אובדת -עצות ומסגרת חינוכית

אובדת -עצות ומסגרת חינוכית

שלום לכולם מבקשת הדרכה /עצות / רעיונות מתוך ניסיון אישי שלכם על מסגרת לימודים / הכשרה מקצועית לנער על הספקטרום בתפקוד גבוה שלא השתלב לא במסגרות הרגילות ולא בחינוך המיוחד. הבן שלי עולה לכיתה יא בשנת הלימודים הקרובה ואני מיואשת .....

תודה רבה לכולם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה הוא רוצה לעשות?
מה מעניין אותו?
האם הוא מעוניין בהכשרה מקצועית? באיזה תחום?
האם הוא רוצה מסגרת לימודית? מאיזה סוג? עיוני? בגרות? אחר?
ואולי הוא לא רוצה מסגרת בכלל?
כתבת שלא השתלב במסגרות רגילות ולא בחנ"מ- איך זה בא לידי ביטוי?
מדוע זה קרה- לדעתו? לדעתך?
 
מסגרות חינוכיות ואחרות לשנה הבאה

שלום לך,
ביסודי הסתדר מצויין למרות הקשיים ועדיין מבלי אבחון חוץ מאבחון פסיכו-דידקטדי ואבחון קשב -וריכוז (טובה)
מהחטיבה ואילך החלו הבעיות של חוסר הסתגלות למסגרת ולכן עבר אבחון ואובחן על הספקטרום בגיל 13 . נער בתפקוד גבוה יצירתי ומוכשר בציור בישול כרגע מתעניין מאוד בבישול ורוצה לעסוק בה. הבן שלי "סובל" מחוסר עיקביות לחינוך המיוחד עבר ביוזמתנו ,ההורים חשבנו על מסגרת מכילה ואכן הצוות היה מדהים אך הוא לא הסתגל למרות העבודה שעשינו עימו יחד עם פסיכולוגית התנהגותית.בשנה שעברה כשעלה לתיכון הבטיח הבטחות על מנת שיחזור לחינוך הרגיל ואכן עשה מאמץ מחצית אחת במחצית השניה , לאט לאט חזרו הקשיים זה ניכר עליו ,כמובן שלא משתף כי אינו וראבלי אך הפנים שלו אמרו הכל . במחצית השניה עשה בשבילי מאמץ להגיע אך רוב המחצית המילה בית -ספר הייתה בשבילו מילה נרדפת לסבל . אך מכיוון שתפיסת המציאות שלו לא תמיד חדה הוא מבקש לחזור לתיכון השש -שנתי במקום מגורינו ממנו נפלט בכיתה ז לאחר שגם שם היו בעיות ביקור סדיר. גם הפיקוח והקבסית לא מעוניינים להחזירו לשם וגם אנחנו כי למרות ההבטחות הוא לא יתמיד . השאלה שלי : מה יקרה מבחינת החוק עם השאר ללא מסגרת לימודית? כאמור הוא יעלה לכיתה יא בשנה הבאה . הוא לא נער בסיכון ובימים שלא הולך לבית הספר נמצא אצל סבתו שמתפקדת מכל הבחינות. לי קשה שהוא נופל כך ביין הכסאות ללא מסגרת . האם יש אפשרות למורה שתגיע הביתה? רק על מנת שישאר בסוג של מסגרת ובערבים לשלוח אותו לקורסים לבישול כפי שהוא רוצה?יש לי בסוף החודש ועדה בעיריה מה מהמסר שאני מעבירה? האם חוקית הוא יכול להשאר בבית ללא בית-ספר ולהתחיל ללמוד מקצוע או לעבוד? האם יש למישהו ניסיון בכך והוא מוכן לשתף? לעניות דעתי הבעיה באמת מחמירה עם המתבגרים ,הבן שלי למרות שהוא נער נבון מאוד לפעמים לא יודע מה טוב בשבילו וקשה להוביל אותו לתובנות הנכונות לו כי הוא עקשן ומקובע . אנו ההורים בעד החינוך המיוחד ואף הוצע לו בית ספר בעיר אחרת בדומה למה שהיה בכיתה ז אך הוא לא מסכים .....בקיצור אנו ההורים אובדי -עצות ומיואשים ובפעם הראשונה במהלך שנות לימודיו שאל אותי בן -זוגי מה עושים? ועניתי שאני ממש לא יודעת לאחר שתמיד היו לי תוכניות מגרה ....
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חינוך ביתי הוא אפשרות
לנו היה איתה נסיון טוב.
&nbsp
הנה מידע לגבי הפרוצדורה לקבלת האישור
https://www.kolzchut.org.il/he/חינוך_ביתי
&nbsp
ואתר של שאלות ותשובות על חינוך ביתי
http://ootips.org/horut/hs-faq/hs-faq.html
&nbsp
ואתר של משפחות שילדיהן בחינוך ביתי
https://tozeretbyte.wordpress.com/
יש שם הרבה מידע מהשטח
אולי אפשר גם להתייעץ ולשאול שם,
למשל בתגובה לרשומה זו העוסקת בהתמודדות מול ההמערכת
https://tozeretbyte.wordpress.com/2018/07/27/חינוך-ביתי-נהלים-או-איך-מתמודדים-עם-המע/
 
למעלה