אבחון - פגישה ראשונה עם ההורים

dina199

New member
באמת אין סיבה הגיונית. אבל לא אתפלא על קיומם

של אנשי מקצוע שיכולים לעשות את זה. בשביל זה אין צורך בהגיון, אלא רק בכח שהמערכת הממסדית מעניקה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בכל ערמה עלולים להיות כמה תפוחים רקובים
השאלה האם א)נכון ב)רצוי להניח מראש שכל התפוחים רקובים.
לדעתי ולפי נסיוני לא.
 

dina199

New member
דוגמה מצויינת
. כמה תפוחים רקובים

,אם משאירים אותם במקום, מקלקלים את כל ערימת התפוחים .
לכן לא צריך להניח מראש שכולם רקובים , אבל צריך להתכונן מראש שייתכן וכמה רקובים יהיו שם.
ואם מוכנים להיתקל בכאלה, אז יותר קל להיפטר מהם.
 
אנשי המקצוע הרווחו מאוד ביושר את הלוחמנות הזו!!

אף הורה לא מחפש להיות לוחמן!!
כל אחד רוצה שהדברים יזרמו יפה, ואני אכתוב זאת לקחתי על עצמי לעורר את הנושא וטוב לעורר אותו, אני לא אתן שהוא ימשיך להיות מטוטא מתחת לשטיח
 
בבקשה תגובה של דינה

דוגמה מצויינת . כמה תפוחים רקובים
dina199

25/01/15 10:50
,אם משאירים אותם במקום, מקלקלים את כל ערימת התפוחים .
לכן לא צריך להניח מראש שכולם רקובים , אבל צריך להתכונן מראש שייתכן וכמה רקובים יהיו שם.
ואם מוכנים להיתקל בכאלה, אז יותר קל להיפטר מהם.
***
אז אני כאן לספר על הריקבון, אין לי שום עניין לספר שהכל וורוד כל זמן שהריקבון קיים והוא נוגע גם בשאר התפוחים!!!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואם מתייחסים לכולם כרקובים, עלולים להרקיב את הלא רקובים
מעולם לא טענתי שהכל ורוד.
זה לא שחור לבן.
 

schlomitsmile

Member
מנהל

מצטרפת לאמא של 3 מקסימים- להתחיל מלנשום עמוק ולהרגע

אין ממה לחשוש.
נסו לשוחח ביניכם מראש, ולהעלות זכרונות על הילד:
מה אתם זוכרים מהשנה הראשונה שלו? מהשניה? וכך הלאה.
אולי להעזר בתמונות מאז כדי לעורר את הזכרון.
מתי התחיל ללכת? איך שיחק בצעצועים? מתי התחיל לדבר?
איך היה לו בפעוטון?
האם היו דברים לאורך השנים (בן כמה הוא?) שהבחנתם שהוא שונה מילדים אחרים בני גילו?
 

dina199

New member
זה לא בוחן פתע


הם תמיד מתחילים בשאלות על מהלך ההריון והלידה ואז מתקדמים הלאה. הגיוני שלגבי דברים כאלה האמא זוכרת יותר. גם המטפל הראשי (אני מניחה שזו את) זוכר יותר. הם מעדיפים לדבר עם שני בני הזוג גם בגלל שהזכרונות ווניתוח המציאות שונים, וגם כי בדרך כלל לשני בני הזוג יש נקודת מבט שונה (אפילו קצת) על המצב של הילד. ואם את מפחדת שתשכחי משהו - תתחילי להכין רשימות. מה שנרשם לא הולך לאיבוד . בהצלחה
 

brum

New member
המלצות נוספות

תביאי איתך את פנקס החיסונים כי ישאלו לגבי הלידה ומשקל הילד, אם יש לך יומן תינוק שבו רשמת מתי הוא התהפך, הלך, הצביע וכו' - כדאי שתביאי וכמובן כל מסמך של בדיקה כלשהי שעבר.
ושאר הדברים - תרשמי על הדף ויותר חשוב תכתבי דברים שאת או בעלך הייתם רוצים לשאול.
 
לדעתי כדאי להתכונן לפגישה כזו

אם כתבתם ספר למשל על הילד כשהוא היה תינוק אפשר לקראו וגם להביא אותו לגפישה ועדיף לקרוא שם לפני האבחון וגם להביא לאבחון
וגם אם צילמתם סרטונים שהוא מופיע בהם כדאי להסתכל עליהם ולשים לב לכל מיני דברים קטנים בדסרטוןאפילו סטרים של מסיבות בגן ודברים כאלה כל מה שהילד מופיע או לשאול אחרים אם צילמו וגם להסתכל בתמונות ואולי ככה זה יזיכר לך דברים מפעם שהיו עם הילד הזה כשהיה קטן
הם בדרך כלל שואלים על גילאים 3 -5 ולכן כדאי להתמק ד בגילאים האלה וגם בילאדים שהוא היה תינוק
כמו אם עשה ביי ביי אם הצביע אם יצר קשר עין וכו'ו וכו'
 

dina199

New member
אצלינו האיבחון היה בגיל 14

ושאלו על כל השנים החל מההריון בלי להתרכז במיוחד על גיל 3-5. גיל שנתיים, 8 ו 11 (למשל) היו חשובים באותה מידה
 

פופי2009

New member
טוב. נתתם לי חומר למחשבה והמסקנות:

אנחנו הולכים לשם לגמרי בטוחים בדרכנו.
על שאלות כמו: למה חינוך ביתי?
התשובה אצלינו היא: היתרונות עולים על החסרונות (וכל שנה אנחנו שוקלים את צעדינו לגבי השנה הבאה לכל ילד) במיוחד כשאנחנו חלק מקבוצה גדולה ומקסימה של חינוך ביתי.
התשובה על השאלה מה הציפיות שלנו מהאבחון ומה המטרה שלנו באבחון היא משהו שהייתי צריכה לגבש לעצמי קודם כל בראש.
מה שעולה לי זה שאני מצפה שיגדירו לי כמה שיותר במדויק איפה הבן שלי נמצא בכל התחום האוטיסטי, כך שאוכל לדייק בטיפול בו כמה שיותר,
שזו למעשה המטרה שלי.
אשמח לתגובות לכאן ולכאן מה לדעתכם התשובות האלו עשויות/עלולות לעורר אצל אנשי המקצוע כתגובה.

אני כן חושבת שצריך להיזהר בכל הנוגע למערכת, והדרך שלי להזהר היא להתכונן מראש ובעיקר לעמוד איתנה ובטוחה בעצמי מולם,
כי מהנסיון שלי וספורים של אנשים קרובים לי הם מפעילים את כוחם על אנשים חלשים/שזקוקים לעזרה או כאלו שבטחונם בדרכם מעורער.
 

schlomitsmile

Member
מנהל

מצד אחד- כבדהו וחשדהו,
מצד שני- להזהר מנבואות שמגשימות את עצמן.
אם באים מראש בגישה שהולכים לפגוש את האויב,
זה עלול להיות לרועץ.
&nbsp
באסף הרופא מאבחנים, זו לא ועדת השמה,
הנושא אינו מסגרת חינוכית
(יתנו בסוף המלצות שלא חייבים לממש-
אנחנו לא מימשנו את רובן ולא נפלו עלינו השמיים
)
אבל הנושא הוא האם הילד על הספקטרום כן/לא.
&nbsp
עמדה שקטה, חיובית, שלמה עם עצמה כמו שהצגת,
נראית לי נכונה
 

dina199

New member
לדעתי שאלות למה חינוך ביתי ומה ציפיות מהאבחון,

מאבחן מקצועי בכלל לא צריך לשאול. אבל לך תדע
.
מאבחן צריך לתת אבחנה אובייקטיבית של מה יש לילד.
את ההחלטה מה לעשות עם האבחנה הוא צריך להשאיר להורים.
 
כי יש לה חששות

בשל מספר דברים פחות נורמטיביים מהמקובל כפי שהיא סיפרה, וכן אני חוזרת אנשי המקצוע לא אוהבים דברים לא נורמטיביים,
גם אף אחד לא מבטיח שיאבחנו אותו בספקטרום
 
למעלה