיטואציה בזמן אמת, והרצון להישכב על המדרכה בוונציה כדי לתפוש את התמונה האולטימטיבית של יונה ושער. זה כנראה מה שמבדיל ביני לבין צלם שמייצר אמנות.

בסופו של דבר הקלקת תמונה סתמית. סתמית בערך כמו הגימיק שהקלקתי עם הטרקטורים בעמדת השטיפה ליד המוסך. בזוית אחרת, קצת יותר הקפדה, אולי זוית שונה - אפשר היה אולי להפוך את שתי התמונות לבעלות ערך שיש בו משהו מעבר לתיעוד סתמי. אבל בוא לא נפתח תיאוריות וסיפורים שמנסים לאנוס את האמנות לתוך תמונה שאין בה אפילו אומנות יוצאת דופן.
 

lightflake

New member
הבדל גדול בין שתי התמונות

ואני לא מדבר על איכות טכנית או הצלחת הביצוע שניתן להתדיין עליה...
אתה צילמת נושא שבו העניין מבחינך, רצית להראות את המכונות בעלות התפקיד המסוים, ושעומדות לפי סדר מסויים, קוראים לזה- תיעוד.
&nbsp
אני לא ניסיתי לתעד, את מה? יונה ונציאנית? את מי זה מעניין?
זו תמונה שכל מטרתה היא יצירת איזושהי תחושה פנימית שנמצאת באדם, לא בשום מקום בפריים אלה מורגשת בעזרת האלמנטים בפריים והיחסים ביניהם... עוד שניה ראש היונה כבר היה מתנגש עם הקורה של הדלת או עובר לשמאלה וכל הדינמיקה הייתה נהרסת קליל... אז אפשר להתווכח על הביצוע.. ואתה יכול להגיד זוית אחרת, אולי, אבל זה היה נותן יותר מדי מקום ליונה והופך אותה לנושא כשהרצון שלי היה להשאיר אותה פחות או יותר במימדים טבעיים ביחס לדלת... אבל העקרון שלך היה תיעוד והעקרון שלי היה יצירה בעלת ערך מעבר למה שמצולם - זה מה שמוסיף לה את הערך האמנותי שחסר בתמונת הטרקטורים וזה מה שהופך אותה למעבר לסתמית ולכן לא משנה לי כמה יגידו 'סתמי'... אתם לדעתי מבלבלים בין להביע את דעתכם לבין לחרוץ משפט אבל אני לא מתבלבל בעניין ודעתכם עדיין מעניינת אותי ...
 
למעלה