אחת ולתמיד- לוגיסטיקה

טיויו

New member
אחת ולתמיד- לוגיסטיקה

צריכה להרשם ללימודים, ועדיין בשלבי ההתלבטויות................... הייתי מאוד רוצה ללמוד משפטים, העניין הוא שהפסיכומטרי לא מספיק בכדי להתקבל לאונ', ומכללה פרטית המממון כסףף..... עכשיו, קראתי ושמעתי מאנשים על התואר בלוגיסטיקה שנשמע דיי מעניין, ויש בו הרבה אפשרויות בחירה לאחר מכן בפן המקצועי... העניין הוא שקראתי בפורומים על היריבות בין המחלקה לכלכלה והמחלקה ללוגיסטיקה, שיש המון זלזול בתואר בלוג' , למה? יש בזה המון היצע בשוק... שכר מאוד מכובד שאפשר רק להתקדם.. האם אפשר תגובות מלומדי התואר, או בוגרים שעוסקים כבר בתחום, איך מקבלים את זה בחוץ? ואיך הלימודים בכלל, האם הרמה אכן נמוכה? תודה תודה!
 

It is not funny

New member
צריכה או רוצה?

סדרה csi גם מעניינת, אבל לא הולכים ללמוד קרימינולוגיה בגללה. מה שאני מנסה להגיד, שיש פער בין איך שזה נראה לבין מה מלמדים. התואר כללי מדי, יש הצפה של קורסי יהדות (קשור לאוניברסיטה) , חסרים תכנים של חשבונאות ומשפטים. אבל יש גם צד שני - מרצים טובים, מלמדים ברמה טובה, יש בוגרים (לא מכיר הרבה) שהצליחו בשוק העבודה (חלקם עובדים בתחום הבנקאות). לדעתי, אם התעניינת במשפטים אז לוג' זה לא הכיוון, יש כמה מכללות ציבוריות (שכ"ל כמו באונ') שמלמדות משפטים - כדאי לבדוק.
 

טיויו

New member
פשוט אין..

תודה.. אבל זהו שכן בדקתי... אין מכללה ציבורית אחת שמלמדים בה משפטים...
 

reutih

New member
אל תלכי ללוגיסטיקה!!!!!!!!!!

התחלתי שם השנה וזה לא מעניין אם את בנאדם לא ריאלי. והיריבות בין כלכלה ללוגיסטיקה נובעת רק מהפחד של כלכלה לעבור ללוגיסטיקה אם הם לא מצליחים שם. כי כל מי שלא עובר קורסים יורד ללוגיסטיקה שם זה יותר קל אותם קורסיעם רק יותר פשוט בגלל זה כלכלה ידועה לשמצה.......... בהצלחה
 

כשלוגי

Active member
זו סיבה לא ללכת?

מספיק להציץ ברשימת הקורסים של לוגיסטיקה כדי להבין שזה מקצוע ריאלי. ולא חסר אנשים הומניים שלומדים מקצוע ריאלי אז... טיויו, נסי לשפר פסיכומטרי/בגרויות ולהתקבל למשפטים. הרבה מקצועות נשמעים מעניינים על הנייר (משפטים, לוג' וכו') אבל בפועל הדברים שונים לחלוטין.
 
היתרון בלוגיסטיקה

היתרון על פני משפטים ו\או כלכלה הוא שיש ביקוש עצום לתחום. אם תמצאי עבוד חלקית במהלך התואר (לדוגמא בתור עוזרת במחלקת רכש, עיתוד מלאי, הפצה , תפעול ,יבוא\ייצוא, או בחברת שילוח בינ"ל ,עמילות מכס או אפילו בחברות הספנות) לא תהיה לך שום בעיה למצוא עבודה בתחום לאחר סיום התואר ובשכר סביר השאלה היא אם זה מענין אותך, מנסיוני האישי אין ממש קשר בין מה שלומדים בתואר למה שקורה בפועל בשוק העבודה. מה גם שהתואר יותר קל מתואר בכלכלה או חשבונאות. הנקודה היא שיש דרישה גוברת והולכת לאקדמאים ברוב התחומים בשוק לכן רצוי ללמוד תואר כלשהו , אדרבא אם מקצוע הלוגיסטיקה מעניין אותך. בהצלחה !
 

sobolina

New member
תשובה מפורטת יותר.

היי טיויו - תראי, בתור בוגרת תואר שני בלוגיסטיקה יש לי מספר דברים להדגיש בפנייך: גם אני,כשנרשמתי ללוגיסטיקה לא ידעתי מה אני רוצה ללמוד - לוגיסטיקה עבורי הייתה מעיין ברירת מחדל. העדיפות שלי הייתה למחשבים - אבל הפסיכומטרי היה נמוך....בכל אופן - נרשמתי ללוגיסטיקה, למקצוע שכיום שליש, אם לא יותר ממנו הוא תחום ריאלי - והסתדרתי יופי
(ואני ממש לא מגדירה את עצמי ריאלית...) לוגיסטיקה, מה שמושך במקצוע הזה הרבה יותר ממקצועות אחרים, היא עהעובדה כי מיד לאחר קבלתך ללימודים את יכולה להתחיל ולעבוד במשרות חלוקיות בהמון חברות אשר פותחות שעריהן עבור צביור הסטודנטים - ובכך לרכוש ניסיון שבהחלט יבוא לידי ביטוי בסוף התואר. בנוסף, תנאי השכר במקצועות הללו הם סבירים לחלוטין, וההיצע הוא רב. די לפתוח עיתון דרושים ותראי כמה הצעות עבודה מציעים לסטודנטים,או בוגרים בתחום הלוגיסטיקה:רכש,מלאי,הפצה,שילוח וכו'. מעבר לכך, אחד מהיתרונות הבולטים במצוע, היא שמאחר והמקצוע הזה הוא מקצוע מורחב - החולש על תחומים נוספים כגון שיווק, ניהול,משאבי אנוש ועוד, ועם השילוב של מקצוע מתחום מדעי החברה - את יכולה להשתלב גם בתחומים אלו בהיותך סטודנטית. אני לדוגמא השתלבתי בתחום ניהול השיווק, ומשאבי אנוש - וכך גם חברות נוספות שלי. ישנם רבים אשר משתלבים במערכת הבקאית, בשוק ההי-טק בתור מנהלי פרוייקטים,רכש וכו'. התחומים שבהם יכול סטודנט ללוגיסטיקה להשתלב בהם כיום עוד בהיותו סבטודנט הם רבים ומקיפים - ולא מחייבים להתשלב בתחום המקצוע עצמו - אלא להתפרס לעוד תחומים נוספים - זה היתרון! בעוד מקצועות אחרים הם מאוד ספצפיים - כאן, המקצוי לא כובל אותך לתחום ספציפי אחד - אלא פותח עבורך אפשרויות ואפיקים נוספים. לגבי היריבות בין המחלקות - תאמיני לי שזה לא צריך להזיז לך. ישנה יריבות - נכון,אף אחד לא מסתיר את זה. אבל היריבות הזו נובעת מכל הסיבות שמניתי למעלה וגם מהסיבה הבאה: השתלבות הסטודנט בתארים שניים. הסטודנט ללוגיסטיקה יכול להשתלב במנהל עסקים לדוגמא, תחום מאוד מבוקש בתואר השני - וזאת ללא השלמות בכלל. אז ברור שתהיה יריבות מסויימת בין המחלקה לכלכלה - שרואה עצמה יותר מכובדת, לבין לוגיסטיקה שמאפשרת לקחת את אותם הקורסים - ברמה יותר קלה - ועוד להתקבל בדלת האחורית למנהל עסקים,כלכלה,חשבונאות,ייעוץ ארגוני וכו'. כיום אני עוסקת בתחום השיווק והניהול - וזה התחום שבו אשאר. השכר מכובד מאוד תאמיני לי - לא תתחרטי. מה גם, שחשוב לציין שהיחס של המחלקה הוא מדהים - לא מתקרב למחלקות אחרות בבר-אילן. את מוזמנת לשאול שאלות נוספות . מקווה שעזרתי,
רבה, הילה
 

טיויו

New member
תודה רבה רבה!

בשבילי זה גם מן ברירת מחדל, אבל אני באמת חושבת על ההיצע התעסוקתי לאחר מכן, והתחום הוא אכן מעניין, ויש מגוון תפקידים שאפשר להשתלב בהם... אמן ויהיה טובבב...... תודה רבה על העזרה!
 
למעלה