למיטב הבנתי הההשבתות למען 531 יהיו מצפון לתחנת הרצליה בעיקר
האם אפשר יהיה לנצל את ההשבתות למען 531 כדי להתקדם עם החשמול?
אם כן, אז אולי בשביל קו ירושלים-הרצליה העיכוב לא יהיה גדול כל כך.
למיטב הבנתי הההשבתות למען 531 יהיו מצפון לתחנת הרצליה בעיקר
וגם קצת בהרצליה עצמה.
 
לדעתי האישית (אינני מומחה בתחום ויש בפורום אנשים שמבינים הרבה יותר ממני, ואני בטוח שחלקם יתקנו אותי)
אם הרצליה מושבתת (אפילו חלקית), אפשר בהחלט להתחיל לעבוד על החשמול משם ולהמשיך דרומה עד האוניברסיטה, וייתכן שאפילו לחשמל את רציפים 1 ו־2 בת"א אוניברסיטה, (אולי אפילו עד סבידור מרכז, אבל בזוג המסילות המערביות בלבד, ראה סייג בהמשך)
 
על המסילה הבודדת (המזרחית ביותר בתוואי האיילון, של קו השרון) ימשיכו לפעול רכבות (כנראה) כרגיל, וזו עלולה להיות בעיה כי בד"כ כשמחשמלים מסילות למיטב הבנתי מחשמלים מסילות צמודות יחדיו ולא בנפרד, כדי לחסוך בזמן ובעלויות (ובכמות העמודים הנדרשת). מה שאומר שייתכן שהחשמול האפשרי כשהרצליה מושבתת הוא רק מהרצליה עד האוניברסיטה.
 
כשהרצליה עצמה לא מושבתת (ורק מסילת החוף מצפון להרצליה מושבתת), ובהנחה שחלק מהרכבות יתחילו ויסיימו בהרצליה בתקופת ההשבתה, אז פחות סביר שיהיה אפשר לעבוד שם על החשמול.
 
מדרום לסבידור מרכז (ובתחנה עצמה) אני לא רואה סיכוי שהשבתות 531 יאפשרו לעבוד על החשמול באמצע השבוע: כשמסילת החוף מנותקת הרבה רכבות מתחילות ומסיימות את נסיעתן בתחנה הזו.
 
התרחיש ההגיוני היחיד שבו ההשבתות של 531 יעזרו לחשמל עד סבידור ודרום משם זה אם משביתים את *כל* תנועת הרכבות במסילת האיילון, דבר שנראה לי מאוד לא סביר שיקרה.
 
כמובן ייתכן שלרכבת יש תוכניות אחרות בנושא, וייתכן שיש דרכים לחשמל מסילות בזריזות כשמפעילים כמות מופחתת של תנועה עליהן בלי להפריע יותר מדי לתנועה המוגבלת.
 
בקיצור, כל ההודעה הזו היא ספקולציה אחת גדולה, אבל אני לא רואה מצב שבו ההשבתות של 531 יספיקו כדי להתקדם התקדמות משמעותית בפרוייקט - הרי הקטע הגדול יותר הוא לא מהרצליה עד האוניברסיטה, אלא מת"א ההגנה דרך נתב"ג עד ההתפצלות בענבה (מההתפצלות והלאה אפשר לעבוד גם באמצע שבוע, כי המסילה סגורה במילא), וסביר שיפעלו רכבות מסבידור מרכז עד מודיעין (ורכבות אחרות ללוד ולבאר שבע, שגם נוסעות על אותה מסילה לפני ההתפצלות לנתב"ג) גם בזמן השבתות 531.