אבחון בגיל 6

יש לו עוד קשיים חוץ מאלו של התארגנות?

פשוט להבנתי של אוטיזם חייב להיות קושי תקשורתי קודם כל בנוסף לקשיים אחרים.
אם אין קושי תקשורתי, אז קשיים אחרים נכנסים (לדעתי) לאבחנות אחרות.
 

dina321

New member
לא חושבת...

בכל מקרה, בעיות תקשורת אין לו. לפעמים נדמה שיש קצת בעיה עם הבנת סיטואציות מסוימות, אם כי קשה להעריך אולי גם אחרים מתקשים בגיל הזה עם סיטואציות כאלו ואחרות.
 
למה את חושבת שהם היו מכניסים לכיתת תקשורת

ולא למשל דורשים סעייית לשילוב?
יש הרבה ילדים עם האבחנה משולבים עם סעייית בכיתה רגילה..
 

dina321

New member
בבית הספר יש כיתת תקשורת.

לא ראיתי אף סייעת בכיתה רגילה בכל היסודי. אני בטוחה שבכיתה א' כשהיה כבר אבחון, לא היו חושבים פעמיים אלא מכניסים לכיתת תקשורת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עפ"י חוק השילוב, יש להעדיף שילוב
למעט בנסיבות חריגות וקיצוניות,
לא ניתן לכפות השמה בכתת תקשורת
בניגוד לרצון ההורים.
ועדת השמה קובעת זכאות לחינוך מיוחד,
זכאות לא חייבים לממש.
 

dina321

New member
אני לא חושבת שזה קל עם האיבחון שהתקבל

בכל מקרה, לא ביקשנו עזרה של סייעת בכיתה א כי לא היה צורך. אולי הייתה עוזרת לו לסדר תיק :) באמת, לא היה צורך בסייעת בשביל להתקשר עם הכיתה.
 
זה לא תמיד קורה

יש מקומות שמעדיפים לשים בכיתת תקשורת אפילו ילדים על גבול הספקטרום.
רק עכשיו נלחמנו בשיניים להוציא ילד מכיתת תקשורת. ומסתבר שהוא מסתדר יפה ואפילו עושה חברים אפילו בלי סייעת.
יש בתי ספר שבכלל לא מוכנים לקבל ילדים עם בעיות תקשורת לכיתה רגילה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נלחמתם והצלחתם כי החוק לצידכם
כמובן שיש פונקציונרים שנהנים לעשות שרירים על הורים,
חלקם אולי אפילו באמת מאמינים שהם יודעים טוב מההורים מה נכון לילד
ושבתור פונקציונרים יש להם סמכות לקבוע.
הם טועים.
אז לפעמים צריך להשקיע אנרגיה כדי להבהיר להם זאת
אבל זה לא משנה את העובדה שאי-אפשר לכפות השמה בכתת תקשורת
למעט בנסיבות חריגות.
&nbsp
מי שלא מוכן לקבל ילד א"ס לביה"ס שלו- עובר על החוק
וגם מפסיד בעצמו.
כדאי למצוא אנשי חינוך (ויש בהחלט כאלה) שישמחו לקבל הזדמנות כזאת.
שלא יחשבו שהם עושים טובה, אלא יבינו שכל המעורבים ירוויחו משילוב מוצלח.
 
חלק מהילדים המאוד גבוהים (ולכן גם לא מאובחנים בגיל2-3)

כשעובדים איתם אחרי האבחנה רוכשים את היכולות באופן מוצלח.
ולכן אם לפני טיפול הם היו בקצה הספקטרום אז אחרי טיפול הם כבר לא עונים לקריטריונים של אבחנת אוטיזם (גם אם קווים וסגנון חשיבה ובעיות תחושה נשארו)
 
למעלה