אוטיזם, חיפוש אחר מומחים...

נונינה

New member
תלמה - יש לי שאלה...

האם ניתן לבצע את הבדיקות הטנזימטיות והגנטיות בארץ ? לא הייתי רוצה להתחיל בטיפול או דיאטה על סמך סטטיסטיקות.
 

דורי 7

New member
היי תלמה

קשה לי להאמין שהייתי יכולה לעשות לבני דיאטת נטול גלוטן כיון ש-90% מהתזונה שלו מורכבת מפחמימות. אבל הייתי שמחה אם היית יכולה לפרט לגבי אומגה 3 ואומגה 6 המון המון תודה מראש
 
מומחים

היי נונינה, הבדיקות האנזימטיות נעשות דרך ויוי עיני באתר http://www.mrpi.adama.net והן נשלחות לארה"ב. בפיקוח של ד"ר תל אורן. תלמה
 

WhiteBear

New member
אוטיזם, חיפוש אחר מומחים...../images/Emo53.gif

מדובר בנושא שמאד חשוב לי, אז מי שיכול לעזור, לייעץ, לתת מידע וכו´ - יבורך עד לאן שלשוני מגיעה
. הבקשה: האם יש מומחים מאד יוצאי דופן בארץ לטיפול עם ילדים בעלי נטיות אוטיסטיות
מומחים בתחום התרופתי, אלטרנטיבי, מוטורי, או כל דבר אחר! הפרטים: יש לי קרוב משפחה שגר כיום בפלורידה ארה"ב. הוא נשוי עם ילד בן שלוש. הילד אובחן כבעל נטיות אוטיסטיות. הסימפטומים של הנטיות: חוסר יצירה של קשר עין רצוף. מדבר מעט מאד. הטיפול: הוא מטופל בצורה מאד אינטנסיבית על ידי כל רופא שנמצא ברדיוס של מאות קילומטרים. אני לא יודע בדיוק מה הטיפול, אבל מדובר במטפלים שמגיעים ומשחקים איתו או דורשים ממנו משימות שונות שקשורות בשפה. (מעט גם במוטוריקה, אבל ממש מעט) הם זוג הורים שמגדלים את הילד. הוא מקבל מעט מאד חשיפה לילדים אחרים. הוא נמצא בסביבה דו לשונית, כאשר ההורים שלו משתמשים בעברית ואנגלית לסירוגין. הפסיקו להניק אותו לפני חודש. יש לו עוד טיפול תרופתי כלשהו שמאיץ את היכולות שלו כל פעם שהוא מקבל אותו. מדובר בזריקה, כאשר אני לא יודע האם מדובר בסותר חומר כלשהו או תוסף לגוף, או מה. אני מצטער שאין לי פרטים יותר מדוייקים לתת... בכל מקרה, אם יש לכם המלצות על משהו שאפשר לדבר איתו בנושא, זה יהיה נהדר. המוטיבציה האישית שלי בנושא: הם מפחדים לבוא לביקור בארץ, כיוון שהילד נמצא בסידרה של טיפולים, והם מפחדים שאם הוא יפסיק את הטיפולים תחול נסיגה קשה, וכן הלאה... אני מקווה שאם יש טיפול יוצא דופן בארץ, הוא יתן להם תירוץ מספק להגיע. אישית, אני מאמין שהדבר הכי טוב לילד זה להיות עם הבני דודים שלו כמה ימים... ובנפרד, מה שמאד יהיה טוב להורים, זה להיות בארץ עם המשפחה שלהם. בקיצור - תודה רבה על כל עזרה, טל.
 
מומחים-אומגה 3

היי דורי משום מה ההודעה שלי לא נקלטה אז אני רושמת שוב. אומגה 3 נספג ממזון ומגיע למוח ושם הוא עוזר להורדת הנוקשות של ממברנת התא. ממברנה נוקשה אינה מקבלת ביעילות מסרים. ממברנה אחרי אומגה 3 מאפשרת סיכום מידע יעיל מאלפי הנוירונים המגיעים אליה ואז מעבדת אותם ומעבירה הלאה לתקשורת בין תאית יעילה יותר. איזור פעיל במוח מקבל יותר חמצן וגלוקוז כדי להמשיך פעילות תקינה וזהו הערך המוסף של אומגה 3. אצל בני ואחרים המשתמשים באומגה 3 רואים עלייה בקשר עין ושיפור תפקוד קוגניטיבי וישר רואים הבדל. בגלל הנטייה שלו להיפר אקטיביות שגם היא מתעצמת אני נותנת יום אחד רק MAX EPA ולמחרת בשילוב של SUPER GLA שהוא אומגה 6 הממתן ועובד סינרגיסטית עם אומגה 3. מניסיוני זה עובד כך הכי טוב. אומגה 3 נחקר בעבודות קליניות אך יש לו גם אתרים ידידותיים וצירפתי דוגמה. לגבי תזונה עשירה בפחמימות ודלת חלבון שהרבה ילדים אוטיסטים וגם רגילים מעדיפים. אנשי המקצוע בתחום תזונתי אומרים שזו תזונה המעודדת גדילת פטריות וקנדידה במערכת העיכול- מה שמקטין ספיגה ומעלה טוקסינים שהפטריות מייצרות הנספגים במוח ופוגעים בו. הפטריה נפוצה בייחוד אצל ילדים שקיבלו הרבה אנטיביוטיקה (ולכן עברנו לטיפול הומיאופטי) ומערכת החיסון שלהם חלשה. אנשי מקצוע טובים בנושא רגישויות תזונה בPDD מעטים בארץ ולכן אני נעזרת בנט. בהצלחה.
 

doroniz

New member
מומחים

טל, נראה לי שהחומר המוזרק לקרוב משפחתך הוא סקרטין. לפני כשלוש שנים נמצא החומר הזה במקרה כמשפר את היכולות של אוטיסטים ונעשו מספר מחקרים. בהתחלה זה נראה כפריצת דרך, אולם מאוחר יותר התבררו עובדות נוספות והטיפול בעזרת סקרטין ירד ברייטניג שלו. הרייטניג הגבוה היום הוא שיטות שונות של עיצוב התנהגות (ABA) ושיטת לובאס בראשן. השיטה חדרה גם לארץ הקודש - היא מצריכה הרבה שעות, המון משאבים כספיים ובעיקר הרבה כוחות נפשיים. כמובן, שכמו בכל שיטה גם כאן, יש להתאים את השיטה לצורכי הילד - התאמה הזאת נעשית ע"י אנשי מקצוע. תוכל למצוא פרטים נוספים בשירשור בנושא לובאס בפורום הזה, או להמשיך ולשאול - אני מניח שיהיו מספיק אנשים (כולל אני) שיוכלו לספק תשובות. לילה טוב, דורון.
 
למעלה