אוף, אוףףף, אוווווף

בוודאי שתינוק בן יומו עשוי לישון

לילה שלם ויותר - הוא מוצף הורמונים מהלידה, תזונתית הוא "מסודר" מהרחם, והרבה פעמים זה הלילה האחרון בהרבה זמן שהם יישנו... מה שלא מבטל את האפשרות שאולי באמת ניתנה תוספת...
 

agur

New member
אופס! ממש לא ידעתי! מצטערת על

החשדנות הבסיסית שבכתיבת ההודעה שלי. אם זה כך, אז אני נונת להן (לאחיות בתינוקיה בכרמל) את הקרדיט. ועכשיו אני יכולה להיות קצת יותר בטוחה בזה שעדי אף פעם לא טעמה טעמו של תמ"ל...
 
לגביי

תשוו את הנזק של מתן בקבוק לתינוק לאם שרוצה להניק, העניין הוא שהאחיות לרוב לא מודעות לנזק. תחשבו: הן נותנות תמ"ל עוזרות לאם להכניס את הפיטמה כשהיא מניקה כשכואב לה הן אומרות שזה בגל שזו ההתחלה והיא עוד תתרגל (מה שלפעמים נכון) רוב הבעיות מתחילות בבית כשאחיות בי"ח כבר מחוץ לסיפור.
 

רותי ע

New member
אני למדתי מה זה "אין ברירה" ../images/Emo10.gif

על העריסה שלו היה פתק "הנקה בלבד". ואת הלילה השני בבית החולים לא אשכח. הוא התחיל רק לקלוט את הרעיון של היניקה ביום השני. ביום הראשון הוא ישן רוב הזמן. אז ביום השני הוא היה תלוי על הציצי שעות. לא הקשבתי לאחיות שצריך כך וכך דקות אלא נתתי לו לפי דרישה. אבל בקפלן ב-22:00 "צריך להחזיר תינוקות" (מושג נוראי. הוא שלי אז למה צריך להחזיר?). אז מ-22:00 ועד 1:00 ישבתי בחדר ההנקה איתו. והייתי גמורה. הייתי רק יום אחרי לידה של 30 שעות וואקום. הייתי חייבת מנוחה. אבל כל פעם שהורדתי אותו לעריסה הוא התחיל לבכות. ולא יכולתי להשאיר אותו בחדר הנוראי ההוא עם כל התינוקות הצורחים. ביקשתי מהאחראית לקחת אותו איתי לחדר. היא הסבירה שזה אסור כי זה יפריע לאחרות. אמרתי לה שאיתי הוא לא בוכה ולא יפריע. אבל אי אפשר להטות את הכללים הנוקשים. היא הסבירה לי שאין לי חלב. עניתי לה שנכון שאין לי כי יש לי כולסטרום כמו שצריך להיות. היא הסבירה לי שהתינוקות שצורחים הם אלו של הנקה בלבד. האחרים מקבלים מטרנה ורגועים בעוד שהנקה היא כל 4 שעות. ותראו לי תינוק בן יום-יומיים שיונק כל 4 שעות... ואז עמדה בפני ברירה קשה. ובחרתי בטובתו של התינוק שלי ולא של העקרונות שלי. עם דמעות בעיניים נתתי לו 20 CC מטרנה. הוא מייד נרדם ואני הלכתי לישון 4 שעות שהיו חיוניות לי מאוד. וזה לא הרס את ההנקה אבל מנע סבל מהתינוק שלי. לדעתי החלטתי את ההחלטה הנכונה. מה לעשות אבל תינוקיה היא דבר שמנוגד להנקה בעצם מהותו. מי שרוצה להניק שתלך על בית חולים עם ביות מלא כולל לילה (כמו אסף הרופא).
 

ציפי ג

New member
את החלטת נכון

והאחות פוסטמה. סליחה על הביטוי. אם היית מספיק זמן בתינוקיה, מן הסתם נוכחת שהרבה תינוקות בוכים שם ללא הרף. רק תינוקות יונקים בוכים... רק אמהות לתינוקות יונקים בוכות על העדר התמיכה.
 
את כל כך צודקת!

תינוקות לא מתוכנתים לפי לוחות הזמנים, ועצם מושג התינוקייה נוגד את ההנקה (חוץ מתינוקייה של משגב לדך ז´´ל שבו היה ביות גמיש 24 שעות כלומר יכול להחזיר או לקחת מתי שבא לך...הייתי שם בלידה ראשונה ובכלל לא ידעתי להעריך איך שזה מדהים ויוצא דופן בארץ)
 
גם אני מצטרפת: החלטת נכון

ושוב - יש להצטער על מבנה המערכת שגרם לכך שהחלטה זו הייתה ההחלטה הנכונה ביותר בתוקף הנסיבות. כמו-כן את היית מודעת לכל המשמעויות של ההחלטה. יש רבות שלא. הבעיה מתחילה במקרים כמו זה שאני מתארת כאן, שלאמא יש החלטה (אני מזכירה - החלטה שמבוססת על המלצות חד-משמעיות של משרד הבריאות), והמערכת עושה כל שביכולתה כדי לא לאפשר לה לממש אותה.
 

1אילת2

New member
בליס הם בסדר גמור.

אפשר לקחת את התינוק לחדר, אפשר להניק בתינוקיה, אפשר לקחת ולהחזיר מתי שרוצים, הם מעירים אם מבקשים וממלאים הוראות. למשל, נותנים בקבוק עם חלב שאוב, כשמתבקשים. לעומת זאת, לא נתנו לי להניק אחרי הלידה וויתרתי. הם היו קטנים, ולליעד היה אפגר נמוך. האחיות אמרו לי שיתנו להם מעט גלוקוז אם יצטרכו. בדיעבד אני חושבת שאולי הם קיבלו בקבוק אחד, מה שהקשה על ליעד את ההנקה. הכל אולי ואני לא בטוחה. ארבע שעות אחרי הלידה הנקתי אותם.
 
בדרך כלל אני לא כותבת פה

אבל קוראת הרבה (לזכר ימים עברו
) אני קוראת את השרשור הזה ולא ממש מצליחה להבין מה הבעיה לאורך זמן. אז הילד קיבל שני בקבוקי תמ"ל. אז מה? זה לא הורס הנקה, בטח לא כשהאמא מאוד רוצה. לא נגרם שום נזק בלתי הפיך, לא לילד, לא להנקה, לא לאמא. אני מסכימה עם כל מה שאתן אומרות, שאין תמיכה בבתי חולים בהנקה, שצריך יותר יועצות ומדריכות הנקה זמינות. אני מסכימה שהמצב כיום עלול "לעזור" לאמא להחליט לתת לילד תמ"ל ולא להניק, אבל בין זה ובין התגובות שלכן.... באמת ששום אסון לא קרה. ודרך אגב - תמיד יש ברירה (הבקבוק השני של התינוק המדובר). אפשר לסחוט קצת ולתת בכפית, למשל.
 
בהחלט יכול להגרם נזק בלתי הפיך

אם נוצר בלבול פטמות שגורם לכאבים שמביאים להפסקת ההנקה.
 
אז זהו שלא.

בהחלט יוכלה ההנקה להסתבך מאוד (אם לא להתפקשש לגמרי) במקבקו או שניים של תמ´´ל שלא לדבר על זה שאם נגיד התינוק אלרגי זה מספיק...לא רוצה לחשוב על זה אפילו...אם את רוצה הסבר טוב יותר אז תשאלי את אסתר בפורום שלה או את שרון...
 
התלבטתי מאוד אם לענות (ארוך)

והחלטתי שכן, כי בתור מניקה בהפסקה
, שהייתה די פנאטית בעניין ההנקה (למי שזוכרת הודעות מיליטנטיות שלי בפורום של אסתר בוואלה), אני מבינה בדיוק מאיזה מקום אתן מדברות. לא יכולתי לסבול לראות אמא נותנת לתינוק בן יומו בקבוק. זה נראה לי לא טבעי ולא הוגן כלפי הילד, וכן, גם אני חשבתי בסתר לבי שאמא שלא מניקה (מבחירה, לא מדברת על אלה שלא הצליחו מסיבות שונות) היא אמא פחות טובה, או לפחות מאוד אגואיסטית. וגם אני התרגזתי כמו כולן כשהתייחסו אלינו בפורום הנקה של וואלה כאל חבורת פנאטיות, כי הרי מה, אני פנאטית? לא, אני רק אמא שרוצה לתת לילדה שלה את הטוב ביותר ומאמינה שכל ילד זכאי לקבל את הטוב ביותר. היום, ממרחק הזמן, הדברים נראים אחרת. יותר רגועים, וכן, גם פחות פנאטיים. הנקה לא "מתפקששת" מתמ"ל אחד או שניים. לא נגרם שום נזק לתינוק (לא נכנסת לעניין של האלרגיות אלא מדברת על המצב הרגיל). כמובן שזה בתנאי שהאמא רוצה באמת ובתמים להניק ולא מחפשת תירוצים (הרי מיד ליד התירוץ הקלוש של "אין לי חלב" עומד התירוץ של "נתנו לו תמ"ל בבית החולים וככה הוא התרגל ולא רצה לינוק יותר". נו באמת). הבכורה שלי קיבלה תמ"ל בכל הלילות בהן שהיתי בבית החולים כי ככה המליצו לי, שאוכל לנוח אחרי הלידה. ובלידה ראשונה, אתן יודעות איך זה....אז הנקתי אותה במשך היום והמשכתי להניק אותה (מלא, בלי תמ"ל)עוד הרבה אחר כך. הקטנה מעולם לא קיבלה תמ"ל וינקה שנה, עד לגמילה העצמאית שלה (מתוכם תשעה מלא, בלי תוספות בכלל, סירבה למוצקים) והיא קיבלה בקבוק שאוב מגיל שבוע בערך. ואם הדיון כאן הוא על בלבול פטמות, אזי חלב שאוב ותמ"ל זה אותו דבר בדיוק לצורך הענין. קבלתי הרבה מאוד הסברים מאסתר, הייתי גם כמה פעמים במרכז באודים (שאגב, הבנתי מחברה שהפניתי לשם שהוא ז"ל?) וראיתי במו עיני את אסתר מציעה לאמא אחת לתת תמ"ל (אם כי דרך הצינורית ולא ביניקה ישירה מהבקבוק) כי אותה אמא הייתה פשוט באפיסת כוחות והתינוקת (בת ימים ספורים) הייתה רעבה. אז בואו נשים דברים בפרופורציות. הנקה זה דבר נפלא וקסום ואני כבר מחכה לילדה הבאה כדי להניק שוב ולחוות את הקשר המדהים הזה שוב, אבל תמ"ל זה לא רעל (למרות שגם אני בזמנו התייחסתי אליו כך....) ולא נגרם שום נזק בלתי הפיך כתוצאה ממתן תמ"ל. ובשולי הדברים, רק תראו את תגובתה של אותה אמא, שעכשיו שואלת אם נגרם לילדה שלה נזק בלתי הפיך כתוצאה מהתמ"ל שקיבלה...עצם זה שהיא חושבת ככה, אומר דרשני לגבי אופן הצגת הדברים.
 

רותי ע

New member
לי יש פחד הפוך...

שהוא לא ירצה מוצץ או בקבוק. אותי אישית זה יכול לשבור עד הפסקת הנקה. לכן אני נותנת לו מוצץ מגיל יום וכשיהיה בו חודש וחצי אתחיל לשאוב ולתת לו בקבוק. אני חייבת להיות מסוגלת לצאת לעבודה של שעות ארוכות מחוץ לבית ואם הדבר יחייב תמ"ל אז כך יהיה. כמובן שאני מעדיפה להצליח בשאיבה ושהוא יקבל חלב שאוב ולא תמ"ל. אבל אני לא פנאטית בנושא. גידלתי ילד בריא ומפותח עם תמ"ל מגיל 5 שבועות. זה לא סוף העולם מבחינתי. רק כמובן אני מעדיפה לנסות קודם את האופציה הטבעית והטובה ביותר - הנקה.
 
לרותי

אני לא ממליצה לך לחכות 6 שבועות עד למתן הבקבוק הראשון. זה מאוחר מדי. נכון שזו ההמלצה הרישמית אבל עד אז יש לך"מכור ציצי" מושבע וזה לא קל. ניב קיבל שאוב בבקבוק אחרי שבוע ולא התבלבל בכלל. רק לא להגזים בהתחלה,פעם פעמיים בשבוע רק לשם האימון,כשתרגישי שהוא שולט בהנקה,זה משהו שמרגישים כשהוא מגיע...
 

justmom

New member
../images/Emo45.gif מסכימה עם כל מלה של אמא של ים

ולשם הפרספקטיבה, בואו נזכיר עוד כמה דברים: שתמ"ל מציל חיים (פשוטו כמשמעו) של תינוקותיהן של נשים חולות איידס וצהבת נגיפית; שתמ"ל, בגדול, מקל על חלקינו את היציאה לעבודה, או לפחות נותן לנו את זכות הבחירה, שהיא משהו חדש לגמרי - לפני חמישים שישים שנה נשים לא יכלו לבחור אם לצאת לעבודה או להישאר בבית: אם לילדים פעוטים נשארה בבית עד שהילדים שלה גדלו, נקודה. ולא שאני לקוחה של חברות התמ"ל - אני מניקה את הילד השלישי שלי, וגם ילדי הגדולים יונקים (מיל.) וינקו מעבר לגיל חצי שנה. ותודה לאמא של ים שניסחה את זה כל-כך יפה.
 
נכון, אבל...

אני מסכימה: תמ"ל מציל חיים תמ"ל מאפשר לנשים שאינן מעוניינות בכך - לא להניק, החלטה שבהחלט מקובלת מבחינתי (גם אם לא מובנת) תמ"ל מאפשר לאימהות לצאת לעבוד תמ"ל הוא ממש לא רעל. הכל נכון, אבל זה לא קשור למקרה הזה. במקרה המסויים הזה מתן תמ"ל במקום מתן עזרה בתחילת ההנקה - מחבל קשות בסיכויים שלה להניק. ותאמינו לי - היא מאוד רוצה!
 
כמה דברים

"הנקה לא מתפקששת מתמ"ל אחד או שניים" - זה נכון כאשר ההנקה כבר מבוססת. כפי שעדכנתי, התינוק קיבל שני בקבוקים ביממה הראשונה לחייו, ו"משום מה" עכשיו הוא לא תופס טוב את הפטמה. את חושבת שאין קשר? אולי. לעולם לא נדע. אבל - אין ספק, שקבלת בקבוק לפני התבססות ההנקה, יכולה, בסיכון גבוה, לפגוע בדרך של תינוק לתפוס נכון את הפטמה ("בלבול פטמות", אני לא צריכה לספר לך). עצם העובדה שהסיכויים להנקה מוצלחת פוחתים לאחר מתן בקבוק בשלב זה של החיים, היא כבר סיבה מספיק טובה לדעתי להימנע עד כמה שאפשר ממתן אפילו בקבוק אחד. לא בגלל שתמ"ל זה רעל. בגלל שהאם רוצה להניק ומשרד הבריאות מנסה לעודד זאת, ומתן בקבוק מפחית את הסיכויים שזה יקרה (כן, גם בקבוק של חלב שאוב) חוסר הצלחה להניק (כשהאם רוצה) הוא בפירוש נזק בלתי הפיך.
 
למעלה